Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit vind ik trouwens een hele goede uitleg, dan zie je ook hoe makkelijk het is. En na een paar keer heb je die doek echt zo om geknoopt, super makkelijk! Net zette ik mijn dochter in de doek en ze begon meteen te lachen
![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=u00MYUAupk4 Net zelf nog een mei tai besteld van dunnere stof, die krijg ik morgen via de post binnen, ben erg benieuwd! Ik hoop in de zomer vaak te gaan wandelen met J. in de mei tai (tricot slen kan ook, maar is denk ik erg warm), dit weekend alvast eens oefenen ![]() Morgen krijg ik ook wasbare luiers binnen, hihi, gietenwollensokken-moeder ![]() Laatst gewijzigd op 06-08-2012 om 21:07. |
![]() |
|
Wat ik me als stiekeme meelezer van dit topic afvroeg na het zien van een paar van die doeken en filmpjes erover. Is de houdig met die gespreide beentjes op de rug/tegen de buik aan (helemaal om de wat stevigere moeders heen) in die doek niet ontzettend oncomfortabel en slecht voor de beenspieren van een baby?
Ik heb er verder 0 verstand van maar het ziet er helemaal als ze zo strak op de rug geknoopt zitten ontzettend oncomfortabel uit, helemaal als je ze dr langere tijd in meedraagt.
|
Verwijderd
|
Kindje er in stoppen is het minst lastige.
![]() ![]() ![]() Ik heb bij J. tot 5 weken voor de uitgerekende datum door gewerkt, maar toen eerder al vrije dagen opgenomen, zodat ik nog maar 2/3 dagen per week werkte. Bij D. ben ik 6 weken van te voren met verlof gegaan. @zoef de haas: De houding is juist comfortabel voor een baby, hangen in het kruis (zoals bij een BabyBjörn) is dat niet. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Eerste dag van mijn verlof begint vandaag, gek idee dat er met een paar weken gewoon een baby is
![]() Oh, ik was vanmiddag bezig met de maxi cosi en de kinderwagen. En ik vroeg me af of op jullie kinderwagens aan de duwstang ook zo'n gek koord hangt? En wat ik daar precies mee moet, kan ik het er niet gewoon afknippen? Verder hebben we de maxi cosi in de auto gezet, maar ik vind dat de gordel wel erg krap is, ook staat die maxicosi nog steeds niet echt stabiel. Hoe is dat bij jullie?? Laatst gewijzigd op 17-05-2012 om 17:37. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heerlijk verlof! Dan zijn de laatste loodjes echt begonnen.
![]() Ik heb geen koord aan de kinderwagen, maar zit er wel over te denken om het te maken...vind het wel erg handig als hij een beetje 'gezekerd' is (ding is, voor zo ver ik weet, om om je pols te doen, zodat de wagen niet zo per ongeluk weg rijdt bij een helling ofzo). Natuurlijk houd je je wagen goed vast, maar bv. als het hard waait of bij een flinke brug ofzo, dan lijkt het me wel erg handig. En als je hem niet gebruikt gewoon lekker laten bungelen, heb je toch geen last van of wel? Hen geen ervaring met de maxi-cosi met de gordel vastzetten: wij hebben een EasyBase voor de maxi-cosi. Ideaal, beste aankoop qua babyspullen wat mij betreft! ![]() |
![]() |
|
Ik heb niet zo'n koord, maar heb me laten vertellen dat dat is zodat je de kinderwagen aan jezelf kan vastmaken zodat niemand hem van je kan stelen (en men zou dat vooral in Amerika gebruiken). Weet niet of het waar is.
Heb je de gordel wel vast gemaakt in die beugeltjes achteraan de maxicosi en aan de zijkant bij de beentjes van de baby?
|
Verwijderd
|
Hier ook zo'n koord, ik doe 'm altijd om m'n pols zodat de wagen op een helling er niet zomaar vandoor kan. Zo staat het ook in de gebruiksaanwijzing hier.
En de maxicosi gaat hier ook met de gordel vast, hij moet dan wel vrij rechtop staan (= met de rugleuning wat meer richting de rugleuning van de stoel waar hij op staat dan je misschien zou verwachten), dan zit de gordel goed erover en achterlangs en staat de maxicosi ook heel stevig. Zo'n base vonden wij echt niet nodig; we gaan misschien 1x per 2 weken met de auto weg, dan is het echt wel te doen met de gordel. |
![]() |
||
Citaat:
Allemaal goede kennissen/vriendinnen/directe collega's. Ik koop me suf aan baby cadeautjes ![]()
|
Verwijderd
|
Hier is het juist helemaal niet het geval. Ik heb eigenlijk maar 1 vriendin met kinderen, meisje van 8 en jongetje van 3. Zij is ook wel al in de 40.
Voor de rest zijn we eigenlijk de enige met een kind. Er is nog 1 vriend van mijn vriend die een kind heeft, maar daar hebben we niet heel veel contact mee. Mijn moeder heeft wel meerdere vriendinnen die al oma zijn, zo dumpen wij de oude kleding een beetje ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hier valt het ook heel erg mee, al begint het nu een beetje te komen... Heb één vriendin met een dochtertje van bijna 3 en een bevriend stel met een dochtertje van 1 en mijn zusje is zwanger, maar dat is het. Ja, m'n schoonzus heeft drie kinderen, maar daarvan is de jongste bijna 8, dus die tel ik wat dit betreft niet mee.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De simpele en saaie dingen doen we weg. Simpele broekjes, simpele rompers etc doen we weg. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Juist de rompers zijn handig om te bewaren, want stel de tweede is een jongen...dan heb je wel wat aan witte rompers, maar niets aan roze jurkjes (bij wijze van
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik bewaar voor Thije ook juist alle neutrale dingen van Meike, zoals rompers, sommige spijkerbroeken en basic shirtjes. De echte meisjesdingen gaan naar een vriendin, net als alles wat Thije niet meer past.
|
Verwijderd
|
Ja rompers zijn handig, maar die zijn ook niet echt een probleem om nieuw te kopen mocht er ooit een tweede komen. En mijn ouders hebben wel de ruimte, maar willen natuurlijk ook niet dat er zometeen extra dozen op hun zolder staan. Wij wonen op 70m2 en hebben gewoon echt niet de ruimte om dat op te slaan.
En de leuke rompers bewaar ik wel. En daar zitten ook wel aardig wat unisex dingen bij. Maud draagt nu ook kleding en schoenen die ik aan heb gehad, die kleding zullen de kinderen die mijn broertje en zus ooit krijgen waarschijnlijk ook aan hebben en daar zit vast ooit nog wel een meisje bij ![]() |
![]() |
|
Tot 13 weken overgegeven en afgevallen (5kg)
is tot nu toe maar 1kg van bij maar de beeb doet het goed verder, lag afgelopen zaterdag zelfs 4/5 dagen voor qua groei en daar bleek het overduidelijk een jongen te zijn ![]() Ook combinatietest was alles oke en mooie uitslagen dus we gaan uit van een gezonde beeb! op de echo's niks bijzonders te zien gelukkig. Is trouwens toch een forumbaby haha na 8 jaar, hier op s.com begon alles ![]()
|
Verwijderd
|
Wikipedia is geloof ik de site die dat schrijft, blauw engeltje, maar daarbij staat ook: "Over het algemeen kan men stellen dat de kleutertijd begint na de peutertijd, wanneer het kind naar de kleuterschool gaat" en dat is in Nederland dus pas met 4 jaar. Ze zijn dus een beetje tegenstrijdig in dat bericht.
![]() In Nederland ga je vanaf 4 jaar naar de kleuterschool, daarvoor naar de peuterspeelzaal (of nergens naar toe ![]() ![]() |
![]() |
|
Maar als ze het in België ook kleuterschool noemen, heeft blauw engeltje ook weer gelijk, want daar gaan ze al met 2.5 naar school
![]()
|
Verwijderd
|
Gaan kinderen ook echt allemaal (of voor een groot deel) met 2,5 naar school? Want ik neem aan dat ze dan nog niet leerplichtig zijn en kan me voorstellen dat er ook ouders zijn die ervoor kiezen om bijvoorbeeld tot 3 jaar te wachten ofzo. En gaan ze met 2,5 ook echt íedere dag naar school en voor hoeveel uur per dag?
In Nederland zijn kinderen vanaf 5 jaar leerplichtig, maar de meeste kinderen gaan met 4 jaar naar school. En bij 4 jarigen is het niet vreemd om in het begin halve dagen naar school te gaan om het even op te bouwen, vroeg me dus af hoe dat in Belgie zit, want een kindje van 2,5 dat al hele schooldagen maakt lijkt me onvoorstelbaar. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15 Verwijderd | 500 | 09-03-2012 17:04 | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #14 Verwijderd | 500 | 02-09-2011 22:08 |