Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2001, 14:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
drama schreef:
aangezien ik denk dat er helemaal geen nederlandse cultuur is.
De cultuur is er wel degelijk aangezien wij bijv. andere normen en waarden hebben dan Verweggistan.

Denk dat dat komt omdat je weinig waarde hecht aan de Nederlandse cultuur.
Oud 24-08-2001, 17:05
ruben_t85
Citaat:
Dietser schreef:
Ja het gaat nu goed dus is het makkelijk om zoiets te zeggen, maar als het over 20 jaar misschien weer flink minder gaat met Nederland merk je pas dat alles kwijt is wat in honderden jaren is opgebouwd.
En door wie?
Door de buitenlanders!

Voorbeeld: 350 jaar hulp van de Molukkers met de handel in specerijen die hier voor veel meer verkocht werden dan daar betaald werd.

Ik kan nu wel heel precies de koloniale geschiedenis gaan herhalen maar dat moet je als Nederlander zelf al weten en anders a.u.b. hier niet op reageren.
Oud 25-08-2001, 11:24
d-chicken
d-chicken is offline
Citaat:
drama schreef:
Aangezien er niet echt gereageerd wordt als ik deze vraag stel in een topic wat te maken heeft met nationalisme, open ik deze aparte topic maar:

Wat is die fucking cultuur van Nederland nou? Wat zorgt ervoor dat wij, "Trotse Nederlanders" trots kunnen zijn op onze cultuur?

we moeten gezamelijk die azielzoekers verdrijven door hun weg te pesten.
ze mogen niet meer in gewone winkels komen
ze moeten alemaal een rode button dragen zodat je ziet dat ze asielzoeker zijn .
ze mogen niet meer in zwembaden komen omdat dat slecht is voor de hygiene.
en ze moeten in wijken wonen waar alleen maar asielzoekers wonen en zonder geldige reden mogen ze niet uit ze moeten een fiets met een rode stikker kopen zodat je weet dat hij niet gejat is.
Dan gaan ze vanzelf wel weg

Oud 25-08-2001, 11:30
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
d-chicken schreef:
ze moeten alemaal een rode button dragen zodat je ziet dat ze asielzoeker zijn .
en ze moeten in wijken wonen waar alleen maar asielzoekers wonen en zonder geldige reden mogen ze niet uit ze moeten een fiets met een rode stikker kopen zodat je weet dat hij niet gejat is.

Ben je hier nou echt trots op?

Oud 25-08-2001, 11:59
d-chicken
d-chicken is offline
Citaat:
Internationalist schreef:

Ben je hier nou echt trots op?

dit is een land van vrije meningsuiting
dus als je het er niet mee eens bent is het mij best
Oud 25-08-2001, 17:33
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
d-chicken schreef:

ja, zo begon Hitler ook.. en kijk eens wat er van is gekomen...

Ga toch ergens anders spelen!!
Idd Nederland is een land van vrije meningsuiting, maar je mag niet iemand beledigen!!!!
Oud 25-08-2001, 19:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
d-chicken schreef:
dit is een land van vrije meningsuiting
dus als je het er niet mee eens bent is het mij best
Abuse@ISP?
Overigens ben jij een geweldige hoax, dus ik ga er verder niet op in.
Oud 27-08-2001, 21:20
clevergirl
clevergirl is offline
Citaat:
drama schreef:

Je woont toch in friesland? Blijkt wel weer dat julie daar nogal afgezonderd zijn van de echte wereld

(Lage opmerkingen kan ik ook maken)
Hij heeft toch zeker gelijk?!? Mensen die zeggen dat buitenlanders Nederland niet onwijs crimineel maken, hebben gewoon nix van Nederland gezien. Kijk is naar de statistieken dan wijst alles zich vanzelf. 80% van de mensen in gevangenissen is buitenlands. In de randstad kun je niet normaal over straat, zeker niet als meisje. Ik zeg niet dat dit ALLEEN door de buitenlanders komt maak zeker wel voor het merendeel. Wie dit ontkent kijkt gewoon niet goed uit zijn ogen en is veel TE sociaal. Nederland gaat naar de klote als we zo door blijven gaan....
Oud 27-08-2001, 21:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Clevergirl....persoonlijk heb ik nog nooit een negatieve ervaring met wat voor allochtoon dan ook gehad. En dat randstad kut is, heb er zelf nog nooit wat van gemerkt.
Oud 27-08-2001, 21:47
ruben_t85
Citaat:
d-chicken schreef:

clevergirl schreef:
Hij heeft toch zeker gelijk?!? Mensen die zeggen dat buitenlanders Nederland niet onwijs crimineel maken, hebben gewoon nix van Nederland gezien. Kijk is naar de statistieken dan wijst alles zich vanzelf. 80% van de mensen in gevangenissen is buitenlands. In de randstad kun je niet normaal over straat, zeker niet als meisje. Ik zeg niet dat dit ALLEEN door de buitenlanders komt maak zeker wel voor het merendeel. Wie dit ontkent kijkt gewoon niet goed uit zijn ogen en is veel TE sociaal. Nederland gaat naar de klote als we zo door blijven gaan....

Ik hoop niet dat dit allebei gemeend word.
Het maakt me alleen maar verdrietig.
Vooral het 1e.

En over het 2e:
-Je info is fout, ik heb nog geen enkel rapport gelezen dat mensen van buitenlandse afkomst crimineler zijn(geef me de url van een rapport a.u.b.) en 80% van de gedetineerden is niet van buitenlandse afkomst volgens mij(geef me de url van die statistieken a.u.b.)

-Verder kan je wel normaal over de straat in de randstad OOK ALS MEISJE, dus dat slaat helemaal nergens op.Dat is de grootste bullshit die vandaag gelezen heb.

Ik zou graag url's krijgen van rapporten waar staat dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen en van statistieken dat 80% van de gedetineerden van buitenlandse afkomst zijn.

Verder wil ik graag zeggen dat integratie voor mij is dat ik de Nedelandse taal spreek en dat ik leef volgens de Nederlandse Wet.
Wat ik daarbinnen doe is mijn zaak.
En behou ik mijn eigen cultuur.

Als een Nederlander zich afzet tegen zijn eigen cultuur en dus eigenlijk z'n eigen cultuur disrespecteert dan mag het wel en als iemand van buitenlandse afkomst de Nederlandse cultuur respecteert maar voorderest gewoon ook zijn eigen cultuur wil behouden dan is het fout?

Al die verschillende culturen maakt deze samenleving toch juist interessant en kleurrijk?
Oud 28-08-2001, 19:48
clevergirl
clevergirl is offline
Citaat:
ruben_t85 schreef:

Ik hoop niet dat dit allebei gemeend word.
Het maakt me alleen maar verdrietig.
Vooral het 1e.

En over het 2e:
-Je info is fout, ik heb nog geen enkel rapport gelezen dat mensen van buitenlandse afkomst crimineler zijn(geef me de url van een rapport a.u.b.) en 80% van de gedetineerden is niet van buitenlandse afkomst volgens mij(geef me de url van die statistieken a.u.b.)

-Verder kan je wel normaal over de straat in de randstad OOK ALS MEISJE, dus dat slaat helemaal nergens op.Dat is de grootste bullshit die vandaag gelezen heb.

Ik zou graag url's krijgen van rapporten waar staat dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen en van statistieken dat 80% van de gedetineerden van buitenlandse afkomst zijn.

Verder wil ik graag zeggen dat integratie voor mij is dat ik de Nedelandse taal spreek en dat ik leef volgens de Nederlandse Wet.
Wat ik daarbinnen doe is mijn zaak.
En behou ik mijn eigen cultuur.

Als een Nederlander zich afzet tegen zijn eigen cultuur en dus eigenlijk z'n eigen cultuur disrespecteert dan mag het wel en als iemand van buitenlandse afkomst de Nederlandse cultuur respecteert maar voorderest gewoon ook zijn eigen cultuur wil behouden dan is het fout?

Al die verschillende culturen maakt deze samenleving toch juist interessant en kleurrijk?
Dat 80% van de gedetineerden van buitenlandse afkomst is is zeker wel waar! Mijn zus werkt in de Bijlmerbajes en volgens mij stond er vorige week een artikel in de Volkskrant, het magazine wat daarbij hoort om precies te zijn. Ik heb er geen URL van. Maar ik ben er zeker van dat dit waar is.

Ben jij nog nooit in de Randstad geweest ofzo? Je kan daar echt niet meer normaal over straat, zeker als meisje en zeker 's avonds. Als je net de pech hebt om zo'n groep allochtonen tegen te komen en maar even een verkeerde blik te geven, in hun ogen dan. En je wordt gepakt. Dit is gewoon waar en zoals ik al zei, degene die het hier niet mee eens is, heeft z'n ogen dicht!

Kijk naar programma's als opsporing verzocht enz. enz. Hoe vaak zie je daar nou een Nederlandse dader? BIJNA NIET!

Ik had op zich helemaal niets tegen buitenlanders en mensen dier naar Nederland kwamen omdat ze in hun eigen land niet veilig waren, maar ze verpesten de hele nederlandse maatschappij.

Ik weet dat ik ze niet allemaal over één kam moet scheren maar dat wordt me wel verdomd moeilijk gemaakt.....
Oud 29-08-2001, 07:03
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Ik moet Clevergirl gelijk geven. Als je in de tram zit word je al lastig gevallen door allochtonen. Het valt gewoon NIET te ontkennen!
Oud 29-08-2001, 07:53
ruben_t85
Citaat:
clevergirl schreef:
Dat 80% van de gedetineerden van buitenlandse afkomst is is zeker wel waar! Mijn zus werkt in de Bijlmerbajes en volgens mij stond er vorige week een artikel in de Volkskrant, het magazine wat daarbij hoort om precies te zijn. Ik heb er geen URL van. Maar ik ben er zeker van dat dit waar is.

Ben jij nog nooit in de Randstad geweest ofzo? Je kan daar echt niet meer normaal over straat, zeker als meisje en zeker 's avonds. Als je net de pech hebt om zo'n groep allochtonen tegen te komen en maar even een verkeerde blik te geven, in hun ogen dan. En je wordt gepakt. Dit is gewoon waar en zoals ik al zei, degene die het hier niet mee eens is, heeft z'n ogen dicht!

Kijk naar programma's als opsporing verzocht enz. enz. Hoe vaak zie je daar nou een Nederlandse dader? BIJNA NIET!

Ik had op zich helemaal niets tegen buitenlanders en mensen dier naar Nederland kwamen omdat ze in hun eigen land niet veilig waren, maar ze verpesten de hele nederlandse maatschappij.

Ik weet dat ik ze niet allemaal over één kam moet scheren maar dat wordt me wel verdomd moeilijk gemaakt.....

Ja, sorry, ik geloof mensen niet op hun woord, want dan kan ik iedere discussie wel winnen.
Het gaat er juist om dat je die feiten WEL op tafel kunt leggen.

En over dat "Ben je nog nooit in de Randstad geweest" mijn oma en diverse ooms en tantes wonen in Amsterdam en ik ga al vanaf dat ik 10 jaar ben alleen naar Amsterdam met het Openbaar Vervoer.
Naar Amsterdam Noord en Zuid en West kweenie of je een beetje bekend bent in Amsterdam maar dat zijn dus de buurten waar overwegend buitenlanders wonen en ik ben nog nooit in de problemen gekomen.

En wat bedoelen jullie (clevergirl en Soul of Erik) met lastigvallen en "je wordt gepakt"?
Dat je wordt aangesproken door een buitenlander?
In elkaar geslagen?
Sexuele Intimidatie?

[Dit bericht is aangepast door ruben_t85 (29-08-2001).]
Oud 29-08-2001, 19:48
clevergirl
clevergirl is offline
Oke, wat ik zei klopte niet helemaal. Citaat: Zestig mannen en zes vrouwen zitten in de FOBA-toren van de Bijlmerbajes in Amsterdam. Vier van de vijf patienten zijn psychotisch en hebben last van wanen. Ze horen stemmen in hun hoofd en zien dingen die er niet zijn. (...) DRIEKWART IS VAN BUITENLANDSE KOMAF, de meesten zijn verslaafd.

Bron: het Volkskrant magazine, nummer 104

Dus het klopte niet helemaal maar wel zo ongeveer. En ik heb wel vaker van dit soort statistieken gelezen.
Oud 30-08-2001, 07:15
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
ruben_t85 schreef:

Ja, sorry, ik geloof mensen niet op hun woord, want dan kan ik iedere discussie wel winnen.
Het gaat er juist om dat je die feiten WEL op tafel kunt leggen.

En over dat "Ben je nog nooit in de Randstad geweest" mijn oma en diverse ooms en tantes wonen in Amsterdam en ik ga al vanaf dat ik 10 jaar ben alleen naar Amsterdam met het Openbaar Vervoer.
Naar Amsterdam Noord en Zuid en West kweenie of je een beetje bekend bent in Amsterdam maar dat zijn dus de buurten waar overwegend buitenlanders wonen en ik ben nog nooit in de problemen gekomen.

En wat bedoelen jullie (clevergirl en Soul of Erik) met lastigvallen en "je wordt gepakt"?
Dat je wordt aangesproken door een buitenlander?
In elkaar geslagen?
Sexuele Intimidatie?

[Dit bericht is aangepast door ruben_t85 (29-08-2001).]
Inderdaad. Ik zat eens in de tram en een hoofddoek zat voor mij. Ze had 2 kinderen los lopen in de tram die kinderen gingen tussen mijn voet ruimte door spelen ik vroeg of ze die kinderen bij zich kon houden. en ze werd meteen kwaad en schreeuwde moet ik je ogen uitkrabben etc. Of ze komen met een groepje in de tram om zakken te rollen en wie er wat van zegt kan een mes tussen zijn ribbben krijgen!
Oud 30-08-2001, 13:29
Internationalist
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Inderdaad. Ik zat eens in de tram en een hoofddoek zat voor mij. Ze had 2 kinderen los lopen in de tram die kinderen gingen tussen mijn voet ruimte door spelen ik vroeg of ze die kinderen bij zich kon houden. en ze werd meteen kwaad en schreeuwde moet ik je ogen uitkrabben etc. Of ze komen met een groepje in de tram om zakken te rollen en wie er wat van zegt kan een mes tussen zijn ribbben krijgen!
k heb echt medelijden met je
Gellof je nou echt in al deze onzinnige generalisatie? zo ja dank ik God (of Allah, tenminstye zo'n grote gast daarboven) op mn blote knieen dat er nie zo veel mensen hetzelfde als jouw denken.
Oud 30-08-2001, 14:08
ruben_t85
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Ik zeg ook niet dat alle buitenlanders goed en heilig zijn.
Als het voorbeeld van die vrouw waar is dan is dat idd niet juist.
En dan ga ik ervanuit dat je niks racistisch heb gezegd en dat je het op een normale toon met normale woorden heb gezegd.

Dat van die zakkenrollers vind ik dan weer nergens op slaan.
Lees voor de toelichting m'n volgende reactie.

Oud 30-08-2001, 14:14
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Ik moet Clevergirl gelijk geven. Als je in de tram zit word je al lastig gevallen door allochtonen. Het valt gewoon NIET te ontkennen!
ik heb anders nog nooit last gehad van allochtonen, wel van gewone nederlanders en die waren minstens zo erg

Oud 30-08-2001, 14:18
ruben_t85
Wat ik probeer te zeggen(bij al m'n reacties op posts aangaande dit onderwerp) is dat er te snel wordt gezegd "die buitenlanders".

Tuurlijk zitten er personen tussen die kwaad in de zin hebben, maar dat betekent niet dat alle buitenlanders slecht zijn.

Je ziet/hoort helaas alleen de slechte in de media want dat is interessant om te laten zien op tv een buitenlander die gelijk is in alles aan een Nederlander laten ze niet zien.

Ik wil dus niet zeggen dat alle buitenlanders goed zijn, maar het is maar een relatief klein gedeelte(van alle buitenlanders in Nederland) dat echt kwaad in de zin heeft.

Je kan mij niet kwaad maken door te zeggen dat sommige buitenlanders idd crimineel zijn of iets anders negatiefs, maar ik maak me wel kwaad als er wordt gezegd "die buitenlanders zijn crimineel".
Omdat ik vele verschillende culturen binnen m'n vriendenkring heb en die zich wel goed/niet strafbaar gedragen.

Veel mensen bedoelen het(hopelijk) niet zo maar juist daarom moet je proberen politiek correct te blijven om misverstanden te voorkomen.

Dus mensen let gewoon op wat je zegt en hoe je het zegt, dan ontstaan er geen misverstanden en kwets je minder gauw iemand.
Oud 30-08-2001, 19:38
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ik heb anders nog nooit last gehad van allochtonen, wel van gewone nederlanders en die waren minstens zo erg

Tja dat is ervaring in de grote stad en niet in zwijndrecht
Oud 30-08-2001, 19:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
blaat blaat....ik heb genoeg ervaring in "de grote stad" en heb me vaker bedreigd gevoeld door nederlanders dan door allochtonen....
Oud 30-08-2001, 19:44
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
blaat blaat....ik heb genoeg ervaring in "de grote stad" en heb me vaker bedreigd gevoeld door nederlanders dan door allochtonen....

Ik heb al zo vaak gezien van zakkenrollers in de tram en 90% was buitenlands en dan vooral die Arabische mensen. En ze worden nog beschermt door de overheid.Ik probeer ze niet allemaal over 1 kam te scheren maar ze maken het me wel verdomd verleidelijk!
Oud 30-08-2001, 19:47
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Ik heb al zo vaak gezien van zakkenrollers in de tram en 90% was buitenlands en dan vooral die Arabische mensen. En ze worden nog beschermt door de overheid.Ik probeer ze niet allemaal over 1 kam te scheren maar ze maken het me wel verdomd verleidelijk!

Of jij ziet dingen die er niet zijn, of ik ben blind....aangezien ik het tweede met vrij veel zekerheid kan ontkennen, is of het eerste waar of is er nog een derde (erg onwaarschijnlijke) optie, namelijk dat ik toevallig nooit daar ben waar allochtonen zijn.....
Oud 30-08-2001, 19:48
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Of jij ziet dingen die er niet zijn, of ik ben blind....aangezien ik het tweede met vrij veel zekerheid kan ontkennen, is of het eerste waar of is er nog een derde (erg onwaarschijnlijke) optie, namelijk dat ik toevallig nooit daar ben waar allochtonen zijn.....

Deze discussie is vrij nutteloos
Oud 30-08-2001, 19:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Deze discussie is vrij nutteloos
Blij dat je inziet dat het nergens op slaat wat je zegt
Oud 30-08-2001, 20:12
clevergirl
clevergirl is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Kom op he, wie is er hier nou blind??? Wie een beetje naar het nieuws én uit zn ogen kijkt, ziet dat allochtonen over het overal gewoon erg crimineel, iig veel crimineler dan 'gewone' nederlanders.
Oud 30-08-2001, 20:14
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Blij dat je inziet dat het nergens op slaat wat je zegt

Kap daarmee dat is een stomme reply om een discussie te voeren
Oud 30-08-2001, 20:15
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
clevergirl schreef:
Kom op he, wie is er hier nou blind??? Wie een beetje naar het nieuws én uit zn ogen kijkt, ziet dat allochtonen over het overal gewoon erg crimineel, iig veel crimineler dan 'gewone' nederlanders.
Zoals ik al vaker heb gezegt, het nieuws laat zien wat de burger wil zien.

En ik zeg hier dat MIJN ervaring totaal anders is....
Oud 30-08-2001, 20:15
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Zoals ik al vaker heb gezegt, het nieuws laat zien wat de burger wil zien.

En ik zeg hier dat MIJN ervaring totaal anders is....

En wat willen de burgers zien?
Oud 30-08-2001, 20:17
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Dat wat hun denkbeelden bevestigd over het algemeen
Oud 30-08-2001, 20:32
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
en wat wil je hiermee zeggen?
Oud 30-08-2001, 20:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
Mag ik overigens ook hier melden dat het al een tijdje geheel off topic is (waar ik zelf ook aan mee heb gedaan )
Dit heeft niets meer met de nederlandse cultuur te maken
Oud 30-08-2001, 20:55
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Mag ik overigens ook hier melden dat het al een tijdje geheel off topic is (waar ik zelf ook aan mee heb gedaan )
Dit heeft niets meer met de nederlandse cultuur te maken

Ik geloof dat in deze topic alles is gezegd
Oud 30-08-2001, 21:20
drama
drama is offline
Citaat:
clevergirl schreef:
Weet je, ik kijk uit m'n ogen, woon in een gebied waar een groot deel allochtoon is, werk op straat in een gebied waar nog meer allochtonen worden en ik heb nooit last, nooit.

maar we gaan offtopic....

Oud 30-08-2001, 21:36
MH
MH is offline
Citaat:
drama schreef:
Weet je, ik kijk uit m'n ogen, woon in een gebied waar een groot deel allochtoon is, werk op straat in een gebied waar nog meer allochtonen worden en ik heb nooit last, nooit.

maar we gaan offtopic....

Inderdaad, want problemen met allochtonen kent geen samenhang met de Nederlandse cultuur, behalve dat Nederlanders behoorlijk tolerant zijn (over het algemeen) en dat Nederland ook veel allochtonen opvangt.
Oud 30-08-2001, 22:36
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
het is multi-cultureel,meer kan ik er niet van maken sorry
Multicultureel ? Hoe kom je daar bij ?

Deze uitdrukking is ooit "gemaakt" door een stelletje lieden die hun mislukt vreemdelingenbeleid wilden verdonkeremanen.
Een z.g. multiculturele samenleving is een fictie of utopie die volkomen voorbij gaat aan de natuurlijke wetten.
Of heb jij wel eens van een multicultureel gezin gehoord ?
Een gezin is de kleinste samenlevingsvorm die we eigenlijk kennen. Een gezin bestaat normaliter uit mensen uit dezelfde samenleving.
Ook een samenleving is een gezin, maar dan wel op een iets grotere schaal.
Overigens heeft de natuur er voor gezorgd dat er een grote verscheidenheid is aan planten, dieren en ook mensen. Gelukkig maar want dat maakt het leven op deze planeet ook zo fascinerend.
Een z.g. multiculturele samenleving streeft er naar om deze verscheidenheid teniet te doen door het kunstmatig vermengen van deze verscheidenheid.
Ik ben er tégen. Laat ieder element op deze aardkloot in zijn waarde, zij het een plant, dier of mens.
Als je een bepaalde soort van laatsgenoemde elementen dwingt om samen te smelten met iemand anders in dit element ben je verkeerd bezig en dit zal alleen maar tot grote problemen leiden.
Overigens zijn er genoeg hedendaagse probleemgebieden op deze wereld die aantonen dat de z.g. multicultuur absoluut niet werkt.

Joepie

Oud 31-08-2001, 11:00
Internationalist
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Een zondenbok
Oud 31-08-2001, 11:06
drama
drama is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Multicultureel ? Hoe kom je daar bij ?

Deze uitdrukking is ooit "gemaakt" door een stelletje lieden die hun mislukt vreemdelingenbeleid wilden verdonkeremanen.
Een z.g. multiculturele samenleving is een fictie of utopie die volkomen voorbij gaat aan de natuurlijke wetten.
Of heb jij wel eens van een multicultureel gezin gehoord ?
Een gezin is de kleinste samenlevingsvorm die we eigenlijk kennen. Een gezin bestaat normaliter uit mensen uit dezelfde samenleving.

> En de gezinnen die hiervan afwijken (Moslim-man getrouwd met een christelijke vrouw, oid..) zijn minder goed?

Ook een samenleving is een gezin, maar dan wel op een iets grotere schaal.
Overigens heeft de natuur er voor gezorgd dat er een grote verscheidenheid is aan planten, dieren en ook mensen. Gelukkig maar want dat maakt het leven op deze planeet ook zo fascinerend.
Een z.g. multiculturele samenleving streeft er naar om deze verscheidenheid teniet te doen door het kunstmatig vermengen van deze verscheidenheid.

> Nee, een multiculturele samenleving streeft ernaar zoveel mogelijk van die verschillen, die jij zo mooi vind lees ik, samen te laten leven. Er verdwijnt niks, er komen alleen dingen bij...

Ik ben er tégen. Laat ieder element op deze aardkloot in zijn waarde, zij het een plant, dier of mens.

>Dat doe ik

Overigens zijn er genoeg hedendaagse probleemgebieden op deze wereld die aantonen dat de z.g. multicultuur absoluut niet werkt.

>Zoals....bronnen erbij graag.

Loop je eigenlijk in kledendracht?

Oud 31-08-2001, 11:08
drama
drama is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Een zondenbok

helaas...
Oud 31-08-2001, 11:43
VIULenin
VIULenin is offline
Citaat:
clevergirl schreef:
Jij bent de blinde hier.
Allochtonen zijn meestal niet crimineel. Ongetwijfeld zullen er een aantal criminele allochtonen zijn, maar dat is geen reden dat de rest ook crimineel is.
Oud 31-08-2001, 15:31
ruben_t85
Citaat:
clevergirl schreef:
Duidelijk niet m'n vorige reactie gelezen!

Kap nou es met "die buitenlanders zijn crimineel" of "die allochtonen zijn crimineel"!

Hoe wil je een buitenlander meer crimineel maken dan een nederlander?
De Nederlander is voor 20% crminineel en de buitenlander is voor 60% crimineel ofzo?

En mensen ik weet niet wat hier aan de hand is maar de termen "allochtoon" en "buitenlander" worden hier erg vaak verkeerd gebruikt.
Dus leer dat eerst eens.

Oud 31-08-2001, 15:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Mag ik hier nogmaals melden dat dit allemaal geen fuck met het topic te maken heeft
Oud 31-08-2001, 15:55
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
drama schreef:
Aangezien er niet echt gereageerd wordt als ik deze vraag stel in een topic wat te maken heeft met nationalisme, open ik deze aparte topic maar:

Wat is die fucking cultuur van Nederland nou? Wat zorgt ervoor dat wij, "Trotse Nederlanders" trots kunnen zijn op onze cultuur?

en wat krijg je daarop als reactie?

Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Jij bent inderdaad dus een linkse (zoals darkside al zei) Nederland is Vol mensen begrijp dat dan en die bloedzuigers komen hier voor het geld maar niet om ervoor te werken maar voor een uitkering en dat kan ik echt niet toestaan!
(en voordat je je persoonlijk aangesproken voelt: Dit is maar een voorbeeld)

Jongens... Ontopic aub...

Oud 31-08-2001, 16:14
Floef
Floef is offline
Ik ga eens reagren op het onderwerp. Mooie topic. Ja, waar kunnen wij ons als Nederlanders nou aan kenmerken met onze cultuur? Naast windmolens, klompen, tulpen en Amsterdam. Zijn wij daar nou trots op? Als we dit nou allemaal eens vergelijken met de Oude Egyptenaren, de Aboriginals... ZIJ hebben een cultuur met EIGEN kenmerken. WIJ hebben een cultuur die we op het moment delen met een heel groot gedeelte van de wereld. De Westerse wereld. Het loopt allemaal in elkaar over. Grenzen van landen zijn GEEN grenzen van culturen.

... >>>
Oud 31-08-2001, 18:10
drama
drama is offline
Citaat:
Floef schreef:
Ik ga eens reagren op het onderwerp. Mooie topic. Ja, waar kunnen wij ons als Nederlanders nou aan kenmerken met onze cultuur? Naast windmolens, klompen, tulpen en Amsterdam. Zijn wij daar nou trots op? Als we dit nou allemaal eens vergelijken met de Oude Egyptenaren, de Aboriginals... ZIJ hebben een cultuur met EIGEN kenmerken. WIJ hebben een cultuur die we op het moment delen met een heel groot gedeelte van de wereld. De Westerse wereld. Het loopt allemaal in elkaar over. Grenzen van landen zijn GEEN grenzen van culturen.

... >>>

kijk, daar hebben tenminste we wat aan.

Oud 31-08-2001, 19:45
clevergirl
clevergirl is offline
Citaat:
ruben_t85 schreef:
Duidelijk niet m'n vorige reactie gelezen!

Kap nou es met "die buitenlanders zijn crimineel" of "die allochtonen zijn crimineel"!

Hoe wil je een buitenlander meer crimineel maken dan een nederlander?
De Nederlander is voor 20% crminineel en de buitenlander is voor 60% crimineel ofzo?

Nou zoiets zal het ongetwijfeld zijn ja! Zoals ik al eerder zei: kijk uit je ogen, kijk naar opsporing verzocht, hoevaak is een dader daar nou nederlands? Dat zie je toch?!? Hoe kun je dan nog zeggen dat buitenlanders niet meer crimineel zijn dan nederlanders zijn. En mijn voorbeeld van de gevangenis dan?!?
Oud 31-08-2001, 21:30
ruben_t85
Citaat:
clevergirl schreef:
Nou zoiets zal het ongetwijfeld zijn ja! Zoals ik al eerder zei: kijk uit je ogen, kijk naar opsporing verzocht, hoevaak is een dader daar nou nederlands? Dat zie je toch?!? Hoe kun je dan nog zeggen dat buitenlanders niet meer crimineel zijn dan nederlanders zijn. En mijn voorbeeld van de gevangenis dan?!?
Lees het nou eens goed dan zie je dat ik het heel anders bedoel.
Je zei een buitenlander is crimineler dan een nederlander.
Mijn reactie:Hoe wil je dat doen?
Nederlander is voor 20% crimineel en buitenlander voor 60% ofzo???
Cynisch bedoeld.
Niet om jouw domme theorie te ondersteunen.

Oud 31-08-2001, 22:02
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
ruben_t85 schreef:
Lees het nou eens goed dan zie je dat ik het heel anders bedoel.
Je zei een buitenlander is crimineler dan een nederlander.
Mijn reactie:Hoe wil je dat doen?
Nederlander is voor 20% crimineel en buitenlander voor 60% ofzo???
Cynisch bedoeld.
Niet om jouw domme theorie te ondersteunen.

Kan je duidelijken argumenten geven 20% van wat? 60% van wat?
Oud 31-08-2001, 23:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Kan je duidelijken argumenten geven 20% van wat? 60% van wat?
Van een mens, hij bedoeld:

Jij bent voor 20 % crimineel en een willekeurige allochtoon (zal mezelf hier als voorbeeld nemen), dus ik, ben voor 60 % crimineel.
Kan nie dus....daarom kan je niet zeggen dat allochtonen gemmideld crimineler zijn dan autochtonen, slechts dat er relatief meer allochtonen crimineel zijn. Hoewel ook dit natuurlijk te betwijfelen valt, het ging hier om de manier van brengen.
Oud 01-09-2001, 00:20
VIULenin
VIULenin is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Van een mens, hij bedoeld:

Jij bent voor 20 % crimineel en een willekeurige allochtoon (zal mezelf hier als voorbeeld nemen), dus ik, ben voor 60 % crimineel.
Kan nie dus....daarom kan je niet zeggen dat allochtonen gemmideld crimineler zijn dan autochtonen, slechts dat er relatief meer allochtonen crimineel zijn. Hoewel ook dit natuurlijk te betwijfelen valt, het ging hier om de manier brengen.
Ben je dan allochtoon?

Regels voor berichten