Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2011, 19:34
Martiño
Martiño is offline
Ja, nu ga ik dicteeën en mn spruiten opeten.
Oud 14-12-2011, 19:34
Alpaca's
Alpaca's is offline
Told you so.

Goed, zet 'm op dorpelingen, er is nog hoop! Toitoi.
Oud 14-12-2011, 19:35
Verwijderd
Kut. Sorry Alpaca's
Stoer.
Stoer. is offline
Geen geliefde?
benbekant16
benbekant16 is offline
Lekker dan als je je zo opoffert als je dorpeling bent. En dan ook nog zeker doen over BM.
Oud 14-12-2011, 19:36
Verwijderd
Ai, dat is kut! Mooie dorpeling dan wel....
Oud 14-12-2011, 19:51
Derk Boerrigter
Derk Boerrigter is offline
Oprechte dorpeling. Zometeen komt er weer een heel blaatverhaal van BM, maar kunnen we het in godsnaam dan nu WEL eens zijn dat Black Mamba de boel zit te verzieken?

Ik baal echt enorm dat er nu zo stom is gestemd.
Oud 14-12-2011, 19:52
Derk Boerrigter
Oh en ik krijg nu vast commentaar dat ik niet sympathiek reageer hierop, inhoudelijk. So be it.
Oud 14-12-2011, 21:47
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Ik heb de stem die ik per ongeluk in de eetronde had doorgegeven, laten staan. Op Benbekant16 dus. Want ik heb hem niet ingetrokken. FYI.

Oh en, tering: de laatste dorpeling. Nou was het wel al duidelijk dat ik geen dorpeling was omdat ik de rondes steeds door elkaar haal, maar dit voelt toch wel heel erg kaal ofzo.

Wat gebeurt er trouwens als allebei de wolven nu geliefden zijn, en we ze dus tegelijk ophangen? Is het dan gelijkspel?
Oud 14-12-2011, 22:00
Spelleider
Spelleider is offline
Oke jongens, Weerwolfspelregels voor beginners:

Tovenaar, ziener, leerling, jager, wolfsbane, zijn nog allemaal dorpelingen hoor! Die tellen dus gewoon mee aan de kant van de dorpelingen. Daarnaast is er nog één gewone dorpeling over. Dus het is 6 dorpelingen tegen 2 wolven, evilziener en verrader tellen niet mee. Er is dus nog geen partij uitgeschakeld, dus de wolven, dorpelingen noch geliefden hebben gewonnen. Als er twee wolven geliefden zijn, winnen ze pas als er nog maar één persoon aan de kant van de dorpelingenover is (mits er dan nog twee wolven zijn).
Oud 14-12-2011, 22:18
benbekant16
benbekant16 is offline
Dat laatste vind ik verwarrend, maar als de twee wolven geliefden waren geweest was het al afgelopen toch dus dat lijkt me niet relevant.
Oud 14-12-2011, 22:22
Martiño
Martiño is offline
Helemaal niet! Dan zijn de wolven nu gewoon een partij en zijn ze nog in de minderheid.

Edit: hm, het ligt er een beetje aan hoe je het interpreteert. Maargoed, ik ga wel even in conclaaf en dan zal ik daarna duidelijkheid verschaffen, maar het klopt volgensmij wel van de geliefdewolven.

In ieder geval mogen jullie er van uit gaan dat er nog niemand heeft gewonnen.

Laatst gewijzigd op 14-12-2011 om 23:32.
Oud 14-12-2011, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Als er twee wolven geliefden zijn, winnen ze pas als er nog maar één persoon aan de kant van de dorpelingenover is (mits er dan nog twee wolven zijn).
Ik bemoei me er even tegenaan, maar dat is natuurlijk niet waar he Daarom schakelen wolf-geliefden juist altijd liefst zo snel mogelijk de andere wolven uit, want dan winnen ze sneller
Oud 14-12-2011, 22:32
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Ik bemoei me er even tegenaan, maar dat is natuurlijk niet waar he Daarom schakelen wolf-geliefden juist altijd liefst zo snel mogelijk de andere wolven uit, want dan winnen ze sneller
Inderdaad
Oud 14-12-2011, 22:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, als de dorpelingen winnen terwijl de geliefden nog leven, winnen de geliefden.
Oud 14-12-2011, 22:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Kut verkeerde account, kusje.
Oud 14-12-2011, 23:32
Martiño
Martiño is offline
Ik heb mijn uitspraak ingetrokken (zou ik ook doen zonder jullie meddling kids!1! foei, ga weg)
Oud 15-12-2011, 01:16
Verwijderd
Hier maar weer even de bijgewerkte statistieken:

Ik ga verder van de eetronde gebruik maken om even een stapje terug te doen en me te bezinnen, want ik ben nu eventjes in de war door de gebeurtenissen van vandaag en weet even niet meer wat ik moet denken.
Oud 15-12-2011, 07:08
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Ik heb de stem die ik per ongeluk in de eetronde had doorgegeven, laten staan. Op Benbekant16 dus. Want ik heb hem niet ingetrokken. FYI.

Oh en, tering: de laatste dorpeling. Nou was het wel al duidelijk dat ik geen dorpeling was omdat ik de rondes steeds door elkaar haal, maar dit voelt toch wel heel erg kaal ofzo.

Wat gebeurt er trouwens als allebei de wolven nu geliefden zijn, en we ze dus tegelijk ophangen? Is het dan gelijkspel?
weet niet of die opmerking expres was, maar als leerling, wolfsbane of jager bijv. hoef je ook de hang- en eetronden niet door elkaar te halen hoor
Oud 15-12-2011, 07:52
Cliché
Cliché is offline
Citaat:
Oprechte dorpeling. Zometeen komt er weer een heel blaatverhaal van BM, maar kunnen we het in godsnaam dan nu WEL eens zijn dat Black Mamba de boel zit te verzieken?

Ik baal echt enorm dat er nu zo stom is gestemd.
Mag ik misschien vragen van welke functie jij Black Mamba verdenkt? Ze heeft namelijk volgens mij geen slechte functie. Geliefde, wellicht, maar geen slechte functie. Ik begrijp waarom ze verdacht is, want ze heeft er systematisch ontzettend naast gezeten, ook met jou, dus ik snap wel waarom jij haar verdacht vindt. Ik heb een heel sterk vermoeden over jouw functie en ik vind het gewoon zo grappig (in a way) dat jullie al zo lang op elkaar lopen te bitchen terwijl jullie zeer waarschijnlijk aan dezelfde kant staan. Jullie kunnen allebei geliefde zijn, of course, maar other than that zijn jullie volgens mij allebei goed. Dus kunnen we nu op z'n minst, voor de zekerheid, een slechte functie eruit gooien, in plaats van het risico nemen dat er weer een onschuldige uit gaat? In dat geval is er tenminste nog iets positiefs in het geval we er weer naast zitten qua geliefden..

Citaat:
Maar heb ik dan helemaal fout geteld? Er zit nog steeds een dorpeling in, hoor.

Ontopic: Ik wil de aankomende hangronde liever gaan voor een slechte functie. We hebben nu wel genoeg onschuldige mensen opgehangen. Ik weet dat we op zoek zijn naar de geliefden, maar zoals het er nu uitziet is er een redelijke kans dat één van de geliefden een slechte functie heeft en we moeten gaan oppassen, want er zijn nog maar 6 goede functies over (versus 4 bad guys: twee wolven, de verrader, de evilziener).

Deze eetronde gaat er waarschijnlijk weer een onschuldige de pijp uit (and on that note, tovenaar: choose wisely, please). Dan staat het 5-4.

Het is veiliger voor ons om er een slechte functie uit te gooien. Mochten we er dan wéér naast zitten qua geliefden (zoals ik ook al tegen Derk Boerrigter zei), dan hebben we tenminste geen onschuldige opgehangen, want dan kunnen we niet meer incasseren.

Gelukkig is er een upside. We hebben namelijk de tovenaar nog () en de wolfsbane, dus hopelijk happen ze mis. Ik zal straks nog even een post maken met mijn verdachten, in het geval ik word opgegeten (en die kans is vrij groot, lijkt me). Nogmaals, Derk en Black Mamba: even stoppen met kibbelen, please.

Laatst gewijzigd op 15-12-2011 om 09:50. Reden: Happy now?
Oud 15-12-2011, 08:36
Stoer.
Stoer. is offline
*opmerking aan Cliché*

Laatst gewijzigd op 15-12-2011 om 09:06. Reden: inhoudelijke post was voor Cliché, niet meer nodig nu.
Oud 15-12-2011, 09:07
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Ja ja, prima. Ik snap het. Iedereen mag van alles roepen (met of zonder argumenten), behalve ik. Got it.
Djeez, klaar nu?
Oud 15-12-2011, 09:21
Spelleider
Spelleider is offline
Goedemorgen lieve spelers. Vandaag ga ik de dag openen met een paar fraaie passages uit het Evangelie der Weerwolfspelregels, waarmee jullie allen akkoord zijn gegaan aan het begin van het spel.

*kucht*

*slokje water neemt*

Functionarisseus (5:3)
en hij zeide, de Ziener mag zich gedragen naar zijn functie, met kennis die hij heeft ontvangen door de genade van de SPELLEIDER, hij zij gezegend in den spelleiderskamer, maar nimmer zal hij expliciet zijn in zijn kennis, waarna een regen van Rode Kaarten op hem neer zulle dalen

Index Lycanthropheus (11:4)
en toen den Dorpeling den berg op klom, werd hij vervuld met de genade en gratie van de SPELLEIDER. En Hij sprak tot hem en zeide ende sprak in eloquente bewoordingen: "Je moet je functie geheim houden en mag deze (of informatie die uit je functie voortvloeit) nooit aan andere spelers bekend maken (op welke wijze dan ook, niet in het topic, niet in een bericht, niet buiten het forum om). Tovenaars, Heksen en Zieners mogen tijdens het spel dus ook niet bekend maken wie zij hebben opgevraagd, behekst of beschermd. Wolven en geliefden mogen wel overleg plegen en informatie delen. Zieners mogen wel hinten naar hun medespelers welke spelers zij in de gaten moeten houden. Om een leuk spelverloop te garanderen, houd je hier alsjeblieft aan. Niks is zo frustrerend als halverwege ineens het spel te kunnen stoppen omdat cruciale functies bekend zijn geworden." Waarop hij neerdaalde, en met noeste zin het Spel speelde in vrede.

Codex Annex Conditius Winnius (1:1 en 1:3)
Verder nog een toevoeging: houd het alsjeblieft gezellig en houd je functie voor je. Er is in een eerder spel een behoorlijke discussie geweest over wat wel en niet mag, maar feit blijft dat het spel behoorlijk verpest wordt als mensen met hun functies gaan strooien.
...

Het is voor mij niet altijd mogelijk om overtreding van regels te controleren. Houd het voor jezelf, ons en de andere spelers leuk door eerlijk te spelen. We hopen dat mensen winnen niet serieus zó belangrijk vinden dat ze het voor de rest moeten verpesten. Als je merkt dat een speler de regels overtreedt: neem dan contact op met de spelleider.

Herinnner en Fris jullie regelkennis eventueel op, in het specifiek het gedeelte waarin staat dat je functies voor jezelf moet houden en neemt deez informatie in acht bij het lezen en posten en denk wat de Heilige Vader de Spelleider doet met mensen die hun functie bekend maken of claimen een bepaalde functie te hebben.

Dus, ga, Mijn Kinderen, en Speel het Spel, ter eer en gratie van uw Spelleider.

Laatst gewijzigd op 15-12-2011 om 09:50.
Oud 15-12-2011, 09:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 15-12-2011, 09:35
Stoer.
Stoer. is offline
zeg fizzle, sta je soms verkeerd ingelogd?
Oud 15-12-2011, 09:48
Spelleider
Spelleider is offline
Verder wil ik jullie er op wijzen dat ik natuurlijk geen inhoudelijke informatie over het spel plaats. Het is dus zinloos om argumenten of verdenkingen te baseren op het feit van de plaatsing van hierboven staande post.
Die post was als reactie op een post die vanochtend is geplaatst en klachten die ik daarover heb ontvangen.
Oud 15-12-2011, 09:57
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Citaat:
[wwspelgeboden]
Slaat dit op mijn post, over dat ik geen dorpeling ben? Want dat was niet echt een post die iets weggaf volgensmij, aangezien er geen dorpelingen meer in het spel zitten. Meer heb ik ook niet gezegd. Of is het een post die inmiddels verwijderd is?
Oud 15-12-2011, 10:00
benbekant16
benbekant16 is offline
Er is nog één dorpeling, maar ik denk dat [geboden] meer betrekking had op iets anders Toch voorzichtig zijn met wat je zegt over wat je doet gedurende de nacht, enzo.
Oud 15-12-2011, 10:02
Spelleider
Spelleider is offline
Het had in eerste instantie betrekking op iets anders. Ik ga me er verder niet over uitlaten om te veel inhoudelijke inmenging te voorkomen. En het is dus zinloos om argumenten of verdenkingen te baseren op het feit van de plaatsing van hierboven staande post
Oud 15-12-2011, 10:02
Spelleider
Spelleider is offline
En er is nog één dorpeling in het spel ja.
Oud 15-12-2011, 16:21
Derk Boerrigter
Citaat:
Ik ga verder van de eetronde gebruik maken om even een stapje terug te doen en me te bezinnen, want ik ben nu eventjes in de war door de gebeurtenissen van vandaag en weet even niet meer wat ik moet denken.
> Ik gooi het hele spel al met loze theorieën
> O, nu is er bewíjs dat ik gewoon maar wat roep.
> Hmm dan maar een 'bezinning'

Oud 15-12-2011, 16:27
Cliché
Cliché is offline
Citaat:

Aww, als je het zo zegt is het inderdaad wel grappig.
Oud 15-12-2011, 18:18
Verwijderd
Citaat:

Jij hebt anders het hele spel over mij ook maar wat lopen roepen en loze opmerkingen (niet eens theorieën) gemaakt, Derk, dus eigenlijk kan ik jou net zo goed uitlachen.

Verder: het woord 'theorie' zegt het al, het is geen feit en dus is er nooit 100% garantie dat je goed zit. Ik moet de persoon nog tegenkomen die een heel weerwolfspel met al z'n theorieën goed zat. En ik heb ook nooit geclaimd ten alle tijde goed te zitten, slechts getheoretiseerd en mijn mening geuit over wat mij het waarschijnlijkst leek en gehoopt dat anderen er ook wat in zouden zien. Dat ik dan bijvoorbeeld bij Alpaca's fout zat, dat kan dan gebeuren. Dat is iedereen al eens overkomen in hun weerwolfspelcarrière, maar waarom het bij mij dan nu belachelijk moet worden gemaakt? Ik heb alleen maar oprecht mijn best gedaan met het helpen mee te zoeken naar de slechteriken door te theoretiseren (op basis van spelinhoudelijke zaken, ik heb niets verzonnen) en zo doende met verdachten aan te komen, dat is mijn enige zonde.
Oud 15-12-2011, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Ik moet de persoon nog tegenkomen die een heel weerwolfspel met al z'n theorieën goed zat.
Goedeavond
Oud 15-12-2011, 19:33
benbekant16
benbekant16 is offline
Tsk!
Oud 15-12-2011, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Goedeavond
<3
Oud 15-12-2011, 20:11
Derk Boerrigter
Citaat:
Jij hebt anders het hele spel over mij ook maar wat lopen roepen en loze opmerkingen (niet eens theorieën) gemaakt, Derk, dus eigenlijk kan ik jou net zo goed uitlachen.

Verder: het woord 'theorie' zegt het al, het is geen feit en dus is er nooit 100% garantie dat je goed zit. Ik moet de persoon nog tegenkomen die een heel weerwolfspel met al z'n theorieën goed zat. En ik heb ook nooit geclaimd ten alle tijde goed te zitten, slechts getheoretiseerd en mijn mening geuit over wat mij het waarschijnlijkst leek en gehoopt dat anderen er ook wat in zouden zien. Dat ik dan bijvoorbeeld bij Alpaca's fout zat, dat kan dan gebeuren. Dat is iedereen al eens overkomen in hun weerwolfspelcarrière, maar waarom het bij mij dan nu belachelijk moet worden gemaakt? Ik heb alleen maar oprecht mijn best gedaan met het helpen mee te zoeken naar de slechteriken door te theoretiseren (op basis van spelinhoudelijke zaken, ik heb niets verzonnen) en zo doende met verdachten aan te komen, dat is mijn enige zonde.
u so funny
Oud 15-12-2011, 20:40
Spelleider
Spelleider is offline
Nadat Alpaca's vals was beschuldigd en er weer een onschuldige dorpeling was opgehangen, volgde er weer een bloederige nacht. Japonica, de oude, stille weduwe, die aan de rand van het dorp woonde, werd midden in de nacht overvallen door de wolven en in stukken gescheurd. Haar ingewanden waren door haar hele huis verspreid...

Eetronde 7

1. Derk Boerrigter
2. Achterwerk (dorpeling)
3. Stoer.
4. RareVogel
5. Fawkes (dorpeling)
6. Cliché
7. Lady Grey
8. Benbekant16
9. Mariken92 (dorpeling)
10. Alpaca's (dorpeling)
11. Black Mamba
12. Rhodium (dorpeling)
13. Pluizig Kutje (dorpeling)
14. Pro-Ananiem (dorpeling/cupido)
15. Yin Li (weerwolf)
16. Isaja (dorpeling)
17. Icesoul (dorpeling)
18. Kutjeplof
19. Kaylee Frye (dorpeling)
20. Spaanse Kraag
21. Snaartje (weerwolf)
22. Japonica (dorpeling)
23. the economist (dorpeling)

Blauw - Opgehangen door de dorpelingen
Rood - Opgegeten door de weerwolven

Alpaca's werd gisteren opgehangen en vandaag eten de wolven Japonica op.
Japonica was de laatste "gewone" dorpeling. Vanaf nu zijn het alleen nog maar bijzondere functies die meespelen dus de grote onthullingen zullen vanaf nu volgen!
De dorpelingen zijn als eerste aan zet, wie zullen zij morgen ophangen, en belangrijker nog: welke functie heeft die persoon? It's gonna be..... Legendary!
Oud 15-12-2011, 20:41
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Goedeavond

Spoiler

Laatst gewijzigd op 15-12-2011 om 20:48.
Oud 15-12-2011, 20:42
Spelleider
Spelleider is offline
Ohja, ook iets waar jullie over mogen nadenken: zaterdag kan ik geen uitslag posten. Ik stel voor eetronde 8 te verplaatsen naar zondag.
Oud 15-12-2011, 20:48
benbekant16
benbekant16 is offline
Voor mij prima als het dan nog bezig is dan

En Japonica, seriously?
Oud 15-12-2011, 20:49
Derk Boerrigter
The fuck.

Een dominante wolf is wellicht geliefden met ziener dan wel evilziener. De andere wolf is een sukkel die zich om laat praten.
Oud 15-12-2011, 20:55
RareVogel
RareVogel is offline
Vast weer een verstandige keuze, ik denk dat ze er graag een functie uit willen, maar liever niet een mogelijke verrader of evilziener op hun bord hadden liggen.
Oud 15-12-2011, 20:56
Derk Boerrigter
Ik wacht het lulverhaal van black mamba niet af, ik ken de conclusie toch al. Alpaca's was oprecht. Black mamba is dat niet. Dus ik stem weer op haar. En wel nu.
Oud 15-12-2011, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ik wacht het lulverhaal van black mamba niet af, ik ken de conclusie toch al. Alpaca's was oprecht. Black mamba is dat niet. Dus ik stem weer op haar. En wel nu.
Hoe denk jij nou te weten dat ik niet oprecht zou zijn? Geef tenminste eens één keer een onderbouwing.

Als je dat niet wilt doen, geef dan tenminste eens één keer een antwoord op de vraag die anderen jou hebben gesteld, maar die je tot nu toe nooit hebt beantwoord:

Citaat:
wat denk je dat hij is dan?
Citaat:
Mag ik misschien vragen van welke functie jij Black Mamba verdenkt?
Oud 15-12-2011, 21:48
Stoer.
Stoer. is offline
Djeez, dit is idd bizar.
Oud 15-12-2011, 22:04
Stoer.
Stoer. is offline
Als ik nu naar de overgebleven spelers kijk, zou ik eigenlijk meer mensen als goed inschatten dan nog mogelijk is, dus dat schiet lekker op.

Ik was geneigd te denken dat óf Derk óf black aan onze kant staat. Wat ik vreemd vind is dat ik cliché meerdere malen heb zien hinten, als je het nog hinten kunt noemen. Dat ze beter kunnen ophouden met hun fight, maar er blijkbaar toch belang is om mee door te gaan?
Ik ga er even vanuit dat ze toch beiden goed zijn. Dan kunnen er daarnaast nog 3 mensen goed zijn (incl leerling). Wat mij betreft ben ik dat zelf, is cliché dat en nog iemand, waarbij ik twijfel of dat dan rare vogel of Spaanse kraag moet zijn.

We willen, neem ik aan, geen wolf ophangen ivm de geliefden. Het liefst zou ik de evilziener ophangen. Want; iig slechte functie, en leerling heeft daarna weinig info en kan dus nog in ons voordeel stemmen.

Ik ga dus even goed nadenken wie dat kan zijn. Of misschien heeft iemand dat al helder?
Oud 15-12-2011, 22:17
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
The fuck.

Een dominante wolf is wellicht geliefden met ziener dan wel evilziener. De andere wolf is een sukkel die zich om laat praten.

daar dacht ik ook aan.
óf de verrader is geliefde met iemand (wellicht ook ziener/evilziener) zodat ze inmiddels alle functies al wel weten..
Oud 15-12-2011, 22:18
Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Ohja, ook iets waar jullie over mogen nadenken: zaterdag kan ik geen uitslag posten. Ik stel voor eetronde 8 te verplaatsen naar zondag.
ow dat is prima Ik heb het ook druk zaterdag. zondag ook trouwens.
[edit] en nu stop ik met posten anders krijgen jullie een overkill aan stoer.[/edit]
Oud 15-12-2011, 23:19
Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Huh, wat gaaf dit Een spel met alléén maar functies!

Regels voor berichten