Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2002, 16:16
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Ik zat laatst op school in de mediatheek en uit verveling ging ik de beveiliging testen. Ik ben geschrokken hoe slechtde comps hier beveiligd zijn, ik zat binnen 5 min in dos . Ik kon alles van hun netwerk afhalen, zoals antwoordbladen en zelfs een aantal voor mij ongschikte proefwerken. Nu wil ik effe als eerst weten of alleen bij mij op school dit het geval is. En als tweede of jullie vinden dat ik naar de systeembeheerder moet stappen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2002, 16:34
Martin
Martin is offline
In dos komen is geen kunst aan, dat kan op elke pc.

Je kan de bestanden wel zien, maar kan je ze ook wel openen dan?

Het systeembeheer waarschuwen, why not?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 16:36
Verwijderd
Die systeembeheerders weten eht ook wel,
allene zullen er toch niks aan kunnen doen gok ik..

meestal zijn het nl gewoon prutsers
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 16:46
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
chatfreak schreef:

Je kan de bestanden wel zien, maar kan je ze ook wel openen dan?

Het systeembeheer waarschuwen, why not?
ik heb er wel effe over nagedacht hoor want je kan niet rechtsklikken en via IE gaat het ook niet. Win+R doet het ook al niet en start->uitvoeren ook niet
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 17:03
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
denk je dat ze het op prijs stellen of alleen gaan zeiken dat ik me er niet meer moet bemoeien
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 17:48
Verwijderd
In dos komen is idd niet moeilijk. Op de Havo waren ze ook niet echt goed beveiligd. Waar ik nu zit (NHL) is het wel beter moet ik zeggen, soms te erg (wil je de resolutie aanpassen omdat ie op een oma-grootte staat, kan weer eens niet :/ ).
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 08:45
DaKonium
DaKonium is offline
onze school is een ramp. al 5 jaar lang probeer ik die motherfokking beveiliging door te komen, maar helemaal niks...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 15:03
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Die systeembeheerders weten eht ook wel,
allene zullen er toch niks aan kunnen doen gok ik..

meestal zijn het nl gewoon prutsers
Inderdaad, het zijn prutsers, maar daarom weten ze het nog niet, integendeel: tot jij het tegen ze zegt laten ze alle gaten open...

Eind zomervakantie zijn ze bij ons overgestapt op Win2000, beter te beheren, beveiligen en stabieler zei men. Dat is allemaal waar.... als je van die mogelijkheden gebruik weet te maken! Binnen 3 dagen had ik een complete lijst met namen adressen telnrs etc. van ALLE leerlingen op school van de server getrokken!!
Dit gat is nadat ik het aanwees dichtgemaakt, maar er staan nog steeds interessante dingen op die server... voor anderen althans, ik ben er na dit jaar weg dusk heb er nix meer aan.

Overigens is het docentennetwerk gescheiden van dat van de leerlingen, dus proefwerken downloaden is er niet bij... Althans dat is het idee, want als je het netjes vraagt mag je vrijwel alles bij ons tot ze je doorhebben dus die docentencomputers mag je heel soms als je mazzel hebt gebruiken, maja mij is de pakkans te groot en de opbrengst te klein...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 15:10
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
ow? leg es uit?
Oud 19-12-2002, 15:26
M@rco
M@rco is offline
Bij ons staat er XP Professional op en da's toch behoorlijk dichtgetimmerd door de systeembeheerder...
Oud 22-12-2002, 17:27
apekop123
apekop123 is offline
Op een computer in dos komen of op de harddisk rond kijken is echt niet moeilijk ofzow.

stel je voor je wilt naar c:\ , maar ze hebben de harddisk in explorer verborgen en via IE c:\ intikken lukt ook niet. Dan maak je gewoon ff een site met een link naar c:\ en hoppa je zit op de harddisk (zo kan je ook nog links maken naar command.com enz.) op die manier kan je al zo'n beetje alles opstarten

Is de computer echt goed beveiligd en lukt het je gewoon niet om er door heen te komen. Gebruik dan desnoods een opstart-diskette.

Nog een aantal dingen die ik heb geleerd tijdens mijn middelbare school tijd zijn:

- bij IE klik op extra dan op internet opties en verander de start-pagina in c:\ (of waar je dan ook heen wilt )

- Als je op een novell netwerk zit probeer dan is op de server te zoeken naar iets van NWadmin.exe (ik weet niet meer 100% zeker of dat de juiste file name is) Met dat proggie kun je alle inlognamen zien

Ik weet nu ff nix meer (tis al weer een tijdje geleden)

Ik post nog wel een keer wat andere handigheidjes

ps. Ik heb zelf altijd mijn absenties weggehaald en ik heb nooit hoeven na-komen ofziets. Ik heb er dus altijd wel mijn voordeel uit gehaald

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 17:30.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:29
WolterB
WolterB is offline
ik heb wel een progje waarmee ik alle beveiliging uit kan schakelen (zelfs dat ze met je meekijken) maar heb ik nooit gebruikt omdat ik t niet echt nodig vind om te gebruiken
Oud 22-12-2002, 18:33
Koen
Koen is offline
Citaat:
Drexz schreef:
Is de computer echt goed beveiligd en lukt het je gewoon niet om er door heen te komen. Gebruik dan desnoods een opstart-diskette.
Een héél klein beetje zelf-respecterende systeembeheerder zorgt ervoor dat booten van diskette onmogelijk is. Als je als systeembeheerder zelfs dat niet doet, kan je beter terug naar de basisschool. (Ik kan me dus ook niet voorstellen dat iemand dat vergeet)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 22:26
D@mien
D@mien is offline
Onze computers zijn ook crap...eerst kon je de C:\ niet zien in deze computer, dus moest ik ff een snelkoppelingetje maken naar c, omdat ie et ook in IE niet deed...
Alleen zijn dr nog wel mappen die beveiligd zijn op C, en daar kom ik niet in...maar dar zoek ik wel naar...bij ons hebben ze ook uitgeschakeld dat je de resolutie en achtergrond kan wijzigen..
In zoek dus nu naar een manier om volledige toegang te krijgen..(natuurlijk heb ik geen kwaad in de zin, maar dit alles is ter voorbereiding vd examenstunt)
Maar heeft iemand een idee hoe ik nu verder moet? Ze hebben gloofik een Novell netwerk..
Oud 23-12-2002, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef:
- Als je op een novell netwerk zit probeer dan is op de server te zoeken naar iets van NWadmin.exe (ik weet niet meer 100% zeker of dat de juiste file name is) Met dat proggie kun je alle inlognamen zien

Nee die file heet nu volgens mij nwlogin oid.

Als je novel hebt kun je via dat programma je gebruikers naam veranderen en inloggen met andere rechten, ik heb zo ooit ingelogt als de adjunct directeur, ik heb toen ook even mijn absenties bijgewerkt <== daar ben ik overigens wel eens meegefopt toen ik te vroeg was, ze hadden het nog niet gecheckt op de pc en ik had het wel al veranderd.....
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 14:08
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
ned441 schreef:
Nee die file heet nu volgens mij nwlogin oid.

Maar kan je dus gewoon door et te openen alle passwords enzo bekijken? Of moet je iets anders doen?
Oud 23-12-2002, 17:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
zelfs de technische universteit eindhoven is geen bunker...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 17:40
bam
bam is offline
Citaat:
Fade of Light schreef:
zelfs de technische universteit eindhoven is geen bunker...
onze buren hebben wel een bunker
en dan niet eens een kleintje ook

men zegt dat het 4 levels diep is
me pa is tot 4 gegaan maar zei dat het nog dieper kon.
verder mochtie niet ^_^

ow en die bunker is ook nog 2 hoog ^_^
dus iig 6 levels
Oud 23-12-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef:
onze buren hebben wel een bunker
en dan niet eens een kleintje ook

men zegt dat het 4 levels diep is
me pa is tot 4 gegaan maar zei dat het nog dieper kon.
verder mochtie niet ^_^

ow en die bunker is ook nog 2 hoog ^_^
dus iig 6 levels

juist

Citaat:
D@mien schreef:
Maar kan je dus gewoon door et te openen alle passwords enzo bekijken? Of moet je iets anders doen?
nee je kunt door een login naam te kiezen en ander account krijgen, de wachtwoorden worden op school niet gebruikt....
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 21:07
bam
bam is offline
Citaat:
ned441 schreef:

juist

ik zal morgen wel een foto maken..

ow weet je niet wie mijn buren zijn?

Defensie Telematica Organisatie.
Een aardig belangrijk gebouw.
Zeg maar gewoon dat daar zelf 'classified' bestanden opgeslagen liggen
Oud 23-12-2002, 21:10
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
Koen schreef:
Een héél klein beetje zelf-respecterende systeembeheerder zorgt ervoor dat booten van diskette onmogelijk is. Als je als systeembeheerder zelfs dat niet doet, kan je beter terug naar de basisschool. (Ik kan me dus ook niet voorstellen dat iemand dat vergeet)
wij hadden progje downgeload die bios pw gaf,
Oud 23-12-2002, 21:11
Spacey
Spacey is offline
wij hadden win98 en je kon niet in dos komen enzo, dat hadden ze uitgeschakeld, maar even winpol downloaden policies editen, en we hadden zelfs weer een desktop
Oud 23-12-2002, 21:59
Verwijderd
Nou, bij ons op school hebben ze sindskort Pc-anywhere erop gezet, wat resulteerd dat ze live meekijken met wat je doet en ook dingen gewoon afsluiten enzo! Dit is toch tegen de privacy wetgeving???

Maar, ik had ze helemaal gek gemaakt, want ze zaten mij de hele tijd te bekijken en te doen, en dan is zo'n usb-pendrive toch wel heel erg makkelijk! Zooitje software erop losgelaten en dat programma aardig naar de vernieling geholpen om mijn compje waar ik zat te i-netten! Daarna zag je ook echt de systeembeheerder vanachter zijn bureaustoel vandaan komen en een ronde maken en vooral bij mij even stil staan (zat toen rustig in de boekendatabase te gluren) !

Laatst gewijzigd op 23-12-2002 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 00:52
Verwijderd
start, uitvoeren Net send * Hallo

Dat mogen ze weleens beveiligen bij ons! Zitten steds paar "grappige" mensen telkens weer eens die berichtjes te sturen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 17:24
Flasher
Flasher is offline
Waar kan je die programmatjes loaden voor dat Novell netwerk?
Oud 24-12-2002, 17:35
Verwijderd
bij de explorer of bij de internet explorer. Anders in dos maar dat weet ik niet of dat werkt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 23:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
bambix schreef:
ik zal morgen wel een foto maken..

ow weet je niet wie mijn buren zijn?

Defensie Telematica Organisatie.
Een aardig belangrijk gebouw.
Zeg maar gewoon dat daar zelf 'classified' bestanden opgeslagen liggen
wij wachten in spanning
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 00:14
bam
bam is offline
Citaat:
Fade of Light schreef:
wij wachten in spanning
mwah het is nu donker :/

ohkayohkay morgen
als ik mezelf er aan herinner en de camera kan vinden
ik zal proberen mezelf er ook even bij tezetten
Oud 25-12-2002, 22:28
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Spacey schreef:
wij hadden progje downgeload die bios pw gaf,
Zo had ik het ook gedaan maar die lame systeembeheerders bij ons hadden op sommige computers niet eens een bios password gezet

en btw. een paar minuten de moederboord batterij eruit en het password is ook weg
Oud 26-12-2002, 11:39
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Bij ons zitten er hardware restore cards in de PC's
Oud 26-12-2002, 16:32
Verwijderd
Op mijn 13e zat ik al te spelen met de server van mijn middelbare school. Ze hadden 1 of ander vaag programma, 'de baas'. 2x op Ctrl+c en ik stond ook in DOS. De drive-letters waren gewoon gemapped en voor ik het wist, zat ik op de server.

Tsja, big deal.

Inmiddels hebben ze trouwens een NT-netwerk

(met een lekke IIS )
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 12:42
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Drexz schreef:
Zo had ik het ook gedaan maar die lame systeembeheerders bij ons hadden op sommige computers niet eens een bios password gezet

en btw. een paar minuten de moederboord batterij eruit en het password is ook weg
alsof jij op school de computers open gaat maken om de batterij eruit te halen. En er is niemand die dat merkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten