Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2012, 14:18
Luistertoets
Ik zit ergens mee. Morgen is de cito luistertoets voor Engels. Ik ben er goed in en doe hem meestal foutloos, en dat weet de rest ook door het oefenen.

Ik zit natuurlijk met de rest van de klas in een lokaal. Maar wat ze nu willen gaan doen, is zeg maar dat signaaltje doorgeven, dus het kortste antwoord heeft een teken, en het middelste antwoord en langste antwoord ook. En zo dus een beetje elkaar helpen. Ik ben dan waarschijnlijk degene die de antwoorden kiest, en dat zorgt dan dat straks natuurlijk iedereen hetzelfde als ik heeft.

Nou twijfel ik.

Laat ze maar lekker afkijken hoor, maar niet ten koste van mijn examencijfer. Ik wil niet dat het ontdekt wordt want dan is het natuurlijk dikke fraude en krijgt iedereen een 1 die 25% meetelt. Die docent valt het heus wel op als iemand die normaal tegen de 3 heeft, nu opeens een hoog cijfer heeft. En dat dan bij iedereen die normaal een laag cijfer heeft...

Hoe los ik dit op door zonder A. mijn cijfer te riskeren en B. iedereen teleur te stellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2012, 14:24
rallone
rallone is offline
misschien kun je het bij een paar antwoorden doen en niet bij allemaal bijvoorbeeld je hebt 100 vragen dan doe je gewoon vraag 8, 15, 22, 37, 45, enz.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 15:05
Niet doen
Gewoon niet doen. Het valt echt wel op als IEDEREEN een paar bepaalde vragen goed heeft, en de rest matig doet. En als het mis gaat, en iedereen een 1 krijgt, zul je zien dat iedereen vindt dat jij het verkeerd heeft gedaan. Ik heb ongeveer hetzelfde bij Frans, maar ik doe dat gewoon niet. En eigenlijk begreep iedereen dat wel, de meesten zouden het zelf ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 15:28
Luistertoets
Ja bij Frans gaat het waarschijnlijk precies zo... Met het me laten gebruiken heb ik nog niet zo'n probleem, maar het gaat gewoon zo hard opvallen: als het niet tijdens de toets is, is het wel daarna bij het nakijken. Of zou het kunnen op de manier van rallone?

Mijn ouders zeiden al, gewoon op het laatste moment binnenkomen en bij de leraar blijven, dan kunnen ze het niet vragen. Maar je moet echt op tijd zijn, want stipt half 9 wordt de cd gestart, en je mag dan niet meer naar binnen. Dus ik kom op tijd en dan wordt me dat gevraagd. Hoe zeg ik nou nee tegen zoiets?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 15:39
xPien
xPien is offline
ik zit ook altijd met dat probleem met Frans, en ik maak het gewoon voor mezelf. Ik laat me niet meer gebruiken, ik heb er al genoeg ruzie mee gehad. Je echte vrienden respecteren dit dan vanzelf wel, als ze dit niet respecteren, dan zijn het geen echte vrienden. Ik ben zelf niet goed in Engels, en dan ga ik ook niet afkijken. Dan heb ik liever een 5 en niet gespiekt, dan een 7 en wel gespiekt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 15:49
Luistertoets
Het zijn ook niet eens een paar vrienden, maar gewoon het hele lokaal, daarom staat het me zo tegen. Waren het 3-4 mensen dan kan het nog wel. En als iedereen rare bewegingen zit te maken (niet iedereen is daar vast even subtiel mee) dan weet die surveillant ook wel hoe laat het is. En ja, als het misgaat heb ik het vast gedaan...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 17:26
Verwijderd
Als je twijfelt zou ik het zeker niet doen. Je kan misschien afspreken om het bij een paar antwoorden te doen, maar of dat echt praktisch is weet ik niet. En daarnaast is het ook zo wat je zelf zegt: als iedereen ineens een 8 heeft dan snapt de school zelf ook wel dat er gefraudeerd is en moet iedereen het over doen. Als ik jou was zou ik er dus gewoon niet aan beginnen, en jammer dan voor de klasgenoten die het niet begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 18:50
Zeepje
Zeepje is offline
Zeg tegen je vrienden dat het niet zulke profiteurs moeten zijn. Een vriendschap heeft niet als doel om betere cijfers te halen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 19:10
Luistertoets
Nee dat is idd ook geen vriendschap. Het zijn ook maar 'gewoon' klasgenoten, het is eigenlijk een beetje profiteren van de nerd... Maar jullie hebben gelijk, ik doe het niet. Zo'n grote kans op gepakt worden, die kun je beter niet lopen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 19:18
Verwijderd
Gewoon NIET doen. Ik zeg altijd dat ik er weinig problemen mee heb als anderen willen afkijken, maar dat ik er geen moeite voor ga doen. Als de rest iets ziet bij mij, dan mogen ze dat heus wel overschrijven, maar ik ga niet mijn arm op een bepaalde manier leggen / bepaalde geluiden maken / een ritme tikken / whatever.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 12:21
Miss Rainbow
Miss Rainbow is offline
Ik zou het wel doen, maar dan zoals rallone al zegt, niet allemaal. Als je 1/5 voorzegt valt het echt niet zo veel op.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 19:59
ThomasJu
ThomasJu is offline
Nou, al die signalen waren echt niet nodig hoor!

zo lastig was die toets niet...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 10:00
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Het is denk ik al voorbij? maar die toets bestaat toch uit verschillende versies? dus als voor jou A goed is, dan is dat voor 2/3 van de klas niet goed. Dus dan heb je niks meer aan deze manier van voorzeggen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 10:04
rallone
rallone is offline
Citaat:
Het is denk ik al voorbij? maar die toets bestaat toch uit verschillende versies? dus als voor jou A goed is, dan is dat voor 2/3 van de klas niet goed. Dus dan heb je niks meer aan deze manier van voorzeggen?
ja ze bestaan ook uit meerdere versies alleen de antwoorden en de vragen zijn bijna altijd het zelfde en ze doen een singaal voor het langste antwoord en dan zou dat bij versie a een b kunnen zijn en bij versie b een d
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 10:20
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Nou, al die signalen waren echt niet nodig hoor!

zo lastig was die toets niet...
Nee ze waren beide erg makkelijk gelukkig. Ik was trouwens de TS.

Citaat:
ja ze bestaan ook uit meerdere versies alleen de antwoorden en de vragen zijn bijna altijd het zelfde en ze doen een singaal voor het langste antwoord en dan zou dat bij versie a een b kunnen zijn en bij versie b een d
Ja klopt, je doet niets met letters maar met antwoordlengte. Maar als je steeds moet kijken hoe de rest zijn arm heeft liggen, ben je meer tijd en concentratie kwijt dan wanneer je gewoon let op wat er gezegd wordt. Je kunt je beter met jezelf en het scherm bezighouden, en dat heb ik dan ook gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten