Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gegeten, maar ik vermoed dat kaviaar en oesters ook wel onder de catagorie "overrated" vallen. Verder, humus. het is prima te eten hoor, maar ik heb letterlijk vriendinnetjes die beweren met liefde pot na pot humus achter elkaar te willen opeten. Oh, en olijven. Gatverdamme, ik begrijp echt niet dat mensen dat gewoon zomaar los willen eten. Ik was een paar jaar geleden in het stadje Hershey in de VS, en toen heb ik met mijn ouders de Hershey-fabriek bezocht. Ik had nog nooit dat spul gegeten, maar het werd gepresenteerd als een soort disneyland van suikerachtige goedheid die een soort magische vreugde en algehele liefde voor de mensheid teweeg zou brengen. Nou, we kochten een emmertje met mini's bij de giftshop voor onderweg. Het smaakt echt naar zand met een mespuntje cacaopoeder. ![]()
|
Verwijderd
|
En heel goedkoop sinaasappelsap. Niet dat dat heel hoog gerate wordt, maar dan nóg is het overrated. Maar dat is ook een beetje mijn pet peeve, want ik snap nooit zo dat als mensen een feestje geven, ze wel coca-cola en fanta kopen in plaats van lidl sinas en cola enzo, maar dan wel een pak aldi- of euroshopper sinaasappelsap. Terwijl het verschil in kwaliteit bij sinaasappelsap veel groter is, en het verschil in prijs vaak kleiner.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik dacht ook meteen aan oreo's. Best lekker hoor, maar meer ook niet. En wijn denk ik. Het zal best, al die smaakjes en soorten en what not, en daar mag je best een beetje lyrisch over zijn. Maar hele studies die eraan gewijd zijn en dat afschuwelijke jargon dat die vieze mensen dan bezigen. En wat op ieder pak zwerverwijn nog staat. Een speelse doch rijke melange met een ondeugende afdronk. Srsly you guys, doe normaal ;x
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, ik kan me best voorstellen dat je geen cake wil, aangezien verjaardagen met taart geassocieerd worden, en niet met cake. Ik zou geen slagroomtaart maken voor mijn verjaardag, maar ook zeker geen boerencake.
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Olijven zijn lekker. Ik vind olijven underrated. Boerenkool met rookworst vind ik ook lekker, en boerenkool zonder rookworst of ietsanders met rookworst kan er ook goed mee door. Nutella is erg lekker maar dat neemt niet weg dat het overrated is. Dat geldt ook voor sushi. Niet voor pannenkoeken, die vind ik underrated, pannenkoeken zijn vet lekker, vooral met jam. Ei is superlekker maar ik denk dat het over het algemeen normaal gerate is. Asperges zijn ook heel lekker maar wel overrated. Snert is prima voedsel en in sommige kringen overrated en in andere under. Jam is underrated, goede abrikozenjam is lekkerder dan nutella, vooral op een pannenkoek. Nu hou ik hiermee op.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Leuk topic dit
![]() Asperges vind ik een goeie, zwaar overrated. Ook underrated: speculaas en speculaaskruiden. Speculaas heeft een beetje het image van een suf pauperkoekje, maar fatsoenlijke speculaas is zo lekker. En alle koekgerelateerde dingen worden lekkerder met speculaaskruiden. Cake, gevulde koeken (!) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Diezelfde enzymen breken trouwens ook je wangslijmvlies een beetje af, maar dat merk je pas als je heel veel verse ananas eet. Of, in theorie, als je het heel lang in je mond houdt. Zo'n rauw gevoel aan de binnenkant van je wang. Kiwi doet het ook. Je kunt het tegengaan door de ananasplakken te grillen! |
![]() |
|
Slagroomtaart is ook wel overrated, ja.
En, ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar: WHISKY. Ik vind (de meeste) whisky superlekker, maar de manier waarop met name kenners ermee omgaan, net zoals hierboven met wijn beschreven is. Al dat vakjargon: "maar liefst 20 jaar gerijpt in in-1819-omgekapte-eikenhouten vaten in een naar gember-ruikende kelder in een pittoresk Frans dorpje, gemaakt met zuiver bronwater uit de Franse Alpen. Een vleugje kaneel, een hint van rabarber en gemalen poppestront, omgeven door een melange van zoete vlierbesjes en 17e-eeuwse turf. EN DAT PROEF JE. Nee hoor, ik proef alleen alcohol met een kaneelsmaakje. Wel lekker hoor, maar al dat gelul eromheen, pff.
||
Citaat:
||
Citaat:
En voor whiskey geldt gewoon dat men er nog niet genoeg van gehad heeft.
|
Even geheel offtopic in mijn eigen topic, maar:
Er was ooit eens die vervelende reclame van Nutella, waarin je een gezond rijkelijk Nutella op hun brood zag smeren. Met de woorden: "begin de dag goed met brood en Nutella!" Alsof het GEZOND is :')
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Garnalencocktail is een beetje mijn guilty pleasure, geloof ik
![]() Oh en verse asperges, mjam. Niet verzopen in een sausje ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() MAArrr in een Amerikaanse reclame hebben ze letterlijk gezegd dat Nutella gezond was. En toen mocht dat niet meer. En toen waren er mensen boos. Dus toen schijnt dat weer onderzocht te zijn, en toen bleek het nog wel mee te vallen, slechts 17% van de respondenten uit de staat Michigan dacht daadwerkelijk dat Nutella gezond was. Ik heb deze informatie uit verschillende bits en pieces van niet-experts op het internet, dus vertrouw me niet. Asperges ken ik vooral in de tuin van mijn ouders met een botersausje en wat recentgemalen peper erover en een halfhard gekookt ei en een gepofte aardappel met bieslook en creme freche erbij. Garnalen heb ik leren kennen verzopen in whiskycocktailsaus als voorgerecht bij het kerstdiner bij de vrienden van mijn ouders thuis, en toen lustte ik ze niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaicrets that could totally ruin your life #1651 Verwijderd | 500 | 05-05-2012 17:49 | |
De Kantine |
#533 Gesaaik in huis Verwijderd | 500 | 21-02-2009 22:19 | |
Eten & Drinken |
De mythe van melk sunil | 196 | 27-08-2006 16:01 |