Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2011, 10:44
Geel
Geel is offline
Volgens mis ik hier iets mbt fantome en saints?
Oud 12-11-2011, 11:13
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
@ Snoopy: Fantome bleek de ziener te zijn dus ik vind het nogal vreemd dat je het gevoel hebt dat we erin geluisd worden. Dat zou logisch zijn geweest als Fantome geliefde was geweest, maar dat was ze niet. Lees de post van Saints nog eens een keer goed door zou ik zeggen, misschien valt je dan iets op aan wat hij gepost heeft.. Ik zou bijna denken dat je de aandacht van hem af probeert te leiden, maar dat zou wel ontzettend dom zijn nadat de ziener heeft gezegd dat hij niet aan de kant van de dorpelingen staat, en volgens mij ben je slimmer dan dat.

Dat zei ik zelf ook al. Ik vind dat je m'n woorden een beetje verdraait. Ik zei dat ik een raar gevoel heb bij Fantome die zo om zich heen mept, dat ze dat normaal gesproken niet doet. Maar dat ze inderdáád de ziener bleek dus dat ik op Saints stem.

Wat is daar verdacht aan?
Oud 12-11-2011, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Jij vond mij eerst verdacht dan weer niet en nu weer wel? Doe ik zoveel dingen die me verdacht maken dan?
Klopt, dat was misschien fout omdat Fantome en Chicka Little wisselde van stem en die goed bleken te zijn. (toen ik het schreef was ik ietswat dronken )

Alhoewel ik sann. en Rups nog steeds niet vertrouw. nu ga ik paintballen en veel succes allemaal ik heb niet erg goed gespeeld
Oud 12-11-2011, 13:05
Nepnerd & Nerd
Nepnerd & Nerd is offline
Hier is wel iets vreemds aan de hand. Het is voor de wolven niet echt logisch om Fantôme te eten, aangezien de leerling er nog in zit en ze die nu moeten eten. Tenzij Saints niet slecht is, maar dan zou het wel heel erg slecht gespeeld zijn van Fantôme, want als ziener weet je toch dat je zoiets als "maar ik weet het niet zeker" erbij moet zetten als je iemand niet hebt opgevraagd en toch verdacht maakt. Ik ben een beetje bang dat Saints wolf is en de andere twee geliefden. In dat geval zou het heel slim gespeeld zijn. Onze hoofdverdachten voor wolf zijn trouwens VeGs (dat indekken over Fantôme niet eten is wel érg makkelijk en riekt naar voorkennis) en .sann (klassieke indekpost m.b.t. CL).
Oud 12-11-2011, 13:16
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Hier is wel iets vreemds aan de hand. Het is voor de wolven niet echt logisch om Fantôme te eten, aangezien de leerling er nog in zit en ze die nu moeten eten. Tenzij Saints niet slecht is, maar dan zou het wel heel erg slecht gespeeld zijn van Fantôme, want als ziener weet je toch dat je zoiets als "maar ik weet het niet zeker" erbij moet zetten als je iemand niet hebt opgevraagd en toch verdacht maakt. Ik ben een beetje bang dat Saints wolf is en de andere twee geliefden. In dat geval zou het heel slim gespeeld zijn. Onze hoofdverdachten voor wolf zijn trouwens VeGs (dat indekken over Fantôme niet eten is wel érg makkelijk en riekt naar voorkennis) en .sann (klassieke indekpost m.b.t. CL).
Het is sowieso een rare situatie. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik denk niet dat Saints wolf is, ik denk dat hij geliefde is. Dat komt hierdoor:

Citaat:
Hoogstwaarschijnlijk mijn laatste post. (ik kom net terug van op stap dus ik maybe wat onzorgvuldigheid.)

Prima, ik kan mij niet meer verdedigen, jammer gespeeld zo fantome alhoewel ik het ook zo had gaan. Spelleider maakt de beslissingen.

Ik heb altijd oprecht naar de wolven gezocht en na mijn bekendheid van mijn functie houd sann., rups en nepnerd/macrador in de gaten. En vertrouw dus een beetje op mijn ervaring.

Macrador of snoopy, een van die 2 is gered door de bad guys eerste ronde. Daarnaast vertrouw ik sann. niet en rups.

Na dit ww-spel gaan we in discussie over de ziener.

Trusten en ik ga morgen paintballen
Ik ben bang dat een van de Spelleiders misschien aan Fantome heeft doorgegeven dat Saints geliefde is en dat hij daar nu op doelt.

Nou zou Saints natuurlijk wolf-geliefde of verrader-geliefde kunnen zijn, maar dan zouden de bovenstaande opmerkingen nergens op slaan want dan zou Fantome hem nog steeds genoemd hebben.
Oud 12-11-2011, 13:18
Nepnerd & Nerd
Oh. Ja, die optie is natuurlijk ook heel goed mogelijk en dat zou heel jammer zijn.
Oud 12-11-2011, 13:37
Geel
Geel is offline
Volgens mij is er dit spel niet aangegeven of de ziener de geliefden kon zien? Hoe dan ook, als Saints geliefde blijkt te zijn is het - hoewel jammer voor hem - alleen maar goed voor ons.
Oud 12-11-2011, 13:42
snoopy
snoopy is offline
De ziener ziet de geliefden nooit. Daar is eerdere spellen ook vaker discussie over geweest, en Saints (aka Archont, Solero, Michelangelo) is er vaker de dupe van geweest. Ik vermoedde inderdaad ook al wat Furby Feeder zegt.
Oud 12-11-2011, 13:43
Macrador
Macrador is offline
Ik hoop dat er geen wolf-geliefde zijn die weten direct heel veel.
Oud 12-11-2011, 14:01
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Volgens mij is er dit spel niet aangegeven of de ziener de geliefden kon zien? Hoe dan ook, als Saints geliefde blijkt te zijn is het - hoewel jammer voor hem - alleen maar goed voor ons.
Natuurlijk is het fijn voor ons, maar het is jammer voor het spel.

Heeft er iemand een geupdatetetetete stemlijstje?
Oud 12-11-2011, 14:03
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Kut van de ziener, goed dat we de leerling aan onze kant hebben. En het lijkt me wel duidelijk dat wij morgen Saints stemmen. Met als enige minpunt dat het waarschijnlijk wel weer een lijstje gaat worden waar we niets aan hebben..

Hangronde 3.

Saints
Furby Feeder1
Nepnerd & Nerd2
Geel3
snoopy4
Macrador6
Röps7

Geel
Thomas.5

Niet gestemd
.sann
Uice
VeGs
Saints

Edit: Furby en Feeder waren ons voor.
Ah hier. Oh, t valt mee, ik had de indruk dat er nog steeds maar heel weinig stemmen doorgegeven waren..

Ik denk trouwens dat sanns "Dag Saints" betekent dat ze op hem stemt, maar daar moet ze zelf nog maar even uitsluitsel over geven.
Oud 12-11-2011, 14:06
Nepnerd & Nerd
Citaat:
Ah hier. Oh, t valt mee, ik had de indruk dat er nog steeds maar heel weinig stemmen doorgegeven waren..

Ik denk trouwens dat sanns "Dag Saints" betekent dat ze op hem stemt, maar daar moet ze zelf nog maar even uitsluitsel over geven.
Oh. Ja ik ben daar altijd een beetje voorzichtig mee, want straks word ik weer verdacht omdat ik "met de lijstjes knoei," dus ik neem geen stemmen mee waarin mensen niet zeggen dat ze stemmen.
Oud 12-11-2011, 14:19
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Kan ik me voorstellen.
Oud 12-11-2011, 14:23
Macrador
Macrador is offline
Ik vind thomas ook maar raar zo random stemmen en stomme dingen zeggen gisteren. Zou het mogelijk een geliefde kunnen zijn of zou Daboman hem niet nemen.
Oud 12-11-2011, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind thomas ook maar raar zo random stemmen en stomme dingen zeggen gisteren. Zou het mogelijk een geliefde kunnen zijn of zou Daboman hem niet nemen.
Ongelofelijk dat jij nog steeds opties voor geliefden op aan het noemen bent. Het lijkt wel of je A. niet kunt lezen of B. Mensen express verdacht probeert te maken.

ohja en thomas is natuurlijk een vreselijk slechte speler die er geen zak van snapt.
Oud 12-11-2011, 16:37
VeGs
VeGs is offline
Allereerst, over mijn post over Fantome: dat was een (mislukte) poging om haar er langer in te houden. Dat is mislukt, en dat is erg jammer...

Het moge duidelijk zijn dat Saints geliefde is, als je Fantome's verdere posts bekijkt:

Citaat:
Fantome
Als we het hebben over geliefden... Als ik cupido was zou ik twee spelers nemen die elkaar normaal niet al te veel in de weg zitten, ervaren spelers zijn (en ook wel eens het einde van het spel halen) en goed mensen mee kunnen krijgen. Dit laatste vooral voor één van de geliefden. Er kan wel één stillere geliefde zijn en één die de boel manipuleert. Dat zou ik doen dan he, als cupido.
Mensen die ikzelf evt. geliefde zou maken zijn: Sann, VeGs, Snoopy, Saints, Rups of Geel.
Nu weet ik dat Daboman er vorig (of het spel daarvoor??) weerwolfspel uitvloog en daar ontzettend van baalde.
Ik denk dat Daboman wel mensen geliefde zou maken die hij het ook nog min of meer 'gunt' dus ik ga dat topic nog even terugkijken...
Als zij Saints heeft opgevraagd, en dat lijkt me vrij duidelijk, dan is hij dus geliefde. Anders had hij hier niet tussen gestaan.

Deze uitslag brengt twee interessante conclusies mee:
a) de ziener hoort normaliter niet te weten wie de geliefden zijn. Als Saints slechts dorpeling is en de ziener noemt hem toch verdacht, dan moet dit voor één persoon heel vreemd zijn: de verrader! De wolven kunnen immers nog denken dat Saints dan wel verrader zal zijn. Maar de verrader wéét dat Saints noch wolf, noch verrader is (en als geliefde helemaal niet gezien had mogen zijn).
De verrader zou daarom wel eens openlijk zijn twijfels hebben kunnen uiten over Fantome's actie en haar wantrouwen als zogenaamde ziener.
De mensen die daarin opvallen zijn Furby Feeder (die openlijk twijfelde), omdat deze al openlijk twijfelde aan Fantome terwijl zij nog niet bekend was als ziener.

En ja, ik twijfelde ook openlijk aan Fantome, maar niet omdat ik dacht dat ze geen ziener was. Ik wilde voorkomen dat we met een dooie ziener te maken hadden...

Tweede conclusie: minimaal 1 wolf is intelligent genoeg om verder te kijken dan zijn snuit lang is. Waarom hebben ze Fantome niet vorige ronde gehangen, maar deze ronde gegeten? Omdat dit ons informatie kost. Als Fantome zichzelf niet zo opzichtig weg had gegeven en direct gehangen was, dan had afgelopen eetronde de leerling-ziener al informatie op kunnen vragen. Door Fantome echter vannacht pas te eten, kon zij geen informatie meer doorgeven en kan de leerling de volgende nacht pas iemand opvragen.

Door dit laatste valt Sann. mij op. Zij heeft de hint van Fantome duidelijk opgepikt, dus zij is in staat om de eetbeslissing tegen te houden tot de volgende dag.
Sowieso valt ze me al langer negatief op, maar volgens mij heeft Saints dat al aangehaald.

Wie valt mij negatief op verder: Nerd & Nepnerd. Omdat ze spelen zoals Kazet speelt als hij wolf is. Syori heeft normaal meer eigen theoriën, maar deze keer zijn haar/hun posts erg slap. Ze posten voldoende om niet op te vallen als 'stille spelers', maar veel posts zijn ofwel inhoudsloos, ofwel gaan mee met theorien van anderen.
Als er dan theoriën worden gepost, dan zijn deze erg matig, zoals deze twee:

Citaat:
Dit, in combinatie met haar vreemde stem op Queasy, maakt Chicka Little wel erg verdacht in mijn ogen. Volgens mij gewoon een noobwolf die instructies krijgt. Ik vind dit bijna alsof ze zich indekt voor de toekomst: "Nee, ik ben geen wolf, ik had gewoon niet gestemd."

Ook vind ik Thomas. nog steeds vreemd. Dat gehamer op Queasy staat me tegen.

Aangezien zij allebei nieuwe spelers zijn is er natuurlijk een kans dat het gewoon hun onervarenheid is, maar het valt me toch wel erg op.

Verder maar eens even de eetronde afwachten. Oh en het uiteindelijke lijstje van de eerste hangronde:
Hoewel CL en Thomas. onhandig spelen, is dit een typische badguy-actie: inspelen op irritaties bij andere spelers. Meestal zijn n00bs gewoon wat ze zijn: n00bs. Zo vaak komt het niet voor dat n00bs echt geinstrueerd worden om onhandig te spelen. Bovendien zijn mensen in hun eerste spel vrijwel altijd dorpeling... (Random.org werkt niet zo random bij n00bs... )
Maar omdat ze vaak irritatie opwekken, zijn ze makkelijk er uit te gooien 'bij gebrek aan betere verdachten'. Het zijn in mijn ervaring vaak wolven die proberen onhandige spelers er uit te werken, omdat het geen informatie oplevert en mensen makkelijk mee gaan uit ergernis.

Een tweede reden is deze post:
Citaat:
De eerste opmerking is létterlijk wat ik eerder zeg, in mijn poging Fantome te behouden. Maar als ik het zeg en de wolven luisteren vervolgens niet, dan maakt dit mij wolf.
Onthulling: reverse-reverse is complete ónzin in dit soort gevallen. Dat komt vrijwel nooit voor en als het gebeurt, dan is dat omdat iemand een bedreiging is of omdat de wolf op het punt staat dood te gaan. Geen enkele wolf gaat zichzelf zo in het daglicht zetten, als hij al besloten heeft om de ziener op te vreten. Het enige wat er gebeurt is dat de aandacht naar jezelf uit gaat. En iedereen die ooit wolf is geweest weet dat je dat ten allen koste moet voorkomen.
Syori/Kazet zouden moeten weten dat ik als wolf zijnde nooit zo opzichtig zou spelen. Maar ze proberen wel subtiel het vuurtje richting mij aan te wakkeren, nadat Geel eerder al de voorzet gaf.

Maar het meest absurde van de post: mij wegzetten als wolf, en me tegelijkertijd gelijk geven dat het opvallend is dat Fantome gegeten is met de leerling nog in het spel. Dat is pas een mooi stukje manupilatie: eerst de ziener eten, vervolgens aangeven dat het apart is, maar degene die dat gezegd heeft om die reden verdacht maken.

Momenteel heb ik Nerd & Nepnerd bovenaan staan als wolf, dus mijn stem gaat naar hen.
Oud 12-11-2011, 16:50
Verwijderd
Ik ben het 100% eens met VeGs haar post. Luister dus na de hangronde naar VeGs's post mensen.

Nepperd&Nepperd (kazet en syori) en sann. staan bij mij bovenaan.

Ik zal ook op ze stemmen al heeft het geen zin meer
Oud 12-11-2011, 17:00
Geel
Geel is offline
Als Saints geliefde is, waarom zouden we dan hem geloven en naar VeGs luisteren? Is dit omdat nu hij toch dood gaat, de kant van de dorpelingen heeft gekozen?

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik VeGs theorie niet goed vind, btw.
Oud 12-11-2011, 17:12
VeGs
VeGs is offline
Ik bedenk me net nog iets... Saint is duidelijk geliefde, gezien Fantome haar laatste paar posts. Als hij geliefde is met een wolf, dan was deze er nooit mee akkoord gegaan dat Fantome gegeten werd, want dan zou zijn geliefde hangen. De geliefden zijn dus vermoedelijk twee dorpelingen.

Momenteel zijn er van de 15 spelers nog 11 over; na deze hangronde nog 9.
Als er nu twee dorpelingen-geliefden uit vliegen, houden we nog maar 5 dorpelingen over, met daarnaast 3 wolven en een verrader.
De wolven zijn hierna aan de beurt om te eten: 4 dorpelingen, 3 wolven en een verrader houden we over. (Ik ga er even vanuit dat de wolven niet hun verrader eten)
Als de hangronde hierna dus géén wolf gehangen wordt, dan winnen de wolven.

Begrijp me niet verkeerd: de geliefden moeten er uit. Maar dat betekent direct dat we geen enkele fout mogen maken in de hangronde hier na.
Ik denk dat we beter een wolf kunnen hangen. De wolven eten de geliefden immers toch wel als ze werkelijk een bedreiging gaan worden, en beter eten ze volgende eetronde de geliefden dan een dorpeling.
Oud 12-11-2011, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Als Saints geliefde is, waarom zouden we dan hem geloven en naar VeGs luisteren? Is dit omdat nu hij toch dood gaat, de kant van de dorpelingen heeft gekozen?

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik VeGs theorie niet goed vind, btw.
Hele rare post. En ja, ik kies de kant van de dorpelingen zoals ik het hele spel al doe.

Dus trek mijn conclusies niet in twijfel graag want dat is heel opvallend.. Wordt het te heet onder je voeten?
Oud 12-11-2011, 17:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd: de geliefden moeten er uit. Maar dat betekent direct dat we geen enkele fout mogen maken in de hangronde hier na.
Ik denk dat we beter een wolf kunnen hangen. De wolven eten de geliefden immers toch wel als ze werkelijk een bedreiging gaan worden, en beter eten ze volgende eetronde de geliefden dan een dorpeling.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Hoewel de geliefden uiteindelijk zullen moeten sterven -en de ervaring leert dat dat vrijwel altijd voor het eind van het spel gebeurt- is het niet verstandig om nu al op hun te mikken, terwijl ze lang niet zo'n grote bedreiging voor de dorpelingen vormen als de wolven.
Oud 12-11-2011, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Hoewel de geliefden uiteindelijk zullen moeten sterven -en de ervaring leert dat dat vrijwel altijd voor het eind van het spel gebeurt- is het niet verstandig om nu al op hun te mikken, terwijl ze lang niet zo'n grote bedreiging voor de dorpelingen vormen als de wolven.
Klopt, ik kan je blijven helpen en je weet wanneer je mij eruit moet knallen

Ik kies heel duidelijk de kant voor de dorpelingen en er moet gewoon snel een wolf uit. Nepperd en sann. staan bovenaan mijn lijst op dit moment.
Oud 12-11-2011, 17:30
Geel
Geel is offline
Ok, wow, dit is echt heel eng. In een halve dag is de mening veranderd van 'Saints moet eruit' in 'misschien moet Saints blijven want dat is voordeliger voor ons'.

Ik zie hoe het voordeliger is voor ons om Saints (en daarmee zijn medegeliefde) eruit te laten knallen door de wolven, maar de manier waarop dit proces van meningen veranderen geleidelijk op gang wordt gebracht bezorgt me toch heel veel zorgen. Ik kan niet begrijpen wat hier aan de hand is..?

Citaat:
Hele rare post. En ja, ik kies de kant van de dorpelingen zoals ik het hele spel al doe.

Dus trek mijn conclusies niet in twijfel graag want dat is heel opvallend.. Wordt het te heet onder je voeten?
Trek je conclusies niet in twijfel want dat is heel opvallend? : En, dat zeg jij? Degene die altijd er vóór is dat de spelers zelf nadenken en niet blindelings één iemand volgen?

Ten eerste heb ik nergens gezegd dat ik je 'conclusies' in twijfel trek, ik heb alleen mezelf afgevraagd of je dus de kant van de dorpeling kiest.

Ten tweede is het heel opvallen dat jij zo'n statement doet - zonder te lezen wat ik gezegd heb.
Oud 12-11-2011, 17:41
Nepnerd & Nerd
Ik vind het opvallend dat VeGs ons nu zo aanvalt, want wij hebben geen slechte functie. Voelt ze zich soms bedreigd? En het is heel jammer dat Saints ermee ingaat, want hij heeft nogal het talent om mensen te beïnvloeden.. Overigens lijkt het me, zoals VeGs zelf aangeeft, heel sterk dat er een geliefde-wolf in het spel zit, want anders was Fantôme nooit gegeten. Dat betekent dus dat Saints helemaal geen voorkennis heeft en helemaal niet kan weten welke functie wij hebben, tenzij hij verrader is, maar dat zou ons juist vrijpleiten want dan staat 'ie aan de kant van de wolven (en wil hij graag dat wij opgehangen worden, omdat we onschuldig zijn). Maar hij is geen verrader want hij gaf in een vorige post aan dat hij "oprecht heeft lopen zoeken naar wolven" - verraders hoeven niet te zoeken naar wolven. Dus geen van de geliefden is verrader.

Overigens snap ik dondersgoed dat het meestal alleen maar averechts werkt als je je verdedigt, dus tja.

@ VeGs: Je hebt gelijk dat wat wij hebben gepost bijna letterlijk was wat jij ook al poste, met als enige verschil: Wij postten het na de uitslag, terwijl jij het voor de uitslag al deed. Dát bedoelden wij met indekken. Jij deed het voor de uitslag zodat je na de uitslag zou kunnen zeggen: "Kijk, maar dat zou ik niet doen, dat heb ik allang gezegd." En dat is wat er verdacht aan was.

Edit: Ik had het eerst met het verkeerde account gepost.
Oud 12-11-2011, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Ok, wow, dit is echt heel eng. In een halve dag is de mening veranderd van 'Saints moet eruit' in 'misschien moet Saints blijven want dat is voordeliger voor ons'.

Ik zie hoe het voordeliger is voor ons om Saints (en daarmee zijn medegeliefde) eruit te laten knallen door de wolven, maar de manier waarop dit proces van meningen veranderen geleidelijk op gang wordt gebracht bezorgt me toch heel veel zorgen. Ik kan niet begrijpen wat hier aan de hand is..?

Trek je conclusies niet in twijfel want dat is heel opvallend? : En, dat zeg jij? Degene die altijd er vóór is dat de spelers zelf nadenken en niet blindelings één iemand volgen?

Ten eerste heb ik nergens gezegd dat ik je 'conclusies' in twijfel trek, ik heb alleen mezelf afgevraagd of je dus de kant van de dorpeling kiest.

Ten tweede is het heel opvallen dat jij zo'n statement doet - zonder te lezen wat ik gezegd heb.
Het is vrij simpel, ik weet wanneer ik verloren heb en geef al mijn ideeen en kennis prijs die ik denk te weten over de wolven. Wanneer je mij eruit knalt maakt mij niet uit, winnen doe ik toch niet meer, maar dorpelingen en good guys luister dan wel aub een klein beetje naar mijn ideeen. Ik zit er niet altijd heel ver naast

Ten tweede moet je altijd zelf blijven nadenken ja en zeker oppassen dat mensen niet blindelings gemanipuleerd worden en anderen (bad guys) gaat volgen.

Het enige wat ik van de good guys vraag is dus op te passen dat we hoogstwaarschijnlijk ''sterke'' wolven hebben met veel ervaring.

Daarom verkondig ik nu al mijn hoofdverdachten terwjil ik dat anders op een iets subtielere manier had gedaan mét manipulatie om jullie mee te krijgen. Nu hoeft dat niet meer.

Daarnaast kunnen jullie 2 dingen kiezen. Mij meteen eruit knallen of nog even erin laten en zodoende geholpen worden door mijn ''ervaring'', ''kennis'' en van mijn medestander. Wij hebben iig besloten om de dorpelingen te helpen.

Laatst gewijzigd op 12-11-2011 om 17:53.
Oud 12-11-2011, 17:48
Nepnerd & Nerd
Citaat:
luister dan wel aub een klein beetje naar mijn ideeen. Ik zit er niet altijd heel ver naast
Behalve dan dat je er faliekant naast zit wat betreft Kazet en mij. Overigens zijn we het wel met je eens over .sann, dat hebben we al eerder aangegeven.
Oud 12-11-2011, 17:51
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik vind het opvallend dat VeGs ons nu zo aanvalt, want wij hebben geen slechte functie. Voelt ze zich soms bedreigd? En het is heel jammer dat Saints ermee ingaat, want hij heeft nogal het talent om mensen te beïnvloeden.. Overigens lijkt het me, zoals VeGs zelf aangeeft, heel sterk dat er een geliefde-wolf in het spel zit, want anders was Fantôme nooit gegeten. Dat betekent dus dat Saints helemaal geen voorkennis heeft en helemaal niet kan weten welke functie wij hebben, tenzij hij verrader is, maar dat zou ons juist vrijpleiten want dan staat 'ie aan de kant van de wolven (en wil hij graag dat wij opgehangen worden, omdat we onschuldig zijn). Maar hij is geen verrader want hij gaf in een vorige post aan dat hij "oprecht heeft lopen zoeken naar wolven" - verraders hoeven niet te zoeken naar wolven. Dus geen van de geliefden is verrader.
Het valt me op dat jij mij wolf noemt, maar dat je argumenten zwak zijn. Ik zou als wolf nóóit zoiets posten, maar lekker de ziener eten in de hoop dat daarna klakkeloos de geliefden er uit gegooid worden door de dorpelingen. Feitenlijk willen de wolven ons nu het vuile werk laten doen (geliefden hangen) zodat zij door kunnen gaan met dorpelingen eten.

Het feit dat je iets wat ik als wolf zijnde nooit zou doen, noemt als argument waarom ik wolf bent, en het feit dat jullie sterk spelen zoals Kazet doet als hij wolf is (en niet zoals Syori speelt als dorpeling) maakt jullie verdacht.
Daarnaast zijn jullie intelligent en sluw genoeg om te snappen dat je Fantome als ziener niet moest hangen maar eten (om een opvraag-ronde te voorkomen) en om te snappen dat Fantome eten betekent dat wij de geliefden gaan hangen (Fantome's laatste posts over de geliefde + Saints zijn immers duidelijk genoeg).

Al is er maar één wolf uit; dat scheelt al een hoop. Maar momenteel zijn de geliefden een grotere bedreiging voor de wolven; en de wolven een grotere bedreiging voor ons.

Edit: daar wil ik aan toevoegen: ik vertrouw Sann ook niet; mochten daar meer mensen op mee gaan, ben ik bereid te switchen. Zowel Nerd/Nepnerd als Sann staan hoog genoteerd als verdacht.
Van Rops weet ik nog steeds niet wat ik er van moet vinden.
Oud 12-11-2011, 18:02
Nepnerd & Nerd
Citaat:
Het valt me op dat jij mij wolf noemt, maar dat je argumenten zwak zijn. Ik zou als wolf nóóit zoiets posten, maar lekker de ziener eten in de hoop dat daarna klakkeloos de geliefden er uit gegooid worden door de dorpelingen. Feitenlijk willen de wolven ons nu het vuile werk laten doen (geliefden hangen) zodat zij door kunnen gaan met dorpelingen eten.

Het feit dat je iets wat ik als wolf zijnde nooit zou doen, noemt als argument waarom ik wolf bent, en het feit dat jullie sterk spelen zoals Kazet doet als hij wolf is (en niet zoals Syori speelt als dorpeling) maakt jullie verdacht.
Daarnaast zijn jullie intelligent en sluw genoeg om te snappen dat je Fantome als ziener niet moest hangen maar eten (om een opvraag-ronde te voorkomen) en om te snappen dat Fantome eten betekent dat wij de geliefden gaan hangen (Fantome's laatste posts over de geliefde + Saints zijn immers duidelijk genoeg).

Al is er maar één wolf uit; dat scheelt al een hoop. Maar momenteel zijn de geliefden een grotere bedreiging voor de wolven; en de wolven een grotere bedreiging voor ons.

Edit: daar wil ik aan toevoegen: ik vertrouw Sann ook niet; mochten daar meer mensen op mee gaan, ben ik bereid te switchen. Zowel Nerd/Nepnerd als Sann staan hoog genoteerd als verdacht.
Van Rops weet ik nog steeds niet wat ik er van moet vinden.
Wij hadden Fantôme niet gegeten als we wolf waren geweest (en daar hebben we het echt over gehad), wij hadden Saints gegeten. Dat was veel slimmer geweest en dan hadden we kunnen wachten tot de leerling eruit was om Fantôme te eten. Maar we zijn geen wolf en dat is er niet gebeurd.

Dat wij jou verdenken is één ding, maar dat jij dat nu gebruikt om ons verdacht te maken vind ik erg flauw. "Jij doet het bij mij, dan doe ik het ook bij jou."

Nogmaals, wij hebben geen slechte functie.

Edit: Het lijstje:

Hangronde 3.

Saints
Furby Feeder1
Nepnerd & Nerd2
Geel3
snoopy4
.sann
Macrador6
Röps7

Geel
Thomas.5

Nepnerd & Nerd
VeGs8
Saints9
Furby Feeder10
Röps11

Niet gestemd
Uice

Laatst gewijzigd op 12-11-2011 om 19:04.
Oud 12-11-2011, 18:30
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Wij hadden Fantôme niet gegeten als we wolf waren geweest (en daar hebben we het echt over gehad), wij hadden Saints gegeten. Dat was veel slimmer geweest en dan hadden we kunnen wachten tot de leerling eruit was om Fantôme te eten. Maar we zijn geen wolf en dat is er niet gebeurd.

Dat wij jou verdenken is één ding, maar dat jij dat nu gebruikt om ons verdacht te maken vind ik erg flauw. "Jij doet het bij mij, dan doe ik het ook bij jou."

Nogmaals, wij hebben geen slechte functie.
Het gaat er niet om dat je me verdenkt; het gaat er om dat ik je verdachtmakingen geen hout vind snijden.

Hoe dan ook: de wolven eten Saints vanzelf wel op het moment dat de geliefden een te grote bedreiging worden. Ik vind het niet handig om daarom het werk voor hen te doen; als dorpelingen kunnen we beter op wolven concentreren.

Maar jij blijft er bij dat we beter de geliefden kunnen hangen?
Oud 12-11-2011, 18:32
Verwijderd
Belachelijk dat ik als verdacht sta. Waarom? Omdat ik weinig post. KLOPT. Zoals al aangegeven ben ik nogal druk. Zoals jullie kunnen zien ben ik niet bewust zwijgertje aan het spelen in het weerwolfspel, maar gewoon uberhaupt weinig online.

Verder zou mijn random stem in ronde 1 verdacht zijn. Nog belachelijker, doe ik zo vaak.

Verder kan ik er niet over uitwijden voor het moment, ik ben namelijk aan het werk. Morgen ook, dus ook morgen ga ik hoogstwaarschijnlijk niet erg veel posten. Ik snap dat het niet leuk is dat ik even wat minder actief ben, maar dat maakt me nog niet verdacht (of nou ja schijnbaar wel). Bovendien: ik ben altijd nog oplettender en actiever dan een paar anderen.

Zo jammer dit.
Oud 12-11-2011, 18:33
Verwijderd
En mijn "dag Saints" van gisteren was een stem op hem, vanzelfsprekend.
Oud 12-11-2011, 18:37
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Ik bedenk me net nog iets... Saint is duidelijk geliefde, gezien Fantome haar laatste paar posts. Als hij geliefde is met een wolf, dan was deze er nooit mee akkoord gegaan dat Fantome gegeten werd, want dan zou zijn geliefde hangen. De geliefden zijn dus vermoedelijk twee dorpelingen.

Momenteel zijn er van de 15 spelers nog 11 over; na deze hangronde nog 9.
Als er nu twee dorpelingen-geliefden uit vliegen, houden we nog maar 5 dorpelingen over, met daarnaast 3 wolven en een verrader.
De wolven zijn hierna aan de beurt om te eten: 4 dorpelingen, 3 wolven en een verrader houden we over. (Ik ga er even vanuit dat de wolven niet hun verrader eten)
Als de hangronde hierna dus géén wolf gehangen wordt, dan winnen de wolven.

Oh jezus, je hebt gelijk. Geloof ik. Ik had nog helemaal niet geteld.. Er is natuurlijk nog een kans dat Saints geliefde is met de verrader, dan hebben we nog net iets meer speling, maar het vormt inderdaad een risico. Wij switchen naar Nepnerd & Nerd omdat we niet denken dat Saints wolf is én niet denken dat Saints wolfgeliefde is. De argumenten tegen N&N zijn redelijk sterk, er is in ieder geval meer kans dat zij wolf zijn dan Saints en we moeten sowieso enige eenheid vormen dus wij sluiten ons aan bij VeGs en Saints.
Oud 12-11-2011, 18:52
Nepnerd & Nerd
Okay. Laatste poging. Als jullie ons eruit gooien verliezen jullie. Er zijn op dit moment nog 4 slechteriken (verrader + wolven) en 7 goede functies - waarvan er twee geliefden zijn, dus eigenlijk 5 goede functies.

Als jullie ons eruit gooien zijn er nog 4 dorpelingen. Als de wolven dan morgen de geliefden opeten (dan staat het 4 - 4) gaan we geheid verliezen, tenzij Saints morgen wordt beschermd door de tovenaar..

MAAR jullie kunnen ook niet de hele tijd Saints blijven beschermen, want twee stemmen van de geliefden hebben teveel invloed in de hangronde. En dan zul je zien dat de geliefden nog winnen ook - daar zie ik Saints wel voor aan, namelijk. En we hebben ook geen idee wie de andere geliefde is.

Ons eruit stemmen is niet slim.
Oud 12-11-2011, 18:54
Röps
Röps is offline
Vorig spel hadden de dorpelingen ook veel aan de geliefden (geel en alpha), en nu is het misschien wel redelijk vergelijkbaar behalve dat we nu ook nog weten wie het is / zijn (hoi Quice?). Genoeg redenen ze er in te laten, wat een mooie analyses VeGs!

Geel's post daarover vind ik maar raar, wat saints zegt doet niets af aan wat Vegs heeft gezegd en het lijkt wel of hij wil dat er niet naar geluisterd wordt.

Ik wijzig naar Nepnerd & Nerd en hoop dat andere dorpelingen die vorig spel de soort van samenwerking dorpelingen-geliefden hebben gevolgd dat ook doen.
Oud 12-11-2011, 18:56
Röps
Röps is offline
Citaat:
Okay. Laatste poging. Als jullie ons eruit gooien verliezen jullie. Er zijn op dit moment nog 4 slechteriken (verrader + wolven) en 7 goede functies - waarvan er twee geliefden zijn, dus eigenlijk 5 goede functies.

Als jullie ons eruit gooien zijn er nog 4 dorpelingen. Als de wolven dan morgen de geliefden opeten (dan staat het 4 - 4) gaan we geheid verliezen, tenzij Saints morgen wordt beschermd door de tovenaar..

MAAR jullie kunnen ook niet de hele tijd Saints blijven beschermen, want twee stemmen van de geliefden hebben teveel invloed in de hangronde. En dan zul je zien dat de geliefden nog winnen ook - daar zie ik Saints wel voor aan, namelijk. En we hebben ook geen idee wie de andere geliefde is.

Ons eruit stemmen is niet slim.
Er is geen tovenaar toch?

Overigens zou ik ook liever .sann dan jullie stemmen maar er zijn er al 3 ofzo op jullie en ik zie het nut van het behouden van de geliefden wel.
Oud 12-11-2011, 18:58
Nepnerd & Nerd
Citaat:
Vorig spel hadden de dorpelingen ook veel aan de geliefden (geel en alpha), en nu is het misschien wel redelijk vergelijkbaar behalve dat we nu ook nog weten wie het is / zijn (hoi Quice?). Genoeg redenen ze er in te laten, wat een mooie analyses VeGs!

Geel's post daarover vind ik maar raar, wat saints zegt doet niets af aan wat Vegs heeft gezegd en het lijkt wel of hij wil dat er niet naar geluisterd wordt.

Ik wijzig naar Nepnerd & Nerd en hoop dat andere dorpelingen die vorig spel de soort van samenwerking dorpelingen-geliefden hebben gevolgd dat ook doen.
Heb je überhaupt wel gelezen wat ik zei? Als je ons eruit stemt ben je weer een dorpeling kwijt. Weet je wie de andere geliefde is? Nee. Weet je zeker wie er wolven zijn? Nee, dat blijkt wel want anders zou je ons er niet uit gooien.

Het is riskant om de geliefden erin te laten zitten. Ik neem aan dat het plan is om morgen Saints te beschermen met de tovenaar? Wat nu als Saints zelf tovenaar is? Hij kan zichzelf niet beschermen. En blijf je hem tot in de eeuwigheid beschermen? Lijkt me ook niet slim, want dan winnen de geliefden. We hebben geen idee wie de slechteriken zijn en dat is een groot risico.

VeGs heeft dit heerlijk slim gespeeld, hoor.

Edit: Oh er is niet eens een tovenaar. Dan is dit echt een slecht plan.
Oud 12-11-2011, 19:02
Nepnerd & Nerd
Luister. Ik weet dat ik (Syori) anders heb gespeeld dan normaal (stiller en zo). Dit heeft meerdere redenen, maar ik lieg niet. Ik heb geen slechte functie. Zou ik bovenstaande allemaal hebben lopen uitleggen als ik wolf was? Nee. Als ik wolf was had ik lekker mijn mond gehouden. Dat is waarom er niemand komt om ons te verdedigen. Iedereen wil dat wij eruit worden gestemd. Kunnen jullie zelf niet zien hoe subtiel en makkelijk het allemaal is omgedraaid? Jullie zijn verdomme bezig om de hint van de ziener in de wind te slaan en er een onschuldige speler uit te gooien. Ze hebben het briljant gedaan, maar het is echt een grote fout.

Edit. Nou goed, ik ben benieuwd hoe jullie de geliefden erin willen houden zonder een tovenaar om ze te beschermen.
Oud 12-11-2011, 19:06
Röps
Röps is offline
Waarom doen we niet .sann dan?
Oud 12-11-2011, 19:08
Nepnerd & Nerd
Dat moet je aan de rest vragen. Ik kan niet wijzigen want ik moet op Saints blijven staan uit lijfsbehoud.

Oh en nog iets: Dat iemand anders speelt dan "normaal" wil natuurlijk niet altijd zeggen dat dit komt doordat iemand een slechte rol heeft. Soms is iemand druk, soms heeft iemand minder zin, soms heeft iemand andere dingen aan zijn hoofd. Natuurlijk kun je het wel meenemen in je argument, maar in dit geval is dat het enige argument dat VeGs tegen ons (eigenlijk tegen mij alleen, want Kazet is altijd stiller) heeft ingebracht. En zie je hoe makkelijk het was om iedereen mee te slepen? Ik vind dat heel jammer.
Oud 12-11-2011, 19:18
VeGs
VeGs is offline
Ik ben bereid om mee te gaan op Sann.

Maar met drie wordt dat krap...
Oud 12-11-2011, 19:20
Röps
Röps is offline
Ik stem .sann in ieder geval, vind nepnerd stemmen te riskant.
Oud 12-11-2011, 19:23
Uice
Uice is offline
Ik ga ook voor .sann.

Edit: Nepnerd&Nerd.
Oud 12-11-2011, 19:27
VeGs
VeGs is offline
Ik heb gewisseld; omdat ik .Sann ook niet vertrouw... En FF heb ik als mogelijke verrader staan en als die voor Nep/Nerd gaat... Dan geef ik Nep/Nerd nog een kans.

Bah, lastig spel dit. Blijf twijfelen...
Oud 12-11-2011, 19:28
Uice
Uice is offline
Oh hela, nu hebben VeGs en ik gewisseld.
Oud 12-11-2011, 19:28
Geel
Geel is offline
Ik moet zeggen dat ik een beetje verbaasd zit te kijken naar wat er allemaal gebeurd. Er zijn klaarblijkelijk mensen bezig om Saints erin te houden. Dit is prima als hij aan de kan van de dorpelingen staat. Maar ik heb het gevoel alsof er toch iets niet klopt en ik vind dat het lijkt alsof mensen redenen hebben om Saints te beschermen die ze niet prijsgeven. Ik verwacht dat Saints vanavond opgehangen wordt en dan zal het voor mij iets duidelijker zijn wat ik moet denken en wie ik moet geloven. Op dit moment weet ik het niet en laat daarom mijn stem staan.
Oud 12-11-2011, 19:30
Uice
Uice is offline
Even mijn reden voor de stem op Nepnerd&Nerd (ik moest net opschieten, vandaar de korte post): hun hameren op het eruit stemmen van geliefden.

.sann vind ik bij nader inzien niet heel verdacht; dat was een beetje een paniekstem omdat er weinig tijd was, maar even verder denken liet mij inzien dat ik eigenlijk geen een overtuigend argument tegen haar gezien heb.
Oud 12-11-2011, 19:32
Nepnerd & Nerd
Citaat:
Even mijn reden voor de stem op Nepnerd&Nerd (ik moest net opschieten, vandaar de korte post): hun hameren op het eruit stemmen van geliefden.

.sann vind ik bij nader inzien niet heel verdacht; dat was een beetje een paniekstem omdat er weinig tijd was, maar even verder denken liet mij inzien dat ik eigenlijk geen een overtuigend argument tegen haar gezien heb.
Ik heb toch uitgelegd waarom? De geliefden erin houden is in principe nog niet zo'n heel slecht idee (hoewel ik het vrij onzinnig vind als je toch geen tovenaar hebt om Saints te beschermen en hem er ook in te houden).

Maar de geliefden erin houden en er een dorpeling voor opofferen is wel het domste dat je kunt doen. Want dan kun je niet meer winnen.
Oud 12-11-2011, 19:33
Spelleider
Spelleider is offline
Het is 20.30 geweest en de stemmen zijn geteld. Het is gelijkspel. De wolven hebben een pm ontvangen en zullen de pechvogel kiezen die vanavond gaat hangen. De uitslag volgt zo snel mogelijk.
Oud 12-11-2011, 19:33
VeGs
VeGs is offline
Ow, ik ben juist gewisseld omdat er ineens meer voor sann leken te gaan

Edit: gelijkspel, met zoveel stemmen vóór Saints?

Ik ben nu heel benieuwd naar het uiteindelijke stemlijstje... Moet wel info geven
Oud 12-11-2011, 19:36
Nepnerd & Nerd
Ik vraag me af tussen wie het gelijkspel is, want wij hebben niet gewijzigd. En ik ben ook helemaal de kluts kwijt met het lijstje. Wie heeft nou uiteindelijk wat gestemd?

Regels voor berichten