08-05-2012, 08:35 | |
Verwijderd
|
Nieuwe! De vorige was hier.
Ik heb inmiddels al een aantal andere boeken gelezen. Taal is zeg maar echt mijn ding, getuige van Lars Kepler (aanrader!), drijfzand koloniseren en nog een paar waarvan ik de titel me niet meer helemaal kan herinneren. Ik ga nu beginnen in 'miss communicatie' van Astrid Harrewijn. |
Advertentie | |
|
16-05-2012, 01:32 | |
Ik heb mezelf (begin januari, ben in april 18 geworden) als doel gesteld om tussen mijn 17e en mijn 21e minstens 75 boeken uit de BBC Big Read Top 100 te lezen, of de complete top 50 - in het Engels. Zo telden de boeken die ik in de 5e voor school heb gelezen wel mee, maar Harry Potter 1-5, die ik toen ik 11 was in het Engels heb gelezen, niet.
Heb vorige week Rebecca van Daphne du Maurier uitgelezen, een boek dat ik pas vanaf bladzijde 300 vd 400 interessant vond worden. Had er eigenlijk meer van verwacht. Heb er nu 5 uit de top 50 gelezen, heb er al 2 liggen die ik eigenlijk voor mijn examen vorige week had moeten kennen maar nog niet gelezen heb en ook op de top 50-lijst staan. Catcher in the Rye en The Great Gatsby begin ik dus na de examens aan. Zal ik wel in een paar uurtjes uit krijgen, ze zijn niet zo dik. De lijst: 1-50: http://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top100.shtml 51-100: http://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top100_2.shtml 101-150: http://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top200.shtml 151-200: http://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top200_2.shtml |
17-05-2012, 01:35 | ||
Citaat:
|
18-05-2012, 15:04 | |
@ Joke : Oh, ja, ik heb ze een tijdje geleden allemaal in het Engels gelezen op mijn ereader. Dus dat is niet al van 6 jaar geleden ofzo dat ik dat gelezen heb. XD
@ Miekje*: Ik wil ook 'En dan nog iets' lezen! Ik heb me kapot gelahen om 'Taal is zeg maar echt mijn ding'. Dus ik verwacht dat dit ook wel grappig is. |
19-05-2012, 17:06 | ||
Citaat:
Ot: Ik ga zo beginnen in L'homme qui voulait ętre heureux van Laurent Gounelle. Ben benieuwd hoe het met mijn Frans staat.
Laatst gewijzigd op 19-05-2012 om 18:34. |
01-06-2012, 20:21 | |
Ik heb L'homme qui voulait ętre heureux inmiddels uit. Dat duurde vrij lang, maar mijn Frans viel me niets tegen.
Vanavond ga ik denk ik beginnen in De reis van de lege flessen van Kader Abdolah, of in The tenth circle van Jodi Picoult. Hangt er vanaf waar ik zin in heb.
|
01-06-2012, 22:24 | |
@Hawahaai: The boy in the striped pyjamas heb ik ook gelezen! Was wel een mooi verhaal, vond ik. De stijl was nogal simplistisch, maar deed niets af aan het verhaal.
@weetniks: Ik ben ook begonnen in De ontdekking van de hemel. Wilde die al veel langer lezen, maar steeds niet aan toegekomen. |
10-06-2012, 17:21 | |
Verwijderd
|
Recentelijk gelezen:
Die Klavierspielerin van Elfriede Jelinek Heldere hemel van Tom Lanoye (boekenweekgeschenk) De man die werk vond van Herman Brusselmans De eenzaamheid van de priemgetallen van Paolo Giordano En zojuist ben ik begonnen in Das Märchen vom letzten Gedanken van Edgar Hilsenrath. Daarnaast lees ik tussen de boeken door ook nog korte verhalen van Heinrich Böll uit de bundel Erzählungen, evenals korte teksten van Edgar Hilsenrath uit een bundel met de titel Sie trommelten mit den Fäusten den Takt. |
20-06-2012, 09:24 | |
Het spel van de engel van Ruiz Zafón uit. Vond het aan het eind vaag worden, niet realistisch en ik miste een goede samenvloeiing van de verschillende verhaallijnen. Het totale verhaal had me ook iets teveel raakvlakken met de schaduw van de wind, waardoor ik het idee had een flauwere kopie van dat boek te lezen.
Slecht was dat je door de schaduw van de wind heel erg gaat meeleven met de hoofdpersoon, terwijl hij in het spel van de engel wordt neergezet als een schuchtere, onopvallende man. Werkte niet voor mij. Nu Vita van Matthijs Kleyn, op aanraden van een vriendin. In de trant van Giphart en Kluun, ik hou er tot nu toe niet zo van. |
20-06-2012, 22:27 | |||
Citaat:
Citaat:
OT: Ik ben nu bezig in 'De wereld van Sofie' van Jostein Gaarder. Het is wel interessant, maar het leest (nog) niet echt lekker weg. |
20-06-2012, 22:43 | ||
Citaat:
Ik zou niet zeggen dat je hem móet lezen en dat het verschrikkelijk is als je het niet leest, maar het lijkt me ook zeker geen verkeerd idee dat wel te doen.
22-06-2012, 12:06 | ||
Citaat:
|
22-06-2012, 12:42 | ||
Citaat:
Nu lees ik The fault in our stars van John Green. Ik wilde hem al heel lang lezen, maar een vriendinnetje (dat 'm heeft) had 'm steeds uitgeleend. Nu niet meer. <3 Edit: uit. Wat pijnlijk schrijft hij toch.
Laatst gewijzigd op 22-06-2012 om 23:29. |
23-06-2012, 14:22 | |
Nu lees ik Eat pray love van Elizabeth Gilbert. Ik wilde er heel lang niet aan, omdat het zo'n hype was, maar iemand die ik ken stopte maar niet met eindeloos mooie stukken eruit citeren, dus nu doe ik het toch maar. En ik ben er blij mee, want het is mooi.
|