Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2012, 21:37
Risingmoon
Risingmoon is offline
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje in een probleem zone. Zelf ben ik 20 en mijn huidige vriendin is 14.
we zijn echt helemaal verliefd op elkaar en het klikt gewoon enorm.

Alleen een probleem. Haar ouders, deze willen niet echt dat ze een oudere jongen heeft.
Nou heeft ze al eens iemand van 18 gehad en dat moest ze uitmaken omdat dit geen nette jongen was en door de leeftijd.

Nou vind ik mezelf een hele normale nette jongen en dat vind iedereen om mij heen ook.

Hoe kunnen we dit nou aan haar ouders brengen zonder een hele familie ruzie te beginnen. (het is niet het stabielste gezin, wel eens ruzie enz.)

Hopelijk heeft iemand van jullie een idee.

Thanks,

Rob
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2012, 21:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
aangezien het een enorm leeftijdsverschil is en haar ouders al niet akkoord gingen met haar vriend van 18, moet je er niet vanuit gaan dat het zomaar makkelijk geaccepteerd wordt door haar ouders. Dat is logisch: ze is nog een kind en haar ouders hebben de plicht haar te beschermen.
Dus zelfs nadat je het verteld hebt, op welke manier ook, zul je hard moeten werken om hun te bewijzen dat je goed voor hun dochter zorgt en hun vertrouwen verdient. Dus beleefd zijn, je aan afspraken houden, niet in discussie gaan over dingen als bij elkaar slapen enzo. En dan is er nog altijd een kans dat ze het niet goed vinden. Maar je gedragen als een normale, nette jongen is het beste.
Wees ook niet overdreven: neem niet elke keer bloemen en bonbons voor haar moeder mee ofzo, je kunt natuurlijk proberen vriendjes te worden met haar ouders, maar ik zou me vooral als een verantwoordelijke jongen opstellen en je naar je leeftijd gedragen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 14:09
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Is het geen mogelijkheid om bij haar langs te gaan, voordat de ouders je leeftijd weten. Misschien als het lukt om eerst een goede indruk te maken, en daarna pas je leeftijd te vertellen, dat het dan een minder groot probleem is.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 17:23
Vowel
Vowel is offline
Ik vind 20 en 14 ook een te groot verschil hoor. Dat had ik trouwens ook niet moeten doen toen ik 14 was en ik geef haar ouders groot gelijk. Maar goed, dat zal wel weer kortzichtig zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 17:52
Verwijderd
Ach ja, als de TS graag een vriendinnetje wil met Justin Bieber-posters boven haar bed en dergelijke moet hij dat zelf weten. OT: Ik denk dat die ouders inderdaad erg beschermend zullen zijn tegenover hun dochter, dus wat fizzle zegt: Gedraag je extra volwassen, kom afspraken na, breng haar op tijd thuis als jullie iets gaan doen etc., dan heb je nog een kans dat ze het ok gaan vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 18:03
Thew
Thew is offline
Ik vind dat ouders dat gewoon moeten accepteren, er zit een 10 jaar leeftijdsverschil tussen mijn paps en mams, dus dan valt 6 wel mee.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 19:03
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vind dat ouders dat gewoon moeten accepteren, er zit een 10 jaar leeftijdsverschil tussen mijn paps en mams, dus dan valt 6 wel mee.
Ja, dat is leuk, maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe oud die mensen zijn. 20 en 10 mag niet, 25 en 15 vind ik eigenlijk ook een te groot verschil, maar als je 50 en 40 bent maakt het geen fuck meer uit.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 13:43
Verwijderd
tis in principe maar 6 jaar verschil het lijkt erger dan het is hoor. als een persoon van 40 een van 46 heeft is het ook niet erg jah duss probeer een goede indruk te maken bij haar ouders
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 14:50
Volk
Volk is offline
Citaat:
tis in principe maar 6 jaar verschil het lijkt erger dan het is hoor. als een persoon van 40 een van 46 heeft is het ook niet erg jah duss probeer een goede indruk te maken bij haar ouders
En een jongen van 12 met een meisje van 6?

Je vergelijking slaat nergens op.

Zelf zou ik ook not amused zijn als mijn dochter met een man van 20 aan kwam zetten. Ik zou me afvragen waarom een man iets ziet in een meisje dat nog maar net aan haar weg is begonnen als vrouw. Waarom die man niet valt op een vrouw, waar het mis is gegaan bij hem...

Maar ik zou je niet meteen de deur wijzen. Vaak je gezicht daar laten zien en ze aan je laten wennen is het enige dat ik kan bedenken. En zo snel mogelijk vertellen dat je een relatie hebt, want anders komt het over alsof je zelf ook vond dat je iets verkeerds deed met haar.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 10:36
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
En een jongen van 12 met een meisje van 6?

Je vergelijking slaat nergens op.
Laten kinderen van 6 nou niet in staat zijn om echt verliefd te worden en op een verkering-achtige manier met iemand om te gaan. Die vergelijking slaat helemaal nergens op.

Als je vriendin van 14 verstandig is en haar ouders haar wel goed vertrouwen dan heb je misschien wel een voordeel, maar je moet uiteraard wel laten zien dat je gewoon een normale jongen bent die deugt. Als ik op mijn 14e een jongen van 20 mee naar huis nam hadden ze vast wel even moeten slikken, maar ze vertrouwen wel op mijn oordeel dat het een prima jongen zou zijn, denk ik.
Oud 17-01-2012, 11:44
Volk
Volk is offline
Citaat:
Laten kinderen van 6 nou niet in staat zijn om echt verliefd te worden en op een verkering-achtige manier met iemand om te gaan. Die vergelijking slaat helemaal nergens op.
Hmm, kinderen van 6 doen ook aan verkering en vlindertjes in de buik hoor. Maar mijn punt was juist dat het inderdaad nergens op slaat. Je kunt 14 en 20 niet vergelijken met 40 en 46 net zomin als dat je het kunt vergelijken met 6 en 12.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 16:16
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Hmm, kinderen van 6 doen ook aan verkering en vlindertjes in de buik hoor. Maar mijn punt was juist dat het inderdaad nergens op slaat. Je kunt 14 en 20 niet vergelijken met 40 en 46 net zomin als dat je het kunt vergelijken met 6 en 12.
Natuurlijk is 14 en 20 niet hetzelfde als 40 en 46, maar mensen van 14 en 20 liggen op gebied van emotionele en seksuele ontwikkeling toch echt wel stukken dichter bij elkaar dan kinderen van 6 en 12.
Oud 30-01-2012, 17:28
JustEline
JustEline is offline
Ik zou het zelf ook niet weten hoor, mijn vriendje is 16 en ik ben 14 en mijn ouders flippen al helemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten