Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind 'communities' trouwens stom. Er zit altijd wel een groepje debielen bij, waardoor veel mensen denken dat iedereen die zich met hetzelfde identificeert ook een debiel is. Of een hipster, of een 'slut-shamer', of een vervelende aandachtstrekker. Hmmpff.
|
Moet je eens googelen, 'slut shaming'.
Er werden ook ineens overal slut-walks georganiseerd. edit: Nou ging dat wel over iets serieuzers, namelijk dat je kledingkeuze geen aanleiding moet kunnen zijn voor een verkrachting en dat het ook om die reden niet goedgepraat mag worden, maar sommige vrouwen gaan wel erg ver en noemen je al een slut shamer als je zegt dat er verschillende lichaamstypen bestaan en dat je beter geen minirok kunt dragen als je maat 56 hebt.
||
Citaat:
Je noemt trouwens nog een irritatie ![]()
|
Slut-shamer, wtf?
![]() Trouwens, wat ik ook altijd zo dom vind, is dat 'men' verwacht dat als een moslim iets verkeerd doet, dat de moslimgemeenschap er afstand van neemt, middels een publieke boodschap. Terwijl als een Nederlander iets verkeerds doet, dat dan geen Nederlandse gemeenschap afstand hoeft te doen van die daad. ![]()
||
Citaat:
|
Wat posten jullie ineens weer veel als ik net met een edit bezig ben.
![]() @Martin: Ach, family guy noemde ook Monty Python niet grappig, dus hun mening moet sowieso nooit serieus genomen worden. Stomme debielen. ![]()
|
Verwijderd
|
Maar dat kan averechts effect hebben. Zie ook hoe South Park antisemitisme belachelijk ging maken door het te vergelijken met antigingerisme, wat niet heeft geleidt tot minder antisemitisme maar wel tot een hele nieuwe (internet)cultus van 'gelegitimeerd, want south park doet het ook dus het is grappig' kinderachtig roodharigenpesten.
|
![]() |
|
Het roodharigen pesten is niet iets wat ontstaan is door south park, maar iets wat, zeker in de uk, al jaren echt bestaat. Het is bizar, maar daar heerst echt een 'ewww, gingers' sfeertje. Gingers worden daar al weet ik veel hoelang neergezet als ruggengraatloze sukkeltjes. Bizar eigenlijk.
Maar goed, iedereen die iets doet omdat South Park 't doet is sowieso debiel en zou ook zonder die serie ook wel iets vinden om anderen lastig te vallen.
|
Verwijderd
|
Ja klopt, maar sinds de south park aflevering wordt het ook gedaan door mensen die het anders niet zouden doen, zeg maar, en is het deel geworden van de standaard flauwe internetgrapjes. Dus het heeft het verergerd. Terwijl de south park aflevering nou juist benadrukt hoe kinderachtig het is.
Een totaal irrelevant maar wel mooi verhaal: Theodoors broer is nu kaal, maar had als kind knalrood haar. Theodoors moeder wilde niet dat hij zich gepest zou voelen als kinderen hem op de basisschool uitscholden, dus vanaf zijn tweede heeft ze 'rooie' en 'vuurtoren' als bijnaampjes voor hem gebruikt. Werkte prima ![]() |
![]() |
|
Maar nou zijn flauwe internetgrapjes niet iets wat je ook irl zou zeggen. Ik maak met een geek-collegin van mij ook wel eens ginger grapjes (zeker nu tig keer per dag Gingerbread Latte moeten zeggen), maar irl vind ik gingers fucking sexy.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Haat tegen watvoor groep dan ook komt nooit door een TV serie of een band, dat komt door domme mensen die het verschil tussen een grapje en de realiteit niet snappen.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Renate Dorrestein facepalmde zelf vast ook toen ze het las.
Nu ben ik doorgaans niet zo'n fan van Renate Dorrestein, maar dat komt niet doordat ze slecht schrijft, want dat doet ze niet. Maar ze schrijft vaak van die nare boeken. Met dingen die dan jaren later nog opduiken in onrustdromen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben er ook niet zo'n fan van dat ze nu al het werk van Mulisch dat hij zelf nooit heeft gepubliceerd, postuum gaan lopen publiceren. En ik ben wel fan van Mulisch, al vind ik De aanslag overrated. Maar ik neem dan toch aan dat hij niet voor niets heeft besloten dat die dingen níet aan zijn eisen voldeden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|