Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2012, 14:39
Verwijderd
Btw-teruggave
Iedereen die woonachtig is buiten de Europese Unie kan de btw terugvorderen op alle EU-aankopen, wanneer u die meeneemt naar uw domicilie. Hiervoor gelden specifieke voorwaarden. U kunt hiervoor rechtstreeks telefonisch contact opnemen met de douane Schiphol +31 (0)20 - 3164700 of derde partijen: Global Blue +31 (0)23 - 5241909 (Vertrekhal 3) of vatfree.com +31 88 828 37 33 (Vertrekhal 2).

Iedereen betaalt dus btw, alleen als je buiten de EU woont kun je het terugvorderen en dan moet je ook nog moeite doen.
Advertentie
Oud 21-04-2012, 14:43
Verwijderd
Inderdaad zeg.
Oud 21-04-2012, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Nou, op dit moment is het niet zo interessant vanwege de hoge HDD prijzen maar die zitten einde van het jaar weer op het oude niveau. Als ik dan schijven wil toevoegen dan wil ik degene die het goedkoopst per GB is en dat is dan waarschijnlijk 3TB. Eventueel koop ik er dan twee en het mooie van WHS is dat je een schijf zo kan verwijderen en hij verplaatst zelf de data naar andere disks. Zo kan je een 1TB schijf eruit halen omdat die gewoon te klein is en je aan het maximale aantal disks zit. Maar ik moet ook zeggen dat ik tot ik deze server een jaar geleden in gebruik nam regelmatig schijfruimtetekorten had en dat is nu geen issue meer.

Het maakt vooral migratie naar nieuwe schijven dus oneindig makkelijk. En je hebt semi RAID1 omdat je ervoor kan kiezen om bepaalde shared folders te dupliceren naar een X aantal schijven.
Hmm, dat is wel een stukje eleganter inderdaad. Nóg meer om mee te nemen in de ontwikkeling van het PVA

Citaat:
Met of zonder tax, hier is alles toch reteduur . Dus helaas. Maar we overleven het wel, na 5 weken kunnen die paar uurtjes er ook nog wel bij. Al heb ik wel heel veel zin om heel hard te schelden .
Wat let je? Pak een telefoon en doe alsof je iemand helemaal verrot aan het schelden bent
Oud 21-04-2012, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vermoed dat de prijzen inderdaad gewoon omlaag zijn gegaan.
Hmm, cheeky bastards.
Oud 21-04-2012, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Hmm, dat is wel een stukje eleganter inderdaad. Nóg meer om mee te nemen in de ontwikkeling van het PVA
Zo heb ik bijvoorbeeld mijn documenten allemaal wel gedubbeld over meerdere schijven en bepaalde TV-series ook omdat die niet of nauwelijks te vinden zijn maar voor de rest heb ik gewoon alle torrents van alle films en series die ik ooit gedownload heb nog in die documenten staan dus schijf stuk en een stel torrents in het program slepen en ik heb ze met een paar dagen weer terug.
Oud 21-04-2012, 15:02
Zeppelin
Zeppelin is offline
wat een vreselijke dingen weer in zembla, gatverdamme wat bestaan er toch veel walgelijke figuren
Oud 21-04-2012, 15:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oeh, de Catshuisonderhandelingen zijn mislukt. Ik voel verkiezingen aankomen.
Oud 21-04-2012, 15:06
Zeppelin
Zeppelin is offline
die directeur van VCD, die zou toch eens een flinke anale fistel mogen krijgen
Oud 21-04-2012, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Zo heb ik bijvoorbeeld mijn documenten allemaal wel gedubbeld over meerdere schijven en bepaalde TV-series ook omdat die niet of nauwelijks te vinden zijn maar voor de rest heb ik gewoon alle torrents van alle films en series die ik ooit gedownload heb nog in die documenten staan dus schijf stuk en een stel torrents in het program slepen en ik heb ze met een paar dagen weer terug.
Mhm. Ik spiegel voornamelijk muziek. Maar eigenlijk is dat niet eens eckt nodig als je What.cd en Waffles tot je beschikking hebt, I suppose. Maar toch komt er 'n redundancy in, one way or the other ara:
Oud 21-04-2012, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Oeh, de Catshuisonderhandelingen zijn mislukt. Ik voel verkiezingen aankomen.
SP dertig zetels, toch? Mijn hemel. En dat Rutte ook iets naars mag krijgen, met z'n stijfje voor dat christentuig.
Oud 21-04-2012, 15:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen idee.
Oud 21-04-2012, 16:25
Verwijderd
Er is nu een persconferentie, Rutte zegt dat het voor de hand ligt dat er nu verkiezingen komen.
Oud 21-04-2012, 16:26
Verwijderd
Hier is het allemaal rustig na te lezen: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/21/...-exit-wilders/
Oud 21-04-2012, 16:37
Verwijderd
Tweede Kamer peiling 19-04-2012
Uit de nieuwste peiling van de politieke barometer blijkt dat de PVV wederom terrein verliest. In vergelijking met de vorige peiling verliest de partij van Geert Wilders 2 zetels. De PVV zou daarom bij nieuwe verkiezingen blijven steken op 18 zetels.

Bij de verkiezingen van 2010 stond de PVV nog op 24 zetels.

Zo slecht als het gaat bij de gedoogpartner, zo goed gaat het met de VVD. De partij van Mark Rutte wint een zetel en is met 37 zetels de grootste partij van Nederland.

Het succes van de VVD vindt overigens geen vervolg bij de coalitie. Coalitiepartij CDA verliest namelijk ook een zetel en zakt daarmee weg naar 12 zetels. Dat komt de coalitie in de virtuele tussenstand op een armetierig totaal van 67 zetels te staan.

De partijen in de oppositie doen het wel goed. Zowel de PvdA als de SP spint garen bij het weinig daadkrachtige optreden van de gedoogcoalitie. De sociaaldemocraten zitten sinds het aantreden van Samsom in de lift en komen met 1 zetel winst op een virtueel totaal van 27 zetels. Ook de SP wint een zetel en komt uit op 26 zetels.

In de peiling van Synovate verliest GroenLinks een zetel en daalt naar 5, daar waar de Partij voor de Dieren er 1 wint en groeit naar 4. D66 blijft met 13 stabiel, evenals de ChristenUnie (5), de SGP (2) en de partij 50PLUS (1).
(http://politiek.blog.nl/peilingen-2/...ing-19-04-2012)

Nou, dat zal wel weer wat fraais worden.
Oud 21-04-2012, 16:40
Verwijderd
Lorelei naamzoek

Oud 21-04-2012, 16:46
Verwijderd
Korte samenvatting van het interview met Wilders:

Aow'ers, 3%, Brussel, rug recht gehouden.

En repeat.
Oud 21-04-2012, 17:28
Verwijderd
Hm, waarschijnlijk verkiezingen na de zomer. Misschien moet ik me dan maar iets meer verdiepen in verschillende partijen voordat ik voor mijn eerste keer kan gaan stemmen.
Oud 21-04-2012, 17:33
Em.
Em. is offline
Ik hoop wel dat het dan na mijn verjaardag is. Dan kan ik ook eens stemmen. Ik ben er in ieder geval vrij zeker van dat het geen CDA, CU, SGP, VVD of PVV (niet per se in die volgorde) wordt. Maar goed, dan word ik waarschijnlijk ook uit huis gezet.
Oud 21-04-2012, 17:34
Verwijderd
YEAHHHHHH dan kan ik ook stemmen
Oud 21-04-2012, 17:38
Verwijderd
Wanneer ben je jarig, Em? Als het echt na de zomer is, dan ben ik wel achttien
Oud 21-04-2012, 17:40
Em.
Em. is offline
Citaat:
Wanneer ben je jarig, Em? Als het echt na de zomer is, dan ben ik wel achttien
20 juli! Dus na de zomer ben ik ook wel achttien.
Oud 21-04-2012, 17:41
Verwijderd
Citaat:
20 juli! Dus na de zomer ben ik ook wel achttien.
Ik 20 juni. lol
Oud 21-04-2012, 17:41
Em.
Em. is offline
Oh, @Uomi, ik zie trouwens dat we heel dicht bij elkaar in de buurt jarig zijn. Grappig.
Oud 21-04-2012, 17:43
Verwijderd
Het wordt allemaal heel onzeker en spannend nu, maar jeetje, er is weer hoop! Net nog een heftig gesprek hier. Op de afdeling waar ik zit zijn al zoveel schrijnende situaties ontstaan door de (aangekondigde) bezuinigingen. Er zijn al een fors aantal jongeren die geen hulp meer willen, want dat kost geld en dat hebben ze niet. Jongeren die niet thuis kunnen blijven wonen, vanwege dat gezinsinkomen met uitkeringen. Jongeren die niet kunnen werken, maar moeten afwachten of ze een uitkering krijgen. En dan heb ik het nog niet over de hulpverleners die werkloos worden.
Oud 21-04-2012, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Oh, @Uomi, ik zie trouwens dat we heel dicht bij elkaar in de buurt jarig zijn. Grappig.
Jij bent net ietsje ouder Maar waar kun je dat zien dan? Ik zie het niet op mijn eigen profiel. Of ik heb een bril nodig.
Oud 21-04-2012, 17:48
Em.
Em. is offline
Citaat:
Jij bent net ietsje ouder Maar waar kun je dat zien dan? Ik zie het niet op mijn eigen profiel. Of ik heb een bril nodig.
Plusjespowers. Ik kan zien wat jij op je profiel hebt ingesteld enzo. Ik kan bijvoorbeeld ook je verjaardag aanpassen en je instellingen en het lijkt erop dat ik zelfs de datum waarop je geregistreerd bent kan aanpassen (waarom is me niet duidelijk ) en hoe jij je topics wilt weergeven en je avatar en je handtekening en alles.
Oud 21-04-2012, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Plusjespowers. Ik kan zien wat jij op je profiel hebt ingesteld enzo. Ik kan bijvoorbeeld ook je verjaardag aanpassen en je instellingen en het lijkt erop dat ik zelfs de datum waarop je geregistreerd bent kan aanpassen (waarom is me niet duidelijk ) en hoe jij je topics wilt weergeven en je avatar en je handtekening en alles.
Oud 21-04-2012, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Oud 21-04-2012, 17:51
Verwijderd
Teringchristus, wie verantwoordelijk voor die gruwelijke verkrachting van Heart's Alone? Ik zeg: standrechtelijk executeren.
Oud 21-04-2012, 18:12
Verwijderd
Dag kabinet.
Oud 21-04-2012, 18:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Lorelei naamzoek

[afbeelding]
Kusje hoor
Oud 21-04-2012, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Kusje hoor
Oei, doe dat maar niet. Straks bevind ik me op de bodem van de Noordzee met een blok beton aan m'n poezelige voetjes
Oud 21-04-2012, 20:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat, wtf, komen er nieuwe verkiezingen?! *komt ook weer eens zn nest uit*
Oud 21-04-2012, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Wat, wtf, komen er nieuwe verkiezingen?! *komt ook weer eens zn nest uit*
Ja
Oud 21-04-2012, 20:34
Uice
Uice is offline
Mijn nichtje van drie is een soort autist aan het worden. ''Hee, deze auto's zijn van Duplo, die horen niet in deze doos. Ik vind het maar raar. En hier, dit hoort er al helemaal niet! Ik snap er niks van!''
Oud 21-04-2012, 20:37
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
We kwamen een opstootje tegen onderweg naar Jan de Winter. Waar we heel cool helden waren en alles en iedereen aan het redden (of nou ja we probeerden met ze te praten en bleven tussen een zeer opgefokte knul en een jongen met een bloedneus staan en zeiden dat ze gewoon door moesten lopen en het klaar was) en toen lagen Carn en Betercore opeens op de grond en sprongen er nog 5 mensen bovenop en ik weet het niet meer precies, maar toen dacht ik Holladiejee, laat ik 112 maar bellen. Wat heel gaaf was, want ik had de politie aan de telefoon en toen was het alweer over Dus ik HOI JA ER IS EEN GEVECHT BEZIG OP DE OUDE GAARD. OH NEE WACHT IK DENK DAT HET AL OVER IS
Wut wut?!
Oud 21-04-2012, 20:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik snap niet dat Wilders NU (pas) de stekker eruit trekt Hij staat best slecht in de peilingen en dit is denk ik best wel een funeste actie voor zijn geloofwaardigheid, want nu is HIJ hoofdverantwoordelijk voor de val van een kabinet.
Oud 21-04-2012, 20:39
Martiño
Martiño is offline
Jongens, ik was in de Efteling en het was erg leuk. En het sprookje hield niet op bij de uitgang, want bij de bushalte bleek dat de gedoogcoalitie dood was. Wonderen bestaan, nu nog lang en gelukkig leven.
Oud 21-04-2012, 20:41
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik snap niet dat Wilders NU (pas) de stekker eruit trekt Hij staat best slecht in de peilingen en dit is denk ik best wel een funeste actie voor zijn geloofwaardigheid, want nu is HIJ hoofdverantwoordelijk voor de val van een kabinet.
Hij kan nu claimen dat hij zijn rug recht heeft gehouden voor de AOW'ers enzo, ouderen zijn een aantrekkelijke groep voor hem. Met zijn pleidooien voor betere ouderenzorg in bejaardentehuizen, terugkeer van ouderwetse normen en waarden en behoud van de koopkracht probeert hij het oudere kiezersegment aan te spreken (en anderen die zich bekommeren om de ouderen of gewoon dom zijn).
Oud 21-04-2012, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Jongens, ik was in de Efteling en het was erg leuk. En het sprookje hield niet op bij de uitgang, want bij de bushalte bleek dat de gedoogcoalitie dood was. Wonderen bestaan, nu nog lang en gelukkig leven.

Citaat:
Hij kan nu claimen dat hij zijn rug recht heeft gehouden voor de AOW'ers enzo, ouderen zijn een aantrekkelijke groep voor hem. Met zijn pleidooien voor betere ouderenzorg in bejaardentehuizen, terugkeer van ouderwetse normen en waarden en behoud van de koopkracht probeert hij het oudere kiezersegment aan te spreken (en anderen die zich bekommeren om de ouderen of gewoon dom zijn).
Als hij nog EEN KEER RUG RECHT HOUDEN ZEGT WORD IK GEK
Oud 21-04-2012, 21:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Als hij nog EEN KEER RUG RECHT HOUDEN ZEGT WORD IK GEK
Oh mén, wat ben ik trouwens blij dat Jan Peter "Samen de schouders eronder" Balkenende niet meer in de politiek zit.
Oud 21-04-2012, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Oh mén, wat ben ik trouwens blij dat Jan Peter "Samen de schouders eronder" Balkenende niet meer in de politiek zit.
Dat is inderdaad maar goed ook.
Oud 21-04-2012, 22:43
Verwijderd
M'n moeder houdt morgen een of ander lame feestje voor haar verjaardag, voor alleen de vrouwen. We gaan iets knutselen, iets met mozaiek ofzo, hoe verzint ze het. Als ik ergens een hekel aan heb.

En er komen een aantal vriendinnen van haar met dochters van mijn leeftijd, en ik heb absoluut geen zin om met hen te praten over wat ik nu doe en blabla.

Dus ik ga denk ik gewoon niet.
Oud 22-04-2012, 00:11
Verwijderd
Dooie boel hier.
Oud 22-04-2012, 00:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, nogal!
Oud 22-04-2012, 08:22
Verwijderd
Waarom gaan die meisjes uberhaupt naar een knutselfeestje van een vriendin van hun moeder ;x
Oud 22-04-2012, 08:25
Verwijderd
Ik heb een beetje medelijden met mezelf want ik ben vannacht ieder haf uur wakker geschreeuwd. En mijn ontbijt is een smoothie van spinazie en banaan want ik ben OP DIEET. En nu moet ik de hele dag aan mn scriptie werken Gelukkig is er koffie. Een dubbele espresso met heel veel hete melk en heel veel zoetjes in een Homer Simpsonmok <3
Oud 22-04-2012, 09:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Tweede Kamer peiling 19-04-2012
Uit de nieuwste peiling van de politieke barometer blijkt dat de PVV wederom terrein verliest. In vergelijking met de vorige peiling verliest de partij van Geert Wilders 2 zetels. De PVV zou daarom bij nieuwe verkiezingen blijven steken op 18 zetels.

Bij de verkiezingen van 2010 stond de PVV nog op 24 zetels.

Zo slecht als het gaat bij de gedoogpartner, zo goed gaat het met de VVD. De partij van Mark Rutte wint een zetel en is met 37 zetels de grootste partij van Nederland.

Het succes van de VVD vindt overigens geen vervolg bij de coalitie. Coalitiepartij CDA verliest namelijk ook een zetel en zakt daarmee weg naar 12 zetels. Dat komt de coalitie in de virtuele tussenstand op een armetierig totaal van 67 zetels te staan.

De partijen in de oppositie doen het wel goed. Zowel de PvdA als de SP spint garen bij het weinig daadkrachtige optreden van de gedoogcoalitie. De sociaaldemocraten zitten sinds het aantreden van Samsom in de lift en komen met 1 zetel winst op een virtueel totaal van 27 zetels. Ook de SP wint een zetel en komt uit op 26 zetels.

In de peiling van Synovate verliest GroenLinks een zetel en daalt naar 5, daar waar de Partij voor de Dieren er 1 wint en groeit naar 4. D66 blijft met 13 stabiel, evenals de ChristenUnie (5), de SGP (2) en de partij 50PLUS (1).
(http://politiek.blog.nl/peilingen-2/...ing-19-04-2012)

Nou, dat zal wel weer wat fraais worden.
Paars 3
Oud 22-04-2012, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Dooie boel hier.
Nog steeds.
Oud 22-04-2012, 12:06
Verwijderd
Nogal!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten