Advertentie | |
|
![]() |
|
net weer een gesprek van het begeleid wonen gehad.
en nou moet ik voor vrijdag een verhaal ove rmezelf typen. die de mensen die mij gaan begeleiden dan in het team gaan voorlezen. verder heb ik vandaag heel veel last van angsten. en verder komen de stemmen ook weer eens opzetten. wat ook behoorlijk eng was. en hopelijk slaap ik vanacht voor 1:00. want morgen word het weer een vroege en lange dag.
|
![]() |
Op weg naar de laatste operavoorstelling! Zin in! Alleen erg jammer dat ik vanacht om 6 uur wakker gebeld werd door de alarmcentrale van mijn werk dat het alam afging. Ik was de eerste die ze te pakken kregen. En aangezien ik dichtbij woon, op de fiets gesprongen en er naar toe gegaan. Mijn andere collegaatje was er al. Gelukkig niets aan de hand. Maar was echt wel even bang; de vorige keren dat het afging, was er altijd iets aan de hand
|
![]() |
|
ik zit al de hele dag in een dissociatie.
en angstig al de hele dag. vanmiddag in de supermarkt liet ik tot 2 keer toe me tas daar staan. en naderhand dacht ik dat ik me fietssleutel kwijt was terwijl ik die gewoon bij me had. ik heb straks maar 2 lorazepams op.en nou zijn de angsten wel wat minder. maar ik voel me nog steeds heel erg verward.
||
Citaat:
![]() Ik had vrijdag ook een soort van sollicitatie en ik heb ook echt geen idee hoe het ging. Nouja, aanvankelijk ging het wel goed, ik kon wel antwoord geven op de vragen, op 1 na, wel een typische sollicitatiegesprekvraag, uiteindelijk wel antwoord gegeven, maar moest er wel echt over nadenken. En toen ging het gesprek een andere kant op dan verwacht en had ik graag gewild dat ik wat mondiger was... OT: hij wil geloof ik echt een date...en ik ook wel, maar ik verpest het altijd. En het is eigenlijk helemaal niet handig om heel veel redenen... |
![]() |
|
Ik heb een goeie dag vandaag. Vanmiddag was ik erg boos op mezelf want ik ging zwemmen maar het kon niet met mijn knie, en toen bedacht ik dat ik beter blij met mezelf kon zijn dat ik niet door had gezwommen. Minder risico op eindeloze blessures is altijd goed.
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Oef, na een ietwat valse start op m'n nieuwe baan durf ik nu voorzichtig te geloven dat ik de proeftijd wel haal. Hij is erg lang en ik ben altijd op m'n slechtst in het begin (heb moeite met de tsunami aan feedback die je dan krijgt).
Toch vind ik het wel jammer als ik dit werk jaren zou moeten blijven doen. Past niet helemaal lekker bij m'n opleidingsniveau. Het kan heel snel eentonig worden. Wat voor type banen solliciteren jullie eigenlijk op? Mijn ervaring is dat ik juist heel vaak op gesprek kon, gemiddeld eens per week. Mezelf verkopen vond ik dan wel weer erg lastig, waardoor ik lang alsnog niet aangenomen werd. Hiervoor heb ik een sollicitatietraining gedaan. Maarja aan de andere kant wist ik mezelf wel steeds te verkopen voor werk waarvan ik telkens dacht dat ik er eigenlijk gewoon niet zo heel goed in ben en dan ook nog zonder tussenkomst van een uitzendbureau (dan komen ze makkelijker van je af).
|
Klinkt goed, Daboman. Succes!
Ik heb de pech dat op iedere vacature die er is (en dat is er niet eens een per maand) zo'n 100 brieven gestuurd worden. Vaak val ik dan af (ik vermoed door mijn leeftijd en (gebrek aan) ervaring, maar dat zegt geen enkel bedrijf of instelling, ook niet als ik er expliciet naar vraag). Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat deze sollicitatie niks wordt en hoe meer ik ook denk dat dat niet zo erg is, omdat ik twijfel of dit bij me past. Nog twee daagjes doorploeteren en dan vakantie! |
![]() |
|
Oef, da's lastig! Dan kan je beter maar niet al te kritisch zijn.
Maar, zeker als je de baan echt wilde, zou ik niet zo snel genoegen nemen met een nee. En al helemaal niet bij uitzendbureaus, vaak werkt het erg goed als je gewoon zegt dat als zij niet willen helpen dat je het dan zelf wil proberen. Dan kunnen ze niet meer om je heen want dan staan er inkomsten op het spel. En als ze niet willen helpen en je sleept er alsnog een contract uit zie je het terug in je salaris, dan is er geen derde partij meer die ook een graantje wil meepikken. Ik heb ook wel eens een gesprek aangevraagd om de afwijzing nader toe te lichten. Heb ik toen gekregen en ik had daarna veel meer vrede met de afwijzing.
||
Citaat:
Punt is dat ik ook niet zou weten waar ik verder op kan solliciteren. Mijn diplomas zijn redelijk specifiek qua vakgebied en verder ben ik voor veel algemene, meer voorkomende banen overgekwalificeerd en willen ze me daarom niet hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Verder begrijp ik je wel hoor, de markt is gewoon kut en ik ben ook al een paar banen verder en ik moet het meer hebben van competenties dan van de kennis uit m'n studie. Ik zou zelf ook best eens een stabiele baan willen hebben. Wellicht hier, dit is de eerste in 3 jaar met uitzicht op vast.
Laatst gewijzigd op 26-04-2012 om 16:33. |
![]() |
|
Begrijp me niet verkeerd: ik zou (voorlopig) best werk willen doen waar ik overgekwalificeerd voor ben, maar ze nodigen me dan niet eens uit voor een gesprek. En ik heb gewoon geen idee in welke andere sectoren ik iets kan met mijn pedagogisch diploma, dus blijf ik in cirkeltjes rondgaan.
|
![]() |
|
Helaas niet geworden, maar dit keer met een duidelijke reden. Dat maakt wel echt verschil voor hoe de afwijzing voelt, moet ik zeggen. Gisteren vond ik ook nog een vacature waarbij je voor vandaag moest reageren, dus heb ik er gisteravond nog een sollicitatie-e-mail uit geperst.
Maar nu: vakantie! (Sorry, kroot) Laatst gewijzigd op 27-04-2012 om 19:45. |
![]() |
|
@ Hawahaai: jammer dat je het niet geworden bent, maar wel fijn dat ze duidelijk hebben aangegeven waarom niet. Ik snap hoe het frustrerend het is als je steeds een vage reden krijgt. Goed dat je gister nog even snel een sollicitatie verstuurd hebt, je weet maar nooit.
OT: best een productief dagje gehad op het werk. Detacheringsbureau belde nog dat ze me ergens gaan voorstellen, dus ben heel benieuwd. Wordt wel pas over een week voordat ik wat hoor vanwege de vakantie. Date belde nog om af te spreken waar we gaan afspreken. Ik had al 2 voorstellen gedaan, maar nu komt hij waarschijnlijk toch naar mij. Alleen moet ik nu nog even op zoek naar een leuk restaurantje/eetcafé. Ik ben hier eigenlijk nog maar 1 keer uit eten geweest, dus wat is leuk? Iemand een idee in Breda (centrum)? |
![]() |
|
Missy, heb 3 jaar terug bij Tortillas gegeten, beviel toen erg goed. Misschien een idee als je Mexicaans eten kunt waarderen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |