Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2012, 15:16
Martiño
Martiño is offline
Ik ben zojuist terug van een geslaagd half uurtje hamsteren. €25,- betaald en €20,- hamstervoordeel, plus 8 hamsterbingokaarten. Kom maar op met die keuken en een jaar gratis boodschappen
Oud 17-01-2012, 15:18
Miekje*
Miekje* is offline
Na bij Burgerschap Supersize Me te hebben gekeken, zijn klasgenoten en ik lekker even langs geweest bij de McDonalds. We hadden trek gekregen . Nomnomnom groenteburger, salade en koffie verkeerd.
Oud 17-01-2012, 15:23
Martiño
Martiño is offline
Ik vind die documentaire echt overdreven nonsens.
Oud 17-01-2012, 15:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat is Burgerschap in hemelsnaam voor vak? Is dat weer een proefballonnetje van de overheid?

En Supersize Me is wel oke, je moet het alleen niet beschouwen als iets wetenschappelijks, of zelfs maar pseudowetenschappelijks. Meer een grappig experiment.
Oud 17-01-2012, 15:29
Martiño
Martiño is offline
Ja, maar ja, het is niet zo dat McDonalds mensen gedwongen burgers door de strot duwt. En er is niks mis met af en toe eens een burger eten.
Oud 17-01-2012, 15:34
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, maar ja, het is niet zo dat McDonalds mensen gedwongen burgers door de strot duwt. En er is niks mis met af en toe eens een burger eten.
dat zei jeffrey dahmer ook altijd
Oud 17-01-2012, 15:35
Martiño
Martiño is offline
*rationeel corrigerende tik geeft*
Oud 17-01-2012, 15:40
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vind die documentaire echt overdreven nonsens.
Yap. Ik kreeg er alleen maar trek van. Je bent sowieso een rund als je een maand lang McDonalds gaat eten, dan kun je erop wachten dat je ziek ende dik wordt. Niks nieuws. Maar het blijft Amerika enzo.

Citaat:
Wat is Burgerschap in hemelsnaam voor vak? Is dat weer een proefballonnetje van de overheid?

En Supersize Me is wel oke, je moet het alleen niet beschouwen als iets wetenschappelijks, of zelfs maar pseudowetenschappelijks. Meer een grappig experiment.
Bij Burgerschap leer je een een goed, verantwoordelijke burger te zijn. Je leer vooral mensen in een hokje te stoppen en ook om vooral niet op te vallen in de grijze mensenmassa, want stel je voor!!!1!!!11!1!1~1~1!!
Oud 17-01-2012, 15:40
Martiño
Martiño is offline
Het is ook ongezond om een maand lang alleen maar wortels te eten. Of pannenkoeken. Of bami.
Oud 17-01-2012, 15:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Bij Burgerschap leer je een een goed, verantwoordelijke burger te zijn. Je leer vooral mensen in een hokje te stoppen en ook om vooral niet op te vallen in de grijze mensenmassa, want stel je voor!!!1!!!11!1!1~1~1!!
Maar is het een nieuw vak, iets wat op havo/vwo wordt gegeven, of is het iets wat alleen jouw school kent?
Oud 17-01-2012, 15:50
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar is het een nieuw vak, iets wat op havo/vwo wordt gegeven, of is het iets wat alleen jouw school kent?
Het is geloof ik het maatschappijleer voor het MBO, alleen dan nuttelozer.
Oud 17-01-2012, 15:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het is geloof ik het maatschappijleer voor het MBO, alleen dan nuttelozer.
Oh. Wat doe je dan op MBO, ik krijg wel de indruk dat je beter kan dan dat?
Oud 17-01-2012, 15:52
Noedelhap
Noedelhap is offline
Het is een bekende running gag op Twitter dat als er iemand overlijdt meteen Jeroen Krabbé erbij wordt gehaald die natuurlijk de beste vriend van de overledene was, of het nu gaat om Theo van Gogh, Ghadaffi of zoals vandaag Piet Römer. Een tweet van een nep-Krabbé werd echter als echt overgenomen door de Volkskrant en het Parool.

Net zoals Oscar Wilde in de Uncyclopedia die zogenaamd over alles een citaat heeft
Oud 17-01-2012, 15:55
Verwijderd
ik wil voedsel heb.
Oud 17-01-2012, 15:59
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh. Wat doe je dan op MBO, ik krijg wel de indruk dat je beter kan dan dat?
Lang verhaal . Om een lang verhaal kort te maken: ik begon in de brugklas met havo-vwo, en ging toen in het tweede jaar havo doen. In het tweede jaar stortte mijn moeder meerdere malen in (zij is chronisch depressief), met mijn vader ging het bergafwaarts (posttraumatische stress) en met mij ging het daardoor ook niet zo lekker. Daarnaast had ik een mentor die me totaal niet steunde (opmerkingen als: 'je bent te lui!' en 'als je zo doorgaat, blijf je zitten!'. Aan het einde van het jaar deelde mijn mentor mee dat ik het zou halen als ik goed mijn best bleef doen, dus ik had daar mijn zinnen op gezet. Toen ik de cijfers van het centraal proefwerk af kwam halen, zei hij doodleuk dat ik zou blijven zitten. Ik door het lint, mentor boos dat ik daar niet mee om kon gaan en leugens vertelde dat ik niet meer naar het vmbo kon, volgens hem was dat te laat. De volgende dag belde mijn moeder de teamleider, die vervolgens verklaarde dat de mentor had gelogen en dat ik maar naar school moest komen om het te regelen. Met de teamleider die dag nog een profiel samengesteld voor het vmbo, dat ik met twee vingers in mijn neus haalde. Ik wilde iets gaan doen dat ik leuk vond, en ben dus niet verder gegaan naar de havo, maar ben MBO gaan doen. Dat doe ik dus ook met twee vingers in mijn neus en leer mezelf meer aan dan dat er nodig is voor de opleiding, omdat ik me anders verveel. En hierna ga ik HBO doen. Zo.
Oud 17-01-2012, 16:00
Miekje*
Miekje* is offline
Het is alsnog een lang verhaal .
Oud 17-01-2012, 16:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Lang verhaal . Om een lang verhaal kort te maken: ik begon in de brugklas met havo-vwo, en ging toen in het tweede jaar havo doen. In het tweede jaar stortte mijn moeder meerdere malen in (zij is chronisch depressief), met mijn vader ging het bergafwaarts (posttraumatische stress) en met mij ging het daardoor ook niet zo lekker. Daarnaast had ik een mentor die me totaal niet steunde (opmerkingen als: 'je bent te lui!' en 'als je zo doorgaat, blijf je zitten!'. Aan het einde van het jaar deelde mijn mentor mee dat ik het zou halen als ik goed mijn best bleef doen, dus ik had daar mijn zinnen op gezet. Toen ik de cijfers van het centraal proefwerk af kwam halen, zei hij doodleuk dat ik zou blijven zitten. Ik door het lint, mentor boos dat ik daar niet mee om kon gaan en leugens vertelde dat ik niet meer naar het vmbo kon, volgens hem was dat te laat. De volgende dag belde mijn moeder de teamleider, die vervolgens verklaarde dat de mentor had gelogen en dat ik maar naar school moest komen om het te regelen. Met de teamleider die dag nog een profiel samengesteld voor het vmbo, dat ik met twee vingers in mijn neus haalde. Ik wilde iets gaan doen dat ik leuk vond, en ben dus niet verder gegaan naar de havo, maar ben MBO gaan doen. Dat doe ik dus ook met twee vingers in mijn neus en leer mezelf meer aan dan dat er nodig is voor de opleiding, omdat ik me anders verveel. En hierna ga ik HBO doen. Zo.
Oh oke. Wat een kutmentor en props dat je alsnog HBO gaat doen
Oud 17-01-2012, 16:02
Miekje*
Miekje* is offline
Maar deze opleiding vind ik alsnog wel leuk om te doen, hoor .

En nu ga ik naar mijn zus. Dag lui!
Oud 17-01-2012, 16:05
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oh oke. Wat een kutmentor en props dat je alsnog HBO gaat doen
Ik was ook een beetje boos toen ik hoorde dat ondanks mijn verhaal, de mentor een jaar later alsnog teamleider is geworden .

Ik wil wat meer uitdaging, en dat hoop ik op het HBO te vinden. De enige uitdaging op deze opleiding is of ik mijn opdrachten wel op tijd af krijg, omdat het nu eenmaal veel werk is om ze te maken. Maar moeilijk? Nehh. Fuck competentiegericht onderwijs, overigens. Een redelijk nieuw systeem waar geen MBOstudent raad mee weet.

Nu ga ik echt. Dag!
Oud 17-01-2012, 16:08
Verwijderd
Ik ben een klein beetje fan van miekje. Je zus was ook een beetje drama, enkele jaren geleden, toch?

Bye!
Oud 17-01-2012, 16:44
Verwijderd
Goeiemiddag!
Oud 17-01-2012, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Fuck competentiegericht onderwijs, overigens.
Is ook op het HBO hoor.

Met SLB en het verschrikkelijke boek 'reflecteren, de basis'. *kots*

Dat is toch competentiegericht onderwijs, of zit ik nu te bazelen?
Oud 17-01-2012, 17:04
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, wij hadden op het HBO ook rommel als het POP (Persoonlijk OntwikkelPlan) met competenties die je moest omschrijven volgens de SMART-methodes. Mijn god, wat een gebazel was dat.
Oud 17-01-2012, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Ja, wij hadden op het HBO ook rommel als het POP (Persoonlijk OntwikkelPlan) met competenties die je moest omschrijven volgens de SMART-methodes. Mijn god, wat een gebazel was dat.
Ik werd daar zo agressief van he. Want als ik érgens te nuchter voor ben is het wel dat. Flikker op met je Persoonlijk OntwikkelPlan en leer me iets zinnigs gvd!
Oud 17-01-2012, 17:34
Carn
Carn is offline
Ik snap dat gezeik niet zo. Ja, het is gedeeltelijk onzin, maar je hebt het ook zo uit je duim gezogen. Ik heb het later voor mn werk ook nog eens moeten doen; maar daar had men aan 2 A4tjes al genoeg.
Oud 17-01-2012, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Het is ook ongezond om een maand lang alleen maar wortels te eten. Of pannenkoeken. Of bami.
Bami kan wel denk ik, als er genoeg groenten in zitten en je m zelf kruidt ipv met zakjes superzoute bamimix
Oud 17-01-2012, 17:48
Verwijderd
Bamimix

ik las ba-mimi-x
Oud 17-01-2012, 17:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vind ik ook, die smaken veel beter dan militairen.
Oud 17-01-2012, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Is ook op het HBO hoor.

Met SLB en het verschrikkelijke boek 'reflecteren, de basis'. *kots*

Dat is toch competentiegericht onderwijs, of zit ik nu te bazelen?
Ik had ook competentiegericht onderwijs al was dat bij ons wel relevant, en minder streng per competentie opgesplitst dan ik van hboers hoor. Ik weet niet eens zo uit mm hoofd wat onze competenties waren, alleen dat het er zeven waren die allemaal begonnen met 'omgaan met'.
Oud 17-01-2012, 17:56
Verwijderd
Omgaan met wetenschap, maatschappelijke context, handelen&behandelen, jezelf, en nog een paar
Oud 17-01-2012, 18:02
Verwijderd
Communiceren, onderzoeken en probleem oplossen die hadden geen 'omgaan met'
Oud 17-01-2012, 18:06
Carn
Carn is offline
nou ja, als HBOer (die geen kunstrichting doet) heb je sowieso veel te doen met middle-management onzin; it's part of the package. Als je alleen maar "nuttige dingen" wil leren over een vakgebied dan moet je lekker naar de uni gaan of zelf gewoon veel bijlezen/leren.
Oud 17-01-2012, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Bami kan wel denk ik, als er genoeg groenten in zitten en je m zelf kruidt ipv met zakjes superzoute bamimix
*heeft net een zakje superzoute nasimix gekocht*
Oud 17-01-2012, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook, die smaken veel beter dan militairen.
<33
Oud 17-01-2012, 18:21
Verwijderd
Citaat:
*heeft net een zakje superzoute nasimix gekocht*
ja prima, z9 lang je niet drie keer per dag nasi eet
Oud 17-01-2012, 18:23
Verwijderd
Ik moet het konijnenhok schoonmaken maar het is buiten zo kouddd
Oud 17-01-2012, 18:24
Verwijderd
Het is wel koud ja, maar wel heel lekker koud. Ik kwam buiten en ik dacht ahhhh heerlijk.
Oud 17-01-2012, 18:25
Verwijderd
Ik kijk er niet naar uit om nu buiten met water in de weer te gaan
Oud 17-01-2012, 18:28
Verwijderd
Nee, dat niet inderdaad.
Oud 17-01-2012, 18:34
Verwijderd
Há. Ik wilde lui zijn en de auto naar de winkel nemen, tot ik besefte dat ik dan moest krabben :') Toen werd ik nog luier en ging ik niet.
Oud 17-01-2012, 18:35
Verwijderd
Nou hop Sarah hop, ze kunnen het hok niet zelf schoonmaken!
Oud 17-01-2012, 18:51
mollerator
mollerator is offline
Ah... het nadeel aan dingen doen in de VS is dat je zo laat thuis bent en dan moet ik morgenochtend ook nog met Aussies praten dus dan moet ik er ook weer vroeg uit
Oud 17-01-2012, 18:52
mollerator
mollerator is offline
De Cock is dood
Oud 17-01-2012, 18:53
mollerator
mollerator is offline
Hoezo is die Frits Huffnagel opeens overal van de partij?
Oud 17-01-2012, 18:55
Verwijderd
Whoo klaar! Nu heel langzaam mijn handen laten ontdooien.
Oud 17-01-2012, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Hoezo is die Frits Huffnagel opeens overal van de partij?
Hij is de mol.
Oud 17-01-2012, 19:02
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ben een klein beetje fan van miekje. Je zus was ook een beetje drama, enkele jaren geleden, toch?

Bye!
Cool, ik heb een fan . En dat zou kunnen ja. We hebben nog weleens mot hoor, maar daar zijn we zussen voor.
Oud 17-01-2012, 19:05
Verwijderd
Ik ben vergeten een postzegel te plakken op de verjaardagskaart van mijn zusje bedenk ik net
Oud 17-01-2012, 19:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Zo, dat was de vakantie. Nu weer keihard aan het werk.
Oud 17-01-2012, 19:23
Verwijderd
Ik ga zo Adam kijken
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten