Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2012, 00:18
Verwijderd
Citaat:
of "welk seizoen is het nu?". Die vraag leid ik wel altijd even in, met "ik moet u als testje een paar simpele vragen stellen", zodat ze niet meteen denken dat ik ze voor gek heb verklaard de volgende vraag is dan "wat is de datum van vandaag?" waarop een (verder wel verwarde) patiënt laatst heel mooi reageerde met "daarvoor ben ik hier niet hoor! je kijkt maar op de kalender!" (maar toen ik vroeg "waarvoor bent u hier dan wel?" zei hij "voor de vogels")
hmm ja, maar nog gênanter dan die vragen stellen, is oprecht niet een fatsoenlijk antwoord kunnen geven.
Ik heb dat soort vragen best vaak gekregen en ik kan ze altijd wel beantwoorden, maar ik heb wel eens dingen teruggelezen over periodes dat het veel slechter ging met me. Dan draaide ik er omheen. Misschien snapte ik de vraag ook niet. Ik associeerde wat. Dat vind ik best gênant om over mezelf te lezen.
Advertentie
Oud 19-02-2012, 00:19
Verwijderd
Oud 19-02-2012, 00:33
Verwijderd
Citaat:
hmm ja, maar nog gênanter dan die vragen stellen, is oprecht niet een fatsoenlijk antwoord kunnen geven.
Ik heb dat soort vragen best vaak gekregen en ik kan ze altijd wel beantwoorden, maar ik heb wel eens dingen teruggelezen over periodes dat het veel slechter ging met me. Dan draaide ik er omheen. Misschien snapte ik de vraag ook niet. Ik associeerde wat. Dat vind ik best gênant om over mezelf te lezen.
Mjah, op het moment zelf hebben mensen dat natuurlijk meestal niet door. Ik zie inderdaad vaker dat mensen gewoon wat gaan raden of een antwoord geven dat geen antwoord op de vraag is (we zijn een open afdeling, dus daar verblijven geen mensen in een diepe psychose, maar wel in een ziekenhuis, dus ik kom vaak bij mensen die delirant zijn door de koorts). Maar ik kan me voorstellen dat het raar is om dat achteraf over jezelf te lezen.
Oud 19-02-2012, 00:38
Verwijderd
Oh Sarah! Jij bent er wat handig. Ik lees net in de bijsluiter van Nabuproxen dat je moet oppassen met alcohol ivm met maagproblemen. Maar als ik dat bij het avondeten, rond 7 uur / half 8 heb ingenomen, dan kan ik toch prima rond 10 uur alcohol drinken?
Oud 19-02-2012, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Oh Sarah! Jij bent er wat handig. Ik lees net in de bijsluiter van Nabuproxen dat je moet oppassen met alcohol ivm met maagproblemen. Maar als ik dat bij het avondeten, rond 7 uur / half 8 heb ingenomen, dan kan ik toch prima rond 10 uur alcohol drinken?
Ik vind van wel
Oud 19-02-2012, 00:41
Verwijderd
Ik weet niet of je nu naproxen of ibuprofen bedoelt, maar voor allebei geldt dat het er vooral om gaat dat het niet tegelijk met alcohol in je maag zit OF dat als je er maagklachten van krijgt je daar niet nog eens alcohol bovenop gooit, dus dat kan inderdaad prima, als je geen maagklachten hebt.
Oud 19-02-2012, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Mjah, op het moment zelf hebben mensen dat natuurlijk meestal niet door. Ik zie inderdaad vaker dat mensen gewoon wat gaan raden of een antwoord geven dat geen antwoord op de vraag is (we zijn een open afdeling, dus daar verblijven geen mensen in een diepe psychose, maar wel in een ziekenhuis, dus ik kom vaak bij mensen die delirant zijn door de koorts). Maar ik kan me voorstellen dat het raar is om dat achteraf over jezelf te lezen.
Achja, om sommige dingen kan ik dan ook wel weer lachen. Dan heeft iemand wat letterlijke quotes van me opgeschreven, of een situatie uitgebreid beschreven en dat moet ook wel een beetje maf zijn geweest. Het is alleen een beetje moeilijk voor te stellen, voor mij nu, maar toen ook voor de mensen om me heen denk ik.
Oud 19-02-2012, 00:43
Verwijderd
Vaak zijn mensen die delirant zijn ook bang. Maar ik heb ook iemand meegemaakt die ervan overtuigd was dat hij nog op de cruise was die hij een tijd daarvoor had gemaakt. Dat was eigenlijk jammer om te behandelen
Oud 19-02-2012, 00:45
Verwijderd
Nouja, de mensen om je heen weten wat er op dat moment met je aan de hand is en kunnen dat dan relativeren. Ik denk dat het voor jezelf lastiger is, zo'n "was ik dat echt" gevoel.
Oud 19-02-2012, 00:46
Verwijderd
oh dan wil ik ook wel wat vragen! Want in de bijsluiter van mijn pillen staat dat het wordt afgeraden om alcohol te drinken omdat je lever sneller beschadigt. Betekent dat, dat ik echt helemaal geen alcohol meer moet drinken, of kan ik best eens per maand ofzo wel een biertje nemen? (ik heb al eens een leverontsteking gehad, maar dat is wel weer helemaal goed nu)
Oud 19-02-2012, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Nouja, de mensen om je heen weten wat er op dat moment met je aan de hand is en kunnen dat dan relativeren. Ik denk dat het voor jezelf lastiger is, zo'n "was ik dat echt" gevoel.
ja, nou, dat heb ik dan vooral met dingen waar ik emotioneel heel ander op reageerde dan dat ik nu zou doen.
Oud 19-02-2012, 00:51
Verwijderd
Citaat:
oh dan wil ik ook wel wat vragen! Want in de bijsluiter van mijn pillen staat dat het wordt afgeraden om alcohol te drinken omdat je lever sneller beschadigt. Betekent dat, dat ik echt helemaal geen alcohol meer moet drinken, of kan ik best eens per maand ofzo wel een biertje nemen? (ik heb al eens een leverontsteking gehad, maar dat is wel weer helemaal goed nu)
Meestal betekent dat, dat je vooral niet veel of dagelijks moet gaan drinken, maar dat bij gelegenheid een glaasje best kan! Maar je hebt wel zware medicijnen toch? Dus misschien is het handig om een keer aan je arts te vragen (die drinkt zelf vast ook wel eens alcohol en zal je er heus niet om veroordelen )
Oud 19-02-2012, 00:51
Verwijderd
Het leukste aan www.whydidyoubuymethat.com vind ik niet de plaatjes van de stomme cadeaus, maar dat er bij elk plaatje wel iemand in de comments is die echt vindt dat het een fantastisch cadeau is

(en er staan trouwens ook wel dingen bij die ik zelf leuk zou vinden)
Oud 19-02-2012, 00:57
Verwijderd
Citaat:
ik vraag haar volgende week ten huwelijk.

Citaat:
dankjullie! Het is ook geen heel spontaan aanzoek, eigenlijk.

Citaat:
klopt. Maar we hebben het al afgesproken. Ik ga het haar vragen omdat ze het leuk vind.
Oud 19-02-2012, 01:04
Verwijderd
Citaat:
Meestal betekent dat, dat je vooral niet veel of dagelijks moet gaan drinken, maar dat bij gelegenheid een glaasje best kan! Maar je hebt wel zware medicijnen toch? Dus misschien is het handig om een keer aan je arts te vragen (die drinkt zelf vast ook wel eens alcohol en zal je er heus niet om veroordelen )
Ja, dat wil ik al maanden vragen aan de mdl-arts, maar om een of andere duistere reden lopen alle telefonische afspraken mis.
Maar dit is wel hoopvol! Ik kan het prima laten, maar ik houd stiekem wel van een biertje af en toe.
Oud 19-02-2012, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Het leukste aan www.whydidyoubuymethat.com vind ik niet de plaatjes van de stomme cadeaus, maar dat er bij elk plaatje wel iemand in de comments is die echt vindt dat het een fantastisch cadeau is

(en er staan trouwens ook wel dingen bij die ik zelf leuk zou vinden)
Nou zit ik klikkerdieklik heel veel tijd te verdoen op die site
Oud 19-02-2012, 01:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag altijd als eerst wat een persoon van kernenergie vindt. Dan kan je gelijk onderscheiden of het een dom westlandsnolletje, groenlinkshippie of normaal persoon is.
puh-lease, ga nou niet stoer lopen doen, want je bent in sociale situaties hartstikke normaal, hoe graag je misschien ook rebels wil zijn.
Oud 19-02-2012, 01:15
Verwijderd
Citaat:
puh-lease, ga nou niet stoer lopen doen, want je bent in sociale situaties hartstikke normaal, hoe graag je misschien ook rebels wil zijn.
Oud 19-02-2012, 01:17
Verwijderd
Eigenlijk heb ik wel zin in een fuckload shoarma. Of zo. *ponders*
Oud 19-02-2012, 01:39
Verwijderd
Awh die arme Guidetti.
Oud 19-02-2012, 02:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Eigenlijk heb ik wel zin in een fuckload shoarma. Of zo. *ponders*
Fuck yeah. Ik wil snaaien en drinken, NU. Maar nee hoor, ik heb nu NIKS in huis behalve droge pasta.
Oud 19-02-2012, 02:10
Verwijderd
huh, hoe is het ineens twee uur?
Oud 19-02-2012, 02:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Geen idee, maar het bevalt me maar niks!
Oud 19-02-2012, 02:25
Verwijderd
Nee het was ook niet mijn bedoeling.
Oud 19-02-2012, 02:56
Verwijderd
eek
Oud 19-02-2012, 02:58
Verwijderd
Oh wauw
Oud 19-02-2012, 03:01
Verwijderd
He Apate, als ik nou naar bed ga, ga jij dan ook (gewoon naar je eigen bed natuurlijk)? Theodoor kan niet, hij speelt een spel met vrienden dat al drie uur bijna afgelopen is.
Oud 19-02-2012, 03:03
Verwijderd
Ja, ik ga zo slapen. Ik ben best wel heel erg een beetje heel moe
Oud 19-02-2012, 03:04
Verwijderd
Oh en ik heb een donut <3
Oud 19-02-2012, 03:04
Verwijderd
Ja. Ik ook denk ik. Ondanks het gepraat hier zijn de konijnen in elk geval diep in slaap, ze liggen plat als vloermatjes in het hok ik moet ze nog hun avondwortel geven, dat doe ik normaal voor ik naar bed ga

Lekker. Ik had net een Luikse wafel
Oud 19-02-2012, 03:06
Verwijderd
Awh :bloos; konijnen!
Oud 19-02-2012, 03:08
Verwijderd
ja!

Welterusten
Oud 19-02-2012, 03:09
Verwijderd
Oh ja, slapen welterusten!
Oud 19-02-2012, 03:17
Verwijderd
Ik lig in bed
Oud 19-02-2012, 05:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Feestje was als vanouds gezellig Trusten allen!
Oud 19-02-2012, 08:27
Verwijderd
iedereen ligt zeker nog te slapen?!
Oud 19-02-2012, 09:35
Verwijderd
Ik ben weer wakker. Een heeeele goede morgen!
Oud 19-02-2012, 10:02
Verwijderd
yeah! GOEIEMORGEN
Oud 19-02-2012, 10:05
Verwijderd
Gaat u een goede dag tegemoet?
Oud 19-02-2012, 10:10
Verwijderd
Chicka, had je nu net een avatar, of verbeeldde ik me dat maar?
Oud 19-02-2012, 10:28
Verwijderd
ja dat had ik .

u hief je niet te zeggen, ik moet stiekum lachen om mensen die nu met een kater en lange gezichten rondlopen omdat ze de 2e dag op carnaval al geen stem meer hebben en vroeg moesten opstaan.

hoe gaat het met jullie?? gan jullie vandaag nog iets doen??/
Oud 19-02-2012, 10:37
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
hoe gaat het met jullie?? gan jullie vandaag nog iets doen??/
Ik ga vandaag koffie drinken, schoonmaken en zeer waarschijnlijk iets lekkers bakken, maar ik weet nog niet wat.
Oud 19-02-2012, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ga vandaag koffie drinken, schoonmaken en zeer waarschijnlijk iets lekkers bakken, maar ik weet nog niet wat.
iets bakken is altijd lekker

ik ga een optocht kijken die zowat langs mn huis komnt als het weer meewerkt
Oud 19-02-2012, 11:20
Verwijderd
Seaudetering, ik heb zó bizar gedroomd dat ik het niet eens ga oprakelen in het daarvoor bestemde topic want eh, TEH FUCK.
Oud 19-02-2012, 11:25
Verwijderd
Ik ga ook schoonmaken en iets bakken
Oud 19-02-2012, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ga ook schoonmaken en iets bakken
Ik zou iemand een poets bakken, oude stylo

Unf, ik hoor carnavalswagens
Oud 19-02-2012, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Feestje was als vanouds gezellig Trusten allen!
Dus je vrije zaterdagavond is niet helemaal tits up gegaan?
Oud 19-02-2012, 11:35
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Seaudetering, ik heb zó bizar gedroomd dat ik het niet eens ga oprakelen in het daarvoor bestemde topic want eh, TEH FUCK.
Morgen!

Ben nu wel benieuwd.
Oud 19-02-2012, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Morgen!

Ben nu wel benieuwd.
Uhhuh. Maar eh, nee. En hoe meer details ik herinner, hoe onwaarschijnlijker het gaat worden
Oud 19-02-2012, 11:37
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Dat zijn de beste dromen.

Regels voor berichten