Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2012, 10:38
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ohja, boerenkool, om maar in de Hollandse gerechten te blijven. Al die mensen die zo hysterisch doen over 'lekker boerenkool met worst en spekjes, amgg', die doen dat volgens mij ook alleen maar om de worst en de spekjes.
Dit is niet waar, ik doe het met name om de boerenkool. Die worst vind ik niet zo bijzonder. Ik eet nooit rookworst zonder boerenkool.
Oud 04-05-2012, 11:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mijn mond loopt ervan vol. Ik vind Nutella wel echt heel erg lekker, maar ik zou ook weer niet zeggen dat ik er jezus van in een lepel ga zien. Die mensen zoeken gewoon iets om zich mee bezig te houden.

Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gegeten, maar ik vermoed dat kaviaar en oesters ook wel onder de catagorie "overrated" vallen. Verder, humus. het is prima te eten hoor, maar ik heb letterlijk vriendinnetjes die beweren met liefde pot na pot humus achter elkaar te willen opeten. Oh, en olijven. Gatverdamme, ik begrijp echt niet dat mensen dat gewoon zomaar los willen eten.

Ik was een paar jaar geleden in het stadje Hershey in de VS, en toen heb ik met mijn ouders de Hershey-fabriek bezocht. Ik had nog nooit dat spul gegeten, maar het werd gepresenteerd als een soort disneyland van suikerachtige goedheid die een soort magische vreugde en algehele liefde voor de mensheid teweeg zou brengen. Nou, we kochten een emmertje met mini's bij de giftshop voor onderweg. Het smaakt echt naar zand met een mespuntje cacaopoeder.
Oud 04-05-2012, 11:13
Verwijderd
Ja, kaviaar is ook overrated. Zeewater op een toastje, maar dan slijmerig.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Dit is niet waar, ik doe het met name om de boerenkool. Die worst vind ik niet zo bijzonder. Ik eet nooit rookworst zonder boerenkool.
Rookworst! Dát vind ik nou overrated.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:20
Verwijderd
En heel goedkoop sinaasappelsap. Niet dat dat heel hoog gerate wordt, maar dan nóg is het overrated. Maar dat is ook een beetje mijn pet peeve, want ik snap nooit zo dat als mensen een feestje geven, ze wel coca-cola en fanta kopen in plaats van lidl sinas en cola enzo, maar dan wel een pak aldi- of euroshopper sinaasappelsap. Terwijl het verschil in kwaliteit bij sinaasappelsap veel groter is, en het verschil in prijs vaak kleiner.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:29
Verwijderd
Ik dacht ook meteen aan oreo's. Best lekker hoor, maar meer ook niet. En wijn denk ik. Het zal best, al die smaakjes en soorten en what not, en daar mag je best een beetje lyrisch over zijn. Maar hele studies die eraan gewijd zijn en dat afschuwelijke jargon dat die vieze mensen dan bezigen. En wat op ieder pak zwerverwijn nog staat. Een speelse doch rijke melange met een ondeugende afdronk. Srsly you guys, doe normaal ;x
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:30
Verwijderd
Proef de houtlagen, Klaverhap, proef ze!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:18
Verwijderd
Boerenkool met rookworst en zure haring is underrated! Pfoe, dat kan ik volgens mij iedere dag wel eten

En overrated... ik kan me ook wel in oreo's vinden, ja, er zijn zoveel koekjes véle malen lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:21
Verwijderd
Oh, en slagroomtaart! Hoewel eigenlijk iedereen dat altijd met me eens is, dus kennelijk is het toch niet overrated. Maar waarom is het dan wel de taart die je het meeste tegenkomt op verjaardagen en andere vieringen?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:23
Verwijderd
Omdat het makkelijk en goedkoop gemaakt kan worden?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:23
Verwijderd
Oei ja. Vooral die glibberige blikvruchten erop, en die vieze nootjes op de zijkant. Wie vindt dat nou lekker?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:24
Verwijderd
Die nootjes zijn wel echt vreselijk trouwens.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:24
Verwijderd
Oh die nootjes vind ik nog het enige lekkere eraan. Als het tenminste geen diepvriestaart is, want dan zijn ze slap en vies.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Omdat het makkelijk en goedkoop gemaakt kan worden?
Helemaal geen taart is veel makkelijker en veel goedkoper en net zo lekker!

En oke, helemaal geen taart staat dan niet zo feestelijk. Maar een boerencake is makkelijker, goedkoper én lekkerder!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oei ja. Vooral die glibberige blikvruchten erop, en die vieze nootjes op de zijkant. Wie vindt dat nou lekker?
Ik.
Oud 04-05-2012, 12:27
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nog helemaal niet zo vaak slagroomtaart op verjaardagen gehad.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:27
Verwijderd
Nou ja, ik kan me best voorstellen dat je geen cake wil, aangezien verjaardagen met taart geassocieerd worden, en niet met cake. Ik zou geen slagroomtaart maken voor mijn verjaardag, maar ook zeker geen boerencake. Ik denk dat slagroomtaart gewoon als iets mooier gezien wordt ook. Het heeft wel wat feestelijkers dan gewone cake. Ik bedoel, gewone cake maak ik hier als ik zin heb om te bakken, maar ik eigenlijk geen tijd heb. Om dat dan ook voor mijn verjaardag te doen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:38
Verwijderd
maar als we even uitgaan van normale mensen die, zo schijnt, niet zelf hun taarten bakken maar iets bij de bakker halen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:40
Verwijderd
Nou ja, dan zou ik alsnog voor taart gaan taart hoort er nou eenmaal een beetje bij, meer dan cake, en slagroomtaart is wel een van de goedkoopste dingen dan.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:41
Verwijderd
Ik heb al járen geen slagroomtaart meer gehad op verjaardagen, hoera voor vlaai in Limburg
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:51
Verwijderd
als ik dit lees vraag ik me af wat nog wel lekker is!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 12:52
Verwijderd
Olijven zijn lekker. Ik vind olijven underrated. Boerenkool met rookworst vind ik ook lekker, en boerenkool zonder rookworst of ietsanders met rookworst kan er ook goed mee door. Nutella is erg lekker maar dat neemt niet weg dat het overrated is. Dat geldt ook voor sushi. Niet voor pannenkoeken, die vind ik underrated, pannenkoeken zijn vet lekker, vooral met jam. Ei is superlekker maar ik denk dat het over het algemeen normaal gerate is. Asperges zijn ook heel lekker maar wel overrated. Snert is prima voedsel en in sommige kringen overrated en in andere under. Jam is underrated, goede abrikozenjam is lekkerder dan nutella, vooral op een pannenkoek. Nu hou ik hiermee op.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:02
Verwijderd
Ik vind de abrikoos, in z'n geheel, juist overrated
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:03
Carn
Carn is offline
ja, abrikozen en perziken..ik heb er niets mee
Oud 04-05-2012, 13:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Op het gebied van fruit vind ik ananas overrated.
Oud 04-05-2012, 13:12
Verwijderd
Perziken inderdaad ook; zo'n laffe vrucht zonder karakter.

Ananas daarentegen is dan weer bruisend van smaak en structuur
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Op het gebied van fruit vind ik ananas overrated.
Oh ja, absoluut!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:23
Verwijderd
Leuk topic dit

Asperges vind ik een goeie, zwaar overrated.
Ook underrated: speculaas en speculaaskruiden. Speculaas heeft een beetje het image van een suf pauperkoekje, maar fatsoenlijke speculaas is zo lekker. En alle koekgerelateerde dingen worden lekkerder met speculaaskruiden. Cake, gevulde koeken (!)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:26
Verwijderd
Ik krijg jeuk in m'n mond van (verse) ananas.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:26
Verwijderd
Boerenkool met rookworst vind ik zeker niet overrated. Alleen wil ik er onder geen beding spekjes doorheen hebben, bah.

Snert vind ik trouwens absoluut niet overrated, want jammie.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:27
Verwijderd
Ohja, wat ik pas echt overrated vind: pepernoten en paaseitjes. Van dat seizoenssnoepgoed waar mensen helemaal lyrisch over zijn als het weer in de winkels ligt, terwijl paaseitjes gewoon chocola zijn, en pepernoten gewoon.... ja, pepernoten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg jeuk in m'n mond van (verse) ananas.
dat kan, de enzymen in ananas zorgen voor histamineproductie en hoewel er weinig mensen echt allergisch voor zijn, hebben veel mensen een intolerantie voor die enzymen, waardoor ze extra histamine maken, wat zich uit in lokale jeuk!
Diezelfde enzymen breken trouwens ook je wangslijmvlies een beetje af, maar dat merk je pas als je heel veel verse ananas eet. Of, in theorie, als je het heel lang in je mond houdt. Zo'n rauw gevoel aan de binnenkant van je wang. Kiwi doet het ook.
Je kunt het tegengaan door de ananasplakken te grillen!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 14:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Slagroomtaart is ook wel overrated, ja.

En, ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar: WHISKY.

Ik vind (de meeste) whisky superlekker, maar de manier waarop met name kenners ermee omgaan, net zoals hierboven met wijn beschreven is. Al dat vakjargon: "maar liefst 20 jaar gerijpt in in-1819-omgekapte-eikenhouten vaten in een naar gember-ruikende kelder in een pittoresk Frans dorpje, gemaakt met zuiver bronwater uit de Franse Alpen. Een vleugje kaneel, een hint van rabarber en gemalen poppestront, omgeven door een melange van zoete vlierbesjes en 17e-eeuwse turf. EN DAT PROEF JE.

Nee hoor, ik proef alleen alcohol met een kaneelsmaakje. Wel lekker hoor, maar al dat gelul eromheen, pff.
Oud 04-05-2012, 14:50
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik dacht ook meteen aan oreo's. Best lekker hoor, maar meer ook niet. En wijn denk ik. Het zal best, al die smaakjes en soorten en what not, en daar mag je best een beetje lyrisch over zijn. Maar hele studies die eraan gewijd zijn en dat afschuwelijke jargon dat die vieze mensen dan bezigen. En wat op ieder pak zwerverwijn nog staat. Een speelse doch rijke melange met een ondeugende afdronk. Srsly you guys, doe normaal ;x
En wartaal als 'een beetje zoet van aardbeien', of 'bessenfruit'. Kan best dat je het daarnaar vind smaken, maar dat kun je toch ook gewoon in goede zinnen zeggen?
Oud 04-05-2012, 14:50
Turk February
Turk February is offline
Ik denk trouwens eigenlijk dat veel mensen die X overgewaardeerd vinden gewoon nooit goede X hebben gehad.
Oud 04-05-2012, 15:01
Carn
Carn is offline
ohja, Asperges. Vind dat echt smakeloze dingen.
Oud 04-05-2012, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Ik denk trouwens eigenlijk dat veel mensen die X overgewaardeerd vinden gewoon nooit goede X hebben gehad.
Voor simpele smaken zoals boerenkool en jam zal dat inderdaad wel gelden!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 15:02
Verwijderd
Garnalencocktail trouwens. Gelukkig zie je dat steeds minder. Maar dat is echt wel het minst boeiende wat je met garnalen kunt doen, dus waarom is het dan zo lang beschouwd als de meest chique manier om ze te serveren?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 15:07
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Voor simpele smaken zoals boerenkool en jam zal dat inderdaad wel gelden!
En voor asperges ook!

En voor whiskey geldt gewoon dat men er nog niet genoeg van gehad heeft.
Oud 04-05-2012, 15:13
Verwijderd
Misschien kennen die mensen asperges alleen verdronken in een sloot hollandaisesaus!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 15:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik hou van asperges. Heb overigens alleen jonge en groene gegeten, geen witte. En nooit met hollandaisesaus.
Oud 04-05-2012, 15:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Even geheel offtopic in mijn eigen topic, maar:

Er was ooit eens die vervelende reclame van Nutella, waarin je een gezond rijkelijk Nutella op hun brood zag smeren. Met de woorden: "begin de dag goed met brood en Nutella!" Alsof het GEZOND is :')
Oud 04-05-2012, 15:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Garnalencocktail trouwens. Gelukkig zie je dat steeds minder. Maar dat is echt wel het minst boeiende wat je met garnalen kunt doen, dus waarom is het dan zo lang beschouwd als de meest chique manier om ze te serveren?
Ik vind een garnalencocktail helemaal niet chique. Ik vind dat juist iets dat ze bij van die wannabe-restaurants serveren waar ze ook dingen als kipsate op de kaart hebben staan, en waar in de menukaart staat dat "ALLE GERECHTEN WORDEN GESERVEERD MET FRIETJES EN RAUWKOST", in een poging om de menukaart wat op te krikken.
Oud 04-05-2012, 15:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik ken asperges vooral omwikkeld in ham als borrelhapje. Die dunnere zijn ook veel lekkerder dan de dikke.
Oud 04-05-2012, 15:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vind een garnalencocktail helemaal niet chique. Ik vind dat juist iets dat ze bij van die wannabe-restaurants serveren waar ze ook dingen als kipsate op de kaart hebben staan, en waar in de menukaart staat dat "ALLE GERECHTEN WORDEN GESERVEERD MET FRIETJES EN RAUWKOST", in een poging om de menukaart wat op te krikken.
Ja, vaak worden er dan nog diepvriesgarnaaltjes gebruikt. Maar goed, garnalencocktail is best lekker op zich.
Oud 04-05-2012, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Omg <3
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar jij bent ook van nu. Mijn oma's vinden het chic!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 15:26
Verwijderd
Garnalencocktail is een beetje mijn guilty pleasure, geloof ik Garnalen met een fruitsalade met grapefruit (die mag niet ontbreken!) en daar dan een veel te romige whiskysaus doorheen. Nomnomnom! Maar ik ben wel verwend wat betreft garnalencocktails, want mijn moeder maakte ze altijd from scratch met verse garnaaltjes, dus geen diepvriesgedoe.

Oh en verse asperges, mjam. Niet verzopen in een sausje
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Even geheel offtopic in mijn eigen topic, maar:

Er was ooit eens die vervelende reclame van Nutella, waarin je een gezond rijkelijk Nutella op hun brood zag smeren. Met de woorden: "begin de dag goed met brood en Nutella!" Alsof het GEZOND is :')
Nouja, ik vind dat mijn dag ook wel goed begint met een ongezond ontbijt, kennelijk ze zeggen ook gewoon netjes 'rijk aan energie' toch?

MAArrr in een Amerikaanse reclame hebben ze letterlijk gezegd dat Nutella gezond was. En toen mocht dat niet meer. En toen waren er mensen boos. Dus toen schijnt dat weer onderzocht te zijn, en toen bleek het nog wel mee te vallen, slechts 17% van de respondenten uit de staat Michigan dacht daadwerkelijk dat Nutella gezond was. Ik heb deze informatie uit verschillende bits en pieces van niet-experts op het internet, dus vertrouw me niet.

Asperges ken ik vooral in de tuin van mijn ouders met een botersausje en wat recentgemalen peper erover en een halfhard gekookt ei en een gepofte aardappel met bieslook en creme freche erbij.
Garnalen heb ik leren kennen verzopen in whiskycocktailsaus als voorgerecht bij het kerstdiner bij de vrienden van mijn ouders thuis, en toen lustte ik ze niet gelukkig gingen de vrienden van mijn ouders toen montignaccen, en hoewel ze daar niet van zijn afgevallen hebben ze er wel door geleerd om wat creatiever te koken. Ik heb ze vrij recent leren eten gemarineerd met heel veel knoflook op een spiesje gestoken en dan gegrilld op houtskool, en met een beetje chilisaus erbij. Nu vind ik ze in allerlei vormen lekker, maar ik hou gewoon niet van cocktailsaus.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Ohja, wat ik pas echt overrated vind: pepernoten en paaseitjes. Van dat seizoenssnoepgoed waar mensen helemaal lyrisch over zijn als het weer in de winkels ligt, terwijl paaseitjes gewoon chocola zijn, en pepernoten gewoon.... ja, pepernoten.
Pepernoten (of ook wel 'kruidnoten' genoemd door mensen die HET NIET SNAPPEN) in combinatie met een groot glas koude volle melk en dan een stuk of drie pepernootjes in je snarrel en een slokje melk. Stijlvol soppen als een harde baas
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten