Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2012, 13:16
Verwijderd
Ik heb een brief geschreven over een intake en het enige verbeterpunt van de psychiater is dat ik het woord 'omschrijvend' in 'beschrijvend' moet veranderen
Advertentie
Oud 17-01-2012, 13:18
Verwijderd
Als arts bedoel je?
Ik had ook voor een deel een grootheidswaan, omdat ik dacht dat ik degene was die de rest van de wereld moest redden... Ofzo
Oud 17-01-2012, 13:19
Verwijderd
Goed bezig
Oud 17-01-2012, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Als arts bedoel je?
Ik had ook voor een deel een grootheidswaan, omdat ik dacht dat ik degene was die de rest van de wereld moest redden... Ofzo
ja, vooral als je wil behandelen met medicatie, dat wordt dan meestal als een bedreiging ervaren. Wat ook heel logisch is natuurlijk, want als patiënt vertrouw je dan al niemand en dan wil iemand die zegt dat het nietgoed met je gaat, terwijl het voor jouw gevoel misschien wel fantastisch met je gaat, je daar ook nog medicijnen voor geven, en waarom zou je medicijnen krijgen als er - naar jouw idee - niets mis met je is?

edit2: (sorry, ik had nog lopen editen terwijl je al postte, nu lijk het een beetje dubbel )
Oud 17-01-2012, 13:22
Verwijderd
Ja, als je psychotisch bent dan heb je dat zelf ook meestal niet door. Dus als iemand dan zegt dat je pillen moet gaan slikken omdat je 'gek doet'...
Oud 17-01-2012, 13:24
Verwijderd
haha, ja precies.
Oud 17-01-2012, 13:25
Verwijderd
ik vind het wel lastig dat ik van de psychiater steeds 'depressief toestandsbeeld' moet schrijven in plaats van 'depressie'. Ik vind dat zo driedubbelop. Maargoed, hij moet de brief uiteindelijk tekenen, dus ik doe het maar.
Oud 17-01-2012, 13:27
Verwijderd
Ik heb toevallig net allemaal afspraken daarover gemaakt. Wat te doen als we weer in zo'n situatie terecht komen (als anderen vinden dat ik behandeling nodig heb, maar ik de ander wantrouw)
Oud 17-01-2012, 13:29
Verwijderd
Vindt hij het dan niet bewezen dat het ook een depressie is?
Oud 17-01-2012, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Vindt hij het dan niet bewezen dat het ook een depressie is?
jawel. Zijn argument is 'dan staat er tenminste echt wat'. Dusss . Ik mag bij het kopje 'DMV IV as 1' wel depressie schrijven, maar in de beschrijvende diagnose (dus bijvoorbeeld 'xx-jarige man/vrouw met sinds x maanden bestaand zusenzo, uitgelokt door ditendat en in stand gehouden door dezedingen') moet ik depressief toestandsbeeld schrijven.
Oud 17-01-2012, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Apate, nu zit ik in spanning wat hun wereldbeeld dan is en waarom het nergens op slaat!
Nou sorry! ik moest even mijn tentamen maken niet onbelangrijk.

Maar ze zien hun wereld als een eiland. En als je er een tekening van ziet lijkt het op een rondje met 4 hockeysticks erin getekend en een soort grafheuvel. Die grafheuvel zijn zij dan . En het ziet er gewoon grappig uit!
Oud 17-01-2012, 13:37
Verwijderd
origineel!
Oud 17-01-2012, 13:38
Verwijderd
Het is een beetje moeilijk uitleggen ja
Oud 17-01-2012, 13:38
Verwijderd
Citaat:
jawel. Zijn argument is 'dan staat er tenminste echt wat'. Dusss . Ik mag bij het kopje 'DMV IV as 1' wel depressie schrijven, maar in de beschrijvende diagnose (dus bijvoorbeeld 'xx-jarige man/vrouw met sinds x maanden bestaand zusenzo, uitgelokt door ditendat en in stand gehouden door dezedingen') moet ik depressief toestandsbeeld schrijven.
Dan slaat het een beetje nergens op . Dan zou ik eerder beschrijven waar het toestandsbeeld uit bestaat (weinig eetlust, komt niet voor 16.00 uur het bed uit en dat soort dingen)
Oud 17-01-2012, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Dan slaat het een beetje nergens op . Dan zou ik eerder beschrijven waar het toestandsbeeld uit bestaat (weinig eetlust, komt niet voor 16.00 uur het bed uit en dat soort dingen)
Dat soort dingen staan in het begin, bij de anamnese. Dit is zeg maar in de conclusie.
Oud 17-01-2012, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Nou sorry! ik moest even mijn tentamen maken niet onbelangrijk.

Maar ze zien hun wereld als een eiland. En als je er een tekening van ziet lijkt het op een rondje met 4 hockeysticks erin getekend en een soort grafheuvel. Die grafheuvel zijn zij dan . En het ziet er gewoon grappig uit!
Dat waren vast ook mensen met een 'depressief toestandsbeeld'
Oud 17-01-2012, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Dat waren vast ook mensen met een 'depressief toestandsbeeld'
Oud 17-01-2012, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Dat soort dingen staan in het begin, bij de anamnese. Dit is zeg maar in de conclusie.
Ik snap de psychiater niet zo geloof ik. Maar daar heb ik misschien wel vaker last van
Oud 17-01-2012, 13:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zit met Sterren.nl mee te brullen heerlijk.
Oud 17-01-2012, 13:48
Verwijderd
Ik vind het tijd voor een ei!
Oud 17-01-2012, 13:54
Rationeel
Rationeel is offline
al 17 dagen het nieuwe jaar in, zonder ook maar één verkeersboete!
Oud 17-01-2012, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Hamsterennnnn
Citaat:
mja ah heeft nivea in de aanbieding, even deo inslaan
heb ik eindelijk met moeite het grootste deel van de ingeslagen voorraad van de vórige hamsterweken op...
Oud 17-01-2012, 13:56
Martiño
Martiño is offline
Dat is het mooie. En ze hebben nu ook best veel houdbare of invriesbare dingen in de aanbieding.
Oud 17-01-2012, 13:57
Verwijderd
Ik had eerst geen geluid op werkcomputers he. Nou, tegenwoordig wel. Maar ik heb daar nog steeds geen invloed op en kan het dus ook niet uit of zacht zetten.
En ik dacht net: ik open even de AH-website (ik zit te wachten op iemand, dus je moet wat) om te kijken wat de aanbiedingen zijn. Krijg ik heel hard dat stemmetje 'hamstereeeeee!' ik schrok me rot
Oud 17-01-2012, 13:58
Rationeel
Rationeel is offline
nivea is trouwens altijd wel érgens in de aanbieding. vorige twee weken nog bij kruidvat en daarvoor bij etos (en daarvoor óók bij ah)
Oud 17-01-2012, 13:59
Verwijderd
En bij de plus hebben ze volgens de radioreclames nu elke week precíes hetzelfde in de aanbieding als de week daarvoor bij de Albert Heijn. Dat formuleren ze zelf niet zo, uiteraard.
Oud 17-01-2012, 14:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik had eerst geen geluid op werkcomputers he. Nou, tegenwoordig wel. Maar ik heb daar nog steeds geen invloed op en kan het dus ook niet uit of zacht zetten.
En ik dacht net: ik open even de AH-website (ik zit te wachten op iemand, dus je moet wat) om te kijken wat de aanbiedingen zijn. Krijg ik heel hard dat stemmetje 'hamstereeeeee!' ik schrok me rot
Welke windowsversie heb je? Gewoon even googlen op windows 'x' volume mixer shortcut
Oud 17-01-2012, 14:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En bij de plus hebben ze volgens de radioreclames nu elke week precíes hetzelfde in de aanbieding als de week daarvoor bij de Albert Heijn. Dat formuleren ze zelf niet zo, uiteraard.
Ze hebben wel veel hetzelfde in de aanbieding idd. Maar ik neem aan dat aanbiedingen ook iets te maken hebben met wat de leverancier vraagt, en dan is het ook niet zo gek dat dezelfde producten vaak in dezelfde periode in de aanbieding zijn.
Oud 17-01-2012, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Welke windowsversie heb je? Gewoon even googlen op windows 'x' volume mixer shortcut
Geen idee, dat kan ik hier ook niet inzien
ik heb ook wel een knopje 'aanpassen geluidsniveau', maar als ik daar op druk krijg ik '! applicatie kan niet worden gestart...'

Maakt op zich ook niet uit, want meestal als ik dingen met geluid open zijn dat youtube filmpjes en ik kan dan wel het volumeschuifje op youtube gebruiken.
Oud 17-01-2012, 14:11
Verwijderd
hm, patient is een half uur te laat, die zal wel niet meer komen.
Oud 17-01-2012, 14:12
Martiño
Martiño is offline
Zit je op de poli? Dan geef ik het normaal na 5 minuten op (of laat ik de secretaresse bellen).
Oud 17-01-2012, 14:22
Verwijderd
KEI BELANGRIJKE VRAAG, is er iemand?

We hebben hier een brandmeldersysteem dat is gaan trippen door lekkage, boven ons bed. En ehm, we hebben de brandmelder al weggehaald, als in, die ronde schijf die er altijd op zit. Je ziet niets meer zitten, alleen een paar draadjes die uit het plafond komen. Alleen, die draadjes maken echt héél erg veel geluid, ze sissen en knetteren, alsof er reteveel spanning op staat. Nu moeten we even langs een huisbaas maar kunnen we wel weg? Als in, dat geluid, kunnen er dan vonkjes van het plafond komen die ons bed in brand steken?
Oud 17-01-2012, 14:24
Verwijderd
Ik weet het niet maar het lijkt me niet goed . Dus ik zou sowieso niet weggaan denk ik. Kunnen jullie niet bellen?
Verwijderd
Ja ze zouden sowieso morgenochtend langskomen maar ik denk niet dat we daaronder moeten gaan slapen?
Verwijderd
Citaat:
Zit je op de poli? Dan geef ik het normaal na 5 minuten op (of laat ik de secretaresse bellen).
Ja. Nouja bij de pscyhiatrie zijn we sowieso iets flexibeler omdat mensen wel vaker wat te laat komen. Maar geen half uur nee
Oud 17-01-2012, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Ja ze zouden sowieso morgenochtend langskomen maar ik denk niet dat we daaronder moeten gaan slapen?
Nee. Ten minste, ik zou dat niet zo fijn vinden .
Oud 17-01-2012, 14:26
Verwijderd
Citaat:
misschien een stapel plastic bordjes eroverheen plakken? Als isolatie. en dan alsnog ergens anders gaan slapen.
Oud 17-01-2012, 14:26
Verwijderd
Ik zou alle stroom afschakelen denk ik..
Oud 17-01-2012, 14:27
Verwijderd
Mijn kaas was (behoorlijk) beschimmeld (kaas die niet hoort te schimmelen) en daar kwam ik pas achter toen ik er al een broodje mee op had... Oeps... Ik hoop nu heel hard dat ik niet ziek word.
Oud 17-01-2012, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Ik zou alle stroom afschakelen denk ik..
ohja dat is ook een goed idee.
Oud 17-01-2012, 14:28
Verwijderd
Oh ja, dat kan ook ja
Oud 17-01-2012, 14:39
Rationeel
Rationeel is offline
luud:

alle stoppen omgooien en en draadjes afdrogen, een beetje uit elkaar trekken zodat ze niet met de uiteinden tegen elkaar komen en er kroonsteentjes of einddopjes opdraaien. die heb je vast niet, maar dan kun je ook ducttape gebruiken en de uiteinden daarmee een beetje intapen.
Oud 17-01-2012, 14:40
Rationeel
Rationeel is offline
NIET in de buurt komen als ze knetteren. als ze nog steeds knetteren als alle stroom eraf is: nog steeds NIET in de buurt komen en iemand met verstand laten langskomen.
Oud 17-01-2012, 14:40
Rationeel
Rationeel is offline
en daarna @!$@##$@!$#@ m'n pm eens beantwoorden
Oud 17-01-2012, 14:43
Verwijderd

*gniffel*
Oud 17-01-2012, 14:45
Verwijderd
Oh, Piet Römer is dood..

Hij lustte 'm wel
Oud 17-01-2012, 14:47
Rationeel
Rationeel is offline
DOOD, met D.O.O.D.
Oud 17-01-2012, 14:50
Verwijderd
Citaat:
DOOD, met D.O.O.D.
Doet me denken aan Death, van Terry Pratchett
Oud 17-01-2012, 14:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, Piet Römer is dood..

[filmpje]

Hij lustte 'm wel
Waarom doen ze of Piet helemaal gek is geworden? Hij houdt ze gewoon een beetje voor de gek en ze doen gelijk alsof ie RAASKALT.
Oud 17-01-2012, 15:15
Martiño
Martiño is offline
Die snap ik niet

Regels voor berichten