Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2011, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Nee danku, ik heb trek in iets sterkers
Hij is anders erg lekker en ik heb niks sterkers
Advertentie
Oud 23-12-2011, 00:18
Verwijderd
in skin was hij toch best wel netengoed?
Oud 23-12-2011, 00:21
Verwijderd
Ach, mensen houden van zeiken op anderen joh.
Oud 23-12-2011, 00:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
in skin was hij toch best wel netengoed?
Ja, best wel oke, voor een Nederlandse productie. Maar de discussie ging vooral om zijn vermeende arrogantie, terwijl ik hem zelf wel sympathiek vind op tv.
Oud 23-12-2011, 00:37
Verwijderd
Ik ben niet blij. Ik moet ineens voor morgenochtend een filmpje hebben gemonteerd. IK.
Oud 23-12-2011, 00:40
Verwijderd
en je bent nog wel JARIG!
Oud 23-12-2011, 00:41
Verwijderd
Ja! Ook nog Mijn huisgenoten falen op mijn verjaardag
Oud 23-12-2011, 00:42
Verwijderd
Beginnen met stap 1, een programma ervoor downloaden
Oud 23-12-2011, 00:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Gefeliciteerd Apate!
Oud 23-12-2011, 00:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hardcore Vibes <3 Pip en Gnork naamzoek, jullie kunnen dit toch ook wel waarderen?
Oud 23-12-2011, 01:15
Verwijderd
nachtmensen zijn mijn favoriete mensen
Oud 23-12-2011, 01:16
Verwijderd
Noedelhap mij is verteld dat jij goed bent met filmpjes monteren enzo?
Oud 23-12-2011, 01:16
Verwijderd
Citaat:
nachtmensen zijn mijn favoriete mensen
En slimmer!
Oud 23-12-2011, 01:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Noedelhap mij is verteld dat jij goed bent met filmpjes monteren enzo?
Oh, ja, ik kan wel wat monteren, geen probleem Wie heeft je dat verteld?
Oud 23-12-2011, 01:19
Verwijderd
Joris!
Oud 23-12-2011, 01:20
Verwijderd
Maar goed, ik snap nergens iets van, en het moet morgenochtend klaar zijn. Heb je toevallig een spoedcursus 'Hoe monteer ik een simpel filmpje?'
Oud 23-12-2011, 01:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Joris!
Mijamoto? Hoe weet hij dat?

En ja, ligt eraan wat voor programma je gebruikt. Ik heb alleen ervaring met After Effects en Premiere.
Oud 23-12-2011, 01:25
Verwijderd
Oh het enige programma wat ik ken is windows movie maker, dus dat heb ik nu er maar bij gehaald want ik wist niets anders
Oud 23-12-2011, 01:26
Verwijderd
Citaat:
Mijamoto? Hoe weet hij dat?

En ja, ligt eraan wat voor programma je gebruikt. Ik heb alleen ervaring met After Effects en Premiere.
Oud 23-12-2011, 01:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh het enige programma wat ik ken is windows movie maker, dus dat heb ik nu er maar bij gehaald want ik wist niets anders
Oh, oke, ehm, wat moet je monteren en wat wil je bereiken?
Oud 23-12-2011, 01:29
Verwijderd
movie maker is dodelijk simpel he. Dingen er in slepen, knipjes maken, stukjes weggooien, alles in de juiste volgorde zetten en dan opslaan en exporteren.
Oud 23-12-2011, 01:35
Verwijderd
We hebben vandaag gefilmd hoe we soesjes maken. Dat moet voor een of ander blad, en nu moeten er stukjes uit geknipt enzo. En aan elkaar geplakt. En opgeslagen.

Er moet muziek onder bepaalde stukken gezet worden, maar niet onder alle stukken. En soms loopt het geluid kennelijk niet synchroon, dus dat moet ook even gerepareerd worden. En dat soort dingen. Maar ik ben echt dodelijk moe, niet goed met computers en mijn blondheidsmodus staat aan, dus nee, ik snap moviemaker voor geen kant op het moment
Oud 23-12-2011, 01:37
Verwijderd
Oh jee excuses, voor het synchroon maken van geluid zou ik iets anders gebruiken dan movie maker Of kan je tegenwoordig daar geluid losknippen van beeld? Noedelhap, witte gij da? In Adobe Première is het een simpel klusje maar ik heb net de pc van mijn vader gerepareerd en ik kan er geen première op zetten
Oud 23-12-2011, 01:38
Verwijderd
Hmm. Misschien hebben we iets op de huisserver staan even zoeken.
Oud 23-12-2011, 01:39
Verwijderd
We hebben wel iets genaamd Adobe Creative Suite 5 Master, is dat net zoiets?
Oud 23-12-2011, 01:40
Verwijderd
daar moet première in zitten yup
Oud 23-12-2011, 01:40
Verwijderd
Oh. Ga ik dat installeren
Oud 23-12-2011, 01:41
Verwijderd
Aight! Dan is noedelhap een prima assistent geloof ik. Of ik moet het blind en uit mijn hoofd kunnen assisteren.
Oud 23-12-2011, 01:43
Verwijderd
Joh ik ben allang blij als ik voor morgenochtend nog kan gaan slapen want die kans zag ik ineens wel HEEL erg slinken
Oud 23-12-2011, 01:46
Verwijderd
niet schrikken van de knopjes straks!
Oud 23-12-2011, 01:47
Verwijderd
Oke veel knopjes dus?

Hij is aan het installeren ik hoop dat het goed gaat. Het is denk ik illegaal en alles . In de tussentijd, ga ik mijn kamer opruimen, want dat was eigenlijk mijn plan van vanavond. Dat is al drastisch uitgesteld
Oud 23-12-2011, 01:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, het is wel lang geleden dat ik Premiere heb gebruikt he En heb het programma hier ook niet meer, dus ik moet het ook uit mijn hoofd doen dan

Maar audio losknippen kan heel makkelijk, want als je een video importeert, krijg je een video track en audio track, en die kun je "unlinken" waardoor ze afzonderlijk van elkaar aangepast kunnen worden.
Oud 23-12-2011, 01:55
Verwijderd
straks heb je première, je doet nieuw project. Dan doe je file --> import --> daar selecteer je al je filmpjes (clips) die je hebt gemaakt. Die komen dan in een lijst te staan. Je hebt een tijdlijn waar je de desbetreffende clips op kunt slepen. De rode lijn wijst aan waar je in de film bent. Op je tijdslijn kan je al die filmpjes dumpen en ze daar een beetje beknippen. Dat doe je met het scheermesje geloof ik, rasorblade (denk ik) dat tussen je tools staat. Als je allemaal overtollige stukjes hebt kan je die vervolgens weggooien. Hussel je stukjes een beetje tot een mooie compositie en zet ze nauwsluitend aan elkaar.

Je hebt audiolijntjes en videolijntjes. De muziek die je wil kan je ook importeren en vervolgens in nieuwe audiolijntjes zetten. Als je een nieuwe audio lijn daarvoor maakt, staat de muziek bovenop je geluid. Als je dat niet wil, als je het geluid weg wil, moet je muziek op je geluid zetten.

Het geluid synchroon maken doe je inderdaad door de audio en het beeld te unlinken. Dan kan je de audiolijn een beetje naar links of naar rechts verschuiven totdat deze klopt met het beeld.
Oud 23-12-2011, 01:57
Verwijderd
Holy shit

Goed. Ik ga me hier heel enthousiast op storten enzo. Uitdagingen denk ik.
Oud 23-12-2011, 01:57
Verwijderd
Terwijl je bezig bent met monteren moet je de map waaruit je je filmpjes haalt niet van locaties doen veranderen trouwens, dat is voor Première bijzonder verwarrend.
Oud 23-12-2011, 02:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
En opknippen van de track (rechtermuisknop op track > split) kan ook, waardoor je losse stukjes video en audio krijgt die je kunt verschuiven!
Oud 23-12-2011, 02:00
Verwijderd
Citaat:
En opknippen van de track (rechtermuisknop op track > split) kan ook, waardoor je losse stukjes video en audio krijgt die je kunt verschuiven!
Ja dat kan ook in plaats van het scheermesje!
Oud 23-12-2011, 02:01
Verwijderd
Oke
Oud 23-12-2011, 02:05
Verwijderd
Ik heb nu een stukje, maar het filmpje zelf is nu helemaal raar ingezoomd ofzo. Het oorspronkelijk filmpje niet, dat wat het moet worden wel wat is er verkeerd gegaan en hoe fix ik dat?
Oud 23-12-2011, 02:07
Verwijderd
Oh nee, niet echt ingezoomd, eerder bijgeknipt
Verwijderd
dan moet je op het filmpje dat raar ingezoomd is rechtermuisknop doen en auto fit screen of iets van die strekking!
Verwijderd
*graaft keihard in geheugen*
Oud 23-12-2011, 02:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja dat kan ook in plaats van het scheermesje!
Scheermesje kan ook idd! Maar dat is wat onpreciezer dan de tijdlijn ergens op een frame neerzetten en Split te doen.
Oud 23-12-2011, 02:08
Verwijderd
wat is het formaat van de filmpjes die je importeert?
Oud 23-12-2011, 02:09
Verwijderd
Citaat:
Scheermesje kan ook idd! Maar dat is wat onpreciezer dan de tijdlijn ergens op een frame neerzetten en Split te doen.
ja ik weet niet wat apate nu liever wil, precisie of slaap maar je hebt gelijk!
Oud 23-12-2011, 02:09
Verwijderd
Slaap <3.

Maar niet nu. Hoe vind ik het formaat van de filmpjes die ik importeer ?
Oud 23-12-2011, 02:10
Verwijderd
En hoe doe ik geluid en filmpje los van elkaar ?
Verwijderd
ik wilde eerst typen: 'eigenlijk was ik gewoon verliefd op het scheermesje als tool, lekker klikken.' maar dat staat toch een beetje dubieus.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb nu een stukje, maar het filmpje zelf is nu helemaal raar ingezoomd ofzo. Het oorspronkelijk filmpje niet, dat wat het moet worden wel wat is er verkeerd gegaan en hoe fix ik dat?
In het monitor window (het videobeeld) moet je even kijken of de display op 100% staat (oid) ipv 50%.

Ook moet je even checken of de resolutie van je video niet groter is dan je projectresolutie (zie project settings ergens, volgens mij bij je importvenster), anders past je video er niet in.
Verwijderd
Citaat:
En hoe doe ik geluid en filmpje los van elkaar ?
rechtermuisknop, unlink!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten