Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-04-2012 om 10:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Inderdaad. Je kan bijvoorbeeld dan zeggen dat je de laatste tijd wat neerslachtig bent en met je huisarts over de mogelijkheden wil praten. Dan zou je niet uit hoeven te wijden over het feit dat je kat dood is, je relatie uit, je slecht hebt geslapen en ruzie met je moeder hebt
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vraag me wel iets anders af, of ik eigenlijk tegen m'n huisarts zou moeten zeggen dat ik zelf arts ben
![]() |
![]() |
|
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar mijn dossier. In de afgelopen tien jaar is er zoveel gebeurd dat ik soms zelf het overzicht echt kwijt ben. Lijkt me best nuttig om de boel eens door te lezen. Ik heb alleen niet het idee dat ik mijn huisarts/de assistente heel blij maak als ik vraag om een kopie van mijn dossier. Hoewel ik daar vast officieel recht op heb enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik had dat gesprek uiteindelijk ook niet met mijn eigen huisarts, maar met de vrouwelijke huisarts in hetzelfde gebouw. Was vast goedbedoeld, maar mijn eigen huisarts is heel invoelend altijd en zij was nogal bot. Ze heeft ook bijna geen uitleg gegeven behalve 'ok hier is het recept, je moet beginnen als je ongesteld bent en je weet wel dat het geen soa's voorkomt' |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik wel altijd zo gaar vind is wanneer de assistente op zo'n chagrijnige zeurtoon vraagt of het "écht dringend is". De laatste keer zei ik maar dat ik probably zonder dokter volgende week ook nog wel zou leven, maar for fuck's sake, ik bel toch niet voor de kat z'n kut joh? Om maar te zwijgen over het feit dat je vanaf 08:00 ongeveer 45 minuten nodig hebt om überhaupt chicka aan de telefoon te krijgen omdat het ganse dorp blijkbaar zwak, ziek en misselijk is en de telefoondienst daardoor een DDoS om z'n oren krijgt. Vandaag of morgen gewoon een afspraak en houd verder je chagrijnige waffel dicht, tyvm.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik kreeg op mijn kop van de huisarts dat ik niet eerder was gekomen en toen zei ik uh ja uw assistente kon écht neit eerder plek voor me maken en toen zei hij: volgende keer wat harder doorduwen hoor. Maar ze te vriend houden helpt overigens wel heel fijn want ik zet een zielige toon op en ze proppen me ergens tussen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En als ze het wel vraagt, dan zeg je gewoon 'van psychische aard' of 'dat bespreek ik liever met de huisarts zelf'. Niks aan de hand, dan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Oh jongens, even voor jullie advies. Ik heb in Wales natuurlijk die bacterie enzo gehad, en gisteren had ik één of andere rare aanval van maagpijn. Zal ik daarvoor nou nog even naar de dokter gaan? Na die aanval heb ik gisteren de tabletjes genomen die ik Wales van de dokter heb gekregen, en die hielpen vrijwel meteen. Ik heb er nog anderhalve strip van, dus dat is geen punt. Het liefste wacht ik het nog even af, maar wat vinden jullie?
![]()
|
Verwijderd
|
Je mag alles aan iedereen voorschrijven, zolang het verantwoord is. Mijn zus schrijft aan zichzelf en aan mensen om zich heen weleens wat voor, maar bij de minste of geringste twijfel stuurt ze je door naar een arts. Dus als je je medicijnen bent vergeten of de situatie is heel helder, als het door andere artsen begrijpelijk wordt gevonden dat je iets voorschrijft, dan kun je dat gewoon doen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Diclofenac krijg je alleen op recept maar gebruik je het weleens tegen rugpijn, dan ken je het goed en kan er weinig misgaan. Of slik je dagelijks medicijnen, maar ben je die vergeten, dan schrijft ze bij hoge uitzondering voor 2 dagen iets met de boodschap dat je het de volgende keer maar niet vergeet en nieuw maandelijks recept haalt bij een gewone arts.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
mijn psychiater werd laatst door mijn apotheek opgebeld dat hij wel hele rare medicijnen voorschreef voor zijn vak
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, mijn tante heeft ook wel eens een recept uitgeschreven toen ik vergeten was een recept te regelen vóór het weekend
![]() |
![]() |
|
Mijn zus heeft diclofenac voor haar pijnlijke schouder. Ze werkt in de zorg, dus dan is een constante pijn in je schouder sowieso niet fijn.
En voor mijn buikdingen heb ik van de dokter in Wales Buscopan gekregen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen met ADD hebben een neurotransmitter tekort die zorgt voor concentratie. Concerta en Ritalin zorgen voor de afgifte van deze neurotransmitter zodat je je weer kunt concentreren. Concerta is een capsule en werkt 12 uur door regelmatige afgifte, Ritalin is een pilletje en werkt 3-4 uur. Het verschil zit 'm dus in hoe lang het werkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|