Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2011, 21:34
Fantôme
Fantôme is offline
@ Sann: dat begrijp ik. maar ik bedoel ook echt in die volgorde met die tegenhangers aan elkaar. nu wordt dat door elkaar gebruikt.
Oud 16-11-2011, 21:35
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Oh en btw vegs, ik wilde je eerst geliefde maken met een nieuwe speler ivm dat appeltje maar toen dacht ik hmm, laat ik je dat toch maar niet aan doen, anders doe je het straks ook ooit een keer bij mij
De kans dat ik cupido word, is vrijwel nihil. Ik krijg zelden stemmen in hangronde 1.
Ik word nooit gehangen; alleen gegeten. Blijkbaar ben ik erg lekker.

(Of ik sterf aan liefdesverdriet )

Ik snap trouwens 'ivm dat appeltje' niet? Maar nieuwe speler was ook leuk geweest. Ik vind geliefe sowieso wel een leuke functie (zeker als ik toch dorpeling ben).
Oud 16-11-2011, 21:36
Vowel
Vowel is offline
Ik word zwaar genegeerd, dus nog maar een keer.

Citaat:
Is het dan geen idee om de ziener een fixed aantal functies te laten opvragen? Bijvoorbeeld 2 aan het begin van het spel. En dan absoluut geen leerlingziener.
Dan hebben de dorpelingen toch een speler met "voorkennis", maar niet eentje die oneindig mensen kan opvragen, plus: geen zekerheid dat ze altijd een slechte rol te pakken krijgen.
Fantôme
Fantôme is offline
nou lang genoeg gepraat hier. ik ga er vandoor ciao, volgende keer zal ik weer beter mn best doen. dus niet uit revanche mij gelijk ophangen maar daar was al een kandidaat voor geloof ik
Röps
Röps is offline
Citaat:
Maar het is niet fijn om om de haverklap gezeik te hebben omdat mensen "te veel" verhullen over hun functie.
Dat is de laatste tig spellen toch amper voorgekomen?

Er waren alleen veel discussies over of ie de geliefden wel of niet moet zien. (wat mij betreft moet ie ze nooit zien zodat aan iedere opvraging nog voldoende onzekerheid zit).
Oud 16-11-2011, 21:37
Verwijderd
Citaat:
@ Sann: dat begrijp ik. maar ik bedoel ook echt in die volgorde met die tegenhangers aan elkaar. nu wordt dat door elkaar gebruikt.
Ah zo. Ik ga er morgen nog eens naar kijken en bedenken of ik het wat vind (Y0

Citaat:
De kans dat ik cupido word, is vrijwel nihil. Ik krijg zelden stemmen in hangronde 1.

Ik snap trouwens 'ivm dat appeltje' niet? Maar nieuwe speler was ook leuk geweest. Ik vind geliefe sowieso wel een leuke functie (zeker als ik toch dorpeling ben).
Hehehe same. Ik stel voor dat de eerst gegetene cupido wordt
Oud 16-11-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ik word zwaar genegeerd, dus nog maar een keer.
Nee. We hebben het hier al vaker over gehad maar het blijft terugkomen. Ik vind de ziener perfect zoals ie is, als ie geen geliefden kan zien, tenminste.

Als de meerderheid daar anders over denkt, prima, maar volgens mij is dat niet het geval.
Oud 16-11-2011, 21:38
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Oh ik dacht dat je liever een sterke ervaren speler zou hebben gehad. Heb ik dus ook gedaan, want het is veel leuker als de geliefden winnen als ik ze heb mogen uitkiezen
Oud 16-11-2011, 21:39
Fantôme
Fantôme is offline
@ Vowel: nee, geen 2 aan het begin. juist niet dan...als ziener vraag je altijd met een reden op en die heb je aan het begin nauwelijks.

Liever hou ik de ziener gewoon erin, veel te leuk. maar compromis: De ziener mag opvragen na iedere hangronde dat er een dorpeling (incl. ll./tovenaar) sterft. als daar een wolf of verrader sterft mag de ziener niet opvragen.
Oud 16-11-2011, 21:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De heks is er niet uit, maar we hebben gezegd: weinig functies dit spel (begin van het spel). Het is aan de spelleiders om te bepalen. Ik vind de heks overigens een stomme kutfunctie.
Plus, we hebben aan het begin gevraagd of iedereen akkoord was met de functies! Daar heeft niemand iets op gezegd.

Citaat:
Zolang je alleen mee leest, kan dat toch prima?

Bij mijn laatste spel als wolf lazen onze dode medewolven ook gewoon mee. Maar ze reageerden nergens op. Al hebben we Martino er later uit gehaald, omdat die gek werd van de absurde hoeveelheid pm's Correctie: vooral mijn absurde hoeveelheid pm's.
Haha ja, pfff. Toen had ik het ook absurd druk in die weken, ik werd gek. En dan ook nog eens die ellenlange lappen tekst van Severus...
Oud 16-11-2011, 21:40
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Plus, we hebben aan het begin gevraagd of iedereen akkoord was met de functies! Daar heeft niemand iets op gezegd.

Haha ja, pfff. Toen had ik het ook absurd druk in die weken, ik werd gek. En dan ook nog eens die ellenlange lappen tekst van Severus...
Was geen aanval op jullie (nu blijf ik toch hangen). ik zeg alleen maar: met een heks in het spel is gelijk het gezeur over het expliciet kenbaar maken van je functie over, omdat je dan gelijk klem zit door die heks. dus als we dat niet meer willen, kunnen we een heks er standaard in hebben
Oud 16-11-2011, 21:41
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

En oh ja, ik ben ook nog nooit eerder opgehangen in ronde 1
Oud 16-11-2011, 21:42
Fantôme
Fantôme is offline
wanneer spelen we weer? *noteert vast in agenda* we mogen zeker niet nu alweer een potje opzetten he?
Oud 16-11-2011, 21:43
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Was geen aanval op jullie (nu blijf ik toch hangen). ik zeg alleen maar: met een heks in het spel is gelijk het gezeur over het expliciet kenbaar maken van je functie over, omdat je dan gelijk klem zit door die heks. dus als we dat niet meer willen, kunnen we een heks er standaard in hebben
Hmmm dat is wel een goeie. Je zou ook de verrader kunnen laten beheksen en dan de evilziener erin kunnen houden. Want evilziener is ook wel leuk
Oud 16-11-2011, 21:44
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
wanneer spelen we weer? *noteert vast in agenda* we mogen zeker niet nu alweer een potje opzetten he?
Ja, dat brengt mij tot een ander punt: Waarom zitten we eigenlijk aan die koelkastperiode vast? Als er nu 20 mensen zouden zijn die een weerwolfspel willen, waarom zou dat dan niet mogen? Mij werd net uitgelegd dat het een "oude regel" is (met daarachter nog een paar woorden ), maar er is toch geen enkele reden die in stand te houden?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jaahaaaa, maar zoals je weet varieert ieder spel het aantal functies. Er speelden maar 15 man mee, en we hebben gekozen voor deze verdeling. De heks is er niet permanent uit. Daarnaast vonden we het dan weer te veel doorslaan voor de wolven, die hadden dan opeens twee medestanders, ipv één (de dorpelingen hadden er ook maar één, alleen de ziener, en de leerling is "neutraal").
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Hmmm dat is wel een goeie. Je zou ook de verrader kunnen laten beheksen en dan de evilziener erin kunnen houden. Want evilziener is ook wel leuk
nou als je de verrader wil laten beheksen én een evilziener erin dan moet de ziener wel al zijn powers behouden en mag de tovenaar er ook in blijven, anders vind ik het té.
en blij dat je mijn post begrijpt over de heks.
Oud 16-11-2011, 21:45
Verwijderd
Tralala :autist:
Oud 16-11-2011, 21:45
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Jaahaaaa, maar zoals je weet varieert ieder spel het aantal functies. Er speelden maar 15 man mee, en we hebben gekozen voor deze verdeling. De heks is er niet permanent uit. Daarnaast vonden we het dan weer te veel doorslaan voor de wolven, die hadden dan opeens twee medestanders, ipv één (de dorpelingen hadden er ook maar één, alleen de ziener, en de leerling is "neutraal").
*aai* niet zo geïrriteerd hoor.
dat weet ik toch ook wel ik zeg alleen maar dat je door die functie dat andere gezeur niet hebt. zo.
Oud 16-11-2011, 21:46
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja, dat brengt mij tot een ander punt: Waarom zitten we eigenlijk aan die koelkastperiode vast? Als er nu 20 mensen zouden zijn die een weerwolfspel willen, waarom zou dat dan niet mogen? Mij werd net uitgelegd dat het een "oude regel" is (met daarachter nog een paar woorden ), maar er is toch geen enkele reden die in stand te houden?
ik weet ook nog dat die regel kwam een aantal jaar geleden al.
nieuw weerwolfspel:
start: zondag
wie doet er mee:

1. Fantome

Oud 16-11-2011, 21:47
Verwijderd
Ik speel niet mee als er zondag begonnen wordt.
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
nou als je de verrader wil laten beheksen én een evilziener erin dan moet de ziener wel al zijn powers behouden en mag de tovenaar er ook in blijven, anders vind ik het té.
en blij dat je mijn post begrijpt over de heks.
Ja of de evilziener gaat eruit. Maar het voornaamste probleem van de heks was het gebrek aan kennis. Dat maakte de functie nogal saai. Dus zou het nog best een logische stap zijn om de beheksingkracht aan de verrader te geven, zodat de ziener erin kan blijven. Want de ziener is leuk. En ook al wijst die je aan als schuldige, dan nog kan de zaak best gedraaid worden. Dat bleek alleen al uit dit spel, waar Saints het bijna toch nog voor elkaar kreeg om te overleven.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In het verleden werden weerwolfspellen constant achter elkaar gespeeld, met het gevolgd dat het animo steeds meer afnam. Nu kun je even een paar weken bijkomen en frisse zin maken (dat heeft verder niks meer te maken met de oude koelkastregel op DK, sowieso is het ww-spel altijd een uitzondering geweest op de koelkast).
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik speel niet mee als er zondag begonnen wordt.
o.

wanneer wel?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik weet ook nog dat die regel kwam een aantal jaar geleden al.
nieuw weerwolfspel:
start: zondag
wie doet er mee:

1. Fantome

Nee. Zo werkt het dus niet. Het gaat in de koelkast en over een paar weken beginnen we weer, mits er genoeg animo is. Zie announcement voor details.
Oud 16-11-2011, 21:48
Verwijderd
Citaat:
o.

wanneer wel?
Na 28 november heb ik weer tijd
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja of de evilziener gaat eruit. Maar het voornaamste probleem van de heks was het gebrek aan kennis. Dat maakte de functie nogal saai. Dus zou het nog best een logische stap zijn om de beheksingkracht aan de verrader te geven, zodat de ziener erin kan blijven. Want de ziener is leuk. En ook al wijst die je aan als schuldige, dan nog kan de zaak best gedraaid worden. Dat bleek alleen al uit dit spel, waar Saints het bijna toch nog voor elkaar kreeg om te overleven.
ik vind het prima:
verrader die kan beheksen
ziener erin
evilziener eruit
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nee. Zo werkt het dus niet. Het gaat in de koelkast en over een paar weken beginnen we weer, mits er genoeg animo is. Zie announcement voor details.
*gromt* oke
maar nu ga ik echt
zet maar een nieuw spel op
Oud 16-11-2011, 21:49
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik vind het prima:
ziener erin
evilziener eruit
Je kunt dat best één spel proberen, maar ik vind het te ver gaan om dat een permanente regel te maken.
Oud 16-11-2011, 21:50
Verwijderd
Citaat:
ik vind het prima:
ziener erin
evilziener eruit
Nee, de evilziener is awesome

Waarom in hemelsnaam veranderen? Ik snap het echt niet
Oud 16-11-2011, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Je kunt dat best één spel proberen, maar ik vind het te ver gaan om dat een permanente regel te maken.
Dit.
Oud 16-11-2011, 21:53
Martiño
Martiño is offline
Duizendkusjes voor llalalalalalaura.sann
Oud 16-11-2011, 21:55
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Citaat:
Dit.
prima.
Oud 16-11-2011, 21:57
Martiño
Martiño is offline
We hebben het er over een paar weken wel over
Oud 16-11-2011, 21:57
VeGs
VeGs is offline
And Now for Something Completely Different:

Het Weerwolfspel - Undercover variant

Word jij altijd direct gehangen, omdat je zo 'vaag' speelt?
Overleef je zelden de eerste twee eetrondes?
Heb je als wolf geen kans, omdat je altijd opgevraagd wordt?

Óf....

Word je er moe van dat zelfs je meest belachelijke theoriën serieus genomen worden, 'omdat je zo'n ervaren speler bent'?
Wil je eindelijk eens kans maken om cupido te worden?
Rust aan je hoofd, zonder verwijten dat je 'zo stil bent'?
Of gewoon lekker de n00b uit hangen?

Het kan allemaal in 'Undercover-Weerwolf!'

Deze variant is speciaal bedacht voor spelers als Saints, Solero en Archont die keer op keer stiekem proberen mee te doen, en genadeloos falen.

De regels:
1. Alle spelers maken één nieuwe account aan. Niemand speelt onder zijn bekende account.
2. Het is ten strengste verboden om je identiteit bekend te maken aan andere spelers, óók na je dood.
3. Pas nadat het spel afgelopen is, maken de spelleiders bekend wie welke speler is.
4. Je hoeft niet te vermelden dat je mee doet. (Mag wel).

Dus wil jij een keer spelen zónder de nadelen, maar ook zonder voordelen van je 'reputatie'?

Doe dan mee met Undercover-Weerwolf!
Oud 16-11-2011, 22:01
Verwijderd
Citaat:

Óf....

Word je er moe van dat zelfs je meest belachelijke theoriën serieus genomen worden, 'omdat je zo'n ervaren speler bent'?

Deze variant is speciaal bedacht voor spelers als Saints, Solero en Archont die keer op keer stiekem proberen mee te doen, en genadeloos falen.

De regels:
1. Alle spelers maken één nieuwe account aan. Niemand speelt onder zijn bekende account.
2. Het is ten strengste verboden om je identiteit bekend te maken aan andere spelers, óók na je dood.
3. Pas nadat het spel afgelopen is, maken de spelleiders bekend wie welke speler is.

Dus wil jij een keer spelen zónder de nadelen, maar ook zonder voordelen van je 'reputatie'?

Awesome idee
Oud 16-11-2011, 22:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat vind ik wel een grappig idee, VeGs.
Oud 16-11-2011, 22:06
Daboman
Daboman is offline
Wauw, klinkt gaaf.
Oud 16-11-2011, 22:10
Röps
Röps is offline
Ik vind het ook wel leuk (heb al eens undercover meegedaan ook ). Alleen uhm, krijgt Thomas wel rood obv dit potje dan?

(Dit topic is over 12 posts vol #_#)
Oud 16-11-2011, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook wel leuk (heb al eens undercover meegedaan ook ). Alleen uhm, krijgt Thomas wel rood obv dit potje dan?

(Dit topic is over 12 posts vol #_#)
Volgens mij is er geen reden om Thomas rood te geven, aangezien ie gewoon gestemd heeft.
Oud 16-11-2011, 22:21
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Awesome idee
Lijkt me awesome!
Oud 16-11-2011, 22:22
Martiño
Martiño is offline
Thomas. heeft maar één keer niet gestemd. Hoe actief iemand is in het speltopic is geen reden om een rode kaart te geven.
Oud 16-11-2011, 22:22
Martiño
Martiño is offline
Leuk idee. Forumbazen die meespelen moeten dan natuurlijk niet spieken.
Oud 16-11-2011, 22:23
Verwijderd
+ externe fb die controleert of niemand op 2 accounts meespeelt.
Oud 16-11-2011, 22:26
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Leuk idee. Forumbazen die meespelen moeten dan natuurlijk niet spieken.
Daar dacht ik ook juist aan, maar dat moet je wel kunnen anders is het spel toch niet meer zoals het bedoeld was.
Oud 16-11-2011, 22:26
Thomas.
Thomas. is offline
Omdat ik deze ronde weinig tijd heb voor theorieën wil nog niet zeggen dat ik nooit iets doe!

En een rode kaart is al helemaal bullshit.
Oud 16-11-2011, 22:29
Martiño
Martiño is offline
Je krijgt ook geen rode kaart. Ik ben het met je eens dat het onzin is dat hier om geroepen wordt door andere spelers.
Oud 16-11-2011, 22:40
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:

Óf....

De regels:

Oud 16-11-2011, 22:41
Thomas.
Thomas. is offline
En verder:
Oud 16-11-2011, 22:41
Thomas.
Thomas. is offline
Discussie

Regels voor berichten