Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2012, 17:35
DeZwarteWolf
DeZwarteWolf is offline
Volgend schooljaar ga ik naar de middelbare, en ik weet zo ongeveer wat ik moet kopen maar wat precies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2012, 17:38
Verwijderd
Waarschijnlijk krijg je wel een lijst met dingen die je moet aanschaffen voor het jaar. Wat je sowieso nodig hebt:

- pennen
- potloden
- puntenslijper
- gum
- kleurpotloden (waren wij verplicht voor tekenen)
- markers (zijn ook wel handig)
- een (school)agenda
- een geodriehoek
- een rekenmachine, je moet even kijken welke rekenmachine jouw school gebruikt! Meestal is het een casio van rond de 10 euro.
- schriften/collegeblokken. Wat je zelf fijn vindt of wat de school je verplicht.
- een schaar is ook wel handig
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 18:08
Em.
Em. is offline
Inderdaad, zoiets. Al moet ik zeggen dat in ieder geval de kleurpotloden, markers en zeker de passer en schaar (vooral de passer!) na een tijdje niet meer terug te vinden zijn. Als je pennen hebt, een potlood (en gum en puntenslijper), een schrift (nou ja, meerdere, hoewel ik het nu houd op één collageblok voor alles) en tot slot een agenda, ben je al heel ver. Oh! En een rekenmachine. Die moet ook echt wel. En dan tot slot ergens een geodriehoek in je tas gooien.

Maar waarschijnlijk krijg je nog wel een hele lijst van school, dat kreeg ik ook in de brugklas.
Oud 22-02-2012, 12:01
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
leraren zijn hongerige mensen, snelhechters vreten ze gemiddeld zo'n 15 per jaar.
nee grapje, maar bij ons moet je altijd opdrachten inleveren in een snelhechter en die gaan er nogal veel doorheen. maar die heb je ook gewoon bij de action.
Oud 23-02-2012, 14:20
Camou
Camou is offline
Btw, koop alles bij de action. Zou geen woordenboeken / atlas kopen voor de twee keer dat je erin kijkt in je hele schoolcarriere
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 14:30
Carbi
Carbi is offline
een schooltas waar de boeken in passen zijn jullie nog vergeten (a)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 18:30
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
en ik raad je ook aan om een flexibele geodriekhoek en lineaal te halen want die overleven langer.
passers heb je bij de action ook met een soort van dop erop ipv dat ze in een doosje zitten, die passen dus gewoon in je etui. En op die manier overleven ze ook langer want mijn ervaring is dat passerdoosjes binnen een uur in scherven in je tas liggen.
Oud 23-02-2012, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Btw, koop alles bij de action. Zou geen woordenboeken / atlas kopen voor de twee keer dat je erin kijkt in je hele schoolcarriere
Als je een beetje normaal eindexamen wil doen zou ik toch wel een woordenboek aanschaffen. Maar voor de eerste klas is dat nog wat overenthousiast.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 09:43
Verwijderd
bij ons stonden woordenboeken en een atlas gewoon op de boekenlijst, net als de rekenmachine trouwens. die kon je gewoon aanvinken bij het bestellen van je boeken en kreeg je dan via school. als je over een tijdje dus je boekenlijst krijgt moet je daar even naar kijken. snelhechters zijn inderdaad handig. ik koop meestal aan het begin van ieder schooljaar een pakje met iets van 20 van die dingen. als je je boeken wilt kaften is kaftpapier ook handig maar dat moet je zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 10:54
Verwijderd
Atlas heb je echt niet nodig. Woordenboeken wel, maar dat heeft geen haast dus wacht een mooie aanbieding af.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 11:05
Camou
Camou is offline
Citaat:
Als je een beetje normaal eindexamen wil doen zou ik toch wel een woordenboek aanschaffen. Maar voor de eerste klas is dat nog wat overenthousiast.
Mwah, maar dan liggen ze 5 jaar te verstoffen. Dan kan je beter dan een woordenboek kopen. De meeste scholen hebben die dingen ook in de mediatheek maar dan moet je wel op tijd lenen. Daarnaast heb ik zelf geen woordenboek gebruikt bij mijn eindexamen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 09:07
Verwijderd
Zoals ik al zei voor de eerste klas is dat wel wat overenthousiast ja. En dat jij het zonder kan betekent niet dat iedereen dat kan he ?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 14:40
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
woordenboeken zijn er ook genoeg 2de hands,
met woordenboeken moet je wel iets beter uitkijken uit welk jaar die komt, en ik zou ook een woordenboek pakken voor vmbo, gewoon omdat die vaak wat duidelijker/luchtiger uitgelegd zijn (zegmaar meer in jip&janneke ipv politieke taal) ookal ga je naar vwo.

Voor aardrijkskunde moesten wij ook een atlas hebben, maar dat moest gewoon 'een bosatlas' zijn omdat we m nauwelijks gebruikte hebben ze niet een isbn nummer gegeven en mocht het dus ook een wat oudere zijn. Die heb ik toen gewoon op een boekenmarkt hier in t dorp voor 5 euro gekocht.
Oud 07-03-2012, 18:29
AmberHomework
AmberHomework is offline
Ja, en zorg ook dat je een goede fiets hebt als je fietst. Het is niet echt cool als je met alleen een stuur in je handen drijfnat de klas in komt met water in je mond, omdat je de sloot bent gereden
Reageren

Regels voor berichten