Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: moet ik het eerst tegen een vriend of neef zeggen?
ouders 13 54.17%
vriend 9 37.50%
neef 2 8.33%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2012, 19:39
harry111
harry111 is offline
ik ben 12 jaar en ik heb nog maar net ondekt dat ik op jongens val.
ik heb het nog niet aan men ouders verteld en ik wou eerst het tegen een vriend te zeggen maar toen dee ik het toch maar niet.
please help me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2012, 19:51
just_my92
just_my92 is offline
Eh denk toch echt je ouders.
Die vriend ken je of uitlachen of het doorlullen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 21:00
Diamera
Diamera is offline
Dat hangt af van hoe zeer jij diegene vertrouwt, en hoe jij denkt dat diegene erop gaat reageren. Er van uitgaande dat je je ouders vertrouwt en je goed met ze kunt omgaan, heb ik voor ouders gestemd. Maar met een wat uitgebreidere toelichting is dat beter in te schatten, en zou je trouwens ook jezelf kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 21:03
Em.
Em. is offline
Dit hoort meer bij Liefde & Relatie thuis, dan bij seksualiteit, dus ik verplaats je topic even.
Oud 11-01-2012, 07:00
harry111
harry111 is offline
Citaat:
Dit hoort meer bij Liefde & Relatie thuis, dan bij seksualiteit, dus ik verplaats je topic even.
oke is goed

Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 06:09
Verwijderd
ouders
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 09:54
Verwijderd
Je moet helemaal niks wat dit betreft, gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 11:33
Merible
Merible is offline
je bent 12 jaar en al helemaal zeker dat je Homo bent? dat is knap hoe ben je dat te weten gekomen?

verder ik zou het je ouders vertellen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 13:58
Zeepje
Zeepje is offline
Praat er eens met je ouders over en kijk dan verder.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 14:14
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Je ouders accepteren je hoe je bent , wacht er niet te lang mee en vertel het als je het echt zeker weet of het vermoeden hebt. Je ouders zullen je steunen en zullen waarschijnlijk helemaal achter je beslissing staan!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 14:19
Eva030
Eva030 is offline
Citaat:
Je ouders accepteren je hoe je bent , wacht er niet te lang mee en vertel het als je het echt zeker weet of het vermoeden hebt. Je ouders zullen je steunen en zullen waarschijnlijk helemaal achter je beslissing staan!
Zou heel fijn zijn, als zijn ouders hem accepteren ja, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker ( ik zelf iig ken zijn ouders niet..) Ik ben zelf biseksueel en heb dat nu zeker al 10 x geprobeerd te vertellen aan ons mam.. tot nu toe met weinig resultaat...

Maargoed: Ik ben het er ook mee eens dat je het aan degene ''moet'' vertellen wie je het meeste vertrouwd en bij wie je het meest op je gemak voelt..
heel veel suc6
Oud 13-01-2012, 14:21
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Inderdaad , sommige ouders verwachtten dat nooit van hun kind dus schrikken behoorlijk..Toch vind ik dat elke ouder zijn kind moet accepteren hoe die is. Ik word zelf ook opgevoed met een vrije mening in doen en laten. Natuurlijk niet dat ik drugs gebruik want dat kan absoluut niet , maar in relaties mag ik het helemaal zelf weten alhoewel mijn ouders voorkeuren hebben. Ik hoop dat zijn ouders hem helemaal accepteren en dat die volledig word gesteund
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 14:40
Eva030
Eva030 is offline
Citaat:
Inderdaad , sommige ouders verwachtten dat nooit van hun kind dus schrikken behoorlijk..Toch vind ik dat elke ouder zijn kind moet accepteren hoe die is. Ik word zelf ook opgevoed met een vrije mening in doen en laten. Natuurlijk niet dat ik drugs gebruik want dat kan absoluut niet , maar in relaties mag ik het helemaal zelf weten alhoewel mijn ouders voorkeuren hebben. Ik hoop dat zijn ouders hem helemaal accepteren en dat die volledig word gesteund
Daar ben ik het mee eens
Ons mam is meer in verwarring en denkt nog steeds dat een vriendin van me (is lesbisch) me in een soort van ''fase'' gebracht heeft.. onzin natuurlijk maar gelukkig is ze er niet boos of wat dan ook om (wat ook helaas maar al te vaak gebeurd..)
Maar, zoals ik altijd zeg, uiteindelijk komt alles goed ^^
Oud 13-01-2012, 14:42
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Precies , uiteindelijk moeten zijn ouders en naasten het maar accepteren en dat hij niet kan worden overgehaald om toch maar hetero te zijn. Het is zijn leven en hij beslist.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 23:58
Verwijderd
Citaat:
ik ben 12 jaar en ik heb nog maar net ondekt dat ik op jongens val.
ik heb het nog niet aan men ouders verteld en ik wou eerst het tegen een vriend te zeggen maar toen dee ik het toch maar niet.
please help me!
ik heb op 'vriend' gestemd, en daarbij ging ik er vanuit dat het je beste vriend is, die nooit wat doorverteld. als dit niet het geval is, zou ik het eerst tegen je ouders zeggen..
als het wél je beste vriend is, kun je het rustig vertellen. maar dat moet je wel zeker weten..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Precies , uiteindelijk moeten zijn ouders en naasten het maar accepteren en dat hij niet kan worden overgehaald om toch maar hetero te zijn. Het is zijn leven en hij beslist.
Met beslissen heeft het niet zo veel te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 11:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat kun je helemaal niet weten, of ze er achter staan. Voor hetzelfde geld zijn het orthodoxe relifundi's die elke vorm van seksualiteit afkeuren.
Oud 14-01-2012, 11:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je moet helemaal niks wat dit betreft, gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt
I'm gay and I approve this message
Oud 14-01-2012, 11:37
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Citaat:
Dat kun je helemaal niet weten, of ze er achter staan. Voor hetzelfde geld zijn het orthodoxe relifundi's die elke vorm van seksualiteit afkeuren.
Dan had die dat wel gemeld hè : iig de meeste ouders accepteren je hoe je bent
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 11:53
Verwijderd
Homo zijn is ook geen keuze die je maakt. Zo ben je, en mensen zullen je moeten accepteren zoals je bent, en bij je ouders is dat toch wel het meest vertrouwde. Je vader kan het er een beetje moeilijk mee hebben, maar ook hij zal je uiteindelijk gewoon moeten accepteren zoals je bent, en dat doet hij ook vast.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 12:01
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
En ja ik bedoelde ook zo ben je gewoon , dat beslis je niet zomaar dat ben je gewoon. Wat ik bedoelde kwam op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 15:06
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
waarom een huilend gezichtje? , het is toch goed wat ik zeg
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 15:08
Verwijderd
Citaat:
waarom een huilend gezichtje? , het is toch goed wat ik zeg
Plenty ouders die helemaal niet zo zijn. Dat hij er hier een poll over opent zegt al genoeg, in mijn ogen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2012, 15:09
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Dat klopt , ik zei ook waarschijnlijk. De meeste ouders accepteren het vrijwel meteen en zijn blij dat hun zoon er voor uit komt en andere ouders die steunen hun zoon na verloop van tijd. Die poll heeft die pas na de tijd aangemaakt. Er zijn ook ouders die het helemaal niet begrijpen en accepteren , laten we dat niet uitsluiten. Maar ik had het over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 15:49
sanni
sanni is offline
Die poll zit er al vanaf het begin bij. En nee niet de meeste ouders accepteren het meteen er zijn er genoeg die het niet accepteren en het liever anders zouden zien, maar omdat ze weten dat hun kind gelukkig moet zijn met zijn of haar eigen leven zich er uiteindelijk bij neer leggen. Of dat met accepteren te maken heeft, ja en nee. Ook genoeg ouders die kinderen afstoten omdat ze er niet mee om kunnen gaan, niet voor niets is dit z'n beladen onderwerp om te bespreken thuis.

OT: vertel het de persoon waar jij je het prettigst bij voelt. Desnoods een of andere wild vreemde op het internet als je het gewoon kwijt wil maar nog niet weet bij wie je dat het beste kan/wil doen.
Oud 16-01-2012, 19:00
Hellraider
Hellraider is offline
Ik kies voor Neef
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 19:01
BroodPiraat
BroodPiraat is offline
Je hebt pas net ontdekt dat je in de puberteit zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten