Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2001, 17:44
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Godwin's Law.

Ik zeg dat ik het niet raar vind dat pim met hitler vergeleken wordt, niet dat ik het ermee eens ben.
Pim zijn politiek is in bepaalde gevallen niet anders als die van hitler toen, er is een probleem en hij maakt een groep, de criminele allochtonen in dit geval tot oorzaak hoewel ze het gevolg zijn.

Zulke politiek bestaat nergens anders uit als andere mensen de schuld te geven en jezelf in de waan te laten het probleem op te lossen en is in bepaalde gevallen hetzelfde als die van hitler toen(ik heb het niet over concentratiekampen ofzo), ik zeg dat ik het daarom niet gek vind dat die vergelijking af en toe gemaakt wordt, ermee eens ben ik het niet..
Oud 20-12-2001, 21:56
Sniper
Sniper is offline
hij maakt iig de politiek een stuk minder saai maar zijn ideeën bevallen me niet.
Oud 21-12-2001, 00:15
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
Ik zeg dat ik het niet raar vind dat pim met hitler vergeleken wordt, niet dat ik het ermee eens ben.
Pim zijn politiek is in bepaalde gevallen niet anders als die van hitler toen, er is een probleem en hij maakt een groep, de criminele allochtonen in dit geval tot oorzaak hoewel ze het gevolg zijn.

Zulke politiek bestaat nergens anders uit als andere mensen de schuld te geven en jezelf in de waan te laten het probleem op te lossen en is in bepaalde gevallen hetzelfde als die van hitler toen(ik heb het niet over concentratiekampen ofzo), ik zeg dat ik het daarom niet gek vind dat die vergelijking af en toe gemaakt wordt, ermee eens ben ik het niet..
Doet dat er toe? Jij begint ineens over Hitler. Ik blijf bij m'n standpunt.
Oud 26-12-2001, 19:53
Hypnotize
Hypnotize is offline
Pim Fortuyn rules
Oud 26-12-2001, 20:06
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Hypnotize schreef:
Pim Fortuyn rules
Oud 27-12-2001, 03:36
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
vindt t wel stoer dat ie zo open is over z'n homosexualiteit.
Oud 28-12-2001, 15:22
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Ik vond fortuyn eerst een raar ventje. Maar hij heeft best wel gelijk op sommige gebieden hij overdrijft het alleen een beetje. Maar die imanen die hier zijn en dan bedoel ik niet alle zeggen dingen die totaal niet door de beugel kunnen. Zoals dat christenen en moslims niet naast elkaar kunnen leven. Ja dan krijg ik ook wel een houding van rot dan op en kom niet meer terug net zoals dat wij onse eigen feestdagen niet meer kunnen vieren. En hoe er over ongelovige word gepraat. En dan denk ik je moet zulk soort mensen naar hun land terug sturen. Maar de normale de linkse moslims is volgens mij nix op tegen. Alleen die fundamentalisten. Ja ik heb dit gezien bij studio 2. Das dus de bron.
Oud 28-12-2001, 16:02
anti-social
anti-social is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Ach Dutchy komt ook weer even z'n genuanceerde standpunt geven.

Dutchy: mag ik jou vragen om je definitie van een 'racist'?
Oud 29-12-2001, 12:05
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
anti-social schreef:
Ach Dutchy komt ook weer even z'n genuanceerde standpunt geven.

Dutchy: mag ik jou vragen om je definitie van een 'racist'?
Waarom denk je in godsnaam waarom ik zo reageer? die reply van hypnotize is dus nog erger dan die van mij, zou ik bijna zeggen.
wat ik persoonlijk een racist vind is iemand die niet direct tegen buitenlanders is, maar wel aan discriminatie doet, bijv in een winkel de klant(een afrikaan ofzo) extra lang laten wachten, eerst alle nederlanders voor laten gaan of alle allochtonen over 1 kam scheren of denken en zo doen dat allochtonen ''minder'' zijn in hun taken, dus dat de nederlanders(of een andere groep dan) zelf hoger moet staan enzo..
en dan heb je ook nog mensen die een allochtoon zien en dan meteen raar gaan denken of niet ''normaal'' tegen ze praten enzo, of constant grappen maken erover en alles op hun afschuiven enzo...

naja, zoiets dus, dit is natuurlijk niet de pure definitie van racisme, maar er zit ook discriminatie in,ik zou bijna zeggen dat ik discriminatie erger vind, maar ik vind racisme toch net een tikje erger, discriminatie vind ik in ieder geval wel een dommere vorm dan racisme! en nu roepen al die LN aanhangers en die zooi wel dat t niet goed is met de samenleving hier, maar die bekijken alleen NL, kijk es naar andere landen, dan weet ik zeker dat je mening veranderd, natuurlijk gaat t hierom in Nederland zelf, maar dat wat ik net zei speelt dan ook een rol, en als je wilt dat de samenleving beter wordt, dan zou ik niet op LN stemmen, natuurlijk zullen er een aantal teruggestuurd worden ofzo denk je dan, maar ik durf haast met zekerheid te beweren dat dat haast nix helpt, bovendien werkt die Pim de integratie aan de ene kant ook een beetje tegen! tja, en dat zal t natuurlijk niet echt beter worden!

genuanceerd genoeg??
Oud 01-01-2002, 23:09
dutch lion
dutch lion is offline
hier een bericht van 3 jaar geleden.

bron:Holland Centraal Teletext,15-03-1999

LEIDEN.Ed van Thijn heeft zondagmiddag in Leiden de jaarlijkse actie-week tegen racisme geopend.In zijn toespraak stelde de oud-minister en voormalig burgermeester van Amsterdam,dat racisme in Europa toeneemt.

De toon daarvoor wordt volgens hem gezet door politieke partijen als Vlaams Blok in België en de Freiheitlichen Partei Osterreich in Oostenrijk.(na 2 jaar ook Denemarken).

Van Thijn noemde verder cijfers waaruit blijkt dat een kwart van de Nederlandse bevolking racist is.

dit kwart zal Pim wel opgemerkt hebben toen hij een paar maanden geleden zei dat hij de politiek in ging en meteen in het programma 2vandaag zei "Nederland moet op slot"

een kwart van Nederland(4.000.000)
1 zetel is 60.000 mensen dacht ik dus als ze allemaal op LN stemmen omdat de NNP niet meedoet met de landelijke verkiezingen dan is dat 66,6 zetels voor LN.

al bang voor 15 mei?

Oud 01-01-2002, 23:45
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
3 jaar geleden.
Oud 02-01-2002, 11:40
Zlatan tha man
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Maybe is het nu nog erger??????. Denk t niet want die vent maakt zich ook niet eg populair maar goed
Oud 03-01-2002, 06:58
dutch lion
dutch lion is offline
het is een beetje laat maar hier komt de nieuwjaarsrede van Pim.

landgenoten,er is oorlog en er zijn fundamentalisme gelovigen,dit neemt niet weg dat er nog altijd hoop is,hoop op een beter leven en dat gun ik mijn 6 miljard wereldbewoners van harte.
maar allereerst gun ik het u een gelukkig 2002.
dat gun ik ook onze minister van klassejustitie die van ons land een bananen republiek maakt waar iemand die geld heeft zijn straf kan afkopen.
dat gun ik ook de bouwbedrijven die op kosten van de Nederlandse belastingbetalers hun zakken extra vullen,u bent oplichters maar zeker niet erger dan de politici van de regeringsfracties in Den Haag die met hun verheven praatjes loepzuiver voor u buigen.
ik gun het Tara Singh Varma die slachtoffer werd van haar eigen hersenspinsels,maar ook misbruikt werd door haar eigen fractievoorzitter die haar niet de waarheid durfde te zeggen en haar zodoende slachtoffer maakte van de politieke correctheid.
ik gun het imam elmounni die net als iedereen in dit land recht heeft op vrije meningsuiting,maar ik gun het tevens de liefste marokkaanse jongens die hij maar kan vinden.
ik gun het ook meneer de Graaf van D66 die zo wanhopig graag met mij in debat wil gaan,maar wiens ideeën jammer genoeg veel te voorspelbaar zijn om er ook maar 1 woord over te zeggen.
ik heb ook respect voor schimmen uit het verleden en dus wens ik hem een geweldige uitslag op 15 mei aanstaande.
een gelukkig 2002 wens ik in het bijzonder aan alle moeders wier kinderen genegeerd en vertrapt worden in de Nederlandse hulpverlening.
en natuurlijk wens ik onze kroonprins en Maxima een gelukkig 2002.
ik wens iedereen die denkt dat het wel mee zal vallen met de agressie van de islam veel sterkte.
zalig zijn de onnozelen van geest en ik hoop dat de ideologische strijd die ons ongevraagd word opgedrongen gewonnen zal worden door de kinderen van de verlichting en verdraagzame mensen zoals u en ik.
een gelukkig 2002 wens ik ook minister Borst onze dolende minister van wachtlijsten die in haar eentje een groter gevaar vormt voor de volksgezondheid dan Osama Bin Laden.
een gelukkig 2002 wens ik iedereen die van plan is ons aan een verkiezingszege te helpen,iemand moet toch zeggen wat u niet mag zeggen.
maar natuurlijk wens ik de slinkende groep die niet op Leefbaar Nederland stemt veel sterkte.
ik hoop om mezelf persoonlijk betreft dat ik weer om mezelf kan blijven lachen,al meen ik meer dan ooit wat ik zeg.
moge naast God ook Allah ons lieve vaderland beschermen.
een zalig kerstfeest en een gelukkig 2002.

at your service.
Oud 03-01-2002, 15:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
[snip hoop geblaat]
ik gun het ook meneer de Graaf van D66 die zo wanhopig graag met mij in debat wil gaan,maar wiens ideeën jammer genoeg veel te voorspelbaar zijn om er ook maar 1 woord over te zeggen.
The irony of it all....
Oud 04-01-2002, 23:44
dutch lion
dutch lion is offline
de mensen op dit forum en elders die Pim haten doen dit vooral om een paar dingen die hij gezegd heeft waardoor hij meteen als extreem-rechts word gezien zoals "Nederland moet op slot en er moeten grenscontroles komen en er moet maar een gering aantal toegelaten worden.
die punten stonden ook in het programma van Haider in Oostenrijk.

maar hoe denken jullie er nou over hoe dit land het nog aan kan?
als dit land al verreweg het dichtbevolkst van het westen is met gemiddeld meer dan 400 mensen per vierkante kilometer.
wachten jullie tot de randstad een groot blok beton is?
40% van de niet westerse allochtonen wonen in de 4 grootste steden tegenover 13% van de totale bevolking.

politieke vluchtelingen moet je natuurlijk opvangen.
95% is een economische vluchteling zijn vaak laag of niet opgeleid en maken misbruik van dit asielbeleid door te zeggen dat ze hun land ook hebben moeten ontvluchten.

is de islam niet gevaarlijk?
rassenhaat in hun religie,vanaf jongs af aan tegen ze gezegd door imams in tientallen moskeeën hier in Nederland die opgericht zijn door nationalisten zodat ze niet integreren.

maar Nederlanders mag je wel discrimineren en bedreigen zoals dit stukje hieronder die ik op een Marokkaans forum (Maghreb) heb gelezen.

"beste mevrouw Andree,ik zou maar opschieten met je actie en duidelijkheid.er zitten nu al ruim een miljoen moslims in Nederland.dat is 1 op de 15 mensen.dus jullie zijn in de meerderheid.maar als we kijken naar de samenstelling van de Nederlander zien we dat 60% vergrijsd is,wat betekent over max. 20 jaar de pijp uit.
15% is homo en zo blijf er maar 25% gestressde Nederlanders over die hoogstens 2 kinderen kunnen maken,wat betekend dus dat er geen toename zal zijn bij de Nederlanders.wij daarintegen zijn een jonge groep,we trouwen jong en we maken veel kinderen.
we werken niet of weinig om stress te vermijden wat ons in de gelegenheid stelt om van jullie sociale dienst te profiteren om zo meer kinderen te kunnen maken.
als alles volgens plan gaat dan zijn we over 15 jaar de grote meerderheid in Nederland.
aan de macht in Nederland is de islam.gohhh,wat verheug ik me op die ene dag dat de islam wordt uitgeropen tot de staatsreligie in Nederland,wat zeg ik,in Europa.

moeten we die 15 jaar afwachten,ik dacht het niet.
Oud 05-01-2002, 01:09
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
de mensen op dit forum en elders die Pim haten doen dit vooral om een paar dingen die hij gezegd heeft waardoor hij meteen als extreem-rechts word gezien zoals "Nederland moet op slot en er moeten grenscontroles komen en er moet maar een gering aantal toegelaten worden.
die punten stonden ook in het programma van Haider in Oostenrijk.
Ow? Wat fijn dat je mij gaat uitleggen waarop mijn meningen gebaseerd zijn

Citaat:
maar hoe denken jullie er nou over hoe dit land het nog aan kan?
Dit land kan heel wat aan.

Citaat:
als dit land al verreweg het dichtbevolkst van het westen is met gemiddeld meer dan 400 mensen per vierkante kilometer.
So? Is dat soms een maatstaf ergens voor?

Citaat:
wachten jullie tot de randstad een groot blok beton is?
Nee, daarom ben ik ook voor een verbod op het bezitten van meer dan één woning per bewonerseenheid.

Citaat:
40% van de niet westerse allochtonen wonen in de 4 grootste steden tegenover 13% van de totale bevolking.
Klopt. So?

Citaat:
politieke vluchtelingen moet je natuurlijk opvangen.
95% is een economische vluchteling zijn vaak laag of niet opgeleid en maken misbruik van dit asielbeleid door te zeggen dat ze hun land ook hebben moeten ontvluchten.
Blaat. Economische vluchtelingen moet je, in de meeste gevallen, óók opvangen. Bovendien is de definitie van politiek vluchteling vrij idoot, aangezien je daarvoor zelf met je leven bedreigd moet worden. Als iedereen om je heen wordt doodgeschoten, en jij gaat er uit voorzorg vandoor, moet je terug want dan ben je een profiteur die niet eens zelf bedreigd werd...

Citaat:
Niet noodzakelijk.

Citaat:
rassenhaat in hun religie,vanaf jongs af aan tegen ze gezegd door imams in tientallen moskeeën hier in Nederland die opgericht zijn door nationalisten zodat ze niet integreren.
Vandaar de nieuwe inburgeringscursus. Bovendien ben ik voor een geheel ander vluchtelingensysteem, die dit soort problemen gemakkelijk kan voorkomen.

Citaat:
maar Nederlanders mag je wel discrimineren en bedreigen zoals dit stukje hieronder die ik op een Marokkaans forum (Maghreb) heb gelezen.

"beste mevrouw Andree,ik zou maar opschieten met je actie en duidelijkheid.er zitten nu al ruim een miljoen moslims in Nederland.dat is 1 op de 15 mensen.dus jullie zijn in de meerderheid.maar als we kijken naar de samenstelling van de Nederlander zien we dat 60% vergrijsd is,wat betekent over max. 20 jaar de pijp uit.
15% is homo en zo blijf er maar 25% gestressde Nederlanders over die hoogstens 2 kinderen kunnen maken,wat betekend dus dat er geen toename zal zijn bij de Nederlanders.wij daarintegen zijn een jonge groep,we trouwen jong en we maken veel kinderen.
we werken niet of weinig om stress te vermijden wat ons in de gelegenheid stelt om van jullie sociale dienst te profiteren om zo meer kinderen te kunnen maken.
als alles volgens plan gaat dan zijn we over 15 jaar de grote meerderheid in Nederland.
aan de macht in Nederland is de islam.gohhh,wat verheug ik me op die ene dag dat de islam wordt uitgeropen tot de staatsreligie in Nederland,wat zeg ik,in Europa.

moeten we die 15 jaar afwachten,ik dacht het niet.
Waar is de discriminatie?
Oud 05-01-2002, 12:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
haha kom op hey, ik ga zelf soms wel es naar de moskee, maar dit heb ik dus nog nooit gehoord nou kan ik niet ontkennen dat er misschien een stuk of 10 moskeeen in NL zijn waar dat wel gebeurd, wat jij zegt, maar daar gaat dan lang niet iedereen naar toe hoor!! nee zo achterlijk zijn we niet
bovendien denk jij dat dit feiten zijn, nou sorry hoor maar als je dat denkt dan is er echt iets mis met je! dan zijn alle geloven gevaarlijk
bovendien haat ik Pim omdat hij zei dat t islam gevaarlijk is en uitgeroeid moet worden en hij laat alle goede kanten van de islam weg en noemt alleen de slechte(die bijna allemaal niet kloppen), daarnaast noemt hij alle goede kanten van het christendom enzo en alat hij daarvan alle slechte kanten weg!! alsof ie met een f*cking spel bezig is

deze mag het land uit wat mij betreft, tenminste t hangt er wel vanaf wat er hiervoor allemaal gezegd is enzo he! er zullen vast ook stukjes zitten van NLers die zo praten over allochtonen dus ik vind dit een hele zwakke poging van je!!
bovendien is hier geen discriminatie, oke, het is geen goed stukt text, dat niet

bovendien kan dit land heel wat aan als we willen!
Oud 05-01-2002, 12:52
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
het is een beetje laat maar hier komt de nieuwjaarsrede van Pim.

Wat een ziek figuur is die pim fortuyn toch.
Hij kan de zaken dan wel zo verdraaien dat de gemiddelde burger ze denkt te snappen, maar met deze text heb je echter alleen maar bevestigd dat politici als pim fortuyn niets anders kunnen als de zaken van één kant te laten zien en zelfs te verdraaien en met beschuldigende vingers in het rond te wijzen.

Een oplossing voor 'het probleem' zal er met leefbaar nederland ook niet gevonden worden, door de gevolgen als oorzaken af te schilderen, de situaties alleen maar van één kant te bekijken en aan te pakken en beschuldigend in het rond te wijzen kom je niet ook maar in de buurt van een oplossing.

Het is ook zinloos nog met jou verder te discussieren, je hebt een gigantisch bord voor je kop en blijft dezelfde achterhaalde en allang uit verband gerukte standaardpopulistische argumenten gebruiken.

Ik zal gewoon maar weer moeten toekijken hoe de domheid van de mens de geschiedenis doet herhalen..
Oud 06-01-2002, 16:25
me kip
me kip is offline
Pim Fortuyn trekt z'n bek open over onderwerpen waar niemand anders wat over durft te zeggen. Ik ben het met 90% van zijn woorden eens. Als ik nu 18 was zou ik absoluut op hem stemmen.
Oud 06-01-2002, 16:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
me kip schreef:
Pim Fortuyn trekt z'n bek open over onderwerpen waar niemand anders wat over durft te zeggen. Ik ben het met 90% van zijn woorden eens. Als ik nu 18 was zou ik absoluut op hem stemmen.
met welke 10% ben je t dan niet eens?
dat alle islamieten gevaarlijk zijn?
Oud 07-01-2002, 21:45
anti-social
anti-social is offline
Ik weet niet hoeveel lui hier dit al doen maar zo niet moet je zeker eens langs gaan bij www.fortuyndiscussie.nl .Kun je goed pro en anti-fortuyn argumenten vergelijken.
Oud 10-01-2002, 13:45
soulless
soulless is offline
Pimmetje is een handig manipulerend populistje dat op onderbuik gevoelens inspringt.

Als je het met hem eens bent zou ik eens HEEL HEEL ERG goed naar de politiek van Hitler en de sociale situatie in Duitsland 1930 kijken en je parallellen trekken.

En ja, hij durft inderdaad gevoelige onderwerpen aan te snijden, maar hij stelt ze veel te simpel.

Taktiek nummer een van een populist? Maak alle problemen simpel, dan lijkt het alsof er ook een simpele oplossing is, die jij natuurlijk als enige brengt.

Wat veel mensen dan vergeten is dat de gevestigde politiek ook een heleboel slimme, erudiete personen bevat (nee, dit zijn vaak niet de kopstukken), die dit soort oplossingen allang overwogen hebben maar inzagen dat het geen oplossingen zijn.

Oud 10-01-2002, 18:15
anti-social
anti-social is offline
Krijgen we weer die Hitler vergelijkingen....

Paars is echt niet zo veel beter hoor !
Oud 10-01-2002, 19:06
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
soulless schreef:
Als je het met hem eens bent zou ik eens HEEL HEEL ERG goed naar de politiek van Hitler en de sociale situatie in Duitsland 1930 kijken en je parallellen trekken.
Godwin's Law. Bye bye.
Oud 10-01-2002, 19:55
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Godwin's Law. Bye bye.

Als ik het goed heb zeggen enkele dingen om die wet heen dat je nooit op die manier die jij nu gebruikt iemand de kiem in mag smoren...
Oud 10-01-2002, 21:12
soulless
soulless is offline
Leg Godwin's Law even uit aub.

En McCaine, dat stukje aan "mevrouw Andree" lijkt me pure ironie.
Oud 10-01-2002, 21:51
Undeclinable
Undeclinable is offline
Eh ..ff over dat sommige imams nogal zieke/domme dingen zeggen tegen "hun" gelovigen... nee, onder ons lieve autochtoontjes zijn dr geen religueze leiders die zulk soort dingen zeggen.. (yeah rite.... ik vind sommige uitspraken van bisschoppen minstens net zo gevaarlijk..)

ALs leefbaar nederland door mij serieus genomen wil worden moeten ze eerst eens die clown weghalen, hun standpunten onderbouwen en gaan uitleggen HOE ze die dingen willen bereiken...

Sjezus, die nieuwjaarsrede is echt het toppunt van humor... hoe zielig...
Leuk en makkelijk om andere partijen te pakken op individuen... (tara sing farma bijv...) en lekker oppervlakkig alles gaan afzeiken.... Uiteraard heeft meneer meer intelligentie en weet hij beter hoe hij alle problematiek in nederland kan oplossen dan een regering die al jaren naar hetzelfde streefd....

ZUCHT

Oud 10-01-2002, 23:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
soulless schreef:
Leg Godwin's Law even uit aub.
http://www.faqs.org/faqs/usenet/legends/godwin/ staat een redelijk duidelijke uitleg
Oud 10-01-2002, 23:39
dutch lion
dutch lion is offline
gisteren stond een bericht in Trouw over de burgers die op Fortuyn stemmen.
het is onderzocht door onderzoeksbureau Motivaction in samenwerking met Trouw.

Fortuyn doet het heel goed bij de moderne burger voor hun is hij een man van aanzien.
de moderne burger is met 3,2 miljoen kiezers de belangrijkste groep in de verkiezingen.
de moderne burger heeft een hang naar law en order en heeft een LAGE TOLERANTIE.
de VVD doet het ook heel goed bij de moderne burger.
de PVDA scoort heel laag omdat ze na het vertrek van kok geen gezicht meer hebben.
conclusie van de onderzoeker is dat de PVDA en de VVD iets te vrezen hebben van Fortuyn.
Fortuyn is vooral een concurrent van de VVD.
het resultaat van de verkiezingen zal sterk afhangen van de campagnes die gevoerd gaan worden.
Fortuyn gaat er een soort van Amerikaanse televisiecampagne van maken.
willen de andere partijen geen terrein verliezen dan zullen ze in die campagne mee moeten.de VVD kan dat want ze hebben aansprekende kandidaten.
maar de PVDA zit met een groot probleem.
Oud 11-01-2002, 00:09
soulless
soulless is offline
Bedankt, ik snap em nu. Tja, ik heb het ook nog niet over Nazi's, ik spreek over de manier waarop populisten aan de macht komen.

Volgens mij roept McCaine deze wet dus onterecht aan. Was er geen clausule die zei dat IK dan de discussie gewonnen had? LOL

Dutch lion>> Trouw is een goede krant. En ik denk dat het met dat onderzoek wel ongeveer klopt. Jammer, ik wou soms echt dat ik in 60/70 jong was

Oud 11-01-2002, 00:14
McCaine
McCaine is offline
Nóg een reden om een hekel aan die clown te krijgen. Ik zal t nog zien gebeuren dat hij de aanzet gaat geven tot het verder verspreiden van de amerikaanse manier van jezelf promoten naar een fucntie... Blegh, daar walg ik van.

En wat Godwin's Law betreft: dat was toch echt een Nazi-vergelijking. Zelfs al formuleer je het subtiel, (of doe je alsof).
Oud 11-01-2002, 00:21
soulless
soulless is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Nóg een reden om een hekel aan die clown te krijgen. Ik zal t nog zien gebeuren dat hij de aanzet gaat geven tot het verder verspreiden van de amerikaanse manier van jezelf promoten naar een fucntie... Blegh, daar walg ik van.
Dat maakt er al twee dan.

Citaat:
McCaine schreef:
En wat Godwin's Law betreft: dat was toch echt een Nazi-vergelijking. Zelfs al formuleer je het subtiel, (of doe je alsof).
Ehm, nou, misschien. Het ging me eigenlijk om het populistische patroon. Kan ik het nog goedmaken door naar bv Haider te verwijzen?
Oud 15-01-2002, 23:15
dutch lion
dutch lion is offline
een uitspraak van Pim:

ik ben zelf van de babyboomgeneratie.
maar het zijn de (katholieke)generaties daarvoor die verantwoordelijk zijn voor de overbevolking van Nederland.
en alsof het in dit land al niet druk genoeg is,word ons nu de blijde toekomst aangekondigd van nog meer medelanders,maar dan van allochtone herkomst.
dat blijkt uit de geboortestatistieken.voeg daarbij de toestroom van die naïeve regeling voor gezinshereniging en natuurlijk het onvolprezen asielbeleid onder het motto: "er kan nog meer bij!"
in 2016 bestaat de bevolking van mijn stad,Rotterdam,voor 56% uit allochtonen.
de oorspronkelijke Nederlanders verhuizen naar de randgemeenten.
een bizarre,maar ook een beangstigende ontwikkeling.
van Boxtel vindt dat geen enkel probleem.
dat beleid heeft nederland verrijkt met een nieuwe onderklasse.
er zijn buitengewoon veel inspanningen en geld nodig om ze te intregeren in de samenleving.
hoe moeilijk dat is,blijkt uit het feit dat de derde generatie jongeren van Marokkaanse afkomst grotendeels verantwoordelijk zijn voor de straatcriminaliteit.
ik ben een verdediger van de vrije meningsuiting.
het is maar beter dat mensen publiekelijk zeggen wat ze op hun lever hebben,ook al kan dat kwetsend zijn voor sommige mensen.
de zogenaamde multiculturele samenleving is in veel opzichten geen vreugdevol gebeuren.
probleem is dat er geen maat is gehouden en ,erger, geen maat wordt gehouden.
de spankracht van de Nederlandse cultuur wordt steeds weer op de proef gesteld en verder opgerekt.
daarin schuilt de macht van het getal.
voor mij is het echter duidelijk dat we zeker in de grote steden grenzen aan het overschrijden zijn.
dit kan gewoon niet meer en de rekening daarvan zal ons in de toekomst worden gepresenteerd.
spanningen zullen een uitweg zoeken.
ik voorzie barre tijden.
onze politici niet,die gaan gewoon door met pappen en nathouden.
Oud 16-01-2002, 10:36
Verwijderd
Citaat:
soulless schreef:
Pimmetje is een handig manipulerend populistje dat op onderbuik gevoelens inspringt.

Zijn alle oppositiepartijen dat niet?

En waar is de joden -en homohaat? Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van iemand die Pim's academische taal niet snapt en zichzelf dit wijs maakt om een mening te vormen. Pim spreekt in op problemen waar minimaal 16/150 deel van de Nederlandse kiezers mee te maken hebben. Een voorbeeld: geen ongewapend mens durft in z'n eentje na achten de Rotterdamse metro in, een ander voorbeeld: tel de buitenlanders bij Opsporing Verzocht (di, 19:00), kijk een avondje Peter R. de Vries, tel het aantal eerlijke mensen in de Tweede Kamer of bekijk de stijgende lijn in corruptieschandalen, bekijk foto's en kaarten van het steeds kleiner wordende Groene Hart of natuur in het algemeen, lees de Koran, vergelijk die tolerantie met die van Pim (btw. ik heb hem gelezen, er is meer jodenhaat in dan in Mein Kampf) En als je daarmee klaar bent hernieuw je standpunten.

En ja, hij durft inderdaad gevoelige onderwerpen aan te snijden, maar hij stelt ze veel te simpel.

Wat nou veel te simpel, snap je ze dan toch?

Taktiek nummer een van een populist? Maak alle problemen simpel, dan lijkt het alsof er ook een simpele oplossing is, die jij natuurlijk als enige brengt.

Hij heeft juist herhaaldelijk gezegd dat de problemen moeilijk zijn op te lossen (uiteraard suggereerde hij dat hij de aangewezen man is om ze op te lossen) De meest populisten komen niet zo ver als Pim, voobeelden: boer Koekoek, hoogtepunt:14 zetels, AOW/unie 55+ 6(?) zetels, en om hem toch er maar bij te halen: Adolf Hitler, eerste verkiezingen: 8 zetels.

Wat veel mensen dan vergeten is dat de gevestigde politiek ook een heleboel slimme, erudiete personen bevat (nee, dit zijn vaak niet de kopstukken), die dit soort oplossingen allang overwogen hebben maar inzagen dat het geen oplossingen zijn.

Nee, die personen probeerden die problemen niet aan te snijden omdat het botste met het partijbelang. De partij die nog het meest probeerde was VVD, maar die hebben na het vertrek van Frits een andere koers getrokken.

Oud 16-01-2002, 11:20
soulless
soulless is offline
Het gaat om de politiek lullo, niet om de groep waar die tegen gericht is. "Waar is dan de joden- en homohaat?" wordt hier gewoon "Waar is de haat tegen de islam?".

Maar ja, ga je gang, stem die gast dan maar naar 20 zetels ofzo... Het helpt geen donder.
Oud 16-01-2002, 11:26
Verwijderd
Citaat:
soulless schreef:
Het gaat om de politiek lullo, niet om de groep waar die tegen gericht is. "Waar is dan de joden- en homohaat?" wordt hier gewoon "Waar is de haat tegen de islam?".

Maar ja, ga je gang, stem die gast dan maar naar 20 zetels ofzo... Het helpt geen donder.
Zozo, gaan we schelden, is dat niet een teken van zwakte? hebt ge zo snel al de Koran gelezen, wat knap... Want dan zou je oprecht bang zijn voor de islam. Bovendien HAAT Pim de islam niet, hij wijst enkel dat er gevaar in schuilt (dat hebben ze vaak genoeg bewezen) en dat we er goed aan doen het een beetje te matigen

En of het helpt, dat zie ik wel na 15 mei...
Oud 16-01-2002, 11:59
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Zozo, gaan we schelden, is dat niet een teken van zwakte? hebt ge zo snel al de Koran gelezen, wat knap... Want dan zou je oprecht bang zijn voor de islam. Bovendien HAAT Pim de islam niet, hij wijst enkel dat er gevaar in schuilt (dat hebben ze vaak genoeg bewezen) en dat we er goed aan doen het een beetje te matigen

En of het helpt, dat zie ik wel na 15 mei...
haha en jij hebt wel de koran gelezen zeg je? en pim ook? laat me niet lachen, ik ben zelf turks, en ik weet dondersgoed dat er niet zulke dingen instaan, bovendien al die extremisten die MISbruiken de koran
Oud 16-01-2002, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
haha en jij hebt wel de koran gelezen zeg je? en pim ook? laat me niet lachen, ik ben zelf turks, en ik weet dondersgoed dat er niet zulke dingen instaan, bovendien al die extremisten die MISbruiken de koran

Zulke? ik heb helemaal niet gezegd wat er in staat dus das toch wel knap dat je m'n gedachten kan lezen, maargoed, echt extreme dingen worden er niet rechtstreeks in gezegd maar wel voortdurend geinsinueerd. als je je eigen interpretatie wil maken dan is het toch moeilijk om een beeld te krijgen van verdraagzaamheid. En je kan niet ontkennen dat het barst van het anti-semitisme en anti-andere godsdiensten. Bovendien heb ik nooit beweerd dat Pim de Koran heeft gelezen hoewel ik de kans zeer klein acht dat hij het niet zou hebben gedaan (zo'n 0,00000001%)

Oud 16-01-2002, 18:46
dutch lion
dutch lion is offline
Citaat:
soulless schreef:

nee het helpt ook geen donder maar dit is maar het begin.
een taboe is door Pim doorbroken en nu hebben rechtse partijen meer kans in deze neppe democratie
(bijeenkomst van de partij Groen-Rechts werd verboden).
extreem-rechtse partijen kunnen ontkennen dat ze extreem zijn en zeggen dat ze matig zijn en op dezelfde manier als Pim en het Vlaams Blok omgaan met onderbuikgevoelens omdat het nu geen taboe meer is.
als de fracties in Den Haag problemen uit de weg gaan,zoals ze de afgelopen jaren ook gedaan hebben,dan word het verzet steeds groter.
Oud 20-01-2002, 18:03
dutch lion
dutch lion is offline
"ik ben een echte trotse Nederlandse nationalist",aldus Henk Wijngaard met een NOS camera onder zijn neus.
Pim word ook weleens een nationalist genoemd met uitspraken als:"alleen Nederlandse cultuur als identiteit en we zijn in Nederland".

stelling:
nationalisten zijn mensen met een sterk instinct ten behoeve van het voortbestaan van de eigen soort,cultuur en leefgebied.
elk gezond diersoort in de natuur moet dat hebben om te overleven.

anti-nationalisten zijn ongezonde mensen die de weg kwijt zijn.
gevaar voor de eigen soort,cultuur en leefgebied.
waarschijnlijk zijn bij dit type mensen bepaalde genen beschadigd waardoor de natuurlijke functies niet goed werken.

hier de nieuwe tekst van:met de vlam in de pijp van Henk wijngaard.
refrein:
met mijn biljet in mijn hand,stem ik op professor Pim,ja van Leefbaar Nederland hij is eerlijk en ook slim.
en dus weg met dat paars,want dat zijn we meer dan zat,dat moet uit als een kaars want we hebben het gehad.
criminele allochtonen ja we hebben er te veel ze verkrachten,stelen,moorden we ergeren ons groen en geel.
ach ja werken is toch niet slim want het levert weinig op,veel subsidies als werkloze,ook dan is je inkomen top.
en moet je naar het ziekenhuis,maak dan je borst maar nat,hier zijn wachtlijsten heel gewoon,je gaat snel dood,zo gaat dat.
ook het onderwijs is klote,er zijn geen leraren meer,allemaal overspannen thuis dus,en dat willen we niet meer.
Oud 20-01-2002, 18:09
Zlatan tha man
Dat liedje zegt wel heel veel over die vent. K twijfel wel aan ze geestelijke vermogens als je zon liedje maakt. Uitkeringen zijn top man Maar vertel is wat over de nl-se cultuut hebben we die nou echt???
Oud 23-01-2002, 18:50
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik ken de persoonlijkheid van de hele man niet, hij schijnt 'veel te weten' volgens me eco-leraar, en ik weet dat hij homo is, maar toch bid ik elke dag tot god, allah, budha en weet ik veel wie nog meer (en dat terwijl ik atheist ben!) dat Leefbaar Nederland, met zijn lijst vol ex CD'ers en CP-86'ers en andere racistische en fascistische idioten 0 zetels haalt bij de verkiezingen.. :@
Oud 23-01-2002, 19:45
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dat Pim de Koran heeft gelezen hoewel ik de kans zeer klein acht dat hij het niet zou hebben gedaan (zo'n 0,00000001%)

whahahahahahaha sorry maar hier moet ik echt om lachen, als je de kans zo klein acht, kan hij niet lezen ofzow
Oud 23-01-2002, 19:46
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Ik ken de persoonlijkheid van de hele man niet, hij schijnt 'veel te weten' volgens me eco-leraar, en ik weet dat hij homo is, maar toch bid ik elke dag tot god, allah, budha en weet ik veel wie nog meer (en dat terwijl ik atheist ben!) dat Leefbaar Nederland, met zijn lijst vol ex CD'ers en CP-86'ers en andere racistische en fascistische idioten 0 zetels haalt bij de verkiezingen.. :@

hey, dat doe ik nou ook zo ongeveer..
Oud 23-01-2002, 19:57
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Niemand weet wat er in staat, alleen van die Imahnen (spelling...). En die maken er gewoon van wat ze ervan willen maken, normale Islamieten kunnen de Koran toch niet lezen. Is toch wel een beetje gevaarlijk.

Oud 25-01-2002, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
whahahahahahaha sorry maar hier moet ik echt om lachen, als je de kans zo klein acht, kan hij niet lezen ofzow

Ik zei dat ik de kans zo klein ach dat hij het NIET zou hebben gelezen, kan je zelf wel lezen?
Oud 25-01-2002, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
vooroordelen, je zegt net zelf dat je de man niet kent. (denkt voordat men lult)

Oud 25-01-2002, 15:39
TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
'Pimmetje'vertegenwoordigd de 'zeikerds', mensen die zeggen dat het niet goed gaat in NL, mensen die zeiken dat allochtonen de oorzaak van alle problemen zijn, mensen die zelf geen haar beter zijn, mensen die zoo dom zijn dat ze in zijn val vallen.

om het zo te zeggen, pim is de nieuwe janmaat, het verschil?
janmaat is dom, pimmetje is slim..
pimmetje heeft Charisma, pimmetje zegt wat hij denkt..

Maar wat mensen vergeten is dat het niet om de PERSOON gaat, maar om de politieke ideeën en domme mensen kunnen daar helaas niet doorheen kijken..
Oud 25-01-2002, 18:11
Verwijderd
Citaat:
TygerStyle2001 schreef:
'Pimmetje'vertegenwoordigd de 'zeikerds', mensen die zeggen dat het niet goed gaat in NL, mensen die zeiken dat allochtonen de oorzaak van alle problemen zijn, mensen die zelf geen haar beter zijn, mensen die zoo dom zijn dat ze in zijn val vallen.

om het zo te zeggen, pim is de nieuwe janmaat, het verschil?
janmaat is dom, pimmetje is slim..
pimmetje heeft Charisma, pimmetje zegt wat hij denkt..

Maar wat mensen vergeten is dat het niet om de PERSOON gaat, maar om de politieke ideeën en domme mensen kunnen daar helaas niet doorheen kijken..

daar gaan we weer met de janmaat vergelijking. lees toch eerst de krant, informeer jezelf voordat je zomaar uit de lucht gegrepen uitspraken doet :mad

Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten