Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2012, 15:56
Guinie
Guinie is offline
Wie weet een goede samenvatting van de theorie van MO? Het merendeel weet ik wel, maar ik heb eigenlijk geen zin en tijd om alle 44 hoofdstukken door te spitten op zoek naar de dingen die ik ben vergeten .
Wie kan mij helpen?
Advertentie
Oud 11-05-2012, 23:57
Imn
Imn is offline
Ik heb ook M&O, heb geen malle moer eraan gedaan. En stress 'm keihard, écht keihard. Ik ga er echt aan.
M&O en Nederlands.. aaaaaah.

Dit is een goeie samenvatting (2008 maar veel komt overeen met stof van nu)
http://speedy.sh/Fx4vX/MSamenvatting-EXAMENSTOF.pdf

Iets anders heb ik niet kunnen vinden want ik had ook zoiets nodig..
Succes met M&O!!
Oud 11-05-2012, 23:58
Imn
Imn is offline
M & O * moet dat zijn hierboven maar link doet het wel
Oud 13-05-2012, 09:56
Guinie
Guinie is offline
hoe handig is het trouwens om vanuit de syllabus te werken? lijkt me heel lastig, maar ik ga het toch maar proberen denk ik..
Oud 13-05-2012, 11:16
Imn
Imn is offline
Kheb geen idee.. Ik denk dat het nu sowieso het best is om alleen nog te kijken naar de dingen die je echt niet kunt. Dat je daar nog even gaat werken. Over 2 dagen al is het M&O examen.. alles doornemen heeft geen zin. Maar dat is wat ik denk.
Oud 14-05-2012, 07:54
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik denk dat je het beste gewoon de rekenopgaven allemaal een keer kunt doornemen en dat je vooral de theorie over bijv. de rechtsvormen door moet lezen (die wordt vaak minstens 2x per examen gevraagd). Als je dat allemaal kunt, haal je echt wel een goede voldoende.

Zo doe ik 't ook, maar ik schijt 'm een beetje voor die rekenopgaven, vooral over die staat van baten en lasten en fifo- en lifo-methode. :a
Oud 14-05-2012, 19:54
xVeerle
xVeerle is offline
Ik zou gewoon inderdaad van elk onderwerp 1 oefenopgave maken, onder die theorie kun je je vaak nog wel uitlullen

Staat van baten en lasten vind ik echt shit... !! En als we er een uitgebreide over machine-uurtarief gedoe krijgen ga ik ook dood
Oud 14-05-2012, 20:17
Imn
Imn is offline
Dat hierboven vind ik juist gemakkelijk! Terwijl ik niet eens heb geoefend met één examen..

Puur omdat ik examens van M&O gewoon "BRRRRRRRRR" vind! Echte shitzooi!
En t examen is al morgen!
Oud 14-05-2012, 20:19
Imn
Imn is offline
Citaat:
Ik zou gewoon inderdaad van elk onderwerp 1 oefenopgave maken, onder die theorie kun je je vaak nog wel uitlullen

Staat van baten en lasten vind ik echt shit... !! En als we er een uitgebreide over machine-uurtarief gedoe krijgen ga ik ook dood
Wel knap dat je de bij theorie wel zomaar iets kunt verzinnen.. Hoe ga je dat doen dan? Ik vind theorie echt heel erg, kan er nooit onder uit komen..

Maar goed, moet nooit nooit zeggen Misschien gebeurt er morgen een wonder.
Succes iig.
Oud 14-05-2012, 20:22
xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Wel knap dat je de bij theorie wel zomaar iets kunt verzinnen.. Hoe ga je dat doen dan? Ik vind theorie echt heel erg, kan er nooit onder uit komen..

Maar goed, moet nooit nooit zeggen Misschien gebeurt er morgen een wonder.
Succes iig.
Nou, meestal hebben de theorievragen wel enigszins verband met de vraag. Ik heb tot nu toe bij de oefenexamens vragen gehad als "indirecte distributie en directe distributie"

Ze vragen ook vaak dingen als "eisen voor inschrijving tot Kamer van Koophandel". Nouja, als je even slim nadenkt bedenk je wel dat je dan naar de notaris moet ofzoiets Gewoon stom verstand gebruiken

Nou zoiets kun je wel even bedenken.. Maar ik leer wel dingetjes als afnemerskrediet enzo, want dat haal ik allemaal door elkaar..

Er zal vast wel een vraag komen waarbij ik denk: Dus..... xD
Oud 14-05-2012, 20:28
Imn
Imn is offline
Citaat:
Nou, meestal hebben de theorievragen wel enigszins verband met de vraag. Ik heb tot nu toe bij de oefenexamens vragen gehad als "indirecte distributie en directe distributie"

Ze vragen ook vaak dingen als "eisen voor inschrijving tot Kamer van Koophandel". Nouja, als je even slim nadenkt bedenk je wel dat je dan naar de notaris moet ofzoiets Gewoon stom verstand gebruiken

Nou zoiets kun je wel even bedenken.. Maar ik leer wel dingetjes als afnemerskrediet enzo, want dat haal ik allemaal door elkaar..

Er zal vast wel een vraag komen waarbij ik denk: Dus..... xD
Hahah oh zo. Ja slim nadenken moet idd ff xD
Maar oké sommige vragen zijn gewoon shit ehh. Hoop dat het goedkomt!
Ik denk dat het examen dit jaar niet tegen zal vallen, gezien die van vorig jaar al erg tegenviel. Maar who knows..
Oud 14-05-2012, 20:28
xVeerle
xVeerle is offline
Ik hoop dat we lekker veel van die bedrijfsresultaten krijgen, want dat kan ik goed.
Geen contante waarde aub
Oud 14-05-2012, 20:31
Imn
Imn is offline
Citaat:
Ik hoop dat we lekker veel van die bedrijfsresultaten krijgen, want dat kan ik goed.
Geen contante waarde aub
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee idd!
Heb je mooi verwoord. Met al die contante zooi enzo zit ik ook heel erg mee!
Oud 14-05-2012, 20:33
xVeerle
xVeerle is offline
We'll see morgen, ik heb gelukkig wel een van de allerbeste M&O-docenten als je het mij vraagt. Die heeft dat er allemaal ingedrilld. Sta een 7,6 gemiddeld dus I will survive!

Vind alleen tot 16.30 zo laaaaat. Had veel liever die rekenvakken 's ochtends..
Oud 14-05-2012, 21:00
Imn
Imn is offline
Dat zul je zeker!

En ja idd, had het ook liever in de loop van de ochtend, maar goed.
Maar ja, alle rekenvakken vinden plaats op die tijdstip! Weinig aan te doen.

Succes morgen!
Oud 14-05-2012, 21:01
xVeerle
xVeerle is offline
You too!
Advertentie

Regels voor berichten