Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2012, 10:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, het is trouwens alleen een beetje onhandig dat ik ook niet echt goed internet heb op het moment. Ik lift nog mee op het netwerk boven maar de verbinding is niet bepaald goed helaas. Heb een eigen abonnement afgesloten, maar dat duurt nog wel 1-2 weken voordat dat ingaat. En ik heb m'n router enzo ook nog niet. Dus """kopen""" gaat niet echt makkelijk.
Oud 23-02-2012, 10:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou ja, het is nogal zo'n realtime/reallife format, dus bv ook kleine camera's op apparatuur, brancards etc zodat het er er allemaal fancy uit ziet.
Ik vind het al twijfelachtig als het op de "oude" manier wordt gedaan, ik kan me voorstellen dat sommige patiënten daardoor overrompeld worden.

En als die camera's minder zichtbaar zijn zeg je als patiënt misschien dingen die je liever niet publiekelijk bekend wil maken, waar je achteraf spijt van krijgt. Of, erger nog, je geeft toestemming en voelt je zo bekeken waardoor je dingen niet zegt, en dat is niet echt bevorderlijk voor je behandeling.

Ik vind het een beetje dubieus allemaal, het is natuurlijk mooie PR voor de ziekenhuiszorg, maar het moet niet over de rug van de patiënt gaan. Die camera verandert gewoon de sfeer in de behandelkamer. Het moet een vertrouwelijke, afgesloten omgeving zijn, waar een patiënt rustig zijn verhaal kan doen en niet ook nog rekening moet houden met een camera.

Verder blijkt dat er nu dus al een aantal keer "per ongeluk" gefilmd is, terwijl personeel of patiënt dat niet wilde. Misschien een beetje paranoïde van me, maar ik begin me dan toch af te vragen of dat niet vaker voorkomt dat er in de regiekamer wordt gegluurd of afgeluisterd.
Oud 23-02-2012, 10:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh blijkbaar krijg ik ook een andere kraan in de douche, omdat die voor geen meter was aangesloten en lekte.
Oud 23-02-2012, 10:41
Verwijderd
Hmpf, ik heb brood zonder beleg mee genomen omdat de kantine de hele week aankondigde op donderdag Thaise bospaddestoelensoep te serveren (en ik daar dan mijn brood in wilde soppen). Maar vandaag is er ineens de keuze uit bruinebonensoep of vissoep. Hallo, dat kan ik toch niet op m'n werk eten
De vorige keer dat er Thaise bospaddestoelensoep werd aangekondigd, ging het ook al niet door.
Nouja, kaaskroketje kopen dan maar
Oud 23-02-2012, 10:43
Verwijderd
Citaat:
True

Ja? Ik heb dat nog niet echt gemerkt Ik heb nu sinds... vrijdag geen tv gekeken, maar vind het nog steeds vervelend. Ik hou er heel erg van om thuis te komen, op de bank te ploffen en wat heen en weer te zappen tussen slechte programma's
Ik kijk de laatste tijd ook meer tv dan ik eigenlijk wil. Maar vooral doordat ik steeds meer series volg. Gelukkig gaan die komende week bijna allemaal op zomerstop
Oud 23-02-2012, 10:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik kijk de laatste tijd ook meer tv dan ik eigenlijk wil. Maar vooral doordat ik steeds meer series volg. Gelukkig gaan die komende week allemaal op zomerstop
'Zomerstop' in februari?
Oud 23-02-2012, 10:44
Verwijderd
Citaat:
'Zomerstop' in februari?
ja van maart tot september ofzo, Amerikanen he
Oud 23-02-2012, 10:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hmpf, ik heb brood zonder beleg mee genomen omdat de kantine de hele week aankondigde op donderdag Thaise bospaddestoelensoep te serveren (en ik daar dan mijn brood in wilde soppen). Maar vandaag is er ineens de keuze uit bruinebonensoep of vissoep. Hallo, dat kan ik toch niet op m'n werk eten
De vorige keer dat er Thaise bospaddestoelensoep werd aangekondigd, ging het ook al niet door.
Nouja, kaaskroketje kopen dan maar
Deceptie!

Maar vissoep is toch wel lekker? <3
Oud 23-02-2012, 10:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ja van maart tot september ofzo, Amerikanen he
Ja hoor

Welke series stoppen dan? Hopelijk niet iets dat ik volg
Oud 23-02-2012, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Er zit toch wel een heel zachte, subtiele smaak aan pandanrijst? Die vind ik behoorlijk goed te doen
Ja, pandanrijst smaakt lekker misschien dat ik snelkookrijst gewoon te smakeloos vond.
Oud 23-02-2012, 10:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik hou ook van pandanrijst plakrijst is sowieso veel lekkerder dan droge rijst vind ik.
Oud 23-02-2012, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Deceptie!

Maar vissoep is toch wel lekker? <3
vissoep is best lekker als er geen mosselen in zitten want die zijn trouwens ook wel lekker maar ik ben er licht allergisch voor, maar ik heb geen tandenborstel bij me en nog wel patienten vanmiddag!
Oud 23-02-2012, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Ja hoor

Welke series stoppen dan? Hopelijk niet iets dat ik volg
desperate housewives, big bang theory, house, glee, de Nederlandse uitzendingen van ANTM.

Ik weet niet zeker of ze allemaal tot september stop blijven.
Oud 23-02-2012, 10:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind dat die reparatieknakker weleens klaar mag zijn, ik moet nog schoonmaken in m'n oude kamer en ik moet over een uur alweer naar stage.
Oud 23-02-2012, 10:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
desperate housewives, big bang theory, house, glee, de Nederlandse uitzendingen van ANTM.

Ik weet niet zeker of ze allemaal tot september stop blijven.
Wut, Glee?
Oud 23-02-2012, 10:52
Verwijderd
Oh, Glee gaat (na eergisteren) in april weer verder, vind ik nu. Misschien de rest ook wel.
Oud 23-02-2012, 10:54
Verwijderd
Oh House gaat ook in april weer verder. Ze zullen wel voorjaarsstop doen ofzo.
Oud 23-02-2012, 10:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh, Glee gaat (na eergisteren) in april weer verder, vind ik nu. Misschien de rest ook wel.
Oh, ik had even gemist dat die van gisteren even de laatste was nou ja, ik moet 'm nog kijken, dus heb ik er nog één tegoed
Oud 23-02-2012, 10:56
Verwijderd
Oh en DH gaat maar 2 weken op pauze. En die had laatst ook al een keer overgeslagen. Ik snap het niet meer.
Oud 23-02-2012, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik had even gemist dat die van gisteren even de laatste was nou ja, ik moet 'm nog kijken, dus heb ik er nog één tegoed
nouja het is dus kennelijk ook geen season's final, het gaat daarna in april en mei weer verder!
Oud 23-02-2012, 10:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, oke. Dus stopt maar een maand.
Oud 23-02-2012, 10:59
Verwijderd
Ja
Oud 23-02-2012, 10:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke
Oud 23-02-2012, 11:16
Miekje*
Miekje* is offline
Hey, CR, hoe is het met je nieuwe huuske?
Oud 23-02-2012, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Verder blijkt dat er nu dus al een aantal keer "per ongeluk" gefilmd is, terwijl personeel of patiënt dat niet wilde. Misschien een beetje paranoïde van me, maar ik begin me dan toch af te vragen of dat niet vaker voorkomt dat er in de regiekamer wordt gegluurd of afgeluisterd.
Yeah, hoeveel er in besloten kring bekeken wordt in het kader van "lachen gieren brullen". Gek dat een ziekenhuis zich daarvoor laat lenen, ik vind het geen goede reclame. De implicaties zijn dat mensen zich drukker gaan maken of er niet ergens verborgen camera's hangen in plaats van hun kwaal, probleem of de mogelijke ingreep zelf. Treurig.
Oud 23-02-2012, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Oh House gaat ook in april weer verder. Ze zullen wel voorjaarsstop doen ofzo.
Chase was toch de laatste aflevering van S08 en dat was toch ook meteen het slot? Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen? *hoopt vurig*
Oud 23-02-2012, 11:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hey, CR, hoe is het met je nieuwe huuske?
Wisselend Het klussen en alles duurde veul langer dan gepland, en toen ben ik een beetje erg over m'n grenzen gegaan (dom dom), dus halfdood. Nu zit ik erin en staat nog steeds niet alles op z'n plek, maar het is wel mooi geworden Wel vervelend dat er nog allemaal dingen kapot bleken te zijn. Was net een reparateurmannetje, die ook niet alles kon fixen, dus nu komt 'ie over 2 weken terug om een deur te vervangen en iemand anders vervangt dan een raam. En ik heb dus geen kabel. Dat moet ook nog gefixt worden. *zucht*

Maar verder: toppie
Oud 23-02-2012, 11:31
Pierrot
Pierrot is offline
Goedemiddag.
Oud 23-02-2012, 11:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Zo, en nu is die man weg en heb ik nog 15 minuten om te eten en te make-uppen (nou ja, alleen even mascara, dat is wel weer genoeg voor nu). En dan woesj, naar stage!
Oud 23-02-2012, 11:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
De vraag is: wat vind je dan van rijstnoedels? (mihoen)
Dan weet je of het om de smaak of om de textuur gaat

Vroeger lustte ik ook een paar jaar geen rijst, maar dat kwam denk ik vooral door de structuur. Hoewel ik ook geen mihoen lustte. Maar wel rijstepap en rijstevlaai. Ik heb toen rijst leren eten doordat mijn ouders van snelkookrijst op pandanrijst overschakelden en door er een lading pindasaus en of als dat er niet was gembersiroop overheen te doen.
Door deze post heb ik trek in rijstevlaai.
Oud 23-02-2012, 11:39
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik heb zin in rijstevlaai. Gisteravond al, toen ik plakkerige rijst at en nu nog meer
Oud 23-02-2012, 11:41
Verwijderd
Rijstevlaai is niet lekker.
Oud 23-02-2012, 11:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mmmmmm rijstevlaai <3333 Dat was vroeger altijd mijn lievelingstaart. Als ik jarig was, moest er rijstevlaai zijn
Oud 23-02-2012, 11:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kijk, nou lijdt iedereen met mij
Oud 23-02-2012, 11:47
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik heb nu echt taartcravings door jullie!!! Een stuk rijstevlaai en een nog veel groter stuk chipolatataart, en aub ook nog een stukkie schwarzwalderkirschtorte.
Oud 23-02-2012, 11:48
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Deze vind ik ook true:
Spoiler

Oud 23-02-2012, 11:48
Verwijderd
Rijst <3 rijstepap <3 rijstevlaai <3
Oud 23-02-2012, 11:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nom
Oud 23-02-2012, 11:51
Carbi
Carbi is offline
tuurlijk beginnen ze hier over net na de pauze geweldig ook weer
Oud 23-02-2012, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Rijst <3 rijstepap <3 rijstevlaai <3 rijstwafels<3
Oud 23-02-2012, 11:57
Verwijderd
Kokosrijst vind ik trouwens wel weer lekker <3
Oud 23-02-2012, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Chase was toch de laatste aflevering van S08 en dat was toch ook meteen het slot? Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen? *hoopt vurig*
volgens wikipedia is er 11 april ofzo weer een!
Oud 23-02-2012, 12:00
Verwijderd
Ik kreeg net een stuk sinaasappelkwarktaart hij was meer oranje dan sinaasappel, maar wel lekker.
Oud 23-02-2012, 12:02
Verwijderd
Neh, nu heb ik helemaal zin in allemaal lekkere dingen. En ik heb alleen een sullig kopje kruidenthee
Oud 23-02-2012, 12:05
Verwijderd
Ik zit te wachten tot ik kan boarden op Vienna Airport. Zo nog maar even een apfelstrudeltje scoren
Oud 23-02-2012, 12:05
Verwijderd
Of zal ik voor een broodje WURST gaan?
Oud 23-02-2012, 12:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb nu thee met cashewnoten. Beetje jammer als je rijstevlaai wil
Oud 23-02-2012, 12:07
Verwijderd
Cashewnoten dan ook echt
Oud 23-02-2012, 12:09
Little Phoebe