Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2011, 20:21
UnderCoverBoy1
UnderCoverBoy1 is offline
Hallo mensen

Ik zit op kickboksen maar ik vind het heel moeilijk om mezelf te motiveren om erheen te gaan .

Hebben jullie daar mischien tips voor bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2011, 20:48
Telesmurf
Telesmurf is offline
Ik weet niet echt.

Maar als je woede hebt om iets, zoals veel wel vaker hebben kan je dat er elke les uitslaan! ;D
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 08:56
Verwijderd
Misschien moet je gewoon stoppen met kickboksen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 12:13
lalalalie
lalalalie is offline
Ik weet niet hoelang je het al doet, maar ik geloof dat iedereen soms een tijdje heeft dat hij of zij zichzelf niet meer weet te motiveren voor de sport die hij of zij doet. Ik zou zeggen, kijk het nog een tijdje aan. Als je daarna het gevoel hebt dat het niet beter wordt kan je altijd nog stoppen.
Misschien helpt het om wat filmpjes te kijken van echt goede kickboksers, om te zien hoe goed jij evt. later zou kunnen/willen worden. Bij mij hielp het vooral om er júist als je er niet zoveel zin meer in had meer tijd in te stoppen, meer trainen e.d. Als je merkt dat je beter wordt is het veel makkelijker om 'vol te houden'.
Oud 28-12-2011, 16:33
AzN
AzN is offline
Waarom probeer je geen andere sport?
Oud 29-12-2011, 12:38
TeDaz
TeDaz is offline
Gewoon gaan, Dan krijg je er wel vanzelf zin in
bij mij help het hopelijk ook bij jouw
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 12:58
Verwijderd
Naar een groepje boze mocro's toelopen en zeggen dat hun moeders hoeren zijn. Binnen no time komt de motivatie dan van alle kanten.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 14:08
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Naar een groepje boze mocro's toelopen en zeggen dat hun moeders hoeren zijn. Binnen no time komt de motivatie dan van alle kanten.
Oud 29-12-2011, 14:28
Verwijderd
Waarom doe je nog kickboksen als je het niet meer leuk vind? Dat lijkt me juist een teken dat je moet stoppen .
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 14:41
Rob
Rob is offline
Als je motivatieproblemen hebt, zou je je kunnen afvragen of je niet beter iets anders kunt gaan doen waar je wel gemotiveerd door raakt.
Oud 31-12-2011, 13:30
Cuore
Cuore is offline
Citaat:
Als je motivatieproblemen hebt, zou je je kunnen afvragen of je niet beter iets anders kunt gaan doen waar je wel gemotiveerd door raakt.
dit ja
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 14:04
Verwijderd
gewoon een andere sport zoeken. waarom ging je onder kickboksen als je helemaal geen motivatie hebt?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 15:05
Verwijderd
Vind je het wel leuk als je er eenmaal bent?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 17:29
Verwijderd
Krijg je soms gewoon keihard op je broek bij het kickboksen?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 15:32
UnderCoverBoy1
UnderCoverBoy1 is offline
Ja als ik er ben vind ik het wel leuk
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 16:14
Verwijderd
^Dan denk aan het gevoel dat je hebt als je daar bent en probeer jezelf vanuit dat gevoel te motiveren. Als je er wel blij van wordt als je er eenmaal bent, kan dat een goede motivatie zijn!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 23:24
Verwijderd
Citaat:
dit zou ik vooral niet doen wel een goeie trouwens.

Citaat:
dit is een betere aanrader maar je kunt het natuurlijk altijd nog even volhouden, tot het echt niet meer wil, en je er geen zin meer in hebt. het lijkt me op zich wel leuk om je agressie de vorige week in je is gekropen te kunnen uiten op dingen (en tja, volledige agressie uiten zou ik vooral op dingen doen, en niet op de mensen waarmee je traint, het heet niet voor niets 'trainen' hè) zonder dat mensen je raar aan gaan kijken. maar heb er helaas geen tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 11:16
Verwijderd
Als je het wel leuk vindt als je er eenmaal bent, is het vooral de algemene moeilijkheid om van de bank af te komen en de deur uit te gaan, zeker als het donker is en regent. Dat vindt iedereen moeilijk. Misschien kun je je ouders vragen om je te helpen herinneren en als je thuis zit en geen zin hebt, denk dan aan hoe leuk je het vindt om te doen!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Als je het wel leuk vindt als je er eenmaal bent, is het vooral de algemene moeilijkheid om van de bank af te komen en de deur uit te gaan, zeker als het donker is en regent. Dat vindt iedereen moeilijk. Misschien kun je je ouders vragen om je te helpen herinneren en als je thuis zit en geen zin hebt, denk dan aan hoe leuk je het vindt om te doen!
Volgens mij heeft hij juist daar een probleem mee Hij vind kickboksen dus niet meer leuk, anders was er ook geen sprake van demotivatie. XD
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heeft hij juist daar een probleem mee Hij vind kickboksen dus niet meer leuk, anders was er ook geen sprake van demotivatie. XD
Hij zegt zelf dat hij het wel leuk vindt als hij er eenmaal is.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 16:05
Volk
Volk is offline
Ik ken het probleem. Ik kan iets superleuk vinden, maar om mezelf er toe te zetten... Probeer zoveel mogelijk te denken aan wat je er leuk aan vind. En dat dat opweegt tegen van de stoel afkomen.

misschien een wekker zetten die als ie afgaat je streng toespreekt? Dat heb ik een keer gedaan. In plaats van beltoon heb ik zelf ingesproken hoe leuk ik iets vond en dat ik niet stom en lui moest zijn en gewoon moest gaan. Dat werkte wel bij mij.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Hij zegt zelf dat hij het wel leuk vindt als hij er eenmaal is.
Dus hij heeft geen zin in de rit er naar toe, I got the point. Waarschijnlijk een beetje te snel gelezen..
TS: Heb je geen gezellig iemand die ook geïnteresseerd is in kickboksen? of in ieder geval rond dezelfde tijd dezelfde richting op moet als jij?

Citaat:
Ik ken het probleem. Ik kan iets superleuk vinden, maar om mezelf er toe te zetten... Probeer zoveel mogelijk te denken aan wat je er leuk aan vind. En dat dat opweegt tegen van de stoel afkomen.

misschien een wekker zetten die als ie afgaat je streng toespreekt? Dat heb ik een keer gedaan. In plaats van beltoon heb ik zelf ingesproken hoe leuk ik iets vond en dat ik niet stom en lui moest zijn en gewoon moest gaan. Dat werkte wel bij mij.
Haha, die moet ik even onthouden. Geniale tip.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten