Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, dat is niks hebben met mensen die verlegen zijn. En vaak zijn mensen die heel erg wanhopig overkomen, er zich niet van bewust. Daarnaast hoop ik niet dat jij na een of twee dates al spreekt van liefde, dat zou ik echt eng vinden. Velrliefd worden is voor iedereen anders, dat jij meiden op een voetstuk plaatst, wil niet zeggend at iedereen dat doet. Verder wil ik nog even zeggen dat er veel meisjes in mijn omgeving zijn die er helemaal kriegelig van worden als een man ze op een voetstuk plaatst. De lijn tussen iemand op een voetstuk plaatsen en trouw aan jezelf blijven of over je heen laten lopen, is heel erg dun en in mijn ervaring komt het heel erg veel voor dat jongens zelf vinden dat ze de meisjes op een voetstuk plaatsen, maar dat de meiden vinden dat ze over de jongen heen lopen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het lijkt mij dat als je met een meisje, met wie je geen vrienden bent, date, dat er dan al "iets" tussen jullie is. Je hoeft niet meteen op date #1 helemaal knetterverliefd over straat te lopen, maar het feit dat je op date bent geeft al aan dat er sprake is van een zekere mate van wederzijdse interesse toch? Anders kom je niet eens tot een date. |
![]() |
|
Ja, maar wat verwacht je nu? Dat het niet meer fout kan gaan als je eenmaal op een date bent? Ik zou bijvoorbeeld 10 leuke dates met iemand kunnen hebben, maar als ik er tijdens de 11e date achter zou komen dat 'ie PVV stemt, kan 'ie ook oprotten.
Misschien was ze aanvankelijk geďnteresseerd, maar daarna niet meer. Dit heeft niets te maken met "kille wezens" of "gemene vrouwen die mannen binnen 10 seconden vergeten." Die klik heb je nu eenmaal niet met iedereen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja nou, persoonlijk vind ik het nogal eng dat je constant zegt dat je ze op een voetstuk plaatst en bij mij krijgt dat een beetje de lading dat je daarmee oer je heen laat lopen en de grond aanbidt waar ze op loopt. En dat is iets waar ik zelf helemaal gestoord van zou worden. Maar misschien interpreteer ik dat dan verkeerd.
Verder: Als er sprake is van wederzijdse interesse, kan dat twee kanten op gaan. Het kan doorslaan naar 'omg, ik ben verliefd en wat is hij toch leuk', maar het kan ook blijken dat diegene met wie je op date bent geweest, niet zo leuk is en je dus je interesse verliest. IIn mijn ervaring wordt er dan vaak maar gewoon iets genoemd als excuus, maar komt het er gewoon op neer dat diegene de klik niet voelt. Dat kan gebeuren, ik vind dat je een beetje doorzaagt over het hele gebeuren rondom dat ze je te verlegen vond. Er zal zeker een kern van waarheid in zitten, maar als ze jou leuk genoeg vond, zou ze dat beetje verlegenheid ook niet vervelend vinden. Dus het totaal pakket was gewoon niet haar ding en de verlegenheid was een goed excuus. Tenminste, zo zie ik het. Maar daar zullen de meningen hier ook wel over verschillen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou je echt een jongen dumpen als hij een andere politieke voorkeur heeft, ook als het voor de rest een prima knul is met een leuke, zelfverzekerde uitstraling? Lijkt me niet. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien is zo'n jongen fan van Hero (wat ook een held is in mijn ogen). Give him a break. |
![]() |
||
Citaat:
Edit: En Hero Brinkman? Seriously? Oh dear. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Nou ja, qua bottom line zijn we het in ieder geval eens. Daten betekent blijkbaar nog niet dat je echt serieus wat met elkaar kan krijgen, ook al dacht je aanvankelijk misschien van wel. Ik moet ook leren om het allemaal met een korreltje zout te nemen.
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Dit is al het zoveelste topic van ts en het gaat helemaal nergens over. |
![]() |
||
Citaat:
Dat je een date hebt wil echt niet zeggen dat er al een sprake is van wederzijdse interesse. Kan ook zijn dat het meisje denkt van "misschien is het wel leuk." Heeft dan verder niks met jou te maken of met enige interesse. Meer met aankijken wat er gebeurt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Later hoorde ik wel van een andere vriendin van haar, die van de affaire niks af weet, dat ze (voordat ze mij had ontmoet) had gezegd "I really need to find a guy". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(uiteraard generaliseer ik hier maar ik durf te beweren dat het in 93% van de gevallen zo is)
|
Verwijderd
|
Bedankt voor je uitgebreide reactie, arPos. Ik heb het doorgelezen en it makes sense. Ik vind het wel een beetje zwart wit dat mannen horen te jagen en vrouwen enkel horen te beoordelen. Er zijn voorbeelden te over dat een vrouw juist verliefd wordt op een man, alleen pakken zij dat volgens mij subtieler aan. Ze gaan dan signalen geven en dan moet de man maar kijken wat hij ermee doet. Uiteindelijk komt het initiatief toch altijd bij de man te liggen, daar heb je helemaal gelijk in.
Ik heb recentelijk een teleurstelling moeten verwerken en wat me erg is tegengevallen is dus dat je je moet gaan "bewijzen", terwijl het meisje zich net zo goed moet bewijzen in mijn ogen (alles moet van twee kanten komen). Ik had altijd een soort ideaalbeeld van liefde dat je op een dag je partner tegen komt en dat het dan klikt en dat je elkaar (letterlijk en figuurlijk) neemt hoe je bent. |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nee, vrouwen willen geen object van plannen zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En joh, laat ze lekker, emotioneel sterker maar wel kil, of emotioneel zwakker maar wel arrogant, het getuigt hoe dan ook van een beeld waar de vrouwen én mannen in mijn omgeving niet aan voldoen. Maar goed, die horen dan ook bij de intelligentste 5%, dus misschien dat hun theorietjes opgaan voor de rest ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Typisch vrouw om kritiek (of hoe je het ook wilt noemen) heel sterk op jezelf te gaan betrekken, beledigd te zijn en proberen terug te beledigen ("Jullie klinken allebei als bittere mannen die te vaak zijn afgewezen door vrouwen"). Ik ben zeker niet vaak afgewezen, integendeel, maar ik constateer gewoon een trend bij vrouwen in het algemeen. Daar waar liefde gestoeld hoort te zijn op wederzijds respect en wederzijdse aantrekkingskracht lijken vrouwen vooral te denken "What's in it for me?" in plaats van "What's in it for us?".
Ik wil nog wel een miljoen keer herhalen dat ik niemand wil beledigen of provoceren, maar dat ik enkel wil discussiëren. Als je het oneens met me bent, voel je vooral niet beledigd / aangevallen. Ik sta open voor andere meningen / gezichtspunten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan verder nog: Blijkbaar is het als vrouw zijnde niet mogelijk om hier te reageren zonder dat jij het opvat als een verdediging, want daar wordt alles wat er gezegd wordt, op afgeschoven. Wat valt er dan nog te discussieren? Blijkbaar zijn er een hoop mensen die er anders over denken, maar alles wat er tegen jouw stelling wordt ingebracht (en dat is nogal wat), valt onder 'verdediging' en is flauw bezig. En dan roep jij dat je wil discussieren? Ga dan de discussie ook aan en hou op met random dingen roepen en iedereen die het neit met je eens is, niet serieus te nemen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wilde slechts onderzoeken hoe vrouwen liefde en verliefdheid beleven. Ik poneerde een stelling (gebaseerd op een paar eigen ervaringen) in de hoop erover te kunnen discussiëren. Meer niet.
Maar het leven is te mooi om in dit soort negativiteit te blijven hangen, dat is waar. Ik krijg mijn geloof in de liefde wel weer terug. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Zijn vrouwen kille wezens? Verwijderd | 13 | 07-03-2012 15:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Spiegelwereld>> verhaal Twijg | 66 | 09-12-2003 12:50 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |