Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 11:08
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
een groep van acht hackers hebben de publieke chat met Kroonprins Willem-Alexander en zijn aanstaande vrouw Maxima Zorreguieta verstoord door een aanval met een stortvloed aan data...

ze handelen uit republikeinse overtuiging

wat vinden jullie van zoiets?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2002, 11:15
stormpie
stormpie is offline
Is het bewezen?

Want als de nederlandse bevolking echt zo gek is van maxima en dus wel massaal op die chat af komt, is wat er gebeurt is niet anders als logisch.

KPN had ook nooit kunnen garanderen dat de site niet down ging.. Stel dat 25% van de bevolking hierbij had willen zijn.. dat zijn zo'n ongeveer 4 miljoen mensen... tegelijk een request op een server uitvoeren.. DAT TREKT NIEMAND...

Think about it...
__________________
Doe nix, wat ik ook niet zo doen!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:21
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Als dat zo is dan is dat best triest.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:22
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
vind het nogal zinloos. hier krijg je het koningshuis niet mee weg.
ik denk eerder dat dit soort acties alleen maar antipathie tegenover republikeinen stimuleren.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:28
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
haha ik vond het wel een grappig iets, 3 miljard hits had die pagina, whaha, en de KPN was nog zo overtuigd dat het goed zou lopen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 15:22
Finntroll
Avatar van Finntroll
Finntroll is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
haha ik vond het wel een grappig iets, 3 miljard hits had die pagina, whaha, en de KPN was nog zo overtuigd dat het goed zou lopen.

Kpn had gezegd dat die chat goed kon draaien omdat ze met een max aantal bezoekers van enkele tienduizenden had gerekend. Maar als die hackers het zo voor elkaar krijgen dat de server denkt dat het er 3 miljard zijn, is het logisch dat die plat gaat!!
__________________
PIM WE ZULLEN AAN JE BLIJVEN DENKEN!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 15:50
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Hackers bekennen aanval op chatsessie

Uitgegeven: 24-1-2002 8:35
Laatst gewijzigd: 24-1-2002 10:21

AMSTERDAM - De chatsessie met Willem-Alexander en Máxima blijkt toch te zijn verstoord door hackers. Volgens een bericht in de Telegraaf zou een achttal Nederlandse hackers de verantwoordelijkheid van het platleggen van de KPN-server op zich eisen.

De groep zou Down Under Crew (DUC) heten. De chatsessie werd na enkele minuten gestopt omdat de server de drukte niet meer aan kon. Volgens KPN werd de pagina ruim drie miljard keer opgevraagd.

De acht internetfreaks zeggen een massale aanval op de computers van KPN te hebben uitgevoerd, waardoor de server binnen enkele seconden bezweek. Reden voor de daad was om KPN een lesje te leren. Met behulp van 3000 gekraakte computers voerden zij een DDoS-aanval uit, zo meldt de Telegraaf donderdag.

In totaal zegt de groep beschikking te hebben over 10.000 gekraakte computers die voor een dergelijke aanval ingezet kunnen worden.

De grote sites van CNN, Amazon.com en Yahoo! werden ooit door een zelfde aanval volkomen ontwricht. En een Britse provider wiens netwerk onlangs ook flink werd aangevallen, vreest dat het netwerk voorgoed is uitgeschakeld. De provider denkt dat daardoor een faillissement onontkoombaar is.
---------------------------
ghehe

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 15:59
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Tof!

vind het juist cool dat die chat is plat gegooid. De kpn moet ook niet beweren dat niemand ze wat kan maken.
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 16:08
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Als dit waar is, is het dus echt triest!
Ik bedoel ik geef geen donder om dat hele koningshuis, maar er zijn heel veel mensen die er helemaal van in de ban zijn en die hadden zich er erg op verheugd.
Altijd weer de kleine groep die het voor de grote groep verkneukt
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 17:48
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
COOL!! vinnik een goed plan...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:20
Griller
Griller is offline
hahahaha Ik vind het eigenlijk wel grappig ... zo zie je maar weer dat wij hackers niet te stoppen zijn!
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:21
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
ik vind het wel geinig moet ik zeggen natuurlijk lullig voor de maximalovers maar ach..... life sucks, you'd better get used to it
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 19:15
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
dagelijks wordt er van alles gehacked, maar omdat dit 'koninklijk' is is het nieuws k vinnut nogal dom dat er zoveel opschudding over is
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 08:57
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
een later bericht meldde dat het niet was uit republikeins principe maar om KPN te pesten...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 09:15
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Boogie schreef:
een later bericht meldde dat het niet was uit republikeins principe maar om KPN te pesten...
lees dan!!!


Hackers bekennen aanval op chatsessie
Uitgegeven: 24-1-2002 8:35
Laatst gewijzigd: 24-1-2002 10:21

AMSTERDAM - De chatsessie met Willem-Alexander en Máxima blijkt toch te zijn verstoord door hackers. Volgens een bericht in de Telegraaf zou een achttal Nederlandse hackers de verantwoordelijkheid van het platleggen van de KPN-server op zich eisen.

De groep zou Down Under Crew (DUC) heten. De chatsessie werd na enkele minuten gestopt omdat de server de drukte niet meer aan kon. Volgens KPN werd de pagina ruim drie miljard keer opgevraagd.

De acht internetfreaks zeggen een massale aanval op de computers van KPN te hebben uitgevoerd, waardoor de server binnen enkele seconden bezweek. Reden voor de daad was om KPN een lesje te leren. Met behulp van 3000 gekraakte computers voerden zij een DDoS-aanval uit, zo meldt de Telegraaf donderdag.

In totaal zegt de groep beschikking te hebben over 10.000 gekraakte computers die voor een dergelijke aanval ingezet kunnen worden.

De grote sites van CNN, Amazon.com en Yahoo! werden ooit door een zelfde aanval volkomen ontwricht. En een Britse provider wiens netwerk onlangs ook flink werd aangevallen, vreest dat het netwerk voorgoed is uitgeschakeld. De provider denkt dat daardoor een faillissement onontkoombaar is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 10:37
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
Griller schreef:
hahahaha Ik vind het eigenlijk wel grappig ... zo zie je maar weer dat wij hackers niet te stoppen zijn!
Oew...jij bent er dus ook een? Ik sidder en ik beef...brrrr

Maar wat ik ermee wil zeggen is: 1 hacker komt in het nieuws omdat ie iets heel stoers geflikt heeft (niet echt tof van 'm maar wel grappig), en jij zegt: 'zo zie je maar weer dat WIJ hackers niet te stoppen zijn.' Alsof jij er aan meegeholpen hebt...yuuuuppp...laat die eer lekker aan die hacker over...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 20:58
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Boogie schreef:

wat vinden jullie van zoiets?
Hulde

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 09:38
KIXd3
KIXd3 is offline
Een leuke Ddos tegen de monarchie
__________________
iedereen is gek
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2002, 13:34
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
en al 3 generaties lang trouwen ze met foute mensen!, 2 duitsers
Beetje lomp geformuleerd, duitsers zijn niet per definitie fout...

Maar ik snap je punt hoor

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 13:51
Marc S
Marc S is offline
Zulke hackers-"groepen", waarbij het laatste dus vooral een punt van aandacht is, handelen meestal om de publiciteit.

"Kijk *ons* stoer zijn, wij hebben dit en dat uitgehaald"

In principe loopt alles op het internet wat genoeg aandacht trekt een gevaar.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 13:57
Griller
Griller is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Oew...jij bent er dus ook een? Ik sidder en ik beef...brrrr

Maar wat ik ermee wil zeggen is: 1 hacker komt in het nieuws omdat ie iets heel stoers geflikt heeft (niet echt tof van 'm maar wel grappig), en jij zegt: 'zo zie je maar weer dat WIJ hackers niet te stoppen zijn.' Alsof jij er aan meegeholpen hebt...yuuuuppp...laat die eer lekker aan die hacker over...
Nee... das niet de achterliggende gedachte ... ik had eigenlijk moeten schrijven dat hackers over het algemeen niet te stoppen zijn .... maar ik vind het wel gewoon een vette actie

__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:09
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
drama schreef:
Beetje lomp geformuleerd, duitsers zijn niet per definitie fout...
De monarchy in mijn reet!
Klaus d'r aus!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:00
Verwijderd
"got root?"
Die hackers blijkbaar wel...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
hmm ik ben totaal tegen het koningshuis, ik vind het persoonlijk dan ook niet erg ofzo. Alleen moeten ze wel bestraft worden, anders kan elke site straks zomaar gehackt worden...
Ik zou persoonlijk liever op de 2e gaan demonstreren. Probeer alsjeblieft niemand lastig te vallen met je mening :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:55
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Pash Cracken schreef:
"got root?"
Die hackers blijkbaar wel...


Je hebt voor een DOS-attack niet eens toegang tot het systeem nodig, enkel een middel om de load omhoog te krikken, zoals een simpele request naar een website. Tja, als van 1 request ineens 3 miljard worden :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2002, 15:54
soulless
soulless is offline
Haha, wat een sukkeltjes die hier lopen te roepen van 'hackers zijn cool' en 'ik = hacker'....

Hahahahaa, de goeden komen hier niet en willen ook geen donder met wannabees als jullie te maken hebben...

Programleeches

Oh ja, en goed gedaan, arrogante KPN die zo stoer roept dat ze iets tegen kunnen houden... Bovendien maakt het me geen donder uit wat er met W&A en achterban gebeurt.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 20:41
my iron lung
Avatar van my iron lung
my iron lung is offline
triest
aand8vragers
maar was te verw8e hoor...
__________________
It's easy to be miserable. Being happier is tougher, and cooler. -Thom Yorke
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 21:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
soulless schreef:
Hahahahaa, de goeden komen hier niet en willen ook geen donder met wannabees als jullie te maken hebben...
De goeden hebben betere dingen te doen dan een DOS...

Maar je hebt gelijk, mensen hebben wel een grote bek hier
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 22:35
Marnin
Marnin is offline
Ha ha!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 11:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Jeez. En dat ze in de media ook nog hackers genoemd worden!

Dit zijn gewoon een stel kleuters die d.m.v. een hoop trojans een DoS attack uitgevoerd hebben op een computer. Niks 'rooten' of wat dan ook, gewoon voor zo veel data zorgen dat die machine het niet bij kan benen.

Dit is gewoon ontzettend sneu. Het werkt van een paar antisociale puisterige pubertjes, en geen 'hack'.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 11:43
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Jeez. En dat ze in de media ook nog hackers genoemd worden!
Ghehe, tjah... de media ziet de l4m3rs van vandaag al te graag als hackers
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 11:48
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Ik vind het lullig voor de mensen die er zich op hadden verheugd
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.