Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind overigens wel dat ambtenaren die voor de invoering van het homohuwelijk zijn aangenomen nog op principiële gronden mogen weigeren. Maar als je daarna bent aangenomen wist je gewoon dat het homohuwelijk er was, en als ambtenaar is het gewoon je werk om de wet uit te voeren, daarvoor ben je ambtenaar. Als je principes niet overeenkomen met je werk dan is dat prima, maar dan moet je je afvragen of dat nu wel het werk is wat je moet gaan uitvoeren. Iemand die tegen kernenergie is gaat niet bij NRG werken en een atheïst wordt geen geestelijk verzorger.
En anders sluit je maar geen huwelijken, dat kan prima. Mijn moeder is ook ambtenaar van de burgerlijke stand, en zij trouwt ook geen mensen maar heeft nog genoeg andere taken.
Laatst gewijzigd op 19-11-2011 om 13:44. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als mijn baas van mij eist dat ik op mijn hoofd moet staan dan heb ik twee keuzes, uitvoeren en salaris ontvangen of weigeren en een andere baan zoeken. Ik vind het belachelijk dat we men in Nederland denkt overal maar recht op te hebben, feitelijk zijn al die zogenaamde rechten en bescherming pure armoede.
|
![]() |
|
Bescherming van werknemers vind ik wel belangrijk, ik ben blij dat we in Nederland niet zulke toestanden hebben zoals je in de VS ziet en werknemers hier mogen opkomen voor hun rechten.
Maar bij de weigerambtenaren gaat het gewoon om een kerntaak die inherent is aan het beroep. Als een dokter geen injecties wil geven wordt hij ook niet aangenomen.
||
Citaat:
Als je in de echt gebonden wil worden is dat meer dan een zakelijke overeenkomst, je legt officieel vast dat je leven wil delen met je partner, en dat mag best wat gewicht hebben. Ik vind het denigrerend tegenover mensen die geen geloofsovertuiging hebben (of niet in de kerk terecht kunnen).
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben het grotendeels met je eens hoor, Martino, maar je kan natuurlijk - wat je geloof of geaardheid ook is - altijd een ceremonie houden, die enkel los staat van het officiële tekenen van de overeenkomst?
||
Citaat:
Daarnaast zorgt het ceremoniële gedeelte, hoe kort dan ook, dat de daad het sluiten van een huwelijk ook daadwerkelijk betekenis heeft, het is niet zomaar een gebeurtenis en zeker iets anders is dan het aanvragen van een rijbewijs.
|
Wat mij tegenstaat is niet het plan op zich, maar het feit dat het is verzonnen om die religieuze mongolen tevreden te stellen. Ik vind dat het een hele slechte boodschap uitzendt, namelijk: als je maar standvastig bent in je discriminatie wordt er vanzelf een plan verzonnen om ervoor te zorgen dat het legaal wordt. Ik kan het daar niet mee eens zijn.
Ze zouden mijn steun krijgen als ze éérst alle weigerambtenaren zouden ontslaan en dán het plan zouden invoeren. |
![]() |
||
Citaat:
Verder vind ik neit dat de huwelijksvoltrekking zoals die nu is, moet worden omgegooid. Nu stelt die lul Slob het alleen maar voor om weigerambtenaren te steunen, in plaats van om belangrijke, praktische redenen. En dan kost het dus alleen maar geld, zo'n nieuw systeem in werking zetten.
|
Dat "Fringe" in de USA pas weer verder gaat in januari 2012, en "The Walking Dead" zelfs pas in februari 2012.
![]() ![]() ![]() Way to kill the ratings btw, want de seizoenen van beide series zijn tot nu toe al niet denderend geweest (met kelderende kijkcijfers tot gevolg) en als de kijkers er dan zo lang uit moeten met zo'n megapauze, komen ze er niet meer in als het weer van start gaat - en dat kan dan het doodvonnis betekenen voor een show. "The Walking Dead" zit gelukkig niet in de gevarenzone, aangezien men seizoen 3 al besteld heeft. Maar "Fringe"... dat zit al een tijdje te sukkelen met de kijkcijfers en ik vrees het ergste. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik: "Ik ga vanmiddag naar tante O."
Pleegmoeder: "Waarom?" "Gewoon, om ze weer eens te zien, theedrinken en zo." "Belden ze je?" "Ja, gisteravond." "Tsss. Hadden ze je al eerder gebeld?" "Ja, om te vragen hoe ik me voel, en ik heb met L over Vkontakte gesproken." "Tss. Hoezo kan het ze nou ineens schelen hoe jij je voelt!" "Ze hebben toch altijd goed voor me gezorgd, ik heb daar gewoond, het is niet haar schuld dat ik daar weg ben gegaan." "Wij zorgen niet goed voor je hè." "Jawel, jullie zorgen ook goed voor me." (hoofdschuddend) "Tss. En ze willen nu ineens je zien? Wat zijn dat voor mensen." "Ik houd van ze." "Je vindt dat wij niet goed voor je zijn toch?" "Dat vind ik niet." "Nouja, je gaat maar, als je zo nodig wilt." ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het geen gek plan hoor, om mensen zelf te laten beslissen of en hoe groot ze de ceremonie willen. Dat het voortkomt uit dat weigerambtenaren gedoe.. tja, maar ik vind het echt geen slecht idee. De ceremonie op het stadhuis kan nog steeds, alleen mag je er nu voor kiezen, is het niet meer verplicht als je gaat trouwen.
|
![]() |
||
Citaat:
Walking Dead S1: October 31, 2010 t/m December 5, 2010 (waren uberhaupt maar 6 afleveringen) Fringe S3: September 23, 2010 t/m December 9, 2010, daarna weer van January 21, 2011 t/m May 6, 2011
|
Ja jongens, dit is normaal in Amerika. Je hebt daar gewoon hele domme mensen, hele racistische en rechts-extremistische mensen (de meeste amerikanen stammen ook af van religieuze fundamentalisten) en je hebt enorm politiek gekleurde media, zoals Fox. En dan krijg je dit soort filmpjes.
||
Citaat:
![]() "Not all muslims are terrorists, but all terrorists are muslims. It's a fact." Like, wtf? ![]() Of dit dan: "They have dead eyes." Err? ![]() |
![]() |
|
De gemeente Amersfoort heeft verzoeken van de SSHU afgewezen, om bewoners van mijn studentencomplex, gratis voor de deur te laten parkeren, omdat het onderdeel zou uitmaken van een 'commercieel gebied'.
:') Dus dat wordt voor auto-bezitters dokken voor een parkeervergunning van 500,- p/j. Achterlijk.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
I Summon Panopticon! Verwijderd | 46 | 09-10-2018 20:32 | |
Werk, Geld & Recht |
Beurstopic Verwijderd | 118 | 26-03-2010 19:15 | |
Werk, Geld & Recht |
Leuk onderzoek! Volg je eurobiljetten in hun spoor. Ralf | 6 | 06-07-2004 12:13 |