Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2011, 11:51
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
Wow Black Mamba <3 wat een toewijding.

Eigenlijk heb ik nu liever de geliefden er eerst uit voor er weer een wolf hangt. De laatste twee wolven zullen maar geliefden zijn, en dan is het in een klap voorbij. Op dat punt vertrouw ik Black Mamba trouwens niet helemaal. Ik denk niet dat ze wolf, evilziener of verrader is, maar geliefde (evt in combinatie met een goede functie) is nog altijd heel goed mogelijk. Al weet ik dan niet wie het liefje zou moeten zijn.

Een lichte aftrek van verdachtheidspuntjes hebben op dit moment Alpaca's en Kutjeplof. Heel gevoelsmatig hoor, maar Alpaca's is imo te agressief ik denk dat een slechterik daar voorzichtiger mee zou zijn. En Kutjeplof met haar oepsikbenvergetentestemmenohwachthetiseetronde? Denk ook dat dat een wolf of geliefde minder gauw zou overkomen.

Japonica en Lady Grey heb ik een beetje hetzelfde gevoel bij. Inderdaad middelmatig actieve spelers, er valt niet iets duidelijk te zeggen over hun stem- en postgedrag. Omdat Japonica in het begin die grap uithaalde met achteraf toegeven op iets anders gestemd te hebben, stem ik vanavond op haar. Wie weet was het toch indekken van een (andere) wolf.
Stoer en Cliche verdenk ik eigenlijk helemaal niet. Over de rest heb ik teveel twijfels.
Toen waren de geliefden nog niet gekozen toch? Dus enerzijds heb je nu liever de geliefden eruit (ben ik het mee eens), anderzijds stem je op Japonica met een reden die komt van vóórdat de geliefden gekozen waren en neig je naar het stemmen op iemand die aan de kant van de wolven zou kunnen staan.

Overigens ben ik het wel eens met dat het wel veel info over de stemlijstjes kan geven en denk ik niet dat een wolf dat in ronde 1 zo zou doen, dus wat dat betreft snap ik je stem wel maar als je puur zoekt naar de geliefden en dan met dit als reden komt ben je niet echt op zoek naar de geliefden imo. (dit geldt ook wel voor Stoer. al heb ik bij haar het idee dat het meer om (in)activiteit van Japonica gaat, wat eigenlijk ook geen reden is om te denken dat ze geliefde zou zijn)
Oud 14-12-2011, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Toen waren de geliefden nog niet gekozen toch? Dus enerzijds heb je nu liever de geliefden eruit (ben ik het mee eens), anderzijds stem je op Japonica met een reden die komt van vóórdat de geliefden gekozen waren en neig je naar het stemmen op iemand die aan de kant van de wolven zou kunnen staan.

Overigens ben ik het wel eens met dat het wel veel info over de stemlijstjes kan geven en denk ik niet dat een wolf dat in ronde 1 zo zou doen, dus wat dat betreft snap ik je stem wel maar als je puur zoekt naar de geliefden en dan met dit als reden komt ben je niet echt op zoek naar de geliefden imo. (dit geldt ook wel voor Stoer. al heb ik bij haar het idee dat het meer om (in)activiteit van Japonica gaat, wat eigenlijk ook geen reden is om te denken dat ze geliefde zou zijn)
Mja daar heb je gelijk in. Mijn hele post gaat eigenlijk ook over de 'gewone' slechte functies. De geliefden zijn gewoon nog lastiger te identificeren
Oud 14-12-2011, 12:10
Cliché
Cliché is offline
Black Mamba, jezus, wat ben jij druk bezig met dit spel.. Ik wilde je even zeggen dat ik je niet verdenk. Jammer dat je toch zoveel verkeerde conclusies trekt, want je bedoelt het allemaal wel oprecht. We moeten ervoor zorgen dat we geen wolven meer hangen, in ieder geval niet tot de geliefden eruit zijn. Ook vind ik dat Derk en jij uit elkaars haren moeten komen, want jullie verliezen de echte slechteriken uit het oog. Tenzij één van jullie geliefde is natuurlijk, maar dat zou nog niet slim zijn want de geliefden willen de wolven eruit en jullie zijn beiden geen wolf (of andere slechterik).

Ik ga zometeen even het hele topic door, want ik kan helemaal geen typische geliefden-acties vinden, bij niemand. En het wordt nu zo onderhand wel tijd dat ze eruit gaan. Trouwens @ Spaanse Kraag: De laatste twee wolven kunnen geen geliefden zijn, want dan hadden ze al gewonnen. Hooguit één van de wolven is geliefde. Maar we kunnen dus niet het risico nemen om nog een wolf op te hangen.
Oud 14-12-2011, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Trouwens @ Spaanse Kraag: De laatste twee wolven kunnen geen geliefden zijn, want dan hadden ze al gewonnen. Hooguit één van de wolven is geliefde. Maar we kunnen dus niet het risico nemen om nog een wolf op te hangen.
O fuuu, wat stom. Ik was helemaal vergeten dat er al twee wolven uit zijn. Shit, dan is het nog dringender om even geen wolf (die niet OOK geliefde is) te hangen.
Oud 14-12-2011, 12:54
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
Mja daar heb je gelijk in. Mijn hele post gaat eigenlijk ook over de 'gewone' slechte functies. De geliefden zijn gewoon nog lastiger te identificeren
Ja dat is zo, ik vind het ook lastig, maar kom dan voor nu even uit bij kutjeplof door haar n00b-uitleg tegenover mij om een post die ze niet eens gelezen heeft en haar 'verdenking' daarbij. Niet heel sterk, maar ik vind het wel opvallend. Wat Japonica geliefde zou maken zou ik niet weten in ieder geval.

Het lijkt me ook dat de geliefden toch een klein stukje activiteit proberen te behouden om zo hun lot in handen te houden. Je wilt niet inactief geraken en dan je partner laten zitten, of ze hebben beide een /care instelling.

Kijken we naar de inlog-data, dan hebben we:
Japonica 09-12-2011 12:39
Lady Grey onbekend (heel slim om dat uit te zetten )

De rest is zeer recent nog online geweest. Dus ik denk dat de geliefden nog net alert en actief genoeg zijn om te kunnen stemmen en manipuleren indien nodig. Japonica vind ik dan onlogischer, al zal dit ook wel weer gezien worden als het verdedigen van Japonica, maargoed ik probeer mee te denken.
Oud 14-12-2011, 13:11
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
Excuses dit klopt niet, ik maak hier een denkfout. Japonica kwam pas met haar verklaring ná de uitslag en dus kan het geweest zijn om haar mede-geliefde in te dekken. Hoe precies snap ik dan ook niet want hiermee maakt Japonica één rijtje een rijtje van 6, dus zet ze zichzelf slecht neer. Maar, de redenatie van Spaanse Kraag dat ze een wolf zou indekken zou eigenlijk ook best kunnen opgaan voor de geliefden, afhankelijk van wanneer ze zijn geinformeerd uiteraard.

Datzelfde geldt voor Black Mamba, alleen dan duidelijker. Als hij geliefde is en zijn geliefde staat in het langere economist rijtje, heeft hij er baat bij een ander rijtje (en vooral het Pro-Anoniem rijtje omdat die eruit ging) net zo lang te maken.
Oud 14-12-2011, 13:46
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
@ benbekant16 Ik dacht al inderdaad, het ging daar om de wolven. Trouwens, ik heb dus nog niet op jou gestemd, ik dacht namelijk dat het gister hangronde was en dat bleek vandaag. Dus ik heb nog even he.
Oud 14-12-2011, 13:54
Verwijderd
Ik vind trouwens dat we ook eens naar hangronde 5 moeten kijken, dat kan ook nog van pas komen. Daar waren 5 mensen die stemden op Pluizig Kutje, en 4 mensen die stemden op Rhodium. Onder Pluizig Kutje bleek weerwolf Yin Li te staan, waardoor het 4-4 werd. Het werd echter geen gelijkspel en tóch vloog Pluizig Kutje er die hangronde uit. Ra ra, hoe kan dat?

Van de stemmers bij Rhodium weet ik dat ikzelf onschuldig ben, en Stoer. is naar mijn mening ook onschuldig. Derk Boerrigter is voor mij een grote twijfelfactor, maar dat wist iedereen al. Bij hem ga ik er dus niet zomaar van uit dan zijn stem echt is geweest, daarvoor vind ik dat er te veel tégen Derk spreekt dan vóór hem. Aldus moeten er minimaal 3 stemmen bij Rhodium zijn geweest. Als buiten Yin Li alle andere stemmen op Pluizig Kutje echt zijn geweest, dan is het logisch dat Pluizig Kutje er uit vloog (het was dan immers 4-3).

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er nog een tweede wolf onder Pluizig Kutje stond, maar zelf áls dat zo was, dan had er óf alsnog gelijkspel op moeten treden (3-3, er van uitgaande dat Derks stem niet echt was) óf Rhodium had er uit moeten vliegen (3-4, als Derks stem echt was). De verrader moet dan dus wel gecoverd hebben door op Pluizig Kutje te stemmen. De verrader stond in een veilige positie: hij stond óf vrijwel losjes onder Yin Li (Alpaca's), óf het was één van de mensen die zogenaamd niet had gestemd. Van die mensen is Japonica dan hoogstwaarschijnlijk niet de verrader, want zij is niet meer on-line geweest na 12:39 uur op 9 december - dit terwijl hangronde 5 begon om 21:28 uur op 9 december (direct na afloop van eetronde 4 dus). Rhodium is het ook niet geweest, want deze is inmiddels dood en bleek dorpeling. Van de zogenaamde niet-stemmers zou dan óf Kutjeplof óf RareVogel de verrader moeten zijn.

Kortom, in het geval er twee wolven onder Pluizig Kutje stonden, zijn er die ronde dan drie mogelijkheden voor verrader: Alpaca's, Kutjeplof of RareVogel.

Stond er inderdaad maar één wolf onder Pluizig Kutje (Yin Li dus), dan is het goed mogelijk dat de verrader niet eens echt hoefde te coveren door stiekem iets anders te stemmen dan hij had gezegd, en gewoon kon staan waar hij al stond, want Pluizig Kutje zou er sowieso uitvliegen omdat alle andere stemmen op Pluizig Kutje echt waren. Uit veiligheidsoverwegingen (better safe than sorry) zal deze waarschijnlijk toch maar wel stiekem op Pluizig Kutje hebben gestemd, neem ik aan.

Verder wil ik het liefst gaan voor iemand uit het Pluizig Kutje-rijtje van hangronde 1, aangezien het er op lijkt dat de wolven lang de aandacht van dat rijtje hebben proberen af te houden (en er dus mogelijk nog een tweede wolf staat). Cliché wordt het in ieder geval niet, want die zie ik absoluut niet aan voor een slechterik (zie ook mijn analyse van haar). Alpaca's en Kutjeplof zijn wél een optie voor mij. Kutjeplof heeft nooit op Snaartje of Yin Li heeft gestemd (en is dus vooral voor onschuldigen gegaan) en komt bovendien ook in aanmerking als mogelijke verrader in hangronde 5. Zie verder ook mijn analyse van Kutjeplof. Maar, aan de andere kant staat Kutjeplof in hangronde 2 dan wel weer in het rijtje van The Economist, die er in hangronde 2 na gelijkspel ook is uitgegaan....

Alpaca's daarentegen heeft een geschiedenis van veilig stemmen. Deze staat bijvoorbeeld in hangronde 2 lekker veilig los, een positie van waaruit hij als verrader of evilziener (want ik denk eerder dat hij één van deze twee is, inplaats van wolf) prima kan proberen de wolven te dekken. Hij heeft bovendien ook steeds op onschuldigen gestemd, behalve in hangronde 4, maar toen stemde hij als één-na-laatste op Snaartje (op een moment dat het overduidelijk was dat Snaartje er uit zou gaan, dus indekkingsstem). In hangronde 5 komt hij weer in aanmerking als mogelijke verrader (ondanks dat hij losjes op weerwolf Yin Li ging staan, maar wél pas op een moment waarop er al 5 stemmen voor Pluizig Kutje waren: hij wist dus dat er geen gevaar was voor Yin Li), zie wat ik hierboven al had geschreven. Daarnaast komt hij vaker wél dan niet vanuit het niets met stellige beweringen die niet zijn onderbouwd - wat dat betreft, zie hetgeen ik hier allemaal al had geschreven.

Kortom, ik vind dat ik meer puntjes tegen Alpaca's heb dan tegen Kutjeplof, en aldus wil ik deze hangronde het liefst op Alpaca's stemmen.

Héél eventueel, als niemand iets in Alpaca's of Kutjeplof ziet, wil ik ook nog wel overwegen om te gaan voor de immer door twijfel verteerde Lady Grey (zie mijn analyse van haar). Zij zou bij hangronde 5 eventueel de tweede wolf onder Pluizig Kutje kunnen zijn. Maar aangezien de kans klein is dat daar een tweede wolf onder staat én Lady Grey bovendien in het verleden twee keer op weerwolf Snaartje heeft gestemd, vind ik haar momenteel niet zo dringend. Nee, dan vind ik Alpaca's véél dringender. Het stomme is wel dat aangezien hij volgens mij verrader óf evilziener is, we met zijn ophanging dan wél de leerling kwijtraken. Maar ik weet op dit moment ook niets beters (nou ja, eigenlijk wel - wolfje Derk, maar daar wil niemand aan....), dus bij gebrek aan beter moet het dan maar.

Ik stem bij deze dus op Alpaca's, en zal alleen mijn stem wijzigen om bijvoorbeeld gelijkspel te voorkomen of mijn leven te redden.
Oud 14-12-2011, 14:02
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
@ benbekant16 Ik dacht al inderdaad, het ging daar om de wolven.
Waar is "daar"?
Oud 14-12-2011, 14:11
Cliché
Cliché is offline
Ehh, niet om het één of 't ander, hoor, maar wordt dit niet een beetje gevaarlijk zo? Als iedereen op iemand anders gaat staan maken we het de slechteriken wel heel erg makkelijk.
Oud 14-12-2011, 14:15
Alpaca's
Alpaca's is offline
Citaat:
Ehh, niet om het één of 't ander, hoor, maar wordt dit niet een beetje gevaarlijk zo? Als iedereen op iemand anders gaat staan maken we het de slechteriken wel heel erg makkelijk.
De slechteriken willen op dit moment ook de geliefden eruit hebben, lijkt me.
Oud 14-12-2011, 14:17
Alpaca's
Alpaca's is offline
Superirritant dat ik niet weet wie Pro-Ananiem is en op basis daarvan niet kan bedenken wie hij eventueel geliefden zou maken.
Oud 14-12-2011, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk, we kunnen het maar beter eens worden. Wat mij betreft, ik had in ieder geval al gezegd dat ik bereid ben om mijn stem te wijzigen in het geval van gelijkspel of uit lijfsbehoud.

Hier voor de duidelijkheid de stemlijst tot nu toe:

Kutjeplof
Benbekant16 (2)

Black Mamba
Alpaca's (1)*
Derk Boerrigter (3)

Japonica
Spaanse Kraag (4)
Lady Grey (5)

Alpaca's
Black Mamba (6)

* = nog niet helemaal zeker over de stem.

(Stoer. staat er niet bij want ze dácht wellicht vandaag voor Japonica te gaan, dat vond ik dus niet bepaald overkomen als een echte stem of een al onder voorbehoud doorgegeven stem.)

Citaat:
Superirritant dat ik niet weet wie Pro-Ananiem is en op basis daarvan niet kan bedenken wie hij eventueel geliefden zou maken.
Hij was dorpeling, die na zijn dood cupido werd....?

Edit: Oh, je bedoelde wat zijn échte nick is....

Laatst gewijzigd op 14-12-2011 om 14:54. Reden: Stem Lady Grey toegevoegd, had er overheen gelezen.
Oud 14-12-2011, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb in mijn post al aangegeven voor Japonica te stemmen.
Aangepast, ik had er overheen gelezen.

Nou, twee stemmen voor Japonica (met misschien nog de stem van Stoer., dan zijn het drie stemmen), ik wil dus best switchen naar Japonica om eventueel gelijkspel te voorkomen, maar liever blijf ik nog even op Alpaca's staan in de hoop dat er nog iemand met mij mee gaat. *zucht* Zo niet, dan zal ik zeker switchen naar Japonica, want anders is het natuurlijk een weggegooide stem.
Oud 14-12-2011, 14:39
Cliché
Cliché is offline
@Black Mamba: Alpaca's had al heel vroeg aangegeven weer op jou te gaan staan, hier:
http://forum.scholieren.com/showthre...1#post32184411

Misschien dat je het lijstje even kunt aanpassen.

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik kan niets vinden dat lijkt te wijzen op geliefden. Het enige dat me wel opvalt is het "gedoe" tussen Kutjeplof en benbekant16. Kutjeplof suggereert in deze post dat benbekant16 geliefde is, en nu stemt benbekant opeens op Kutjeplof, en vice versa?

Ik heb eigenlijk de neiging benbekant of Kutjeplof te stemmen, maar ik word een beetje para van dit spel.. En het lijkt sowieso heel onzinnig, omdat iedereen al op iemand anders heeft gestemd. Ik weet niet wie van de verdachten ik het meest verdenk, want ze komen me allemaal niet voor als geliefde..
Oud 14-12-2011, 14:43
benbekant16
benbekant16 is offline
Citaat:
@Black Mamba: Alpaca's had al heel vroeg aangegeven weer op jou te gaan staan, hier:

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik kan niets vinden dat lijkt te wijzen op geliefden. Het enige dat me wel opvalt is het "gedoe" tussen Kutjeplof en benbekant16. Kutjeplof suggereert in deze post dat benbekant16 geliefde is, en nu stemt benbekant opeens op Kutjeplof, en vice versa?
Waarom is het gedoe en opvallend? Uit die post van Kutjeplof blijkt dat ze helemaal niets leest en maar wat in het wilde weg roept, dan is het niet heel raar dat ik daarop in ga toch?
Oud 14-12-2011, 14:51
Alpaca's
Alpaca's is offline
Ik twijfel nog over mijn stem. Ik weet nog niet of ik BM een kandidaat voor het geliefdeskoppel vindt, en ik knal de geliefden er graag uit vanavond, voor het geval het koppel half wolf half dorpeling is. Ik ben dus nog even in beraad.
Oud 14-12-2011, 14:51
Verwijderd
Citaat:

O ja, dat klopt. Normaal tel ik altijd de stemmen mee die zijn gegeven vanaf het begin van een hangronde, niet daarvoor - dus ik had voor het maken van de stemlijst niet meer verder teruggelezen dan het begin van deze hangronde. Ik zal het aanpassen.

Edit: Nou, Alpaca's twijfelt dus nog over zijn stem en heeft mogelijk dus nog niet echt zijn stem doorgegeven. Eigenlijk behoort hij dan nog niet echt in de stemlijst te staan, die is alleen voor mensen die definitief gezegd hebben op wie ze gaan stemmen. Dit soort dingen zijn nu waarom het doorgaans beter is om een stem mee te nemen vanaf het begin van de hangronde - vaak roepen mensen tijdens een eetronde iets te vroeg en hebben zich alweer bedacht als de hangronde eenmaal begonnen is. Zo kun je dan wel blíjven aanpassen, zeg. >.< Het moge duidelijk zijn dat ik straks voor mijn stemoverzicht-screenshot louter de stemmen vanaf de hangronde ga tellen, want zoals het nu is vind ik het eigenlijk te rommelig. Bovendien is het niet eerlijk om wél Alpaca's mogelijke stem mee te nemen in de lijst (alleen maar omdat hij het toevallig tijdens de eetronde heeft gezegd), en die mogelijke stem van Stoer. niet. Dus, vanaf de hangronde tellen vind ik voor mijn stemoverzicht-screenshots het overzichtelijkst én het eerlijkst. Dat jullie dat dus even weten....

Laatst gewijzigd op 14-12-2011 om 15:06.
Oud 14-12-2011, 15:02
Cliché
Cliché is offline
Citaat:
Waarom is het gedoe en opvallend? Uit die post van Kutjeplof blijkt dat ze helemaal niets leest en maar wat in het wilde weg roept, dan is het niet heel raar dat ik daarop in ga toch?
Nee, dat klopt. En ik zou ook niet weten wie van jullie twee de geliefde zou moeten zijn, en óf jullie dat wel zijn.

Maar voor nu weet ik niet wie ik moet stemmen. Ik verdenk Black Mamba er ook niet zo van, eigenlijk, want ze speelt het niet subtiel genoeg.. Maar goed, iedereen kan geliefde zijn en ik vind het zo naar dat niemand er echt uitspringt, zeg maar.

Citaat:
O ja, dat klopt. Normaal tel ik altijd de stemmen mee die zijn gegeven vanaf het begin van een hangronde, niet daarvoor - dus ik had voor het maken van de stemlijst niet meer verder teruggelezen dan het begin van deze hangronde. Ik zal het aanpassen.
Ja, klopt, dat doe ik zelf eigenlijk ook. Pas vanaf na de eetronde, maar ik herinnerde me zijn post nog zo duidelijk.
Oud 14-12-2011, 17:35
Verwijderd
Even ter constatering: een paar mensen hebben dus nog geen definitieve stem doorgegeven. Dit zijn Alpaca's, Cliché, Japonica, Kutjeplof, RareVogel en Stoer. - in totaal 6 mensen dus. Dat is nogal wat, aangezien we nog maar 2 uur verwijderd zijn van het einde van de hangronde. Ik mag hopen dat we dadelijk niet wéér met een aanzienlijk rijtje niet-stemmers eindigen, want zo kunnen we straks ook deze hangronde niet fatsoenlijk analyseren. Nou, de wolven zullen wel in hun handjes wrijven; als het zo doorgaat wordt de overwinning hen namelijk gewoon op een bordje overhandigd.

Verder: zoals het er op dit moment voor staat, kunnen we van Japonica waarschijnlijk wel verwachten dat - in het onwaarschijnlijke geval dat ze nog on-line komt - op mij gaat stemmen uit lijfsbehoud. Buiten het feit dat er niet zo veel interesse lijkt te zijn voor Alpaca's én er ook nog een kans is op gelijkspel, is dit dus nog een extra reden voor mij om op Japonica te stemmen. Aldus maak ik bij deze mijn switch naar Japonica. Ik vind het jammer omdat er wel verdachtere mensen zijn om op te hangen, maar desondanks hoop ik fervent dat we nu eindelijk weer een slechterik hangen. Als ze onschuldig blijkt te zijn, zijn we ieder geval dan wel een inactieve speler kwijt, die anders een groot nadeel voor ons zou zijn geweest in de eindfase.

Laatst gewijzigd op 14-12-2011 om 17:43.
Oud 14-12-2011, 17:39
Verwijderd
Wat is er niet definitief aan mijn stem? Er staat volgens mij vrij duidelijk dat ik op Japonica stem.
Oud 14-12-2011, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Wat is er niet definitief aan mijn stem? Er staat volgens mij vrij duidelijk dat ik op Japonica stem.
Grrr, weer een stomme fout van mij. *zucht* Ik moet eens wat minder snel typen en meer de tijd nemen. Maar ik heb het aangepast.
Oud 14-12-2011, 17:48
Alpaca's
Alpaca's is offline
Mijn stem volgt, geen zorgen. Ik ben even diep aan het nadenken.
Oud 14-12-2011, 17:50
Alpaca's
Alpaca's is offline
@Black Mamba: Leuk en aardig van Hangronde 5 maar het was geen gelijkspel.

Edit: er staat geen gelijkspel. Lezen Alpaca's
Oud 14-12-2011, 18:14
RareVogel
RareVogel is offline
Ik vertrouw Black Mamba vanwege de megaposts, en ga daarom mee op Japonica
Oud 14-12-2011, 18:15
Alpaca's
Alpaca's is offline
Citaat:
Ik vertrouw Black Mamba vanwege de megaposts, en ga daarom mee op Japonica
Wat een belachelijke reden om iemand te vertrouwen. Maar ik ben ook bezig met een monsterpost dus ik ben ook van de baan? Toppiejoppie
Oud 14-12-2011, 18:20
RareVogel
RareVogel is offline
Ik ben van mening veranderd, ik vind Japonica niet verdacht. Ze is inactief, maar heeft ook niet echt veel tegen zich. Ik ga daarom denk ik mee op Alpaca's.

edit; en dat is niet vanwege de post boven mij, ik had die pas gelezen na het posten van deze post.
Oud 14-12-2011, 18:22
Stoer.
Stoer. is offline
Sorry, ben veel weg vandaag en dus weinig tijd, maar heb idd Japonica gestemd
Oud 14-12-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ben van mening veranderd, ik vind Japonica niet verdacht. Ze is inactief, maar heeft ook niet echt veel tegen zich. Ik ga daarom denk ik mee op Alpaca's.
Alhoewel ik het op zich goed vind dat je ook bereid bent op Alpaca's te stemmen (), is het nu geen goed idee meer omdat ik net naar Japonica ben geswitcht. Aldus gooi je dan je stem weg, door in je eentje op Alpaca's te stemmen.
Oud 14-12-2011, 18:27
RareVogel
RareVogel is offline
Maar als jij ook op Alpaca's stemt dan heeft die er toch weer 2?
Oud 14-12-2011, 18:28
RareVogel
RareVogel is offline
Citaat:
Wat een belachelijke reden om iemand te vertrouwen. Maar ik ben ook bezig met een monsterpost dus ik ben ook van de baan? Toppiejoppie
Ik denk gewoon niet dat een wolf zo fanatiek zal analyseren, hoewel dat natuurlijk wel een geniale stunt zou zijn, maar ergens lijkt het me gewoon niet
Oud 14-12-2011, 18:31
RareVogel
RareVogel is offline
Niet als een van de stemmers geen geldig stemmer is
Oud 14-12-2011, 18:33
Alpaca's
Alpaca's is offline
Goed. Stemlijsten zijn bijzonder lastig met de verrader, de evilziener én de geliefden erin, maar ik probeer er toch iets van te maken:

Hangronde 1:

Spoiler

Dat wolven spreiden lijkt me het meest voor de hand liggen. Drie grote rijtjes: 6 onder pro-ananiem, 5 onder pluizig kutje, 6 onder the economist. Onder the economist hadden we wolf Snaartje en onder Pluizig kutje Yin Li. Het lijkt me logisch dat er onder Pro-Ananiem dan ook nog een wolf staat. Dus ik ga er van uit dat er tussen: Stoer, Derk Boerrigter, RareVogel en Black Mamba 1 wolf staat. Misschien twee, maar iig 1. Spaanse kraag staat hier los, wat een aanwijzing kan zijn tot een functie, maar ronde 1, dus random is mogelijk.

Pro-Ananiem werd cupido. Voor de hand ligt dat hij mensen koos die niet onder vuur lagen, om geliefden te worden. Ik ga zo de eerste paar pagina's teruglezen om te kijken wie wel actief waren, maar niet verdacht.

Hangronde 2:
Spoiler

Wederom 3 lijstjes. Ik blijf wederom bij mijn gedachte dat wolven graag spreiden. Onder Snaartje is nog geen wolf ontmanteld, dus tussen Stoer, Spaanse Kraag, Lady Grey, Japonica en RareVogel verwacht ik wederom een wolf.

Hangronde 3:

Spoiler
Ontzettend veel mensen onder Snaartje, dus niet echt iets over te zeggen.

Hangronde 4:
Spoiler

Veel mensen op Fawkes, wederom niet echt iets te zeggen, behalve dat ik niet verwacht dat alle wolven onder Fawkes staan. Er zal er minimaal 1 onder Rhodium staan. Dus: Cliché, Black Mamba, Alpaca's, Stoer. 1 wolf.

Hangronde 5:

Spoiler

Belachelijk veel niet gestemd. Hangronde 5: 4-4 met de kennis die we nu hebben, pluizig kutje ging eruit dus minimaal 1 neppe stem onder Rhodium. Hoewel het lastig te zeggen is hoe het precies zit, met de verrader en evilziener. Van Pluizig Kutje en Rhodium is bekend dat ze beide dorpeling waren, dus dat de geliefden hier hebben zitten prutsen is niet waarschijnlijk.
Ik ga er dus vanuit dat Black Mamba, Stoer. of Derk Boerrigter een valse stem heeft.

Hangronde 6:
Spoiler

Weer nauwelijks gestemd Maar met het oog op spreiden, en ervan uit gaande dat niet alle wolven vergeten te stemmen: onder BM staat 1 wolf, Cliché, Stoer., Black Mamba, Spaanse Kraag, dan hiertussen vast ook 1.
---

Ik heb verder niet echt theorieën behalve spreiding, aangezien er zoveel belemmerende factoren in het spel zijn. Maar spreiden doen wolven behoorlijk vaak. En wat valt op? Stoer komt in elk rijtje voor. "Helaas" heeft Stoer. wel 2x op een wolf gestemd, waarbij hij bij Snaartje de eerste was. Hebben we niet zo heel veel aan dus, want ik verwacht niet dat ie slecht is.
Nummer 2 is Black Mamba, 4 van de 5 keer.

Japonica zie ik er maar 2 keer staan, niet per se voor de hand liggend wat mij betreft dus.

Hoofdverdachte blijft dus Black Mamba, al ga ik toch eens wat kritischer op Stoer letten.

Goed voor zover de wolven, waar we niks aan hebben want ik wil vanavond de geliefden hangen.

Zoals gezegd: aannemelijk dat pro-ananiem iemand koos die niet onder vuur lag maar wel actief speelde.
Stoer had tot half 9 de avond van de eetronde om te stemmen, maar - naar ik aanneem- zo snel mogelijk doorgegeven zodat ze elkaar niet per ongeluk gingen verdenken. Mensen en posts tot dan (zijn dood) (dode spelers weggelaten):
Stoer IIIIII
Cliche IIIIIIIIIIIIIIIIIII
Alpaca's IIIIIIIII
Benbakant16 IIIIII
Kutjeplof I
Derk Boerigter II
Spaanse kraag I
Black Mamba III (aanvallend)
RareVogel II
Lady Grey IIIIIIIIIII
Japonica III

Ik zou dus voor Cliche of Lady Grey hebben gekozen denk ik, wellicht nog voor benbakant16. Niet voor mezelf omdat ik daar ruzie aan het maken ben met Fawkes en het is niet bijzonder handig om diegene dan te kiezen, omdat het snel over kan zijn.

Ik zou dus graag op 1 van de 3 genoemden stemmen, maar aangezien er geen stemmen voor zijn wil ik graag weten of er animo is voor switchen.
Oud 14-12-2011, 18:33
Alpaca's
Alpaca's is offline
En ja ik heb met de hand het topic geteld dus mijn excuses als er fouten in zitten.
Oud 14-12-2011, 18:35
Alpaca's
Alpaca's is offline
Nu ga ik boodschappen doen, ben zo weer online om te kijken wat er gebeurd.
Oud 14-12-2011, 18:36
RareVogel
RareVogel is offline
Ik vind Alpaca's ook niet bijzonder verdacht, (nee dat komt niet door je plotselinge megapost), ik vind 'm gewoon iets verdachter dan Japonica.
Echter, ik ben bereid om op een ander te stemmen, ik wil gewoon voorkomen dat BM eruit wordt gestemd omdat ik denk dat hij geen slechte functie heeft.
Oud 14-12-2011, 18:36
Alpaca's
Alpaca's is offline
Voor tl;dr:

Zoals gezegd: aannemelijk dat pro-ananiem iemand koos die niet onder vuur lag maar wel actief speelde.
Stoer had tot half 9 de avond van de eetronde om te stemmen, maar - naar ik aanneem- zo snel mogelijk doorgegeven zodat ze elkaar niet per ongeluk gingen verdenken. Mensen en posts tot dan (zijn dood) (dode spelers weggelaten):
Stoer IIIIII
Cliche IIIIIIIIIIIIIIIIIII
Alpaca's IIIIIIIII
Benbakant16 IIIIII
Kutjeplof I
Derk Boerigter II
Spaanse kraag I
Black Mamba III (aanvallend)
RareVogel II
Lady Grey IIIIIIIIIII
Japonica III

Ik zou dus voor Cliche of Lady Grey hebben gekozen denk ik, wellicht nog voor benbakant16. Niet voor mezelf omdat ik daar ruzie aan het maken ben met Fawkes en het is niet bijzonder handig om diegene dan te kiezen, omdat het snel over kan zijn.

Ik zou dus graag op 1 van de 3 genoemden stemmen, maar aangezien er geen stemmen voor zijn wil ik graag weten of er animo is voor switchen.

Over de geliefden en wat ik vanavond wil stemmen.

Edit: ik zie dat stoer dezelfde aantal posts heeft al benbakant16, dus dat zou ook nog kunnen.
Oud 14-12-2011, 18:37
RareVogel
RareVogel is offline
Ik kijk even wat de rest doet, maar zoals ik al zij ik ben dus 'animo om te switchen'.
Oud 14-12-2011, 18:50
Alpaca's
Alpaca's is offline
Citaat:
Uh, ik ga niet voor mezelf stemmen uiteraard. Ik snap je redenatie wel, actieve spelers die nog niet opvallen, maar dan ga je er wel vanuit dat Pro-Ananiem een ervaren speler is die er over nadenkt.

Bij wijze van spreken is het iemand die voor de 2de keer meedoet en denkt: Goh, die en die bij elkaar lijkt me wel leuk.
Dat snap ik.

En dat is waar. Maar dan kom je er NOOIT achter, dus ik moet aannames doen, en ik ga er vanuit dat de meeste spelers in het UC weerwolfspel ervaren spelers waren/zijn.
Oud 14-12-2011, 18:51
Alpaca's
Alpaca's is offline
Overigens had ik Spaanse Kraag en Kutjeplof geliefden gemaakt, puur op naam
Oud 14-12-2011, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Even voor de duidelijkheid (want ik moest even snel-snel je post door): je zegt dat je wilt stemmen op óf ik, óf Cliché, óf Lady Grey? Klopt dat? En je vraagt of er animo is voor te switchen op wie precies? Eén van deze drie?

Dit is trouwens als het goed is de correcte stemlijst:

Kutjeplof
Benbekant16 (1)

Black Mamba
Derk Boerrigter (2)

Japonica
Spaanse Kraag (3)
Lady Grey (4)
Black Mamba (5)
RareVogel (6)
Stoer. (7)

Alpaca's
Black Mamba (5)
RareVogel (8)

Ik heb nu weer geteld vanaf het begin van deze hangronde, want zie hetgeen ik in de edit van deze post heb verklaard.
Oud 14-12-2011, 18:52
Alpaca's
Alpaca's is offline
Daarom is het jammer dat ik niet weet wie Pro-Ananiem was, want nu weet ik niet of ie net zo'n lolbroek is als is en ik nu misschien wel precies de geliefden noem
Oud 14-12-2011, 18:53
benbekant16
benbekant16 is offline
Black Mamba, ik snap niet helemaal waarom je nu voor Japonica wilt gaan behalve dan om gelijkspel tegen te gaan. Eerst wil je Alpaca's of Kutjeplof, en er staat al een stem op Kutjeplof maar toch ga je voor Alpaca's, en als niemand meegaat ga je voor een derde optie. Ik vind dat we een stemming weggooien als we Japonica eruitgooien. Is het een wolf dan is het geen gevaar omdat ie inactief is, is het een dorpeling dan mogen de wolven hem uit de weg ruimen. Geliefde? Nah laat iemand de andere geliefde zo in de steek?

Ik heb niet zo'n zin in switchen omdat ik bij Kutjeplof meer het idee heb dat ze geliefde kan zijn dan bij anderen (rarevogel misschien daargelaten met die rare (geinstrueerde?) switch van net).
Oud 14-12-2011, 18:53
Alpaca's
Alpaca's is offline
@BM: Cliche, Lady Grey, of, maar in minder mate Benbakant16. Later kwam ik erachter dat Stoer. evenveel posts had als Benbakant16.

Maar ik stem dus bij voorkeur op Cliche of Lady Grey, in de hoop dat we daar inderdaad de geliefden mee te pakken hebben.
Oud 14-12-2011, 18:55
Alpaca's
Alpaca's is offline
Citaat:
Tsja. Lastig. Natuurlijk ben ik bereid om mee te gaan als anders mijn stem verloren gaat, maar ik blijf bij voorkeur op Japonica stemmen.
Maar waarom?
Oud 14-12-2011, 18:56
Alpaca's
Alpaca's is offline
We moeten nu geliefdes gaan pakken, als we er nu een wolf uitspelen en de laatste wolf is geliefde hebben we dus verloren.
Oud 14-12-2011, 19:01
Alpaca's
Alpaca's is offline
Ik ga even snel een soepje maken, om kwart over 8 ben ik er weer en geef m'n stem door. En dat wordt dan Cliche als ze dan nog niet online is geweest.
Oud 14-12-2011, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Black Mamba, ik snap niet helemaal waarom je nu voor Japonica wilt gaan behalve dan om gelijkspel tegen te gaan. Eerst wil je Alpaca's of Kutjeplof, en er staat al een stem op Kutjeplof maar toch ga je voor Alpaca's, en als niemand meegaat ga je voor een derde optie.
Ik vond Alpaca's een dringendere optie dan Kutjeplof (heb ik helemaal uitgelegd), dus ik wilde eerst proberen om mensen op hem mee te krijgen. Toen ik mijn switch maakte leek het er op dat het 2-2 tussen mij en Japonica was (ik achtte immers de kans aanzienlijk dat Alpaca's op mij zou stemmen) en verwachtte dat er misschien ook nog wel minimaal één stem extra op mij zou komen, dus ik heb ook uit lijfsbehoud de switch naar Japonica gemaakt. Er stond maar 1 stem op Kutjeplof, dus het was niet verstandig geweest om dan uit lijfsbehoud op hem te stemmen. Dat lijkt me toch wel logisch, of niet?

Citaat:
Ik vind dat we een stemming weggooien als we Japonica eruitgooien. Is het een wolf dan is het geen gevaar omdat ie inactief is, is het een dorpeling dan mogen de wolven hem uit de weg ruimen. Geliefde? Nah laat iemand de andere geliefde zo in de steek?
Hier ben ik het mee eens. En zoals je kunt lezen een paar posts terug, was ik er geen fan van om voor Japonica te gaan, omdat er wel dringendere verdachten zijn dan haar. Grrr, ik zou wel willen dat jij, ik en RareVogel samen een Alpaca's-rijtje vormden nu (dan hoeft Japonica niet aan de bak), maar dan is er een te grote kans op gelijkspel. Aldus lijkt het mij verstandiger om op Japonica te blijven.
Oud 14-12-2011, 19:06
Verwijderd
Mensen, ik zou uitkijken met mee te gaan met Alpaca's. Het is namelijk wel erg frappant dat deze opeens moest nadenken over zijn stem, voor de eerste keer in z'n spel tot nu toe een monsterpost maakt en nu in de laatste 30 minuten mensen mee probeert te krijgen op iemand anders (door o.a. de spanning van de tijdsdruk hoopt hij hiermee met iedereens hoofd te zieken en het gedaan te krijgen), en dan met name iemand waarvoor totaal geen redenen zijn om deze te verdenken.
Oud 14-12-2011, 19:09
Alpaca's
Alpaca's is offline
Ja en ik zou uitkijken mee te gaan op BM

Ik ben oprecht op zoek naar geliefden, dat lijkt me duidelijk. Black Mamba heeft kennelijk andere belangen dan op jacht te gaan naar geliefden.

Tijd om te kiezen jongens, flikker mij er anders maar uit, dan is dit getouwtrek iig over.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten