Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En tegen de tijd dat de zon een rode reus wordt is er wel een betrouwbare manier van ruimtevaart ontwikkeld. Ik zou me eerder druk maken om de komende decennia. ![]()
|
Verwijderd
|
Een ander bezwaar tegen onsterfelijkheid is dat je dan meteen heel veel vrienden en heel veel vijanden hebt. Omdat je van onschatbare waarde bent voor de wetenschap, en een direct gevaar voor iedereen die die wetenschappelijke ontwikkelingen liever niet ziet plaatsvinden. Bovendien zien alle gelovigen je dan natuurlijk meteen óf als godheid óf als iets duivels.
Dus dan is het continu je identiteit en onsterfelijkheid verhullen en vooral geen langdurige/betekenisvolle relaties aangaan, óf wachten tot je gekidnapt wordt door degene die er het vlugst bij is. Zit je voor je 't weet de komende 500 jaar in een laboratorium, of in een raket ergens naartoe (omdat jou niet toch uitmaakt hoe de levensomstandigheden daar zijn en/of hoe lang je onderweg bent), of in een of andere kelder waar ze je decennialang martelen omdat ze denken dat je duivelsgebroed bent. Maar als je geen hevige pijn, kou/hitte of dorst/honger voelt, niet per se zuurstof nodig hebt en je lichaam niet beschadigd kan worden dan zou ik best onsterfelijk willen zijn. Het eind der tijden zien, en daarna een eventueel nieuw begin der tijden, daar kan een nieuwsgier toch geen 'nee' tegen zeggen. Dan maar een tijdje doorbrengen in een stervende zon en vervolgens biljoenen jaren rondzweven in kosmos en lichtelijke verveling. Is vast iets voor te zeggen, die meditatieve staat van zijn die je op den duur bereikt ![]() |
![]() |
|
'Lichtelijke verveling'. Jeetje, wel wat meer dan dat zou ik denken.
![]()
|
Och, tegen die tijd hebben we het menselijke lichaam niet meer nodig. Alle grondstoffen in ons zonnestelsel zullen gebruikt te worden om een supercomputer om de zon heen te bouwen, alle planeten en asteroïden, met als doel een grote Dyson-sphere-megacomputer om de zon heen. Daarin zullen we geupload worden.
|
Of ons bewustzijn kan gedigitaliseerd worden en worden geupload/gedownload in een leeg (al dan niet gecloned) lichaam. Op die manier zullen verre ruimtereizen ook praktischer worden, want je hoef alleen maar een rits data te versturen van punt A naar B en een vrij lichaam te hebben
![]()
|
|