Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 00:28
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
japie schreef:
Pim heeft geen 16 zetels naar schatting, Leefbaar Rotterdam heeft naar schatting 16 zetels.

En daar heeft Pim helemaal geen bijdrage aan geleverd? mieren worden weer eens geneukt.

Oud 07-03-2002, 00:46
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
ja das wel zo, maar je bent echt scheef als je PvdA aan de ene kant gaat stemmen(lekekr links) en LPF aan de andere kant(extreemrechts)

Persoonlijk zou ik dat niet doen, maar wat is er scheef aan een brede politieke mening?
Dezelfde problemen liggen op tafel, beiden hebben dezelfde doelstelling, alleen de manier om dat doel te bereiken is anders.
Links is niet meteen goed, en rechts ook niet. En je kan mij niet vertellen dat jij helemaal geen rechtse ideeën hebt. Je denkt imho te zwart-wit, er zijn nog ontiegelijk veel grijstonen ook.

(/me heeft btw blanco gestemd)
Oud 07-03-2002, 00:53
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Persoonlijk zou ik dat niet doen, maar wat is er scheef aan een brede politieke mening?
Dezelfde problemen liggen op tafel, beiden hebben dezelfde doelstelling, alleen de manier om dat doel te bereiken is anders.
Links is niet meteen goed, en rechts ook niet. En je kan mij niet vertellen dat jij helemaal geen rechtse ideeën hebt. Je denkt imho te zwart-wit, er zijn nog ontiegelijk veel grijstonen ook.

(/me heeft btw blanco gestemd)

Maar is links <---- * -----> rechts de uitersten die je kunt bereiken en het daarom erg vreemd is dat je van de ene naar de andere hopt?

De ene keer stem je voor een grote controle van de staat en de andere keer voor geringe controle?
De ene keer voor een zacht asielbeleid, de andere keer voor een streng?
Zijn dat niet gewoon "welles, nietes"-standpunten en is het dan niet vreemd dat je de ene keer welles zegt en de andere keer nietes?

Ok, het zou wat anders zijn als je de ene keer links stemt en de andere keer democraten, bv. Of democraten en rechts.
Want die democraten zitten ergens tussen in.

Suzan

Oud 07-03-2002, 01:10
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Maar is links <---- * -----> rechts de uitersten die je kunt bereiken en het daarom erg vreemd is dat je van de ene naar de andere hopt?
hoe dichter je bij de uitersten komt, hoe meer ze hetzelfde zijn.

Citaat:
De ene keer stem je voor een grote controle van de staat en de andere keer voor geringe controle?
De ene keer voor een zacht asielbeleid, de andere keer voor een streng?
Zijn dat niet gewoon "welles, nietes"-standpunten en is het dan niet vreemd dat je de ene keer welles zegt en de andere keer nietes?
Nee, je kiest voor de partij die de beste standpunten heeft in de issues die jij belangrijk vindt. De wereld staat niet stil, en de ene keer lijkt de oplossing van links beter, en een andere keer die van rechts.

Citaat:
Ok, het zou wat anders zijn als je de ene keer links stemt en de andere keer democraten, bv. Of democraten en rechts.
Want die democraten zitten ergens tussen in.
Het verschil gemeentelijk / landelijk maakt ook uit. Gemeentelijk kan 't voor jou gunstig zijn om voor Partij van de Afbraak te stemmen, omdat die jouw ideeën het best vertolken daar. Maar in de landelijke verkiezingen juist op een rechtse partij.. het is maar net waar je je prioriteiten legt.
Oud 07-03-2002, 06:12
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
GRRR schreef:
ik vraag me af wat mensen dachten toen ze op Pim stemden

Ik dacht Pim is okay ole ole !

-Desecrator
Oud 07-03-2002, 08:08
Verwijderd
Dwazen zoals jij hebben ervoor gezorgd dat ik me nu schaam een Rotterdammer te zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 08:38
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Dwazen zoals jij hebben ervoor gezorgd dat ik me nu schaam een Rotterdammer te zijn.
Dan moet je je meteen voor 1/3 van de bevolking daar schamen.
Oud 07-03-2002, 10:59
Isa
Isa is offline
kep groenlinks gestemd, en hier in nijmegen doet groenlinks het beter dan de andere partijen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 11:02
Verwijderd
Ik heb ook Groen Links gestemd, maar hier in Rotjeknor heeft het weinig uitgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 11:32
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik heb VVD gestemd, dat was bij ons in het dorp het minst slechte (er zijn namelijk maar een paar partijen in onze gemeente).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:54
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
De meeste van degene die op pim fortuyn hebben gestemd zijn van een lager niveau en jongeren.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:18
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
De meeste van degene die op pim fortuyn hebben gestemd zijn van een lager niveau en jongeren.
een stem is een stem
Oud 07-03-2002, 16:25
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Van laag nivo wel maar t waren juist tussen 50 en 64
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:34
japie
japie is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
En daar heeft Pim helemaal geen bijdrage aan geleverd? mieren worden weer eens geneukt.

Jij noemt het mierenneuken, ik vond het een scheve uitspraak. Pim is lijsttrekker van Leefbaar Rotterdam, niet van Pim Rotjeknor of iets dergelijks. Verder heb ik niet gezegd dat Pim er geen bijdrage aan heeft geleverd.

Maar ja, het is dan ook wel moeilijk om goed te luisteren.
Oud 07-03-2002, 16:35
japie
japie is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Rotterdam was toch altijd al niet leefbaar?

Sorry,.. moest even dr uit..

Grt,
een Amsterdammertje

Alsof Amstersdam zo leefbaar is
Oud 07-03-2002, 17:16
Finntroll
Finntroll is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
En hoe kom je aan die wijsheid?!?!
Oud 07-03-2002, 17:53
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Finntroll schreef:
En hoe kom je aan die wijsheid?!?!

zijn 10tallen artikelen over verschenen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 17:55
Dutchy15
Dutchy15 is offline
kan iemand me het volgende uitleggen? :
pim zei dat het niet mogelijk is om asielzoekers te controleren of ze economisch of politiek vluchteling zijn, dat dáár het probleem ligt.
5 minuten later begint ie te schreeuwen(door iedereen heen lekker aso, maar goed,dat zijn we van m gewend..) dat 80% van die mensen economische vluchteling is.

hoe kan dat nou???!!! is t nou wel of niet te controleren??!!
issie dom ofzo??!!

------------------
goed voor jezelf zorgen is het beste geschenk dat je anderen kunt geven!

[Dit bericht is aangepast door Dutchy15 (07-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 17:56
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
kan iemand me het volgende uitleggen? :
pim zei dat het niet mogelijk is om asielzoekers te controleren of ze economisch of politiek vluchteling zijn, dat dáár het probleem ligt.
5 minuten later begint ie te schreeuwen(door iedereen heen lekker aso, maar goed,dat zijn we van m gewend..) dat 80% van die mensen economische vluchteling is.

mja das Pim he?
Oud 07-03-2002, 18:24
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
autodropje schreef:
mja das Pim he?

weer een blunder erbij, jammer dat die andere gasten half sliepen..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 21:45
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
japie schreef:
Alsof Amstersdam zo leefbaar is

Soms niet soms wel. Er kan wel het een en ander verbeterd worden. Maar de meeste idiote gevallen gebeuren binnen de maffia. *shrug*
En niemand durft ook maar 1 woord slecht over de Hells Angels te praten. *shrug*

En ach,.. die vervelende marokkaanse jongeren moeten gewoon een lesje leren. De zogenaamde buurtvaders en -moeders schijnen te helpen. Waarom hier dan niet in investeren? Overal en nergens zijn hangjongeren. En de criminele groep hiervan moeten gewoon aangepakt worden. Geen gezeur. Je behoort niet andermans eigendom te jatten.

En ja,.. blijf ook van mijn fiets af... verdomme rotjunks!
Ik kan nooit eens op een fatsoenlijke fiets rijden, want die wordt zo gejat. Met het gevolg dat ik me te pleuris fiets op een geroest lelijk fietsje. Zonder licht natuurlijk. Want dat jatten ze ook. Of ze worden gemold door dronken passanten.
Het verbaasde me dat de kabels van mijn fiets nog niet zijn doorgeknipt.

(even iets positiefs er tussen door
Verder voel ik me wel veilig in de stad. Je moet de boel gewoon niet op gaan jutten... mensen respecteren je pas als je hen respecteerd. Simpel.

Maarja,.. geeneen stad is eigenlijk leefbaar... Amsterdam trekt gekken, daklozen, Spaanse en Italiaanse krakers, Joegoslavische en Russische maffia, junkies, studenten, yuppen, homosexuelen en idiote taxichauffeurs aan. *shrug*

Suzan

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (07-03-2002).]
Oud 07-03-2002, 21:49
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

issie dom ofzo??!!
Het is -so-and-so- te controleren. Moeilijk soms. En hoe moeilijker wij het voor de asielzoekers maken om als politiek vluchteling aangemerkt worden, hoe meer mensensmokkelaars aan de solide en goede verhalen verdienen die ze verzinnen voor niet-politieke vluchtelingen.
Dat maakt het weer eens moeilijker om te controleren.

Desalnietemin,.. probeer maar eens een geval te bedenken dat aan alle vereisten voldoet als zijnde een politieke vluchtelingen volgens het verdrag van Geneve.
That takes some effort...!

Ik vrees dat heel veel politieke vluchtelingen als economische vluchtelingen worden aangezien juist......

Suzan
Oud 09-03-2002, 01:05
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Pfff... doet es normaal.
Ik ben nog steeds trots om Rotterdammer te zijn, en ben blij dat eindelijk de PvDA eens van de troon gestoten is als grootste partij. Dat het door Pim moest gebeuren ben ik minder blij mee, maar om me daarvoor te schamen, nee.

En die politieke verschuiving is in mijn ogen iets goeds. Paars en Rood heeft lang genoeg geregeerd, of moet ik problemen geNegeerd zeggen? Laat er maar eens een rechts coalitie zijn, dan gebeurt er tenminste weer eens iets.
Oud 10-03-2002, 09:58
MH
MH is offline
In Rotterdam mag het dan wel bijna crisis zijn, in Apeldoorn is ook lekker gestemd: Leefbaar Apeldoorn heeft nu 7 zetels tegen drie vorige keer. Daarmee zijn ze met CDA de grootste (die hebben er 8). En de SGP heeft er nu ook twee zetels. Daarmee zijn we een zwarte-kousen-stad geworden. Nu worden dus alle verkeerslichten op zondag uitgeschakeld, in plaats van een paar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten