|
|
|
Verwijderd
|
@youri004:
Als je nog 10 cm gaat groeien hoef je helemaal niet af te vallen, want 76 kg is een prachtig gewicht bij 1.85 meter ![]() Als je wat strakker wil worden, ga dan sporten. Hoeft geen fitness te zijn, misschien hou je een teamsport beter vol. Laatst gewijzigd op 07-05-2012 om 21:35. |
|
|
||
|
Citaat:
Maar hoe dan ook bedankt voor je advies ; ik denk dat ik idd toch maar eens langs een diëtiste of mijn huisarts ga. Of het nu coeliakie is, of iets anders, of toch 'niets', ik denk daarmee verder kom dan met het aanrommelen wat ik tot nu toe zelf doe. Gefeliciteerd trouwens
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Hopelijk maak ik het niet nog onoverzichtelijker, maar ik heb ook een vraagje!
Ik merk dat ik de laatste tijd vaker een gevoel van trek en duidelijk meer eetlust heb dan voorheen, en ik eet daardoor ook meer op een dag. We eten hier best wel gezond dus op zich is het geen probleem, maar het valt me door mijn kleding en ondergoed wel op dat ik wat dikker begin te worden. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, mits het niet te ver doorzet. Of ik daadwerkelijk aankom, weet ik niet zeker omdat we geen weegschaal hebben. Ik heb nu een maand de pil, zou het daardoor kunnen komen? En zo ja, blijft dat sterk doorgaan?
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Wat zijn nog meer goede tips om op een normale manier aan te komen? Heeft iemand van jullie dat al eens moeten doen?
Ik ga altijd al naar de sportschool en maak dan ook vaak wel spiermassa aan. Ik merk nu alleen dat mensen in mijn omgeving zien dat ik magerder ben geworden en dat ik me soms helemaal niet goed voel met sporten en dat ik nu standaard heel veel limonade er bij moet drinken. Ik eet vooral na het sporten ook meer dan normaal, maar ik eet verder goed in normale hoeveelheden. Ik eet elke dag een toetje, een bakje noten, altijd boter op mijn boterhammen etc, milkshakes. Maar nu ben ik op een niveau waarvan ik niet wil dat hij lager wordt, niet dat ik een lopend skelet ben, overal zit wel een laag spier en vet overheen. Alleen mijn gezicht is magerder en ik voel me niet sterk bij het fitnessen. Wel moet ik zeggen dat ik een zeer stressvolle periode achter de rug heb en ik sinds pasen behoorlijk verkouden was en waar ik nu pas weer een beetje bovenop ben. Het lijkt wel of ik mijn verbranding niet bij kan benen... Tips? Of moet ik accepteren dat ik nu eenmaal niet erg zwaar zal worden en zal ik in de loop van de tijd meer aankomen nu ik weer beter ben en ook al minder stress heb? |
|
|
|
|
Als je het je niet lukt om je maaltijdporties groter te maken (dus nóg een boterham extra, nog eens extra opscheppen e.d.) dan kan je proberen om dat wat je eet calorierijker te maken. Vervang calorie arme dingen in je voeding voor calorierijke dingen, dus volle yoghurt in plaats van magere, en beleg je boterhammen dik. Extra kaas op je warme maaltijd, en vermijd voedingsmiddelen die geen calorieën bevatten maar wel een vol gevoel veroorzaken zoals rauwkost en light frisdrank. Als je dan weer je gewicht gestabiliseerd hebt, kun je weer normaal gaan eten. Want je hele leven lang vette yoghurt eten is natuurlijk niet zo goed voor je bloedvaten.
Als je er echt niet uitkomt kan je ook een bezoekje aan de diëtist eens overwegen.
|
|
|
Verwijderd
|
Kan je hier ook algemene dingen over je gezondheid plaatsen? Ik vind het niet nodig om hiervoor een speciaal topic te maken.
Wat zijn nou écht de gevolgen van het knakken van je vingers? De één zegt reuma, de ander zegt dat het niet schadelijk is. Maar wat is het nou? En als je er mee stopt, kan je dan op een gegeven moment niet meer je vingers knakken? En herstelt het zich dan weer? |
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Dit topic gaat voornamelijk over voeding en gewicht.
Algemene vragen over gezondheid (die dus ook niet per se over jezelf gaan) kun je stellen in het Wat heb je altijd al willen weten over het menselijk lichaam? topic. Ik kopieer je berichten ook daar naar toe. En verder is er nog altijd de zoekfunctie. Als je die had gebruikt dan had je geweten dat er al een aantal topics over geweest zijn. Ik denk dat je hier wel je antwoord kunt vinden.http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1778310 http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1849117 http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1827310
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Regel: Als er andere stoffen aan toegevoegd zijn mag het geen vruchtensap heten, maar vruchtendrink! Royal Club, Hero en Minute Maid zijn voorbeelden van vruchtendrinks, die zichzelf dus geen sap mogen noemen! (50% sap, andere helft limonade)
|
|
||
|
Citaat:
Nu eet ik alleen van kleine borden en schep ik bij een maaltijd één keer op en volgens mij ben ik in deze twee weken alweer wat afgevallen. Dus als je wilt aankomen, inderdaad niet ongezond gaan eten want die transvetten en suikers wil je echt niet in je lichaam hebben. Eet gewoon méér, heel makkelijk
|
|
|
|
Ik heb een kleine vraag over voeding.
Wat is een goed, gezond voedingsschema voor een actieve 20 jarige jongen? Ik sport 4 tot 5 keer intensief per week. Ik heb namelijk het gevoel dat ik de laatste tijd te weinig eet. Ik heb energie genoeg, maar ik heb het idee dat mijn lichaam in een soort van spaarstand gaat staan. Momenteel eet ik het volgende: Ochtend - 2 bruine boterhammen met appelstroop + cracker met kaas 10 uur - banaan lunch - 3 bruine boterhammen met eiersalade, boterhamworst en ander beleg. 3 uur - appel of cup a soup half 6 - Aardappels + groente + fruit S'avonds - Of niets, of een appel. Overigens drink ik over de gehele dag 2 glazen melk, glas sinaasappelsap en heel veel water. Nu sport ik van dinsdag t/m zaterdag behoorlijk intensief. Krijg ik nu simpelweg te weinig calorieën binnen? Of geeft dit totaal niet? En is die spaarstand klinkklare onzin? Alvast bedankt |
|
|
|
|
|
Je krijgt te weinig calorieën binnen. Zeker gezien je beweging en leeftijd. De spaarstand is geen klinkklare onzin, kijk maar naar mensen die een crash-dieet volgen. Ik weet niet precies wat je moet eten, dat moet echt in een voedingscentrum worden bepaald of je rekent het m.b.v. internet uit wat jouw dagelijks behoefte is en vervolgens stel jij daar je voeding op af.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Je mag zeker 7 sneetjes brood op een dag eten, en als jij zoveel sport mag er zelfs nog wel een sneetje extra bij. Verder ziet het er wel netjes uit. De echte sport-freaks hier zullen je waarschijnlijk adviseren om meer eiwitrijke dingen te eten zodat je genoeg stoffen hebt om je spieren op te bouwen. Een uitgebreider advies kan je hier vinden: http://www.voedingscentrum.nl/nl/sch...jf/schijf.aspx Vul je geslacht en je leeftijd in en dan krijg je de aangeraden hoeveelheden.
|
|
|
|
Allereerst bedankt voor de tips!
Nu is het zo dat ik mijn vetpercentage nog iets naar beneden wil krijgen. Dus ik dacht, genoeg sporten en wat minder gaan snoepen / eten. Maar is het verschil tussen de calorieën die ik verbruik en inneem nu té groot? Want als je lichaam in een spaarstand verkeerd val je juist haast niet af.. Dus om nu nog iets af te vallen moet ik eigenlijk meer gaan eten? @TythorZeth 2/3 x in de week krachttraining. De rest veld- en zaalvoetbal. |
|
|
|
|
|
Hoi Scholieren,
Ik begin steeds wat zwaarder te worden merk ik, dikker niet dus misschien zit het in de groei. Maar ik vind dat ik wel wat moet gaan afvallen. Alleen is de verleiding te groot om geen snoep/koek/chips te pakken als mijn moeder dat in huis haalt voor mijn broer en- of zus. Of als mijn familie bijv. wat lekkers mee neemt. What to do? |
|
|
|
|
|
Tóch geen koek/snoep/chips te pakken ook al is de verleiding er... Zo moeilijk is het niet op je gewicht te letten hoor.
Het wordt wel makkelijker gemaakt als je überhaupt niet in de verleiding wordt gebracht, dus vraag anderen daar rekening mee te houden.
|
|
|
|
Idd, vraag aan je ouders of ze wat minder snoep in huis willen halen, of het niet overal in huis willen neerleggen maar gewoon opbergen in een kast die jij niet kunt zien. En als je wat meer fruit in huis hebt kun je bijvoorbeeld iedere keer dat je een snack wil pakken een appel ofzo eten.
|
|
|
|
hoi,
ik ben een meisje van 15 (bijna 16), ik ben 1.70 lang en weeg precies 50 kg in de ochtend en ik vroeg me af of ik een beetje gezond eet.. ik ben niet de dikste maar ook niet echt dun.. maar dat heeft denkik met mn figuur te maken Dx maarja ik heb vandaag opgeschreven watik heb gegeten: 10:00: 1 appel 12:30: 1 ham-kaas croissantje+half energy blikje daarna hebik een kwartier intensief hardgelopen 15:30:cracker met pindakaas 18:00: 3 pannekoeken. voor de rest drink ik door de gehele dag 9 glazen water, ik hou van water! ![]() en trouwens, normaal drink ik geen energy, eet ik geen ham-kaascroissant, en eet ik in de avond groente met aardappels en vlees, of pasta. en ja.. ik weet dat ik meer brood moet eten maar dat vind ik echt niet lekker, en ik zit al vol na een of 2 boterhammen >< dus ja, eet ik te weinig, teveel? moetik iets veranderen? Groetjes Daisy
|
|
|
|
|
|
Hallo,
Zoals jullie (hopelijk) al gemerkt hebben komt het zonnetje steeds vaker tevoorschijn. Mijn moeder was de vorige jaren in deze tijd al steeds meer aan het sporten om er ¨goed¨ uit te zien op het strand, maar nu ze single is begint het extreem te worden. Ik ben een (redelijk) gezonde jongen van 15, maar mijn eetpatroon niet past bij mijn gewicht. Ik eet redelijk veel (4-5 borden vol is geen uitzondering) en weeg maar 47 kilo. In de winter gaat dit meestal goed maar nu mijn moeder weer ¨gezond¨ wil doen heb ik een probleem. Het ¨gezond¨ eten van mijn moeder komt neer op een bordje met sla en wat komkommer. Zoals jullie misschien al merken, is dit voor mij niet te doen. Ik hou wel van wat groenvoer, maar ik wil toch wel een aantal goed gevulde borden met vlees en bijvoorbeeld aardappels. Als ik tegen mijn moeder zeg dat dit te weinig is komt ze met het argument ¨ vegetariërs kunnen ook zonder vlees¨ of ¨we zijn allemaal te dik in dit gezin¨(Niet waar natuurlijk, mijn moeder is een halve Olga door de sportschool, ik heb juist een beetje ondergewicht. Alleen mijn zusje is dik omdat ze zoveel chips vreet op school). Heeft iemand een oplossing?
|
|
|
Verwijderd
|
Samen met je moeder koken en gerechten uitzoeken? En dat jij een portie meer eet dan je moeder?
Dit is namelijk helaas herkenbaar, niet bij mijn eigen moeder of schoonmoeder, maar wel met andersmans moeders. Ik moet dan 's avonds ook nog bij-eten... Lijkt me niet prettig om dat elke dag te doen...
|
|
|
||
|
Citaat:
Ontbijt: bak (halfvolle) yoghurt met musli e.d 10:00: een appel 12:00 2 boterhammen met pindakaas (als je het niet lekker vindt rooster je het of leer je het maar eten) 15:00 boterham met vleeswaren,glas melk. 18:00 avondeten, gewoon normaal voedsel, geen pannenkoeken. 21:00 probeer een gezonde koek te eten of iets in de trant. |
||
|
|
|
Verwijderd
|
Je hoeft ook niet per se 's ochtends brood te eten. Veel mensen hebben 's ochtends moeite met kauwen en brood kan dan ineens veel droger lijken dan het is. Yoghurt met muesli zoals hij noemde, of bran flakes met melk, of brinta, dat zijn ook allemaal prima ontbijtjes. En het helpt ook om dat een beetje op te bouwen, elke dag iets groter ontbijten dan de dag ervoor. Begin bijvoorbeeld met alleen een schaaltje yoghurt, dat krijg je wel weg toch? en dan voeg je elke dag wat meer muesli toe
![]() Je gewicht is trouwens aan de lage kant. Dat is niet erg, omdat je 15 bent. Maar je moet dus niet gaan proberen af te vallen ofzo - integendeel, reken er maar op dat er in de komende jaren nog zeker een kilo of vijf bij komt. Daarmee zou je nog steeds slank zijn hoor! Maar ik weet dat het als je 15 bent, moeilijk te zien is hoe dun je eigenlijk bent. Waarschijnlijk zie je je billen en benen voller worden dan ze een paar jaar geleden waren. Maar dat heeft niets met dik zijn te maken, maar met een vrouwenlichaam krijgen. Een volwassen vrouw met de spillebeentjes van een meisje van 12, dat zou er pas raar uit zien ![]() Als je graag wel een beetje 'strak' wil blijven, kun je beter gaan sporten dan dieten. Dat hoeft echt geen saaie fitness te zijn, misschien vind je bv. volleybal ofzo veel leuker, dan ga je dat lekker doen, het gaat erom dat je in beweging blijft. |
|
|
|
|
bedankt voor je reactie, ik kan idd wel muesli ofzo in de ochtend eten, dat deed ik eerst ook, is special K een beetje gezond of moet ik er dan muesli ofzo bij in doen? want dat vind ik namelijk heel lekker :3
vorig jaar en het jaar daarvoor woog ik iets van 56, en toen vond ik mezelf bestwel dik ook.. en opzich ben ik niet dik, maar ik heb altijd dat als ik in de avond mn buik gewoon ontspan, ik echt net zwanger lijk.. en dat is geen grapje >< maar in de ochtend is het dan wel weer weg.. maar ik vind het toch raar en ik ga zeker meer sporten, vind ik zoieso best leuk om te doen
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Oh en even ter vergelijking: Ik ben 23, 1.72 meter lang en ik weeg 69 kg. Ik heb een vrouwenlichaam maar ik ben absoluut niet te dik. Dan kan jij met 50 kg onmogelijk dik zijn. Een vrouwenlichaam hoort wat vet te hebben, in tegenstelling tot wat je in blaadjes en op televisie ziet. Geen zorgen dus!
|
|
||
|
Citaat:
Maar kijk vooral niet te strak naar die weegschaal, dat is de voornaamste boodschap
![]() |
|
|