Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2012, 16:20
Neko*
Neko* is offline
Ik kom er zowaar achter dat als ik nog even de kiezen op elkaar zet dit jaar, ik volgend jaar zelfs officieel (lees: zonder dat er goedkeuring van de examencommissie moet komen) op stage mag. Wauw.
Oud 01-02-2012, 16:39
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Mn nieuwe schoenen zijn ws gered, heb nu een soort van plakstickers achtig iets binnenin tegen de achterkant geplakt, en dat werkt bij 1 van de 4 schoenen voldoende, bij de rest moet ik nog ff een half zooltje voorin leggen maar dan zijn die ook gered.

En mailtje terug van mn wiskunde lerares, en haar ken ik nauwelijks want ze is dit jaar voor het eerst op onze school en ik heb maar een week of 4 les van haar gehad voor ik wegging, maar ze doet echt heel aardig, ze zegt dat ik maar moet zien wanneer ik dat proefexamen maak, en dat er nu niet meer telkens na elk hoofdstuk een proefwerk komt maar pas op het eind van het jaar een over 5 hoofdstukken en dat ik dus best wat rustiger aan mag doen qua inhalen. Ze zegt ook nog dat als ik heel veel dezelfde opdrachten zie over een onderwerp wat ik snap, dat ik er dan best wat over mag slaan

Verder baal ik wel, want mijn persoonlijk mentor was vandaag plotseling ziek, en dat betekende niet alleen geen kunstvakken, maar ook geen gesprekje. Dat was vorige week ook al niet. En daar baal ik nogal van, want ik had wel een paar dingen waar ik ff met haar over wilde praten, over thuis enzo, ook over dat ik weer eens ruzie heb met die leraar van technologie, geeft die vent mij gewoon ineens een grote opdracht extra, die verder niemand hoeft te doen en waar ik zeker 4 lessen mee bezig ben met als rede 'je bent op school om te leren en waarschijnlijk heb jij toch tijd genoeg' terwijl ik mn sectorwerkstuk nog niet af heb, en ik moet nog genoeg tijd maken voor die toelating, en ik besteed mn tijd liever aan vakken waar ik moeite mee heb of waar ik mee achterloop, en dan erbij die opdracht die hij me gaf is niet eens examenstof!!
Maarja, mijn persoonlijk mentor ken ik nu echt wel goed genoeg om te weten dat ze waarschijnlijk zichzelf weer hartstikke schuldig voelt als ze ziek is en daardoor dat gesprek niet doorgaat, dus ws mailt ze me deze week nog wel een keer en dan kan ik ook wel ff wat kwijt.
Oud 01-02-2012, 18:26
Verwijderd
Gefeliciteerd Heksjuh!

En ik ben blij. Mijn resultaten van mijn tentamens zijn héél erg goed. Op een gegeven moment viel de tentamenweek heel erg zwaar, maar het geeft me veel vertrouwen dat ik ondanks alles toch hele goede cijfers gehaald heb. De school is ook heel erg tevreden over me gelukkig en dat geeft me ook een goed gevoel!

Verder ga ik binnenkort weer naar het ziekenhuis omdat alles toch een kwestie van hormonen is, en dat moet even gecheckt worden in het ziekenhuis. Ik weet nu in ieder geval wel van te voren wanneer ik zoveel pijn heb dat ik met zware pijnstilling op bed moet gaan liggen. En stiekem vind ik dat best wel fijn, want dan kan ik alles rondom die dag plannen zodat ik die dag zo min mogelijk hoef te doen. Kortom: het gaat nog steeds goed hier!
Oud 02-02-2012, 10:26
Verwijderd
Ik mis je lief buurmeisje.
Ik weet niet waarom je het deed, ik zal je missen
Oud 03-02-2012, 12:30
winnie the pooh
persoonlijk mentor heeft nog steeds niks laten horen... hoop maar dat ze ziek is en niet overspannen ofzo, of dat ze weer 3 maanden niet naar school kan komen...

Verder ben ik net ff met mama naar de winkels geweest, heb ik mn collage nu echt bijna af en ga ik zo naar de kapper met mama, en ik hoop zo dat ik me nu eens niet laat ompraten door de kapster en dat ik nu eens wel doe wat ik zelf wil met mn haar.
Vanavond ga ik met mama even kijken welke tekeningen etc. ik morgen allemaal meeneem met de toelating.
Ik heb echt heel erg de zenuwen voor morgen!
Oud 03-02-2012, 22:07
Dott
Dott is offline
Ze hebben ook nog een opgezette lympfklier gevonden en daar cellen uit gehaald. voelt zo klote, we weten nu nog niet hoe of wat, en vanuit mn ervaring met dieren worden dingen opeens heel anders als er uitzaaiingen in lympfen zijn..
het is misschien niet mn biologische vader, maar hij heeft wel die rol vervuld vanaf mn 9e.
voel me machteloos en gevoelloos.. bah*
Oud 04-02-2012, 10:22
winnie the pooh
@Dott, ah bah, sterkte!

OT: mn haar is echt supergaaf, er is best wel wat afgeknipt maar het ziet er echt gaaf uit, ook de nieuwe kleur vind ik mooi!
En ik heb echt ontzettend de zenuwen, en meestal is dat geen goed teken, als ik ergens de zenuwen voor heb gaat er bijna altijd wel iets mis En het duurt nog 1,5 uur voordat we vertrekken, en nog 3 uur voordat ik eindelijk aan de beurt ben
Oud 04-02-2012, 11:17
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
@Dott, ah bah, sterkte!

OT: mn haar is echt supergaaf, er is best wel wat afgeknipt maar het ziet er echt gaaf uit, ook de nieuwe kleur vind ik mooi!
En ik heb echt ontzettend de zenuwen, en meestal is dat geen goed teken, als ik ergens de zenuwen voor heb gaat er bijna altijd wel iets mis En het duurt nog 1,5 uur voordat we vertrekken, en nog 3 uur voordat ik eindelijk aan de beurt ben
Mijn papa zei altijd: 'een beetje zenuwen zijn nodig om goed te presteren, aan veel zenuwen heb je dus niets'. Probeer te denken aan hoe leuk en hoe goed het de vorige keer ging, en niet je druk maken of er iets mis gaat. Want als je denkt dat er iets mis gaat, zal er ook was mis gaan.
Oud 04-02-2012, 11:30
Roosje
Roosje is offline
Winnie, heel veel succes! Laat even weten hoe 't ging.

Ot: ik houd mijn hardloopschema bijzonder goed vol en het is zo chill. <3 Hoe ik aan de tijd kom weet ik niet, maar sinds het begin van het jaar loop ik drie keer per week en daar ben ik steeds een uur of meer aan kwijt. Op de één of andere manier krijg ik het voor elkaar zonder minder te slapen. Het doet me echt goed, ik ga er beter van slapen en beter van eten want om over een paar weken een uur te kunnen hardlopen kan alleen maar als ik goed voor mezelf zorg.
Oud 04-02-2012, 14:21
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Heel veel succes Winnie!

OT: ik ben sinds woensdag weer enorm van m'n a propos.
En ik wist al langer dat hij mij leuk vond, maar nu ligt het er wel erg dik bovenop allemaal (en het blijft ook niet onopgemerkt voor anderen heb ik het idee).

Wilde vanmiddag eigenlijk nog even naar de stad, maar heb geen zin om de kou en de sneeuw in te gaan...
Oud 04-02-2012, 16:18
winnie the pooh
Thanx allemaal!!

Het ging naar mijn idee best goed, er werd gelukkig echt geen woord gezegd over pesten,autisme of depressie ofzo, dus dat was alvast iets heel moois.
Ze vonden mijn portfolio ook echt heel goed en de collage waren ze ook van onder de indruk.
Ze vroegen ook nog of ik mensen kende, en toen heb ik een kennis(zus van een vriendin) genoemd die daar nu in de eerste zit en gezegd dat ik via haar ook het een en ander heb gehoord, en heb ook de meeloopdag en stages etc. genoemd, zodat ze in elk geval niet denken dat ik mn keuze niet kan onderbouwen.
En aan het eind zeiden ook allebei die leraren dat ze ook wel echt dachten dat ik mezelf daar staande kon houden en dat ik meteen al een goede indruk maakte doen ik binnenkwam enzo.
Het enigste waar ze een beetje aan twijfelde was dat mijn portfolio nogal grafisch was, en daar krijg je in het eerste leerjaar nog alles, en waarom ik dan niet naar de eindhovense school ging omdat daar meer grafisch is, maar ik vind die leerlingen daar veel mindere mensen en dat heb ik ook gezegd.
Maar ze waren echt heel positief over mij en mijn werk, dus nu maar ff duimen heb er in elk geval wel een goed gevoel aan overgehouden, beter als de manier waarop ik een hoop andere uit die gesprekken zag komen.

En arrggggh, ik moet nog een hele folderwijk wegwerken, maar dat doe ik maandag wel, in de hoop dat er dan minder sneeuw ligt, want met zo''n volle fiets kan ik al niet fietsen als er geen sneeuw ligt, laat staan nu

maargoed, ben in elk geval blij dat ik me zo goed voel over de toelating, en als ik aangenomen wordt hoef ik ws niet eens meer toelating te doen in eindhoven want die zijn pas half maart, dus dat is ook wel fijn.
Spoiler
Oud 04-02-2012, 16:30
Heksjuh
Heksjuh is offline
Bedankt voor de felicitaties!

Mijn behandelaar zei dat ik een apart geval ben. Nu moet ik een maand afwachten en hopen dat het beter gaat. Ik vind het een beetje lastig te zeggen of het beter gaat, ik heb de laatste tijd ook veel last van mijn buik dus ik heb gewoon heel vaak pijn ergens in mijn lichaam.

Ik ben wel blij dat ik gisteren niet naar mijn ouders hoefte te reizen. Helaas moet ik komende week wel vaak met de trein. Ik twijfel of ik morgen een lift ga regelen, de trein ga proberen of thuis blijf. Ik wil eigenlijk ook niet zoveel moeite doen om er te komen en weer thuis te komen, want ik denk dat ik toch niet zo lang mee kan trainen. En ik heb er ook niet zoveel zin in om me maandag weer helemaal bont en blauw te voelen Maar eigenlijk wil ik ook niet morgen de hele dag op mijn kamer zitten.
Maandag moet ik naar de ortho en die is bij mijn ouders, maar als het OV zo blijft zeg ik het wel af. Vorig jaar zat ik nu in Thailand, daar lag tenminste geen sneeuw
Oud 04-02-2012, 21:00
Neko*
Neko* is offline
Ik wist bij het opstaan vandaag al dat het niet mijn dag zou worden. Dat bleek ook maar weer.
Oud 05-02-2012, 09:10
Takkie89
Takkie89 is offline
Wat een dag.. Keiveel vertraging, hoesten wat nu toch weer echt opkomt, mijn ov-chip die compleet door midden breekt en als kers op de taart, een gratis taxi van de ns..
Oud 05-02-2012, 10:57
Dott
Dott is offline
Heb ik een x iets positiefs, iets fijns, iets wat ik heel graag wil. komt mn angst opzetten.

doe eens niet!
Oud 05-02-2012, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Wat een dag.. Keiveel vertraging, hoesten wat nu toch weer echt opkomt, mijn ov-chip die compleet door midden breekt en als kers op de taart, een gratis taxi van de ns..
Een GRATIS taxi nog wel Zwaar leven
Oud 05-02-2012, 14:50
Missy1234567890
@ Winnie: fijn dat je zo'n goed gevoel hebt overgehouden aan zaterdag! Wanneer hoor je nou of je aangenomen bent?

OT: het is echt een nutteloos weekend, ik ga zo echt nog even de stad in en boodschappen doen. Vanavond nog even een wasje draaien en afwassen, dan heb ik tenminste nog iets gedaan. Morgen maar vroeg opstaan zodat ik in elk geval op tijd op m'n werk ben. Hoewel het met de treinuitval hier nog wel meevalt gelukkig.
Oud 05-02-2012, 20:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Pff, waarom voel ik me soms zo naar als ik bij m'n ouders ben geweest?
Oud 05-02-2012, 22:13
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Pff, waarom voel ik me soms zo naar als ik bij m'n ouders ben geweest?
Ik weet natuurlijk niet wat het bij jou is maar ik heb van hetzelfde last. Volgens mij vind ik mezelf een onwaardige dochter omdat mijn papa en mama superveel voor me doen en ik dat niet genoeg waardeer. Bovendien ben ik me heel erg los van ze aan het maken en dat vindt vooral mijn mama niet zo leuk. Misschien herken je iets..
Oud 05-02-2012, 22:34
Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Een GRATIS taxi nog wel Zwaar leven
Ach, ik had er ook absoluut niet voor betaald . Maar de tijd, duur en kou maakte het toch minder chill dan hier doet vermoeden
Oud 05-02-2012, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Ach, ik had er ook absoluut niet voor betaald . Maar de tijd, duur en kou maakte het toch minder chill dan hier doet vermoeden
Ja nou ja het was gewoon niet iets waar ik me druk om had kunnen maken. Shit zoals dat gebeurt gewoon en als je accepteert dat het gebeurt dan kan het alleen maar beter worden.
Oud 05-02-2012, 22:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik weet natuurlijk niet wat het bij jou is maar ik heb van hetzelfde last. Volgens mij vind ik mezelf een onwaardige dochter omdat mijn papa en mama superveel voor me doen en ik dat niet genoeg waardeer. Bovendien ben ik me heel erg los van ze aan het maken en dat vindt vooral mijn mama niet zo leuk. Misschien herken je iets..
Dit is eigenlijk exact de situatie.Voorbeeldje: dinsdagochtend moet ik ergens in de buurt van mn ouders zijn en mn moeder meteen: "Ik haal je op van de trein en breng je erheen." Ik vind het heel lief, maar stiekem wil ik liever gewoon zelf gaan met de bus. En dan heb ik meteen een dikke discussie met haar, omdat ik niet gewoon "ja, dank je, wat fijn" zeg. Als ze nou had gezegd: "Zal ik je even ophalen, want dan hoef je niet op de bus te wachten?" had ik totaal niet moeilijk gedaan (want voelt minder claimerig). Maar om me nu te gedragen zoals me ouders dat willen en dus minder botsingen met ze te hebben.. Pff. Ik heb eigenlijk nooit echt gepuberd, maar dit voelt alsof ik dat nu alsnog aan het doen ben. Was jij toevallig ook redelijk goed behandelbare puber?
Oud 05-02-2012, 23:51
kroot
kroot is offline
@ Roosje & duivelaartje: ik herken het enorm!

Vandaag oud huisgenootje sinds heeel lang weer gezien. Super gezellig. Bij mij gelunched, gekletst, boodschappen gedaan doen en in oude huis roti gaan maken!
Oud 06-02-2012, 00:18
Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Dit is eigenlijk exact de situatie.Voorbeeldje: dinsdagochtend moet ik ergens in de buurt van mn ouders zijn en mn moeder meteen: "Ik haal je op van de trein en breng je erheen." Ik vind het heel lief, maar stiekem wil ik liever gewoon zelf gaan met de bus. En dan heb ik meteen een dikke discussie met haar, omdat ik niet gewoon "ja, dank je, wat fijn" zeg. Als ze nou had gezegd: "Zal ik je even ophalen, want dan hoef je niet op de bus te wachten?" had ik totaal niet moeilijk gedaan (want voelt minder claimerig). Maar om me nu te gedragen zoals me ouders dat willen en dus minder botsingen met ze te hebben.. Pff. Ik heb eigenlijk nooit echt gepuberd, maar dit voelt alsof ik dat nu alsnog aan het doen ben. Was jij toevallig ook redelijk goed behandelbare puber?
+1...
Oud 06-02-2012, 00:22
Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Ja nou ja het was gewoon niet iets waar ik me druk om had kunnen maken. Shit zoals dat gebeurt gewoon en als je accepteert dat het gebeurt dan kan het alleen maar beter worden.
Mag ik je er op wijzen dat dit het ljh-topic is en dat het dus, iig voor mij, momentopnamen zijn en ik het op dat moment op die manier ervaar. En ik heb nu een beetje het gevoel dat je het op een bepaalde manier beoordeeld die totaal niet klopt, omdat je de context niet kent.

En ik kies ervoor om alleen die frustratie te uiten waar ik van weet dat ik hem kwijt moet. Ik kan er voor kiezen om het niet te posten, ik kan er voor kiezen om alles uitgebreid toe te lichten waarom ik het zo voel/denk/doe of ik kan alleen de voor mij belangrijkste dingen posten. En misschien is het wel vreselijk egoistisch, maar dan maak ik de keuze die op dat moment het beste werkt voor mij.

Mocht je het er meer over willen hebben, dan staat de pm open.
Oud 06-02-2012, 08:06
Verwijderd
Dus LJH betekent basically "Klaag maar raak"?
Oud 06-02-2012, 08:26
sanni
sanni is offline
Voor velen wel. Een moment om even te zeuren en daarna weer door te gaan .
Oud 06-02-2012, 09:57
Verwijderd
Misschien dat een hoop mensen er meer baat bij hebben als er af en toe eens wat leuks gebeurt in dit topic ipv deze vicieuze cirkel "*iemand anders voelt zich kut :knuff:*, ik voel me kut, *iemand anders voelt zich kut :knuff:*, ik voel me kut.

Ik had het op de fiets vandaag bijvoorbeeld heel koud, maar ik ben niet gevallen, YAY! Maakt het al een stuk meer dragelijk dan "fucking hell wat is het koud, wat een kutleven heb ik, kutweer, waarom moet dit mij overkomen " FUCK, iedereen in Nederland heeft hier last van, deal with it.

Als je iets vervelends leest zal dat onbewust ook een vervelende inpact op je achter laten. Dit werkt andersom net zo. Post af en toe eens wat leuks! Ik ga over anderhalve maand naar Scooter, ZIN IN!
Oud 06-02-2012, 10:17
Verwijderd
De hond sloeg vandaag voor het eerst sinds ik hier woon niet aan. <3

En ik heb met mijn mentor gepraat over mijn huisvestingsprobleem, en die zei dat ik bij haar mag wonen als ik hier wegmoet. Dan hoef ik ook minder te wennen omdat ik haar al ken. Dat is een fijn idee, al had ik eigenlijk net besloten dat ik dan gewoon maar helemaal weg zou gaan en nu twijfel ik weer. En natuurlijk moest ik huilen en liep mijn make-up uit. En ik weet niet wat ik moet doen. Maar het komt allemaal wel goed met me en dat is een prettige gedachte.
Oud 06-02-2012, 10:53
winnie the pooh
@ Missy,
ze hebben gezegd binnen 4 weken, maar dat is ws eerder omdat degene die tegelijk de eerste toelating hebben gedaan ws ook tegelijk horen of ze aangenomen zijn, en de tweede ronde is in twee groepen verdeeld.(beetje vaag verhaal)
Komt erop neer dat het ws maar twee weken is.
En dat is fijn, want als ik aangenomen ben, hoef ik ook geen toelating meer te doen in eindhoven en ben ik ruim voor mn examens van alle stress af.

OT: kranten viel wel mee vanochtend, er waren twee straten waar ik bijna op mn bek ging maar ik wist me tegen te houden
Gister hebben we twee verjaardagen gehad, en eentje was wel heel leuk want dat was bij kennissen waarvan 1 iemand bij mij bij tekenles zit, en de zus daar weer van is ook maar een jaar ouder als ik dus met hun kan ik het altijd wel goed vinden.
Maar de ander was van mn neefje, en dat was saai, want op die verjaardag komen van die mensen die gewoon nogal fan van zichzelf zijn en altijd alles meer en beter moeten hebben als anderen, en er zijn meestal iets van 15 van die 0-5 jarigen daar dus dan zit ik daar echt een beetje als het 5de wiel. En dan vraagt er ook nog iemand die ik nauwelijks ken aan me wat voor opleiding ik wil gaan doen en bla bla bla, en dan zo van 'ja maar dan kun je niet meer alles thuis doen' dus ik ga het er maar ff met mn moeder over hebben wat ik daarmee moet, want het is wel weer echt zoiets voor mn tante om alles lekker aan al haar vrienden en kennissen door te geven maar ik ben daar minder blij mee.

Zo ff naar school voor een uurtje kunstvakken, heb net op internet gekeken maar daar stond niet dat het uitviel dus dan hoop ik maar dat ik niet voor niks naar school fiets...
Daarna ga ik nog folderen, maar mama heeft gister al ongeveer 1derde gedaan dus dat is fijn.
Oud 06-02-2012, 14:49
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Oh ik ben stiekem echt heel blij dat er meer mensen zijn met zo'n gevoel. Ik vind het heel lastig om met mijn papa en mama om te gaan hoe tof ze ook zijn.
En ik was een verschrikkelijke puber maar ik heb daarna een heel goede band met mijn ouders opgebouwd. Ik heb alleen het idee dat die nu té goed is, want ik ben inmiddels eenentwintig en probeer ook mijn leven in te richten zonder bij alles terug te moeten rennen naar de veilige thuishaven. Maar mijn mama vooral werkt daar niet echt in mee..
Ik wilde je aanraden om met je ouders te gaan praten maar dat werkt natuurlijk ook niet. Bij mij is het minder geworden toen het hele verhaal via mijn zus bij m'n ouders terechtkwam, misschien kun je zoiets proberen? Of ben je enig kind?
Oud 06-02-2012, 16:44
winnie the pooh
eindelijk een teken van leven van mn psychiater.
mama nu bijna 2 weken geleden al gemaild, omdat ik een nieuw recept voor medicijnen nodig had, een verklaring voor extra examentijd en een doorverwijzing voor dagbehandeling, maar ze reageerde steeds niet, dus echt al vanalles geprobeerd en bla bla bla, en hartstikke boos en al bijna op zoek naar een andere psychiater omdat dit niet de eerste keer is dat ze zo slordig doet, maar nu eindelijk dus post met 2 verslagen en een recept voor medicijnen.

Verder heb ik folders rondgebracht, dus dat is klaar, en kunstvakken was best gezellig.
Ik heb ook echt een heel gaaf idee voor een sjaal dus zo maar ff kijken of ik genoeg stof daarvoor in huis heb.
Oud 06-02-2012, 17:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo, mijn ruit is weer gefikst en ik heb vandaag eigenlijk wel lekker gewerkt (voor zover mijn cliënten op kwamen dagen dan, zo frustrerend als je op tijd van huis weggaat voor je eerste cliënt en die komt dan niet zonder afmelding).
Nu ga ik de konijntjes weer de garage in zetten voor de nacht.
Oud 06-02-2012, 23:39
Missy1234567890
@ Winnie: jij bent wel echt heel creatief hè, ook naast tekenen. Leuk

OT: damn hij vindt mij echt leuk en ik hem wel aardig en grappig maar verder niks.
Vind de aandacht wel leuk, maar ga er wel een beetje mee oppassen. Zie hem later deze week weer. Ga denk ik alleen maar met hem meerijden en verder nergens op in. Lastig

Werk ging wel goed, alleen nogal gedoe met collega's. Ben benieuwd hoelang eentje het nog vol gaat houden, daar gaat het écht niet goed mee. Zij werkt 's middags nooit, maar kwam eind van de middag toch nog even bij me kijken hoe het ging, omdat ik heel veel werk alleen moest doen omdat we nog niet klaar waren toen zij naar huis ging. Ze zag er echt niet goed uit. Heb gezegd dat ze het werk uit haar hoofd moest zetten en lekker naar huis moest gaan, morgen nieuwe dag, nieuwe kansen...
Oud 07-02-2012, 10:19
winnie the pooh
@Missy, Thanx!
Ik probeer idd steeds meer nieuwe dingen uit de laatste tijd, alleen bak ik er nog niet zoveel van Maarja, dat is ws gewoon een kwestie van oefenen.

OT: eerder opgestaan om kunstvakken ff te maken, ik dacht er veel meer tijd mee kwijt te zijn dan uiteindelijk het geval was, dus nu heb ik best wat tijd over en dat is ook wel een keertje lekker.
Straks ga ik naar kunstvakken en mentoruur.
Bij de klas waar ik op maandag bij kunstvakken bij zit voel ik me steeds minder op mn gemak, we zijn daar echt met iets van 8 van de 18 leerlingen die toelating willen doen bij SintLucas en er wordt door een aantal anderen nogal zo gedaan van 'ja maar ik ben beter en jij komt er niet op maar ik wel''en dat soort flauwekul, en dat wordt dan niet letterlijk gezegd maar heel sneaky.
Ik denk dat ik toch maar ns ga vragen of ik vortaan een uurtje eerder mag komen op maandag, dan wordt die zelfde les gegeven maar dan met een klas waar ik stukken beter mee op kan schieten.

En eigenlijk moet ik nog wat aan technologie doen, maar ik ben het nog steeds niet met de mening van die leraar eens dat hij vind dat ik wel een extra opdracht kan maken waar ik 4 uur mee kwijt ben, en ws ook door in de knoei kom met de einddatum van dit project, en al helemaal als dit project mijn stageweek overlapt, maar dat weet ik nog niet. Ik heb er deze week dus niets aan gedaan, maar wil eerst afwachten wat ie morgen zegt, als ik zeg dat ik het er niet mee eens ben, en anders ga ik wel weer met persoonlijk mentor erover praten, ik heb er best wat ruzie voor over om hem eens een keer tegen te werken en niet meer alle onzin te accepteren.

De laatste paar dagen voel ik me redelijk stabiel, eigenlijk gewoon tussen goed en slecht in, en af en toe heb ik nog wel wat sombere buien ofzo maar die duren dan geen dagen lang meer en dat is wel fijn. En gelukkig zitten er ook af en toe wat vrolijke buien tussen. (al heb ik nog steeds niet helemaal vertrouwen in wat ik voel)
Vanavond heb ik weer tekenles en daar heb ik best wel zin in.
Oud 07-02-2012, 10:25
Nijn*
Nijn* is offline
Da's lang geleden. Onder het mom van scriptie-ontwijkend-gedrag kwam ik hier weer eens buurten.
Lees nu net pas dat Eend is overleden, en hoewel ik hier al maanden niet meer ben geweest, schrik ik er toch heel erg van. Wel iemand van de 'oude garde' waar ik heel veel mee heb gepmt en gepraat. Oef.
Ben wel blij om te lezen dat het met de rest goed lijkt te gaan Komt Redhair hier nog en zo ja weet iemand hoe het met haar gaat?
Oud 07-02-2012, 13:10
annoniempje.
annoniempje. is offline
Ik heb vandaag een stukje van mijn haar blauw gemaakt met een marker. Nu staart iedereen me raar aan, en zelfs sommige vrienden vinden me nu raar. Zelf vind ik het wel mooi, en ben ook van plan een heel plukje blauw te maken. Veel mensen vragen aan mij waarom ik dat heb gedaan en antwooord dan: omdat ik het mooi vind. Me beste vriendin (kylie) vind het erg cool en zegt de hele tijd dat ik het hele plukje blauw moet maken. Maar ik voel me erg onzeker omdat een paar kinderen me smurf hebben genoemd. Ik weet zelf niet wat ik daarvan moet denken. Aan de ene kant denk ik: ik ben klein dus bedankt. En aan de andere kant denk ik: vind je het niet mooi? Ik heb er over nagedacht verschillende plukjes te doen in mijn haar, maar me moeder weet nog van niks.

Ik hoop dat jullie snel reageren.
Oud 07-02-2012, 14:41
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb vandaag een stukje van mijn haar blauw gemaakt met een marker. Nu staart iedereen me raar aan, en zelfs sommige vrienden vinden me nu raar. Zelf vind ik het wel mooi, en ben ook van plan een heel plukje blauw te maken. Veel mensen vragen aan mij waarom ik dat heb gedaan en antwooord dan: omdat ik het mooi vind. Me beste vriendin (kylie) vind het erg cool en zegt de hele tijd dat ik het hele plukje blauw moet maken. Maar ik voel me erg onzeker omdat een paar kinderen me smurf hebben genoemd. Ik weet zelf niet wat ik daarvan moet denken. Aan de ene kant denk ik: ik ben klein dus bedankt. En aan de andere kant denk ik: vind je het niet mooi? Ik heb er over nagedacht verschillende plukjes te doen in mijn haar, maar me moeder weet nog van niks.

als je opvalt, krijg je opmerkingen van anderen. en als je je haar blauw maakt, ja dan val je op. Maar het is jouw haar en als jij het mooi vindt moet je het lekker doen. Ik heb mijn haar wel eens paars geverfd en dat igng prima. en rood. Of alleen de puntjes rood. Gewoon omdat ik het mooi vond. Ik zou alleen niet met markeerstift je haar blauw maken, dat is er niet voor gemaakt.
Oud 07-02-2012, 16:48
winnie the pooh
Citaat:
Da's lang geleden. Onder het mom van scriptie-ontwijkend-gedrag kwam ik hier weer eens buurten.
Lees nu net pas dat Eend is overleden, en hoewel ik hier al maanden niet meer ben geweest, schrik ik er toch heel erg van. Wel iemand van de 'oude garde' waar ik heel veel mee heb gepmt en gepraat. Oef.
Ben wel blij om te lezen dat het met de rest goed lijkt te gaan Komt Redhair hier nog en zo ja weet iemand hoe het met haar gaat?
Hee das lang geleden!
Hoe gaat het?
Jij bent toch een ex-forumbaas?
Redhair post hier echt nauwelijks nog, volgens mij is de laatste keer dat ze gepost heeft best lang geleden... maar wie weet leest ze nog mee dus je zou altijd een pm kunnen sturen.

Citaat:

Ik heb zelf ook bijna een jaar grote plukken, of eigenlijk mijn hele pony en wat plukken daarnaast paars en roze gehad. Nu heb ik het wel iets milder maar ik vind nog steeds 1 haarkleur saai bij mij.
Mij hebben ze altijd al gepest, mede doordat ik een apartere kledingstijl heb dan de meeste mensen, en het kon me dus ook weinig schelen want op mijn school pesten ze iedereen die niet blond is met allemaal zwarte kleren en er sletterig uitziet.
Ik denk in jou geval, dat je misschien ook nagekeken wordt omdat het nu maar zo weinig is, een half plukje. Ik denk dat je beter gewoon een stuk meer kunt verven zodat het echt zegmaar een onderdeel van je haar wordt, ipv iets wat nogal klein is maar toch heel erg opvalt. Nu is het zegmaar 1 heel klein stukje wat alle aandacht naar zich toe haalt, als je meerdere plukken blauw hebt dan wordt het meer een geheel. Maar in het begin als je dat net hebt dan kijkt iedereen je aan, maar dat doen ze ook als je je haar van blond naar bruin hebt gedaan dus dat hoeft nog niet eens iets te betekenen over dat blauwe. En dat anderen het niet mooi vinden moet je dus ook gewoon grotendeels lak aan hebben. Je kunt ook eens langs de claire's gaan, daar hebben ze voor een euro of 7 best grote plukken extensions in allerlei felle kleuren(den bosch tenminste wel) dat zij van die extensions die je gewoon kunt klikken, en er dus zo weer uit kunnen. dat kun je mss eerst ff doen om te kijken hoe het staat voordat je het gaat verven.
Want met die markers zou ik in elk geval niet aan de gang gaan, dat wordt al snel lelijk.
En mocht je er helemaal vanaf willen, ff langs de kruidvat en vragen om de meest agressieve anti-roosshampoo die ze verkopen, dan gaat het er snel genoeg weer uit.
(sorry voor de lange reactie)

OT: yeeeee!!! ik had een tijdje terug bij de shoeby twee heel leuke leggings gezien, maar ik vond ze veel te duur(25 euro per stuk) dus heb ik gewoon gewacht en gewacht tot ze steeds verder afgeprijsd werden, want ik wist toch wel dat ze ze niet zouden verkopen omdat ze nogal apart zijn en in mijn dorp niemand zulke kleding draagt, dus nu heb ik ze allebei voor 15 euro in totaal! Toch slim om eens een keer te wachten met kopen.
Oud 08-02-2012, 00:04
Verwijderd
Ik wil stiekem zo graag een eigen hond maar het mág niet na het mislukte experiment deze zomer en dat is mijn eigen keuze maar toch hoop ik nu soms stiekem dat ik ergens een heel zielig achtergelaten hondje tref en dat ik me er wel over móet ontfermen
Oud 08-02-2012, 07:20
winnie the pooh
blegh, vannacht alles bij elkaar nog geen 3 uur kunnen slapen, zonder duidelijke reden.
en dat is meteen goed te merken aan mijn stemming.
straks heb ik gesprek met ouders, persoonlijk mentor en rugzakbegeleidster, en ik heb er geen zin in maar ik ga toch maar mee, voordat ik weer maar halve flarden hoor.
zo eerst nog even twee uur felle discussies voeren met technologieleraar en dan lekker kunstvakken.
Oud 08-02-2012, 20:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Afgelopen weekend een weekentje wezen skiën in Winterberg met m'n vriend en een vriendin van ons. Was super leuk en erg gezellig. Hadden een prima hotel naast een sleepliftje waar vandaan je het hele skigebied in kon en waar je ook een pas kon kopen. Bij het hotel kon je ski's huren dus dat was allemaal prima. Qua weer was het koud maar wel een lekker zonnetje en omdat er erg veel sneeuw lag, zag alles er prachtig uit en hebben we een paar dagen heerlijk kunnen skiën. Het is natuurlijk wel minder dan Oostenrijk maar voor die paar uur rijden is het echt prima. Ik vond het erg leuk.

Maandag begonnen met de longrevalidatie en het is pittig. Maandag viel het nog mee doordat we het tweede half uur ontspanningsoefeningen deden. Vandaag viel het me zwaar. Eerst op de loopband gelopen, dat valt nog mee en ging me wel goed af. Daarna krachttrainging (gewichtjes en steps), dat vond ik erg zwaar en denk dat ik morgen ook wel flink spierpijn zal hebben. Groep is gezellig en erg gemotiveerd dat is fijn. Begeleiders zijn allemaal erg aardig. Vind het wel zwaar om te combineren met werk en huishouden en hoewel de training zelf goed gaat ben ik de rest van de dag wel meer benauwd, aan het hoesten en erg moe. Ga vanavond lekker op tijd naar bed denk ik.

Echt onvoorstelbaar hoelang je doordeweek bezig bent om alles in te halen wat je normaal in een weekend aan huishouden doet. Heb nog mazzel dat m'n vriend thuis was en boodschappen kon doen, de was op gehangen heeft en gestofzuigd heeft. Wel fijn. Ik merk dat ik minder kritisch word in dat soort dingen en het voordeel van meer tijd hebben voor andere dingen toch opweegt tegen het nadeel (dat het niet precies is zoals ik het wel) en dat is wel goed. Een van m'n goede voornemens was om minder/niet meer uit te vallen over onbelangrijke dingen tegen m'n vriend en dat gaat tot nu toe erg goed.

Ik moet nog een hoop klusjes doen en daar is vanavond een prima avond voor. Heb al geprofiteerd van de kou om m'n vriezer te ontdooien. Verder ff de hal gedweild want door die sneeuwtroep zag het er niet uit. Nu de hele hal maar weer volgelegd met kranten zodat ik dat de volgende keer makkelijk op kan ruimen. Verder ff de wc gedaan, een declaratie naar m'n zorgverzekering ingevuld, een hoop mailtjes enzo gestuurd en zo m'n moeder eens bellen. M"n schoonmoeder belde maandagavond om te vragen hoe het was op m'n revalidatie en m'n eigen moeder weet nog van niets, oeps
Oud 08-02-2012, 21:14
annoniempje.
annoniempje. is offline
Citaat:
Hee das lang geleden!
Hoe gaat het?
Jij bent toch een ex-forumbaas?
Redhair post hier echt nauwelijks nog, volgens mij is de laatste keer dat ze gepost heeft best lang geleden... maar wie weet leest ze nog mee dus je zou altijd een pm kunnen sturen.

Ik heb zelf ook bijna een jaar grote plukken, of eigenlijk mijn hele pony en wat plukken daarnaast paars en roze gehad. Nu heb ik het wel iets milder maar ik vind nog steeds 1 haarkleur saai bij mij.
Mij hebben ze altijd al gepest, mede doordat ik een apartere kledingstijl heb dan de meeste mensen, en het kon me dus ook weinig schelen want op mijn school pesten ze iedereen die niet blond is met allemaal zwarte kleren en er sletterig uitziet.
Ik denk in jou geval, dat je misschien ook nagekeken wordt omdat het nu maar zo weinig is, een half plukje. Ik denk dat je beter gewoon een stuk meer kunt verven zodat het echt zegmaar een onderdeel van je haar wordt, ipv iets wat nogal klein is maar toch heel erg opvalt. Nu is het zegmaar 1 heel klein stukje wat alle aandacht naar zich toe haalt, als je meerdere plukken blauw hebt dan wordt het meer een geheel. Maar in het begin als je dat net hebt dan kijkt iedereen je aan, maar dat doen ze ook als je je haar van blond naar bruin hebt gedaan dus dat hoeft nog niet eens iets te betekenen over dat blauwe. En dat anderen het niet mooi vinden moet je dus ook gewoon grotendeels lak aan hebben. Je kunt ook eens langs de claire's gaan, daar hebben ze voor een euro of 7 best grote plukken extensions in allerlei felle kleuren(den bosch tenminste wel) dat zij van die extensions die je gewoon kunt klikken, en er dus zo weer uit kunnen. dat kun je mss eerst ff doen om te kijken hoe het staat voordat je het gaat verven.
Want met die markers zou ik in elk geval niet aan de gang gaan, dat wordt al snel lelijk.
En mocht je er helemaal vanaf willen, ff langs de kruidvat en vragen om de meest agressieve anti-roosshampoo die ze verkopen, dan gaat het er snel genoeg weer uit.
(sorry voor de lange reactie)

OT: yeeeee!!! ik had een tijdje terug bij de shoeby twee heel leuke leggings gezien, maar ik vond ze veel te duur(25 euro per stuk) dus heb ik gewoon gewacht en gewacht tot ze steeds verder afgeprijsd werden, want ik wist toch wel dat ze ze niet zouden verkopen omdat ze nogal apart zijn en in mijn dorp niemand zulke kleding draagt, dus nu heb ik ze allebei voor 15 euro in totaal! Toch slim om eens een keer te wachten met kopen.
ik zal zeker even kijken bij de claire's, een vriendin van mij zei ook dat je spoeling kon kopen ofzo. maar ik weet nier of alles van me moeder en vader mag. want ik heb nu met een roze marker dat zelfde plukje gedaan (eerst uitgewassen) en het is nu meer een soort van heel licht rood/roze. me moeder en vader vinden dit allebei wel leuk en ik heb tegen ze gezegd dat ik misschien highlights wil van die kleur. ze begonnen toen te lachen dus ik was al meteen dat het een nee werd. maar om nu highlights te zetten met een marker.. dat word hem niet. en zelf doen met haar verf of spoeling word hem ook niet. maar als ik het bij de kapper laat doen kost het ook weer zo veel geld. maar ik zou wel graag die highlights willen hebben. of me haar gewoon helemaal in die kleur. mensen zullen me dan wel heel raar vinden.. maarja, aan de ene kant denk ik van: ahjoh loop door. maar aan de andere kant maken mensen mij zo onzeker door zo raar naar mij te kijken. ik hoop snel op meer tips!

kusjes!
Oud 08-02-2012, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Highlights kan je zelf goed in je haar maken als je zo'n plastic douchemuts neemt (zoals je vaak in hotels enzo ziet) en daar dan gaatjes in maakt met bijvoorbeeld een haaknaald en daar plukjes haar doorheen trekt die je wilt verven. Zo deed m'n stiefmoeder dat wel eens bij mij met het restje verf wat zij over had.
Oud 09-02-2012, 00:43
kroot
kroot is offline
@ nijn*: das inderdaad lang geleden. Hoe is het nu met je? De laatste keer dat ik iets van Redhair las, ging het beter met haar.

tralala, waar is de structuur. Tot 15.30 in bed blijven liggen is ook niet echt bevorderlijk.
Vanavond voor het eerst gefietst sinds de sneeuw, op sommige plaatsen is het echt nog spekglad! Maar gisteren kwamen de koorleden boven de 50 op de fiets en ik lopend, dus ik vond dat ik wel weer kon gaan fietsen.
Nu gauw maar slapen want ik moet er morgen uiterlijk om 8.00 uit.
Oud 09-02-2012, 11:20
winnie the pooh
Citaat:
mensen zullen me dan wel heel raar vinden.. maarja, aan de ene kant denk ik van: ahjoh loop door. maar aan de andere kant maken mensen mij zo onzeker door zo raar naar mij te kijken. ik hoop snel op meer tips!
Mensen die je niet kennen zullen altijd raar opkijken, maar zoals je zelf al zegt moet je daar lak aan hebben want op straat kom je echt niet elke dag dezelfde mensen tegen.
En mensen die je wel kennen zullen het na een week of twee weken ook niet meer gek vinden, die raken eraan gewend.
Ik heb zelf ook mn haar paars/roze gehad, voor de helft dan, en ik heb vaak nogal aparte kleding aan, eerst werd er op school nogal raar naar gekeken, maar nu let eigenlijk niemand er nog op omdat ze nu wel weten dat ik me nu eenmaal niet zo kleed als al die blonde sletten.
Alleen een paar mensen zonder hersens maken er nog opmerkingen over maar daar kan ik alleen nog maar om lachen.

OT: gister gesprek gehad op school, met persoonlijk mentor, rugzakbegeleidster en ouders, en het was heftig. Ik heb me gisteravond in slaap moeten huilen van angst.
Ik weet zelf ook wel dat ik het niet ga redden als ik mijn rooster zo houd zoals het nu is, maar ik had gehoopt dat het wel bij 3 dagen kon blijven en dan wat meer uur op die dagen, alleen gaat dat roostertechnisch niet lukken.
Ik ga nu dus na de carnavalsvakantie op donderdag twee uurtjes extra naar school, en vanaf 20 maart komen daar op vrijdag nog 2 uur bij en op maandag 1. Op die manier heb ik alle vakken behalve engels minstens 1 uur per week, en wiskunde zelfs twee.
Ik ben echt best wel bang daarvoor, ik ben bang dat dan als ik op donderdag naar school ben geweest, en gepest aan mn hoofd heb gehad, daarna thuis nog maar weinig aan school kan doen en dan weer veel meer in de stress zit en me weer slechter ga voelen, zeker als de vrijdag er ook nog bij komt. En Joyce gaat bijna weg, dus daardoor zal ik me in het begin denk ik ook wat slechter voelen.
Voordat ik die uren erbij ga pakken gaan ze wel de klassen vantevoren al inlichten dat ik die paar uurtjes weer kom, want anders krijg ik al meteen vanaf het begin weer opmerkingen zoals 'kun je geen andere klas lastigvallen met je rotgezicht' en dat soort flauwekul.
We hebben het niet gehad over hoe we het gaan doen als ik bij de dagbehandeling terecht kan, en dat is best slecht vind ik achteraf, al heb ik er tijdens het gesprek zelf ook niet aan gedacht.
Ik wil het wel gaan proberen die extra uurtjes, maar ik heb voor mezelf wel zoiets van als ik merk dat het niet lukt dan moeten we het maar weer aanpassen, als ik daardoor teveel in de stress raak en het te druk krijg in mn hoofd, en dan thuis niet veel meer kan doen. Maar ik kan het beter even proberen, dan ben ik tenminste van dat gezeur van een aantal leraren af, en als dan blijkt dat het niet lukt zullen ze ook minder moeilijk doen dan wanneer ik het helemaal niet probeer.

Vandaag weet ik niet wat ik ga doen, ik voel me nogal somber, dus ik ga zo denk ik maar ff verder met mijn sjaal ofzo, of iets bakken want dat is ook al lang geleden.
Oud 09-02-2012, 13:44
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Damn.. wat voel ik me een watje
Eindelijk een verwijzing, durf ik weer niet. Verdomme
Wat een klote dag...
Oud 09-02-2012, 18:56
Verwijderd
Hoi ik kom even zeuren.

Maar ik voel me zo ziek en moe van alles. Ik heb zo veel stress, mijn buik doet constant pijn, mijn longen, ik word vaker 's nachts piepend wakker, of niet eens piepend, maar gewoon van ellende. Ik wil zo graag een thuis hebben dat ook een beetje voelt als thuis. Ik wil hier blijven wonen en niet weer bij andere mensen aankloppen. Bij andere mensen in huis wonen is zo zwaar. Iedereen heeft andere regels die ze als normaal zien, niet aan mij vertellen, en ik denk steeds dat ik het foutdoe. En het is zoeken naar alles en gewoon, alles, niet thuis zijn omdat ik hier ook maar voor even woon. Alsof gewoon iemand me ooit weggegooid heeft en ik nu zo'n beetje langs de wereld loop.
Mijn buik doet zoveel pijn. Ik ben zo ontzettend moe - niet van het soort dat je oplost met slapen of niet slapen. Maar ik kan zo moeilijk ontspannen van de zorgen. En ik weet dat ik over het algemeen een redelijk stabiel mens ben, en dat ik best tegen een stootje kan, en ook dat ik niet doodga, maar jezuschristus. Ik mis waar ik hiervoor woonde zo ontzettend, ik wou dat ik daar weer kon wonen en daar dan naar school ging en dat ik gewoon weer hun kind was en gewoon. Alles. Dat die vader me op dagen dat ik brak in bed lag stokvis en brood kwam brengen - 'Kindje, eten!' en 's avonds op bed televisie kijken en en en. En alles. Of naar mijn ouders. Waar dan ook, als het maar thuis is, gewoon, een thuis. En ik wil dat mijn buik niet meer zoveel pijn doet. En en en. En alles. Ik wou dat het niet was alsof ze me gewoon bam weggegooid hadden.

Maar de poes is wel vet lief.
Oud 09-02-2012, 21:02
Missy1234567890
Ik kwam helemaal koud en chagerijnig thuis. Had het echt even gehad met super control freak collega en het werk. Blij dat ze er vanaf morgen een week niet is
Oud 09-02-2012, 21:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik moet van mezelf toch maar eens gaan informeren naar de inhoud van die functie van de vacature die ik laatst vond. En ik wil weekend, een weekend wat langer duurt dan 2 dagen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten