![]() |
|
Oh arme eend, I feel your pain.
Ik moest kiezen laten trekken voor een beugel en wilde dit in eerste instantie ook onder narcose laten doen. Ik had uitgezocht dat dit bij een aantal praktijken in Nederland werd aangeboden. Dit is vooral een behandeling voor zeer angstige mensen en kan eenmalig bij die praktijk, maar je kon er ook ingeschreven worden en vaker komen (geloof ik). Ik wilde dus in eerste instantie een doorverwijzing van de tandarts, deze heeft mij overtuigd om het toch niet onder narcose te laten doen. Niet dat jij dat ook moet hoor. ![]() Een vriendin van mij heeft haar vier verstandskiezen in het ziekenhuis laten trekken onder narcose. Dit moest voor een botschraapoperatie zodat ze een neptand kon laten maken en die op een bepaalde manier met het bot bij de verstandskiezen weg kon laten vastzetten oid. Ze vertelde dat het geen pretje was. Na de ingreep was ze heel misselijk geweest. Een andere vriendin van mij heeft een kaakoperatie gehad en die was ook erg misselijk na de ingreep. Persoonlijk vond ik dat argument ook best meetellen in de beslissing, omdat je echt niet wilt overgeven na een behandeling in je mond. Heeft de angsttandarts die je verder niet wilde behandelen wel bepaald dat er kiezen uit moesten of hoe kom je daar dan precies bij? Ik vind het wel knap dat je toch de stap zet om er iets aan te laten doen, op wat voor manier dan ook. Je hebt ook mensen die jaren met verrotte tanden in de mond blijven lopen en ondanks veel pijn alsnog niets laten doen, omdat ze gewoon te bang zijn. Dus ik vind het echt heel knap!
|
Verwijderd
|
Wat Tink* zegt is wel waar, maar ik denk niet dat de operaties met elkaar te vergelijken zijn. Een kaakoperatie (waarschijnlijk bedoel je een ka(a)k(en) verplaatsen?) duurt veel langer en is veel belastender voor iemand. Bij het plaatsen van een implantaat (neptand) wordt ook bot gekneusd.
Eend, ben je al bij de narcotiseur geweest? |
![]() |
|
Nee, nog niet geweest. Ik kan goed tegen narcose. Ik weet dit uit ervaring.
En ff lekker langs de tandarts, zit er voor mij niet bij. Ik raak helemaal in paniek. De kiezen die eruit gaan, heeft de angsttandarts gezegd en mijn kaakchirurg was het er mee eens. Hij heeft overigens alleen met latjes in mijn mond gekeken. Ik had het nog niet eens zelf gezegd of hij zei al; dit wordt narcose. Als het zonder narcose kon, had ik het wel gedaan, maar ik lig er nu al wakker door, terwijl ik nog lang niet aan de beurt ben en het onder narcose gaat.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Weet je al welke en hoeveel kiezen er uit moeten? |
![]() |
||
Citaat:
Naar de tandarts gaan doe ik ook niet voor me lol ^^. Maar vervelend dat je er zo erg tegenop ziet.! Heel veel sterkte alvast en al het goeds!
||
Citaat:
Hoop het allerbeste voor je! Wanneer moet je weer heen ?
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...highlight=eend
||
Citaat:
|
Dat weet je met een longembolie nooit zeker. Persoonlijk denk ik dat het stom toeval is. Zeker longembolieën die fataal zijn (het zogenaamde ruiter-embolus) komt niet vaak voor en is écht een geval van domme pech. natuurlijk zijn er factoren die de kans vergroten, zoals immobiliteit, roken, pilgebruik, een trombosebeen, grote operaties (met name in de buik) en dat soort dingen, maar echt oorzaak-gevolg kan je hier denk ik niet van die operatie maken.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Rietsie boem, rietsie baai, rietsie saai #1938 Verwijderd | 500 | 10-09-2015 21:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verstandskiezen trekken Little Phoebe | 32 | 23-08-2010 09:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verstandskiezentopic Verwijderd | 32 | 18-11-2009 21:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
eruithalen verstandskiezen Ingetjuhh | 51 | 27-12-2005 16:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandskies geheimpje | 31 | 08-04-2005 20:49 |