Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2012, 11:16
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Oei Darkfairy, das idd niet fijn! Sterkte!!

OT: ik wordt gek, gek van echt werkelijk alles.
Ik voel me steeds hartstikke klote, moet bijna afscheid nemen van twee hulpverleners(persoonlijk mentor en rugzakbegeleidster) waar ik nu heel veel aan heb, moet ook bijna afscheid nemen van mijn tekengroep wat ik echt niet wil, zie ongelofelijk op tegen vanalles en ondertussen is Joyce weg, gaat het thuis slecht, en komen leraren allemaal aan met vanalles wat nog snel even voor het examen gedaan moet worden en raak ik dus ook het overzicht helemaal kwijt van wat ik nog voor school moet doen, en als ik het overzicht kwijtraak loop ik vast en komt het neer op niets doen en als ik niets doe voelt het als verliezen van mezelf en dan ga ik me weer slecht voelen en begint alles weer overnieuw....
Advertentie
Oud 12-04-2012, 17:09
darkfairy
darkfairy is offline
@winnie the pooh me tante is nou weer thuis maar ze wisten niet wat het was.

ot.
geestelijk een drukke dag gehad.
vanochtend eerst creatieve therapie.
en daarna naar de thema dag gegaan bij de bezigheids thepraie.
het thema van dit jaar is oranje dag.
het was wel heel gezellig dat zeker.
en daarna had ik nog een gesprek met de psychologe.
ik ben blij dat ik me verhaal kwijt kon en dat heeft zeker opgelucht.
heb ook van me dwanggedachtes verteld dat ik die redelijk goed probeer tegen te houden.
en ze vind dat ik dat goed doe.
en dat als ik die dwanggedachtes heb dat mijn gedachtes weten dat er niks gaat gebeuren als ik ze niet doe.
maar mijn gevoel zegt dat er dan wel wat gaat gebeuren.
terwijl ik dus zelf weet dat er dus eigenlijk niks ergs gaat gebeuren als ik de dwanggedachtes niet doe.
en ze vroeg of ik wou proberen om het met sommige handelingen wil proberen om het nog minder vaak te doen.
ik heb haar gezegd dat ik dat wel wil gaan proberen
ik had haar ook beloofd om me zonnodig te pakken omdat ik nogal onrustig was.
en dat heb ik dus ook maar gedaan een uur geleden.
nou ben ik thuis en is het gelukkig weekend.
want ik voel me nou echt bekaf zowel geestelijk als lichamelijk.
dus nou lekker uitrusten en morgen de dag weer goed beginnen.
Oud 12-04-2012, 17:14
Verwijderd
@darkfairy

Heb jij een dwangstoornis? Dat heb ik nl. ook.
Mag ik vragen wat voor dwang je hebt?
Oud 12-04-2012, 17:20
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
@darkfairy

Heb jij een dwangstoornis? Dat heb ik nl. ook.
Mag ik vragen wat voor dwang je hebt?
ik stuur je wel even een pb
want er zijn mensen die dat niet hoeven te lezen
Oud 12-04-2012, 22:19
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Ik heb vanavond voor het eerst geblowd :$ heb er best spijt van
Oud 13-04-2012, 09:32
winnie the pooh
Gister therapie gehad, en er kwam meer naar boven dan ik dacht dus ik voel me nu ook vreselijk somber.
Vanmiddag ga ik weer naar de psych.
En verder zie ik de laatste paar dagen echt niets meer zitten,ben ik heel erg somber, weet ik niet waar ik met mezelf aan toe ben, ben ik het overzicht over alles kwijt en kan ik ook niet meer naar dingen uitkijken, echt weer een depressie terugval dus
Oud 13-04-2012, 15:44
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Lentekriebel: mijn kaartje voor jou is teruggekomen. Wel raar, ik weet niet of het ziekenhuis dat gedaan heeft, maar er zit een sticker op met waarschijnlijk jouw adres (in Utrecht in elk geval), maar daarovereen weer een sticker van PostNL dat het adres niet klopt en dat het daarom niet bezorgd kan worden. Als je het nog wilt, wil je me dan even je goede adres pm´men...

@ Winnie: als overzicht het sleutelwoord bij jou is, zou ik hoe dan ook proberen dat weer terug te krijgen. Vraag je ouders, mentor, desnoods de psycholoog om je te helpen bij je schoolplanning.

OT: Jarig! Vanmorgen op het werk gevierd, heel veel felicitaties gehad, ook via de sms. Vanmiddag vroeg naar huis gegaan, dus nu net thuis. Strakjes uiteten met een leuk groepje
Oud 13-04-2012, 18:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ missy1234567890: Gefeliciteerd en nog een fijne avond
Oud 13-04-2012, 20:44
darkfairy
darkfairy is offline
@missy1-0 gefeliciteerd.
Oud 14-04-2012, 11:54
kroot
kroot is offline
@missy: nog gefeliciteerd.

Het lijkt wel of de einde van het jaar stress steeds eerder begint; mijn vrije dagen tot aan mijn eindexamen zijn op 2 handen te tellen.
Nu op weg naar examenrepetitie van studiegenootje.
Oud 14-04-2012, 15:57
darkfairy
darkfairy is offline
ik dacht dat het laatste gesprek met de voorbereidingen voor het begeleid wonen.
pas over een week of 3 was.
maar nou blijkt het dinsdag al te zijn zei me moeder.
nou komt het wel erg dichtbij .
Oud 14-04-2012, 17:58
Verwijderd
Had ik verf gekocht, blijkt het olieverf te zijn en de winkels zijn allang dicht. Pff, nu kan ik niet schilderen
Oud 15-04-2012, 14:21
Verwijderd
Vanmorgen heb ik tot 9.00 uur uitgeslapen.
Ik ben naar beneden gegaan en heb gezellig met mijn huisgenoten en de begeleiding zitten te ontbijten.
Na het ontbijt ben ik me eigen heerlijk gaan douchen en gaan aankleden en heb ik me eigen alvast klaargemaakt om naar mijn ouders te gaan.
Vanmiddag nog gezellig zitten te lunchen met mijn huisgenoten en de begeleiding en rond 14.00 uur ben ik met de taxi naar mijn ouders gegaan.
Daar zit ik nu achter de computer en zit ook heerlijk aan een kopje koffie.

Op dit moment heb ik een beetje last van hoofdpijn en ben ik onrustig in mijn hoofd.
Vanmorgen heb ik te horen gekregen dat er vanmorgen een bewoonster van een woonhuis waar ik via de jobcoach huishoudelijke taken verricht, onverwachts is overleden.
Ze lag wel al in het ziekenhuis, maar ze zou waarschijnlijk na het weekend weer terug naar huis mogen.
Nu gaat dat dus niet meer door..............
Ja, ze komt wel terug naar huis, maar ze wordt opgebaard in haar eigen kamer.
Ik voel me op dit moment raar en ik kan het allemaal nog niet echt bevatten.
Morgen hoef ik voor een keer niet te gaan werken in dat woonhuis, het zal er wel erg druk en hectisch zijn.
Ik ga zeker dinsdag of woensdag even afscheid nemen van die bewoonster en waarschijnlijk ga ik ook even mee naar de kerk voor de begraafnis.
Nogmaals, ik voel me raar en
Oud 15-04-2012, 23:07
kroot
kroot is offline
Fijne opera repetitie gehad vandaag!
En er is sinds gisteren een raar geluid in mijn kamer, alsof er een soort ventilatie hard aanstaat, komt van de andere kant van de muur. Maar ik woon hier nu bijna een jaar en heb dit nog nooit eerder gehoord, vreemd!
Oud 16-04-2012, 00:09
Neko*
Neko* is offline
Morgen laatste gesprek van het psychologisch onderzoek en ik heb nog heel erg het gevoel dat ik lang niet alles verteld heb of niet duidelijk heb kunnen maken. Maar dat zit vast alleen maar in mijn hoofd.
Oud 16-04-2012, 08:23
winnie the pooh
@Missy, alsnog gefeliciteerd!!
en wat dat overzicht betreft, het huiswerk plannen en maken is het probleem niet echt, meer dat ik gewoon voor de komende tijd echt helemaal geen zekerheid heb over mijn rooster, en dat is echt zwaar irritant, vorige week wilde ik bijvoorbeeld een nieuwe afspraak plannen bij therapie, en dat heeft me 2 dagen heen en weer bellen met school gekost omdat de school zelf ook nog niet weet hoe het rooster over een paar weken eruitziet voor de 4dejaars. En ik moet bijvoorbeeld echt nodig naar de pedicure maar ik weet gewoon niets van mijn rooster. En ook dat ik dan denk eindelijk klaar te zijn met mn schoolwerk, en dat er dan nog zo'n doodleuk mailtje in mn mailbox staat van een leraar die nooit huiswerk doorgeeft, dat ik ineens op het laatste moment(want eind volgende week moeten alle cijfers van de laatstejaars bekend zijn) nog vanalles in kan halen.

OT: vrijdag goed gepraat met de psychiater, ze vond het goed om te merken dat ik wat assertiever aan het worden ben, en ze zei dat dat zeker nu ik het zo moeilijk heb toch iets positiefs is dat ik niet zo over me heen laat lopen. Verder vond ze dat ik ook absoluut niet moet stoppen met mijn medicijnen, wat mn moeder er ook over zegt. En aangezien mam het de laatste tijd echt nergens mee eens is wil de psych ook een keer een gesprek met haar alleen gaan voeren, om toch duidelijk te krijgen hoe ze er nu werkelijk over denkt en haar ook meer te overtuigen van de noodzaak van medicijnen en therapie, en vooral dat ik me niet aanstel.
Als ik mn laatste examens heb gehad ga ik weer naar de psych(tussendoor ook nog wel) maar dan gaan we kijken voor andere medicijnen, dan blijf ik mijn citalopram gebruiken maar ipv melatonine pak ik er dan sochtends ook nog anti-psychotica naast om te zorgen dat ik de zomer wat beter door kom.
Ze vroeg ook nog of het een goed idee was dat ik nu tijdelijk een extra hulpverlener zou krijgen die dan wat vaster is en die ik wat vaker zie, ook vooral als ik dadelijk mijn persoonlijk mentor en rugzakbegeleidster niet meer zie en Joyce nog niet terug is, maar ik heb gezegd dat ik dat niet wilde. Ik heb geen zin om nu weer aan iemand te moeten wennen en heel mn verhaal te vertellen voor een paar maanden, en ik heb sowieso een hekel aan afscheid nemen van mensen dus dat zou alleen maar extra stress opleveren ben ik bang.

Zometeen ga ik naar school, maar ik weet zelfs voor vandaag nog niet eens hoe mijn rooster is, dat komt natuurlijk ook omdat ik lang niet altijd lessen in de klassen volg, want ik ga naar mijn gewone mentor/leraar engels en dan krijg ik uiteg over het mondeling examen van morgen en ik moet nog een toets maken, en dan is het altijd maar de vraag wanneer zo iemand tijd heeft.

Donderdag gaan we met kunstvakken naar een museum, alleen hoorde ik op facebook gelukkig al dat ik niet de enigste ben die last heeft van de slordigheid van school, er waren meer mensen die echt in de stress schoten daardoor, en dan vooral dat ze midden in een toetsweek in de examentijd nog even een excursie plannen, kon dat niet eerder ofzo? nu is er toch niemand die met zn hoofd erbij is als we zoiets gaan doen.
Oud 16-04-2012, 18:54
darkfairy
darkfairy is offline
nou komt het gesprek morgen middag toch wel erg dichtbij .
Oud 16-04-2012, 20:34
darkfairy
darkfairy is offline
ik zal eens naar mijn lichaam luisteren en op tijd me bed in kruipen.
want morgen word het een drukke en spannende dag.
Oud 17-04-2012, 11:01
winnie the pooh
ik heb totaal niet meer onder controle hoe ik me voel, en ik kan sinds gister ook ineens niet meer herkennen hoe ik me voel.
echt heel raar en vervelend.
En ik kan mezelf ook echt nergens toe zetten.

Ik heb over anderhalf uur mondeling examen van engels, en dat examen kan me niet veel schelen, ik vind het 100 keer erger dat ik daarvoor naar een andere locatie van mijn school moet, daar wordt ik echt ook altijd nageroepen en gescholden, en ik hoef er echt niet langs te fietsen of mensen van die school tegen te komen op het fietspad want dan gooien ze wel hun afval naar mn hoofd.
Op mijn school zijn de meeste nu wel een beetje rustig tegen me, maar op die andere locatie echt totaal niet.

EDIT:
7,3 voor mondeling examen, maar die school was zoals verwacht echt worst nightmare, werd de hele tijd nageroepen en als ik een trap af liep stonden ze van boven pogingen te doen om op mn hoofd te spugen, benen uitsteken als ik aan kom lopen etc.etc. echt niet leuk
heeft gewoon heel mn dag verkloot.
(niet dat ik me vantevoren al zo fantastisch voelde maar toch, het heeft het zeker erger gemaakt)

Laatst gewijzigd op 17-04-2012 om 13:59.
Oud 17-04-2012, 16:08
darkfairy
darkfairy is offline
12 mei over verhuizen naar het begeleid wonen.
en dan 14 mei daar gaan wonen.
of als er in het weekend daar al iemand is dan eerder.
Oud 17-04-2012, 16:11
Verwijderd
vandaag verdomme SE Engels mondeling gehad Bahhh...
en heb verdomme een 5 gehaald gemideld sta ik een 6,2 voor engels Bahhhhh morgen Se Nederlands
Oud 18-04-2012, 12:10
Roosje
Roosje is offline
Hii ik ga van de zomer een paar dagen met mezelf naar Vlieland. <3 Ik heb er superveel zin in, een paar dagen alleen is vermoedelijk precies wat ik dan nodig heb. Ik heb een hotel met een eenpersoonskamer en het is op VLIELAND en dat is heel erg goed. <3
Oud 18-04-2012, 13:48
winnie the pooh
@Roosje, dat klinkt idd erg goed, ik zou ook wel weer op vakantie willen maar zoals het er nu uitziet ga ik deze zomer helemaal niet.

Weet iemand waar Heksjuh is gebleven? Die heeft volgens mij toch alweer een tijdje niet gepost, of komt dat doordat ik gewoon niet zit op te letten?

OT: Goed gesprek met persoonlijk mentor gehad, ff lekker alles eruit gegooid wat me dwars zat.
Maar ik merk gewoon echt dat ik te weinig vluchtmogelijkheden heb.
Ik zie gewoon niets anders als mn huis en mn school, en juist op die twee plekken wordt ik vreselijk met alles geconfronteerd de hele tijd, ik heb het idee dat dat mn depressie alleen maar erger maakt.
Laatste paar weken ben ik sowieso vreselijk somber, kijk ik nauwelijks naar dingen uit, kan ik echt totaal niet meer positief denken en zie ik alleen maar overal tegenop.
Ik heb tegen mn persoonlijk mentor ook gezegd dat ik het gevoel heb dat mn ouders een soort 'einddatum' hebben staan voor mn depressie als het ware, dat ze vinden dat ik mezelf niet meer rot mag voelen in de zomer en dat het helemaal over is als ik naar SintLucas ga, omdat ze ws denken dat alles over is als ik van school af ben. Maar dat is echt niet zo en ik ben echt bang dat ik het eerste jaar van SintLucas niet eens door ga komen, gewoon omdat ik steeds meer het gevoel heb dat ik zelf teveel in de eisen van anderen trap en mezelf dus ook steeds wijsmaak dat ik me niet meer rot mag voelen en geen depressie meer mag hebben als ik op SintLucas zit. En dat ik daardoor nu mezelf nog meer voor de gek houd dan ik al deed.

Morgen gaan we met school naar het museum, dat vind ik dan wel weer leuk, ben alleen bang dat ik daar de hele dag alleen rond moet lopen...
Oud 19-04-2012, 19:06
Missy1234567890
@ Roosje: ik ga binnenkort naar Ameland, maar niet alleen.
@ Winnie: naar welk museum ga je? En ja, alleen rondlopen, naar is dat, dat moest ik ook altijd, ik snap je helemaal. Ik hoop dat het een leuk museum is, dan is het misschien minder erg. Sterkte

Het gaat goed hier, muv. het werk dan. Ik zit er echt een beetje m'n tijd uit te zitten, doe wel iets, maar miniem. Dinsdag werd ik heel enthousiast door het detacheringsbureau gebeld dat ze misschien iets voor me hadden gevonden, gister gingen ze daarheen. Maar nog niks gehoord, dus denk dat het toch niks wordt

Morgen gesprek bij ander detacheringsbureau dat hetzelfde biedt. Ben benieuwd. Heb daardoor wel een reisdag. Eerst naar werk, daar na 3 uur al weg en dan naar Amersfoort. 's Avonds nog even door naar m'n ouders, want dat is dan niet meer zo ver. Echt helemaal niet handig, ook omdat ik maar heel weinig marge heb, dus er mogen geen storingen met de trein zijn, anders haal ik het niet. Maar wou geen hele dag vrij nemen omdat m'n vakantiedagen er toch al doorheen vliegen momenteel en ik 's ochtends sowieso moeilijk vrij kan krijgen (helemaal zonder dat ik zeg waarvoor).

Verder leuke week gehad, hele week al een beetje hyper omdat het maandagavond wel erg gezellig was (en vorige week ook) Weet alleen niet hoe ik alles moet opvatten. Was wel grappig dat iemand anders voorstelde dat wij een date zouden hebben...snap nog steeds niet waarom hij dat zei eigenlijk.
Oud 20-04-2012, 22:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben een beetje in de war. M'n vader belde vanavond ineens. Ik schrok er zo van dat ik eerst dacht 'niet opnemen' en toen dacht ik 'ja, maar misschien is er wel iets ergs gebeurd of iemand in de familie overleden ofzo' Toen toch maar opgenomen, was een heel raar gesprek. M'n vader stotterde ook heel erg, vond het heel raar om me zo maar ineens aan de lijn te hebben. Hij belde 'zomaar om te vragen hoe het met je is'. Dacht eerst dat ie al voor m'n verjaardag belde ofzo (hij is m'n verjaardag ook wel eens vergeten, toen belde die een maand later daar ineens voor ). Tsja, wat moet je zeggen tegen je vader die je eigenlijk alleen maar een paar keer per jaar via de mail spreekt als je hem ineens aan de lijn hebt? Kwam ook nog eens super ongelegen omdat m'n moeder hier toevallig vanavond was om te eten. Heel rommelig dus. En dan gaan m'n moeder en m'n vriend verder met waar we gebleven hadden en blijft het in mijn hoofd rondspoken. M'n vader had gevraagd of ik wel eens in de buurt was en dan langs wilde komen. Heb gezegd dat ik daar over na moet denken. Ik weet het niet. Wil denk ik liever dat ze eerst een keer hier komen. Misschien dat maar voorstellen. Eerst maar eens over nadenken en een nachtje over slapen.

Verder had ik vanmorgen m'n eindgesprek bij de revalidatie. Moet wel nog een week trainen maar dit heb ik nu al gehad zodat ze nog tijd hebben om er een verslagje van te schrijven. Begon met de looptest die ik ook aan het begin gehad heb. Ik kon drie rondjes meer lopen dan toen en m'n conditie is met 6% verbeterd. Vond m'n fysio best wel heel erg goed. Helaas zit ik nog lang niet op 100% al was dat volgens m'n fysio ook niet echt haalbaar, ze haalde het zelf ook niet. Dan moet je 8,3 km/h uur lopen en wij mogen alleen maar gewoon lopen, niet hardlopen en dan haal je dat niet. Bij de hurktest kon ik eerst 19x de grond aanraken in 30 seconde en nu 26x dus ben best tevreden. Verder ook nog ff gepraat over hoe ik het gevonden heb enzo. Wel een goed gesprek alleen wel een beetje kort vond ik. Daarna nog een zware training gehad maar wel een goed gevoel gekregen. Ben nu wel echt kapot, supermoe en m'n hele lichaam doet pijn (benen, voeten, rug). Net de was opgehangen en nu nog ff internetten. M'n vriend is naar een feestje. M'n rij-instructrice belde vanavond ook nog, of ik om 10.00 uur kan ipv om 14.00 uur. Had al ja gezegd toen ik me bedacht dat ik dan nog niet echt uit kan slapen. Naja, dan tussendoor maar een dutje ofzo. Zie ik morgen wel.
Oud 20-04-2012, 23:15
kroot
kroot is offline
Oh ik ben echt zooo stom. Ik dacht dat ik nog wel zwarte panty's had, maar ik er er dus nergens meer 1 vinden. En morgen moet ik de hele dag sjieke kleren aan, en ik moet al te vroeg in de trein zitten om nog langs een Hema te kunnen. Een maillot onder een sjiek zwart jurkje is ook niet echt het einde, of anders een zwarte legging, maar dan moet ik mijn laarzen aan en niet mijn pumps, dilemma's zo op de late avond....
Nu snel even douchen en slapen want ik moet om 7.15 in de trein zitten voor een 3 uur durende reis naar de andere kant van het land!
Oud 21-04-2012, 14:34
winnie the pooh
@Missy, we zijn naar kroller moller geweest, een kunstmuseum
En uiteindelijk viel het me heel erg mee, een ander meisje vroeg of ze ipv in de bus in de auto mocht bij onze kunstvakken lerares(ook mijn persoonlijk mentor) omdat ze in januari een hersentumor heeft gehad en nu niet zo goed tegen die drukte kan, dus toen kwam zij naar me toe en vroeg ze of ik ook mee in de auto wilde.
En uiteindelijk heb ik samen met dat meisje en een gezamelijke vriendin door het museum gelopen, was wel gezellig.

OT: ben helemaal klaar met mn moeder, ik heb geen contactgevens van mn psychiater, dus heb ik op internet het e-mailadres van het bureau opgezocht waar ze werkt en heb ik naar de administratie gemaild of ze me haar email kunnen geven, bijna iedereen daar kent me wel dus ws moet het wel lukken, en dan ga ik mn psych mailen of zij mn moeder wil contacten, de laatste keer dat ik er was had mn psych ook al gezegd dat ik haar moest contacten als mn moeder weer op dezelfde manier doorging, en nu ben ik er echt klaar mee.
Dus nu maar hopen dat mn psych mn moeder kan bellen of met haar praten ofzo, en dat ze niet meer van die belachelijke opmerkingen maakt.
en nu ben ik best trots op mezelf dat ik die stap heb gezet, en niet weer wachten en denken dat mn moeder vanzelf wel bijdraait, ik heb er best wat ruzie met mn moeder voor over als ze dan uiteindelijk eens van mening verandert.
Oud 21-04-2012, 15:46
Verwijderd
Citaat:
M'n vader had gevraagd of ik wel eens in de buurt was en dan langs wilde komen. Heb gezegd dat ik daar over na moet denken. Ik weet het niet. Wil denk ik liever dat ze eerst een keer hier komen.
Advies: Ga bij hem langs. Dan kan je altijd het pand verlaten als het moet. Als hij bij jou op bezoek is dan is het veel lastiger om jezelf uit onprettige situaties te wurmen.
Oud 21-04-2012, 22:06
darkfairy
darkfairy is offline
morgen met me moeder naar de musical wicked toe.
het zal wel vermoeiend zijn.
maar ik heb er zin in.
Oud 22-04-2012, 22:19
darkfairy
darkfairy is offline
wicked was echt geweldig ik heb genoten.
en nou lekker slapen want ik ben nou wel bekaf.
Oud 23-04-2012, 13:27
Verwijderd
@Missy: Ik heb je kaartje gekregen . Thanks .

De andere kaartjes zijn vrees ik een beetje verloren gegaan . Missy, kun je mij misschien pm'en welk adres er op die sticker stond? Dan weet ik of het ziekenhuis het wel goed heeft doorgestuurd..
Oud 23-04-2012, 20:11
darkfairy
darkfairy is offline
net weer een gesprek van het begeleid wonen gehad.
en nou moet ik voor vrijdag een verhaal ove rmezelf typen.
die de mensen die mij gaan begeleiden dan in het team gaan voorlezen.
verder heb ik vandaag heel veel last van angsten.
en verder komen de stemmen ook weer eens opzetten.
wat ook behoorlijk eng was.
en hopelijk slaap ik vanacht voor 1:00.
want morgen word het weer een vroege en lange dag.
Oud 24-04-2012, 15:48
kroot
kroot is offline
Op weg naar de laatste operavoorstelling! Zin in! Alleen erg jammer dat ik vanacht om 6 uur wakker gebeld werd door de alarmcentrale van mijn werk dat het alam afging. Ik was de eerste die ze te pakken kregen. En aangezien ik dichtbij woon, op de fiets gesprongen en er naar toe gegaan. Mijn andere collegaatje was er al. Gelukkig niets aan de hand. Maar was echt wel even bang; de vorige keren dat het afging, was er altijd iets aan de hand
Oud 24-04-2012, 16:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Lastig, inschatten hoe een gesprek is gegaan. Dat soort dingen zijn echt niks voor mij.
Oud 24-04-2012, 18:30
darkfairy
darkfairy is offline
ik zit al de hele dag in een dissociatie.
en angstig al de hele dag.
vanmiddag in de supermarkt liet ik tot 2 keer toe me tas daar staan.
en naderhand dacht ik dat ik me fietssleutel kwijt was terwijl ik die gewoon bij me had.
ik heb straks maar 2 lorazepams op.en nou zijn de angsten wel wat minder.
maar ik voel me nog steeds heel erg verward.
Oud 24-04-2012, 22:00
Missy1234567890
Citaat:
Lastig, inschatten hoe een gesprek is gegaan. Dat soort dingen zijn echt niks voor mij.
Sollicitatie? Maar je mocht wel op gesprek, dat is in elk geval positief

Ik had vrijdag ook een soort van sollicitatie en ik heb ook echt geen idee hoe het ging.
Nouja, aanvankelijk ging het wel goed, ik kon wel antwoord geven op de vragen, op 1 na, wel een typische sollicitatiegesprekvraag, uiteindelijk wel antwoord gegeven, maar moest er wel echt over nadenken. En toen ging het gesprek een andere kant op dan verwacht en had ik graag gewild dat ik wat mondiger was...

OT: hij wil geloof ik echt een date...en ik ook wel, maar ik verpest het altijd. En het is eigenlijk helemaal niet handig om heel veel redenen...
Oud 24-04-2012, 22:48
Roosje
Roosje is offline
Ik heb een goeie dag vandaag. Vanmiddag was ik erg boos op mezelf want ik ging zwemmen maar het kon niet met mijn knie, en toen bedacht ik dat ik beter blij met mezelf kon zijn dat ik niet door had gezwommen. Minder risico op eindeloze blessures is altijd goed. Vanavond heb ik met drie vriendinnetjes zitten breien, dat was ook goed. Thee en koekjes!
Oud 25-04-2012, 05:49
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Sollicitatie? Maar je mocht wel op gesprek, dat is in elk geval positief [/SIZE]
Ja, dat is waar. Het is zeker 50 brieven geleden dat ik ergens op gesprek mocht komen. Dus het was fijn om te horen dat mijn brief en cv er goed uitzien. Maar het geeft geen fijn gevoel als ze tussen de regels door laten horen dat een meisje van eind 20 die samenwoont wel een risico vormt. En er waren nog een paar van dat soort opmerkingen waardoor ik er uiteindelijk niet zo'n goed gevoel aan overhield.
Oud 25-04-2012, 16:39
Daboman
Daboman is offline
Oef, na een ietwat valse start op m'n nieuwe baan durf ik nu voorzichtig te geloven dat ik de proeftijd wel haal. Hij is erg lang en ik ben altijd op m'n slechtst in het begin (heb moeite met de tsunami aan feedback die je dan krijgt).

Toch vind ik het wel jammer als ik dit werk jaren zou moeten blijven doen. Past niet helemaal lekker bij m'n opleidingsniveau. Het kan heel snel eentonig worden.

Wat voor type banen solliciteren jullie eigenlijk op? Mijn ervaring is dat ik juist heel vaak op gesprek kon, gemiddeld eens per week. Mezelf verkopen vond ik dan wel weer erg lastig, waardoor ik lang alsnog niet aangenomen werd. Hiervoor heb ik een sollicitatietraining gedaan. Maarja aan de andere kant wist ik mezelf wel steeds te verkopen voor werk waarvan ik telkens dacht dat ik er eigenlijk gewoon niet zo heel goed in ben en dan ook nog zonder tussenkomst van een uitzendbureau (dan komen ze makkelijker van je af).
Oud 25-04-2012, 18:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Klinkt goed, Daboman. Succes!
Ik heb de pech dat op iedere vacature die er is (en dat is er niet eens een per maand) zo'n 100 brieven gestuurd worden. Vaak val ik dan af (ik vermoed door mijn leeftijd en (gebrek aan) ervaring, maar dat zegt geen enkel bedrijf of instelling, ook niet als ik er expliciet naar vraag).
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat deze sollicitatie niks wordt en hoe meer ik ook denk dat dat niet zo erg is, omdat ik twijfel of dit bij me past.

Nog twee daagjes doorploeteren en dan vakantie!
Oud 25-04-2012, 19:15
Daboman
Daboman is offline
Oef, da's lastig! Dan kan je beter maar niet al te kritisch zijn.

Maar, zeker als je de baan echt wilde, zou ik niet zo snel genoegen nemen met een nee. En al helemaal niet bij uitzendbureaus, vaak werkt het erg goed als je gewoon zegt dat als zij niet willen helpen dat je het dan zelf wil proberen. Dan kunnen ze niet meer om je heen want dan staan er inkomsten op het spel. En als ze niet willen helpen en je sleept er alsnog een contract uit zie je het terug in je salaris, dan is er geen derde partij meer die ook een graantje wil meepikken.

Ik heb ook wel eens een gesprek aangevraagd om de afwijzing nader toe te lichten. Heb ik toen gekregen en ik had daarna veel meer vrede met de afwijzing.
Oud 25-04-2012, 20:02
Missy1234567890
@ Lentekriebel: geen dank, fijn dat je blij bent met mijn kaartje

OT: ik ga volgende week met hem afspreken
Oud 25-04-2012, 20:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
k heb ook wel eens een gesprek aangevraagd om de afwijzing nader toe te lichten. Heb ik toen gekregen en ik had daarna veel meer vrede met de afwijzing.
Meestal staat in de brief dat er geschiktere kandidaten waren, en als ik er achter aan bel of mail, krijg ik vaak gewoon geen antwoord of een herhaling van wat in de brief stond.

Punt is dat ik ook niet zou weten waar ik verder op kan solliciteren. Mijn diplomas zijn redelijk specifiek qua vakgebied en verder ben ik voor veel algemene, meer voorkomende banen overgekwalificeerd en willen ze me daarom niet hebben.
Oud 26-04-2012, 16:23
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Meestal staat in de brief dat er geschiktere kandidaten waren, en als ik er achter aan bel of mail, krijg ik vaak gewoon geen antwoord of een herhaling van wat in de brief stond.

Punt is dat ik ook niet zou weten waar ik verder op kan solliciteren. Mijn diplomas zijn redelijk specifiek qua vakgebied en verder ben ik voor veel algemene, meer voorkomende banen overgekwalificeerd en willen ze me daarom niet hebben.
Ik ben gewoon herhaaldelijk blijven vragen wat ze nou precies bedoelen, soms graaf ik echt heel, heel diep. Toen ik afgewezen werd op iets dat voor mij een droombaan was heb ik 20 minuten aan de telefoon gehangen. En ach, ik doe nu ook werk waar ik voor overgekwalificeerd ben.

Verder begrijp ik je wel hoor, de markt is gewoon kut en ik ben ook al een paar banen verder en ik moet het meer hebben van competenties dan van de kennis uit m'n studie. Ik zou zelf ook best eens een stabiele baan willen hebben. Wellicht hier, dit is de eerste in 3 jaar met uitzicht op vast.

Laatst gewijzigd op 26-04-2012 om 16:33.
Oud 26-04-2012, 17:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
Begrijp me niet verkeerd: ik zou (voorlopig) best werk willen doen waar ik overgekwalificeerd voor ben, maar ze nodigen me dan niet eens uit voor een gesprek. En ik heb gewoon geen idee in welke andere sectoren ik iets kan met mijn pedagogisch diploma, dus blijf ik in cirkeltjes rondgaan.
Oud 26-04-2012, 20:11
darkfairy
darkfairy is offline
eindelijk weekend.
Oud 26-04-2012, 21:34
kroot
kroot is offline
Ik wil vakantie!! Heel veel mensen die ik ken, hebben volgende week vakantie; ik niet. Morgen bruiloft van studiegenootje, ben benieuwd.
Oud 27-04-2012, 17:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Helaas niet geworden, maar dit keer met een duidelijke reden. Dat maakt wel echt verschil voor hoe de afwijzing voelt, moet ik zeggen. Gisteren vond ik ook nog een vacature waarbij je voor vandaag moest reageren, dus heb ik er gisteravond nog een sollicitatie-e-mail uit geperst.
Maar nu: vakantie! (Sorry, kroot)

Laatst gewijzigd op 27-04-2012 om 19:45.
Oud 27-04-2012, 18:29
Missy1234567890
@ Hawahaai: jammer dat je het niet geworden bent, maar wel fijn dat ze duidelijk hebben aangegeven waarom niet. Ik snap hoe het frustrerend het is als je steeds een vage reden krijgt. Goed dat je gister nog even snel een sollicitatie verstuurd hebt, je weet maar nooit.

OT: best een productief dagje gehad op het werk. Detacheringsbureau belde nog dat ze me ergens gaan voorstellen, dus ben heel benieuwd. Wordt wel pas over een week voordat ik wat hoor vanwege de vakantie.

Date belde nog om af te spreken waar we gaan afspreken. Ik had al 2 voorstellen gedaan, maar nu komt hij waarschijnlijk toch naar mij. Alleen moet ik nu nog even op zoek naar een leuk restaurantje/eetcafé. Ik ben hier eigenlijk nog maar 1 keer uit eten geweest, dus wat is leuk? Iemand een idee in Breda (centrum)?
Oud 27-04-2012, 19:25
Linda
Linda is offline
Missy, heb 3 jaar terug bij Tortillas gegeten, beviel toen erg goed. Misschien een idee als je Mexicaans eten kunt waarderen.

Regels voor berichten