Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2012, 15:11
koekje97
koekje97 is offline
Hoi

Ik wil niet afvallen maar juist aankomen. Het probleem is alleen, dat wat ik ook doe, het lukt me maar niet. Het is wel echt nodig, want ik heb ondergewicht. Ik eet al 4 tot 6 boterhammen per dag, meer dan genoeg tussendoortjes (meestal gezonde) en 's avonds eet ik ook 5 aardappelen en een half bord groente. Ik eet dus gewoon gezond, en redelijk veel voor mijn leeftijd maar ik kom maar niet aan. Weet iemand hoe ik aan kan komen?
Oud 10-01-2012, 15:18
SacredRose
SacredRose is offline
dat noem ik niet redelijk veel eigenlijk maar juist normaal en mischien wel weinig zelfs.

mischien moet je proberen wat ongezonder te eten. dus meer calorieen. maar ik zou het eigenlijk niet echt weten.
Oud 10-01-2012, 15:20
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
dat noem ik niet redelijk veel eigenlijk maar juist normaal en mischien wel weinig zelfs..
ja nouja dat dacht ik, omdat iedereen in mijn klas en mijn vrienden verder maar 2 boterhammen eten...
Oud 10-01-2012, 15:22
Oezem
Oezem is offline
Als je er echt mee zit moet je even naar een diëtist gaan, die kan je helpen een gezond eetpatroon te ontwikkelen waarbij je wél aankomt maar niet dichtslibt.
Oud 10-01-2012, 15:24
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
ja nouja dat dacht ik, omdat iedereen in mijn klas en mijn vrienden verder maar 2 boterhammen eten...
maar bedoel je dan over de dag of alleen als lunch ?

Citaat:
Als je er echt mee zit moet je even naar een diëtist gaan, die kan je helpen een gezond eetpatroon te ontwikkelen waarbij je wél aankomt maar niet dichtslibt.
en dit lijkt me inderdaad het beste.
Oud 10-01-2012, 15:26
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
maar bedoel je dan over de dag of alleen als lunch ?
Als lunch. Maar 's ochtens eten de meeste slechts een cracker.
Oud 10-01-2012, 15:29
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Als lunch. Maar 's ochtens eten de meeste slechts een cracker.
als lunch gaat het wel. al weet ik echt niet meer wat ik allemaal at toen ik jou leeftijd had.
maar volgens mij eet je echt niet veel.

maar zoals oezem al zei kan een diëtist je hier goed bij helpen
Oud 10-01-2012, 15:30
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:

mischien moet je proberen wat ongezonder te eten. dus meer calorieen. maar ik zou het eigenlijk niet echt weten.
je kunt beter gezond te dun zijn dan ongezond op een goed gewicht.

@TS ik zou ff met iemand, huisarts/dietiste/voedingsiemand
overleggen wat je het beste kunt doen,
Oud 10-01-2012, 15:41
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
je kunt beter gezond te dun zijn dan ongezond op een goed gewicht.

@TS ik zou ff met iemand, huisarts/dietiste/voedingsiemand
overleggen wat je het beste kunt doen,
ik bedoelde ook niet dat ze zich meteen vol moest gaan proppen met fastfood. en zei er daarom ook bij dat ik er verder niet veel vanaf weet
Oud 10-01-2012, 15:45
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
als lunch gaat het wel. al weet ik echt niet meer wat ik allemaal at toen ik jou leeftijd had.
maar volgens mij eet je echt niet veel.

maar zoals oezem al zei kan een diëtist je hier goed bij helpen
Ik denk niet dat een diëtist een optie is, want mijn moeder is nogal voedingscentrum-verslaafd, en die zegt dat ik 6 boterhammen per dag moet eten. 6! Dat krijg ik echt nooit naar binnen. En omdat ik dat niet wil vind mijn moeder het mijn eigen schuld dat ik te dun ben, en mag ik dus niet naar een diëtist. Ze weet namelijk zeker dat die ook gaat zeggen dat ik meer moet eten. Maar ik krijg dat echt niet naar binnen. Daar kan ik toch ook niets aan doen?
Oud 10-01-2012, 15:50
SacredRose
SacredRose is offline
volgens mij kan je wel naar de huisarts/dietist zonder dat je moeder het weet.
Oud 10-01-2012, 15:55
Verwijderd
pff 6 broodjes als dat normaal is,, word ik gek -_-
@ts, miss kun je wat verspreid over de dag eten, 'sochtend, tussen de uren door, in de pauzes, uit school, avondeten, na het eten.. neit alleen brood maar ook fruit & weetikhet ontbijtkoek ofsow?
Oud 10-01-2012, 16:01
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
pff 6 broodjes als dat normaal is,, word ik gek -_-
@ts, miss kun je wat verspreid over de dag eten, 'sochtend, tussen de uren door, in de pauzes, uit school, avondeten, na het eten.. neit alleen brood maar ook fruit & weetikhet ontbijtkoek ofsow?
Ja ik dacht eerst dat dat ook wel zou helpen, maar dat doet het dus niet . Ik eet nogsteeds veel verspreid over de dag, maar aankomen doe ik niet.
Oud 10-01-2012, 16:36
Verwijderd
Citaat:
ik bedoelde ook niet dat ze zich meteen vol moest gaan proppen met fastfood. en zei er daarom ook bij dat ik er verder niet veel vanaf weet
Nee, dat moet ze dan ook niet doen. Dus waarom reageer je als je het niet weet?

TS: doe je aan een sport? Van sporten kun je ook aankomen, omdat spiermassa meer "weegt" dan vetmassa. En eet je wel veelzijdig genoeg? Je zegt dat je bijvoorbeeld 5 aardappelen en groente eet, eet je ook wel eens vis of vlees?
Oud 10-01-2012, 16:41
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Nee, dat moet ze dan ook niet doen. Dus waarom reageer je als je het niet weet?

TS: doe je aan een sport? Van sporten kun je ook aankomen, omdat spiermassa meer "weegt" dan vetmassa. En eet je wel veelzijdig genoeg? Je zegt dat je bijvoorbeeld 5 aardappelen en groente eet, eet je ook wel eens vis of vlees?
Ik eet vleesvervangers en vis, meestal niet 2 van de zelfde per week. Groente wisselt ook elke week, we eten wel elke zondag friet met fruitsalade.
Maar ik zit wel op sport. Ik volleyball twee keer per week. Verder fiets ik elke dag 6 km heen en 6 km terug naar school.
Oud 10-01-2012, 16:49
Verwijderd
Je eet 1x per week vis óf een vleesvervanger? Ben je vegetariër en waarom? Uit jezelf of is het van huis uit?
Toen ik intensiever ging trainen had ik er wel baat bij dat ik meer vlees en vis ging eten en eiwitrijker. Ik kwam daardoor ook sneller aan.

(Ik kom ook niet snel aan en ik ben jaren geleden door ziekte ver onder gezond gewicht gekomen en ik moest ook van ver terugkomen. Dit heb ik wél met hulp van een diëtist gaan doen, dus als je er heel erg mee zit, zeg het tegen je moeder.)
Oud 10-01-2012, 16:49
Verwijderd
Ik denk dat je dieet vrij minimaal is, zeker aangezien je ook nog sport en fietst. Misschien moet je wat experimenteren met ander broodbeleg, dan is het makkelijker om meer boterhammen te eten. Of broodjes i.p.v. boterhammen, krentenbrood, etc. Wat ook wel wil helpen is overstappen op vol-vet producten (volle melk, roomboter, etc.). Pindakaas is goed broodbeleg, gezond maar redelijk wat calorieen. Vloeibare calorieen zijn vaak gemakkelijker om binnen te krijgen (melk, sinaasappelsap, smoothies en dergelijke).
Oud 10-01-2012, 17:04
Verwijderd
Je moet ook minstens 6 boterhammen op een dag eten, dat is heel gezond voor een meisje in de groei (aldus sprak Zarathustra oma), en al helemaal als je wilt aankomen! Maar crackers mag ook. Doe er dan vooral pindakaas op. En gebruik roomboter ipv margarine. In nootjes als walnoten of cashewnoten zitten ook veel gezonde kcal Of eet dadels. Maak smoothies met volle melk en vers fruit idd. Veel vette vis is ook een goeie, supergezond en bij gebrek aan vlees ook wel zo verstandig. Jij kunt het alleen beter elke dag eten, als je aan wilt komen...
Oud 10-01-2012, 17:04
koekje97
koekje97 is offline
nee ik eet elke dag vis of een vleesvervanger. Ik ben uit mezelf vegetariër (mijn hele familie is vleesfan). Maar aangezien mijn moeder een dieet volgt, hebben we alleen halfvolle melk enzo. Ik smeer al wel pindakaas op mijn boterhammen. Ik eet geen boter, wat misschien een rede is dat ik te dun ben. Ik vind het namelijk niet te eten . Maar die boter kan je toch ook wel vervangen door andere vetten? Heb alleen geen idee welke...
Oud 10-01-2012, 17:06
Pluis
Pluis is offline
voor dit soort vragen is er dit topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1839796

deze gaat daarom dicht.

Regels voor berichten