Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
OKee daar heb jij ook wel gelijk in pv.
Maar toch soms vind ik als ik kijk naar dat bijv. nederland allemaal moskeeen heeft het toch vaag. Wij hebben toch ook geen kerken in marokko. Ik vind niet persee erg ofzo maar toch vind ik dat sommige dingen nederland veel te makkelijk is. Ik vind die mensen komen toch hier wonen waarom moeten wij dan ons land gaan veranderen. maar je heb gelijk als je zeg dat de nederlanders zich zelf ook niet over al aan houden. En ik ben ook echt geen rascist ofzo. Heb ook buitenlandse vrienden enz. maar vind gewoon dat nederland met sommige dingen veel te makelijk is. En dacht hoe denken andere daarover. Vinden mensen dat ik gelijk heb of niet. Dan kunne we van elkaar leren. |
![]() |
||
Citaat:
Vrijheid van geloof.....en dan is het toch mooi dat je het kan belijden op een plaats die je geschikt acht? "Wij hebben toch ook geen kerken in marokko." Nee wij niet, maar dat komt omdat wij niet in Marokko leven. De christelijke gemeenschappen in Marokko hebben wel degelijk kerken. Dus.....weet waar je het over hebt. |
![]() |
||
Citaat:
En dat "Dus.....weet waar je het over hebt" was niet lelijk bedoeld hoor.(ik zeg het maar voor de zekerheid) Ik leer hier ook veel, en ik heb ook veel geleerd. Graag gedaan. |
![]() |
|
![]() |
euhm, over het aanpassen...wat vinden jullie van het volgende:
Ik zit op een protestants-christelijke school waar ook veel moslims op zitten. Een aantal van de meisjes draagt een hoofddoekje, wat mag "omdat het voor het geloof is" (let wel: In nederland, op een PROTESTANT-CHRISTELIJKE school). Nou draag ik qua kleding zoiets als wat de zwarten in Amerika dragen, en draag ook wel eens een bandana (Zo'n doekje op je hoofd, je weet wel). Dit moet k af doen van de leraren...omdat het nie voor me geloof is. K vind dit discriminatie... [Dit bericht is aangepast door bram_05 (12-02-2002).]
||
Citaat:
Ik vind dat mensen juist niet zo vast moeten houden aan *hun dingen* en lekker zelf moeten bepalen wat ze doen, zolang het maar niet ten koste gaat van de vrijheid van anderen.
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Zlatan tha man (11-02-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
racisme(RAS, daarom: racisme) |
![]() |
|
![]() |
HOi!
Ik wil nu eens iets zeggen wat niet persee met of alleen met buitenlandse mensen te maken heeft. Maar iemand zei noem dan nog iets meer dan moskee. NOu waar Nederland ook zo makelijk in is met straffen. Als je al in de gevangenis moet sta je zo buiten. En de gevangenis hier is net een hotel. Kan best iets strenger allemaal de dingen hier. Ik wil gewoon zeggen dat nederland te makkelijk is met allerlei dingen. Vooral als jehet vergelijk met andere landen. Okee sommige andere landen zijn te streng dat moeten wij ook weer niet hebben. maar iets strenger mag best wel! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
We zijn dus te streng tegenover mensen die het koningshuis beledigen
![]() Zal et even voor doen... Het koningshuis is een schofterig geldkloppend instituut dat de democratie ernstig ondermijnt, hordes hersenloze mensen tot totaal wezenloos gehos door Amsterdam brengt, en gesubsidieerd door intelligente mensen zwelgt in elitaire braspartijen. Bovendien getuigt hun partnerkeuze al tijden van zeer slechte smaak en een totaal gebrek aan historisch inzicht. Vooral vanwegen hun arrogante en oerdomme opstelling verdient elk vrijwillig lid van het koningshuis een levenslange taakstraf als toilettenschrobber in een AZC.
|
![]() |
Naar mijn mening moet je iedereen vrij laten in zijn doen en laten zo land hij/zij daar iemand anders geen overlast mee bezorgd of kwetst. Ik vind het getuigen van grote bekrompenheid als je alle allochtonen in Nederland zou verplichten op zondag naar een christelijke kerk te gaan, aardappels met jus te eten, etc.!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zo moet je het imo ook met culturen bekijken. als islamieten in nederland komen wonen hoeven ze echt niet protestant te worden, maar ze moeten zich wel zo veel mogelijk aanpassen aan de gebruiken van ons land.... vind ik. sublime |
![]() |
|
![]() |
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe die landen, om een voorbeeld te noemen marokka, zouden reageren, als wij met onze nederlandse normen en waarden en chjristelijke geloof daar komen 'binnendringen'. Kijken of ze dan ook zo tolerant zijn. Of ze ook geld schenken om een kerk neer te zetten. Of ze ook uitzonderingen maken op hun regels omwille van ons geloof. Of ze ook onze kinderen voorrang geven om op een school te komen boven hun eigen kinderen.
En zodra we dat weten, praten we wel weer verder. ik denk eik da ik het antwoord al weet, maar dat ga ik nie uiten, want dat zijn speculaties en daar kun je eindeloos over discusseren (goh wat verstandig ![]()
|
Kijk moskeeen hoort bij hun cultuur maar om hoofddoekjes te dragen bij de politie of in het gerecht kan gewoon niet.
Kijk op straat of in een winkel te werken is dit normaal, maar wat met het gerecht te maken heeft hoort dit gewoon niet.
||
![]() |
Citaat:
[moedermode]Als die ander in de sloot springt, doe jij dat toch ook niet?!?[/moedermode]
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat als buitenlanders hier in Nederland komen wonen en ze aleen maar leven op een uitkering en kinderbijslagen die ze voor 10 kinderen in Nederland krijgen en voor 10 kinderen die nog ergens in Marokko zouden rondlopen en dan ook nog van 12 kinderen van een 2e en 3e vrouw, we een beetje te tolerant geworden zijn in Nederland!
Natuurlijk moeten we rekening houden met iedereen in dit land, maar ik heb sterk het idee dat van onze tolerantie door veel mensen gebruik gemaakt word! |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
ja nou ja.. ik ben het er voor de helft mee eens.. ik vind wel dat bv turken gewoon turks mogen praten en voor een deel hun eigen cultuur mogen blijven houden,
MAAR ik vind wel dat ze nederlands moeten kunnen praten en weten hooe onze cultuur in elkaar zit! kuz
||
![]() |
Citaat:
Sja ... dat er daar nog over wordt gepraat .. !? Ieder mens is op zich een interresant wezen. Nederlander, turk, marokkaan, somalier .. mij maakt niet meer uit hoe je eruit ziet !? .. maar hoe je je gedraagt |
![]() |
|
Nee hoor, wij moeten ons aanpassen aan hen. Artsen in opleiding moeten leren hoe ze met allochtonen en immigranten om moeten gaan. Er komt nog wel een tijd dat Arabisch een verplicht vak wordt op school. Mag jij met een petje oplopen? Op veel scholen is dit verboden terwijl islammeisjes wel een zogeheten kopvod mogen dragen.
Is dit discriminatie of niet? *knip* [Dit bericht is aangepast door autodropje (17-02-2002).] |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |