![]() |
||
Citaat:
maar volgens mij eet je echt niet veel. maar zoals oezem al zei kan een diëtist je hier goed bij helpen
||
Citaat:
@TS ik zou ff met iemand, huisarts/dietiste/voedingsiemand overleggen wat je het beste kunt doen, |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
TS: doe je aan een sport? Van sporten kun je ook aankomen, omdat spiermassa meer "weegt" dan vetmassa. En eet je wel veelzijdig genoeg? Je zegt dat je bijvoorbeeld 5 aardappelen en groente eet, eet je ook wel eens vis of vlees? |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik zit wel op sport. Ik volleyball twee keer per week. Verder fiets ik elke dag 6 km heen en 6 km terug naar school. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je eet 1x per week vis óf een vleesvervanger? Ben je vegetariër en waarom? Uit jezelf of is het van huis uit?
Toen ik intensiever ging trainen had ik er wel baat bij dat ik meer vlees en vis ging eten en eiwitrijker. Ik kwam daardoor ook sneller aan. (Ik kom ook niet snel aan en ik ben jaren geleden door ziekte ver onder gezond gewicht gekomen en ik moest ook van ver terugkomen. Dit heb ik wél met hulp van een diëtist gaan doen, dus als je er heel erg mee zit, zeg het tegen je moeder.) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je dieet vrij minimaal is, zeker aangezien je ook nog sport en fietst. Misschien moet je wat experimenteren met ander broodbeleg, dan is het makkelijker om meer boterhammen te eten. Of broodjes i.p.v. boterhammen, krentenbrood, etc. Wat ook wel wil helpen is overstappen op vol-vet producten (volle melk, roomboter, etc.). Pindakaas is goed broodbeleg, gezond maar redelijk wat calorieen. Vloeibare calorieen zijn vaak gemakkelijker om binnen te krijgen (melk, sinaasappelsap, smoothies en dergelijke).
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je moet ook minstens 6 boterhammen op een dag eten, dat is heel gezond voor een meisje in de groei (aldus sprak
![]() |
![]() |
|
nee ik eet elke dag vis of een vleesvervanger. Ik ben uit mezelf vegetariër (mijn hele familie is vleesfan). Maar aangezien mijn moeder een dieet volgt, hebben we alleen halfvolle melk enzo. Ik smeer al wel pindakaas op mijn boterhammen. Ik eet geen boter, wat misschien een rede is dat ik te dun ben. Ik vind het namelijk niet te eten
![]() |
![]() |
|
voor dit soort vragen is er dit topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1839796
deze gaat daarom dicht.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Hoe blijf ik positief tijdens stressvolle weken? Verwijderd | 2 | 07-04-2013 16:41 | |
Eten & Drinken |
Hoe kan je gezond aankomen? Lyouknow | 2 | 14-08-2009 09:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
Op een gezonde manier iets aankomen... dennis018 | 11 | 01-07-2007 11:27 | |
Psychologie |
hoe kan ze? ilse | 9 | 28-10-2004 17:46 | |
Psychologie |
Ik zei iedereen de oren van z'n lijf..help me :( Lil'Girl | 10 | 15-10-2003 18:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoe kan ik aankomen...? Nokyaria | 21 | 15-09-2003 18:21 |