Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2012, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Zijn jullie naarmate je ouder werd je meer of minder van je omgeving aan gaan trekken?
Minder. Tenminste, minder in de zin van dat ik me iets minder aantrek van wat mensen van me vinden, meer in de zin van dat ik iets minder egoistisch ben en wat socialer ben geworden.

En dat allemaal in de laatste paar maanden.
Advertentie
Oud 08-02-2012, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Zijn jullie naarmate je ouder werd je meer of minder van je omgeving aan gaan trekken?
Veel minder.
Oud 08-02-2012, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Veel minder.
Jij bent nog niet 'ouder', dus het telt niet
Oud 08-02-2012, 19:47
Verwijderd
Nee maar even srsly, ik weet dat ik hier vroeger echt een jankend krengetje was. Ik lees soms nog weleens dingen terug, en dan zit ik te 'en als een malle.
Dus ik ben wel blij te merken dat ik in die zin veranderd ben.
Oud 08-02-2012, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Jij bent nog niet 'ouder', dus het telt niet
Excuus.
Oud 08-02-2012, 19:50
Verwijderd
Maar jongens, de elfstedentocht gaat niet door, en RTL4 gaat nog een paar uur over de elfstedentocht praten, net als nieuwsuur en P&W.
Oud 08-02-2012, 19:51
Verwijderd
Ik ben nog lang niet volwassen en zo, maar ik heb juist het idee dat ik me er veel meer van ben aangetrokken. Eerst was ik een beetje zo van 'humpompom, oh, huh, wat? Nieuwe schoenen kopen? Buitenwereld? ' en nu functioneer ik wel ongeveer als normaal mens.
Verwijderd
Citaat:
Nee maar even srsly, ik weet dat ik hier vroeger echt een jankend krengetje was. Ik lees soms nog weleens dingen terug, en dan zit ik te 'en als een malle.
Dus ik ben wel blij te merken dat ik in die zin veranderd ben.
Oh, ja, dit wel ja .
Verwijderd
Citaat:
Maar jongens, de elfstedentocht gaat niet door, en RTL4 gaat nog een paar uur over de elfstedentocht praten, net als nieuwsuur en P&W.
Ja, het is belachelijk. Moet ik 'help ons kind is te dik' missen voor Elfsteden-geouwehoer.
Verwijderd
Citaat:
Oh, ja, dit wel ja .
Jij hebt het ergste nooit meegemaakt
Oud 08-02-2012, 19:52
Verwijderd
Ach. Ik poste vroeger in LJH
Oud 08-02-2012, 19:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik postte vroeger op L&R.
Oud 08-02-2012, 19:54
Verwijderd
Ik gebruikte vroeger volledig irrelevant schuinschrift en misplaatste smileys
Oud 08-02-2012, 19:55
Verwijderd
Ik trek me nog best veel aan van mijn omgeving. Zeker in de zin van wat de rest van de wereld van mij vindt. En ik haat het dat ik het doe, want ik kan er soms echt down van worden, maar het knopje wil nog niet op. Ik kan niet zeggen 'denk maar lekker wat je wil, het doet me niks'. Want ik vind het wel belangrijk. Wat dat betreft zou ik best in LJH kunnen posten, maar dan denk ik weer dat ook de mensen op het forum me stom/zwak/weetikhet vinden en dat wil ik ook niet. Al vertel ik het nu dus wel.
Oud 08-02-2012, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ik trek me nog best veel aan van mijn omgeving. Zeker in de zin van wat de rest van de wereld van mij vindt. En ik haat het dat ik het doe, want ik kan er soms echt down van worden, maar het knopje wil nog niet op. Ik kan niet zeggen 'denk maar lekker wat je wil, het doet me niks'. Want ik vind het wel belangrijk. Wat dat betreft zou ik best in LJH kunnen posten, maar dan denk ik weer dat ook de mensen op het forum me stom/zwak/weetikhet vinden en dat wil ik ook niet. Al vertel ik het nu dus wel.
Is totaal normaal op jouw leeftijd. En niemand vind je stom of zwak, mensen die dat vinden zijn stom.
Oud 08-02-2012, 19:58
Verwijderd
Ik was ook altijd heul zwak, dat is nu pas aan het overgaan. En ik ben al 23. Je bent op je 17e gewoon nog kind en net puber-af. Pas in je twintiger jaren word je een beetje verstandig en volwassen.
Als ik voor mezelf spreek dan.
Oud 08-02-2012, 20:00
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Jij hebt het ergste nooit meegemaakt
Ik trouwens ook niet. Link eens iets.
Verwijderd
Citaat:
Ik trouwens ook niet. Link eens iets.
Nee, ik wil dat allemaal niet meer oprakelen als je het niet erg vindt.
Verwijderd
Hihi ik dacht op mijn 17e dat ik heeeeeeuuuuuul volwassen was
Oud 08-02-2012, 20:01
Verwijderd
Citaat:
En nu denk je dat weer, en als je 25 bent denk je ':')'.
Oud 08-02-2012, 20:02
Verwijderd
Nee hoor ik vind mezelf niet zo volwassen op het moment eigenlijk
Verwijderd
Het is wel fijn om te horen dat ik niet helemaal gek ben. Maar ik vind wel dat ik me niks of in ieder geval minder van de rest van mijn omgeving aan moet trekken, maar dat lukt gewoon niet. Bij alles dat anderen doen, begin ik vanalles te bedenken hoe dat betrekking op mij zou kunnen hebben en zo.
Verwijderd
Oh
Verwijderd
En nu ga ik naar bed. Ja, om negen uur. Ik ben moe. En ziek.
Oud 08-02-2012, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Het is wel fijn om te horen dat ik niet helemaal gek ben. Maar ik vind wel dat ik me niks of in ieder geval minder van de rest van mijn omgeving aan moet trekken, maar dat lukt gewoon niet. Bij alles dat anderen doen, begin ik vanalles te bedenken hoe dat betrekking op mij zou kunnen hebben en zo.
Ik heb dat nu ook nog best wel hoor. Sommige mensen hebben dat gewoon. Niet iedereen heeft /care.
Verwijderd
Je gaat je vanzelf minder van je omgeving aantrekken hoor . Maar je moet je ook niet helemaaal niets aantrekken, want dat is natuurlijk ook weer niet goed enzo.
Vowel
Vowel is offline
Slaap lekker.
Verwijderd
Citaat:
Dat denk ik niet zo, eigenlijk. Volwassen worden/zijn lijkt me maar moeilijk.
Oud 08-02-2012, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Het is ook kut.
Verwijderd
Citaat:
Slaap lekker.
Dankje.
Verwijderd
Weltrusten!
Oud 08-02-2012, 20:07
Verwijderd
Ik heb het idee dat ik qua wat mensen vinden beter in balans ben dan eerst, en dat ik voor mezelf kan denken. Nu kan ik dingen ook helderder zien. Maar ik zou wel sterker willen zijn, zodat ik niet zo naar werd van mijn huisvestingsissues en wat meer zin had in de dingen en weer wat vrolijker kon zijn en zo. Maar goed, daar heb ik nog duizendmiljard jaar voor.
Oud 08-02-2012, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het idee dat ik qua wat mensen vinden beter in balans ben dan eerst, en dat ik voor mezelf kan denken. Nu kan ik dingen ook helderder zien. Maar ik zou wel sterker willen zijn, zodat ik niet zo naar werd van mijn huisvestingsissues en wat meer zin had in de dingen en weer wat vrolijker kon zijn en zo. Maar goed, daar heb ik nog duizendmiljard jaar voor.
je bent 16 Je hoeft het nog helemaal niet te hebben over 'eerst'.

En echt, je bent heel sterk. Ik zou namelijk op m'n 16e nooit in zo'n situatie willen en kunnen zitten; in een vreemd land, niet zeker van m'n huisvesting, weg bij m'n ouders. Sterker nog, dat zou ik NU nog niet eens aankunnen.
Niet zo'n haast hebben hoor, je bent 16, je mag nog onzeker en bang en alles zijn.
Oud 08-02-2012, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Het is ook kut.
Wat vind je er kut aan? Het stelt toch bitter weinig voor?
Oud 08-02-2012, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Wat vind je er kut aan? Het stelt toch bitter weinig voor?
Ik vind het moeilijk.
Oud 08-02-2012, 20:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het hoeft ook niet per se.
Oud 08-02-2012, 20:14
Verwijderd
Citaat:
je bent 16 Je hoeft het nog helemaal niet te hebben over 'eerst'.

En echt, je bent heel sterk. Ik zou namelijk op m'n 16e nooit in zo'n situatie willen en kunnen zitten; in een vreemd land, niet zeker van m'n huisvesting, weg bij m'n ouders. Sterker nog, dat zou ik NU nog niet eens aankunnen.
Niet zo'n haast hebben hoor, je bent 16.
Nouja, ik was op mijn twaalfde wel duidelijk een ongeleid projectiel. Dat is eerst.

En, ja, misschien. Maar ik denk dat de meeste mensen echt veel meer kunnen dan ze van tevoren denken. Als ik van tevoren had geweten hoe het zou lopen had ik nooit gedurfd, maar nu ben ik er toch, een beetje verdrietig soms, maar ik heb geen spijt dat ik gegaan ben, zegmaar.
Oud 08-02-2012, 20:17
Verwijderd
Citaat:
steeds minder! En de laatste tijd nog minder. Ik heb geen eens zin meer om op mensen om me heen te letten op straat. Dat scheelt zoveel ruimte in je hoofd, als je er niet constant over na hoeft te denken wat iedereen maar van je vindt.
Oud 08-02-2012, 20:17
Verwijderd
Wat vinden jullie eigenlijk volwassen? Wanneer ben je volwassen?
Oud 08-02-2012, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Als je waterstanden doorgeeft.
Oud 08-02-2012, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Als je waterstanden doorgeeft.

Dan ben ik nog niet volwassen.
Oud 08-02-2012, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Geen flauw idee.

Ik hoor ook van een hoop 40'ers (bijvoorbeeld op het Vivaforum ofzo ) dat je je nooit echt volwassen gaat voelen. Dat je wel 40 bent, maar dat je je nog 20 voelt, en denkt 'jeetje, ik ben gewoon 40'.
Oud 08-02-2012, 20:22
Verwijderd
Ik denk 'jeetje, ik ben al 20'
Oud 08-02-2012, 20:23
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik heb echt geen idee. Toen ik klein was vond ik iedereen volwassen, maar nu weet ik eigenlijk helemaal niet wat ik "volwassen" vind. Als ik naar mezelf kijk.. err.. ik voel me niet volwassen, of zo. Of in ieder geval, ik heb niet het idee dat ik me anders voel dan 8 jaar geleden. Maar volgens mij heeft niemand dat. Dus wanneer ben je dan precies volwassen (ik wilde "gewassen" typen )..? Ik weet het echt niet.
Oud 08-02-2012, 20:23
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik denk 'jeetje, ik ben al 20'
En ik denk: "Was ik maar weer twintig."
Oud 08-02-2012, 20:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En ik denk: "Was ik maar weer twintig."
Quarterlifecrisis!
Oud 08-02-2012, 20:25
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Quarterlifecrisis!
Ja.
Oud 08-02-2012, 20:27
Verwijderd
Maar serieus: mijn oma zei dat ze volwassen was op het moment dat ze geen ouders meer had. Ik denk dat dat wel een maatstaf is - daarvoor ben je altijd nog iemands kind, en je hebt iets boven je dat er toch is, en daarna valt dat weg en ben je écht alleen. Of ja, wel mensen die je helpen, maar niet meer iemand die onvoorwaardelijk voor je zorgt. Misschien ook wel als je ouders echt hulpbehoevend zijn, of één van de twee dood en dat je de ander dan ineens niet meer ziet als iemand die echt voor je zou zorgen omdat dat niet meer kan. Zoiets. Dat zal per mens verschillen omdat sommige mensen ook een slechte (/geen) relatie met hun ouders hebben, maar ik denk dat het best wel dat zou kunnen zijn.
Oud 08-02-2012, 20:28
Verwijderd

Iconisch dit.
Oud 08-02-2012, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het moeilijk.
Waar zit voor jou de moeilijkheid dan?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten