Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2012, 20:11
Verwijderd
Citaat:
die lokaties passen wel bij warmtebultjes. Ik heb die van mij ook nog, obdanks dat het vandaag minder warm is. Zou komende week wel weg moeten gaan, zo niet dan kun je eens de huisarts laten kijken.
Het zijn niet echt bultjes, de huid is gewoon vlak alleen roodgevlekt, maar het gaat vast wel weer weg.
Advertentie
Oud 29-05-2012, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Het zijn niet echt bultjes, de huid is gewoon vlak alleen roodgevlekt, maar het gaat vast wel weer weg.
Zoals wijlen oma placht te zeggen: "Het is vast over voor je 'n jongetje bent." Uiteraard zei ze dat tegen ons anders; voor je 'n meisje bent
Oud 29-05-2012, 20:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik gebruik nooit zoete aardappelen! Wel zoete woordjes
*fluistert* suikerspinnnn.
Oud 29-05-2012, 20:16
Verwijderd
Citaat:
*fluistert* suikerspinnnn.
Nu heb ik de tune van Waterspin Wonderspin in mijn hoofd. Maar dan met suikerspinnen. Tyvm!
Oud 29-05-2012, 20:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hmm, voetbal dan maar. Noedelhap en Stefenootje naamzoek; laten we 't eens hebben over de zin en onzin van oefenduels. Ik zeg; afschaffen in z'n geheel en wel om de volgende redenen:

- Voetballers spelen genoeg wedstrijden en hebben genoeg clue om zich aan te passen aan wensen van de trainers/collegae.
- Vaak is het een wirwar aan wissels en proefballonnetjes; geen supporter doe je er plezier mee om precies die reden.
- Het nut er van vind ik zeer discutabel; in een oefenduel gaat geen enkele speler risico nemen op blessures in plaats van tot het uiterste gaan om toch dat balletje tegen de touwen te prikken.
- Het gaat niet om de knikkers noch om het spel.
- De tegenpartij staat ook op standje kloot-maar-raak-voor-een-flippo-en-kleurplaat want: oefenen. Dus tactische winst valt er niet echt uit te halen.

Zo.
De coach kan op basis van die oefenwedstrijden een heleboel informatie halen over welke tactieken/opstellingen/wissels werken en elk gespeeld duel biedt extra inzichten in wedstrijdvorm die je met gewone trainingen niet kunt krijgen.

De tegenstander doet natuurlijk wel zijn best, want volgens mij krijgt de winnaar een geldbedrag als ze winnen. En dan kunnen ze weer een overwinning op hun naam schrijven, dat is goed voor het elftal.

En het is voor de kijker een (niet altijd even leuk) opwarmertje voor het EK.

Oh, en de voetballers spelen wel genoeg wedstrijden, maar niet in die samenstelling. Dat ben je toch anders op elkaar ingespeeld dan bij je eigen cluppie.

Laatst gewijzigd op 29-05-2012 om 20:23.
Oud 29-05-2012, 20:46
Verwijderd
Citaat:
De coach kan op basis van die oefenwedstrijden een heleboel informatie halen over welke tactieken/opstellingen/wissels werken en elk gespeeld duel biedt extra inzichten in wedstrijdvorm die je met gewone trainingen niet kunt krijgen.
Niet mee eens; het is een mutual oefenduel. Dat heeft consequenties, ernstige zelfs. Ik kan me namelijk geen enkel oefenduel herinneren waarin echt goed gevoetbald werd door welk team dan ook. Nederland heeft van nature al een dramatische geschiedenis wat betreft oefenduels, terwijl er sprankelend voetbal voor 't eggie op volgde in tournooirondes. Natuurlijk kan je dat toeschrijven aan oefenduels, maar ik geloof daar geen SIKKEPIT van

Citaat:
De tegenstander doet natuurlijk wel zijn best, want volgens mij krijgt de winnaar een geldbedrag als ze winnen. En dan kunnen ze weer een overwinning op hun naam schrijven, dat is goed voor het elftal.
Ik denk dat je voorbij gaat aan het astronomische salaris dat de meeste interlandspelers verdienen in clubverband.

Citaat:
Oh, en de voetballers spelen wel genoeg wedstrijden, maar niet in die samenstelling. Dat ben je toch anders op elkaar ingespeeld dan bij je eigen cluppie.
Met een niet echt serieuze tegenstander die ook niet met een final plan op tafel komt is het toch niet te doen? Ga dan lekker kantklossen met z'n allen in plaats van obligate kutwedstrijdjes afwerken waarbij niemand op 't scherpst van de snede (huhu ik typte schede) speelt, onder het genot van tig wissels en zo voorts.
Oud 29-05-2012, 20:52
Verwijderd
Anders gezegd; ik gruwel nog meer van oefenduels dan van vrouwenvoetbal.
Oud 29-05-2012, 21:05
Verwijderd
Ik probeerde mijn avatar EK-proof te maken, maar ik geloof dat ik gefaald heb

Tot zover mijn paintskills..
Oud 29-05-2012, 21:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niet mee eens; het is een mutual oefenduel. Dat heeft consequenties, ernstige zelfs. Ik kan me namelijk geen enkel oefenduel herinneren waarin echt goed gevoetbald werd door welk team dan ook. Nederland heeft van nature al een dramatische geschiedenis wat betreft oefenduels, terwijl er sprankelend voetbal voor 't eggie op volgde in tournooirondes. Natuurlijk kan je dat toeschrijven aan oefenduels, maar ik geloof daar geen SIKKEPIT van
Bert van Marwijk verklaart anders elke keer wel voor de camera's dat hem 'een hoop duidelijk is geworden' tijdens een wedstrijd. Zo'n coach heeft er wel degelijk baat bij, want alleen in de praktijk zie je hoe bepaalde tactieken, combinaties en formaties werken. De spelers hebben als Oranje-elftal, behalve de kwalificaties, nog geen fatsoenlijk aantal minuten gespeeld tegen een externe tegenstander.

Citaat:
Ik denk dat je voorbij gaat aan het astronomische salaris dat de meeste interlandspelers verdienen in clubverband.
Nee, daar ga ik niet aan voorbij. Maar het geldbedrag komt ter beschikking van de groep (het team/de club) en niet aan de spelers zelf. Die krijgen vanzelf wel betaald van de KNVB.
Maar het gaat natuurlijk om de praktijkervaring als Oranje, en het fine-tunen en afstemmen van tactieken. Ook voor de spelers is het handig en praktisch.

Citaat:
Met een niet echt serieuze tegenstander die ook niet met een final plan op tafel komt is het toch niet te doen? Ga dan lekker kantklossen met z'n allen in plaats van obligate kutwedstrijdjes afwerken waarbij niemand op 't scherpst van de snede (huhu ik typte schede) speelt, onder het genot van tig wissels en zo voorts.
Hoezo niet serieus? Die tegenstander (vaak kutelftalletjes) is het ook belangrijk dat ze de nodige speelminuten krijgen. Ook zij hebben er baat bij, want van een sterkere tegenstander leer je ook. Voor het Nederlands elftal is het vooral een beetje kijken wat wel en niet werkt.
Die wedstrijd met Bayern had niemand er echt zin in, maar goed, dat was een momentopname, vlak na die CL-finale.

En als zo'n oefenwedstrijd niet had uitgemaakt, dan ging Bert niet als een bezeten aap op het grasveld slaan van woede, bij die slotfase-doelpunt van Bulgarije. Er gaan nogal wat financiële middelen mee gemoeid, ze doen het niet voor de show.
Oud 29-05-2012, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Hmm, voetbal dan maar. Noedelhap en Stefenootje naamzoek; laten we 't eens hebben over de zin en onzin van oefenduels. Ik zeg; afschaffen in z'n geheel en wel om de volgende redenen:

- Voetballers spelen genoeg wedstrijden en hebben genoeg clue om zich aan te passen aan wensen van de trainers/collegae.
- Vaak is het een wirwar aan wissels en proefballonnetjes; geen supporter doe je er plezier mee om precies die reden.
- Het nut er van vind ik zeer discutabel; in een oefenduel gaat geen enkele speler risico nemen op blessures in plaats van tot het uiterste gaan om toch dat balletje tegen de touwen te prikken.
- Het gaat niet om de knikkers noch om het spel.
- De tegenpartij staat ook op standje kloot-maar-raak-voor-een-flippo-en-kleurplaat want: oefenen. Dus tactische winst valt er niet echt uit te halen.

Zo.
Ik beweer niet dat ik er genoeg verstand van heb om er iets zinnigs over te zeggen, maar ik denk dat oefenduels best nuttig kunnen zijn. Je moet toch een beetje ingespeeld raken als team, dat vooral. Verder heb ik geen argumenten anders dan 'is toch leuk om te kijkuh jonguh! '
Verwijderd
Oh whehe, ik lees nu pas de discussie hierboven. Even kijken of ik het weer eens ben met Noedel.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
SAAAAAI!
Oud 29-05-2012, 21:11
Verwijderd
Jep, hoe kan het ook anders
Oud 29-05-2012, 21:14
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
SAAAAAI!
Wat zeg je, wil je ook een EK-avatar?
Oud 29-05-2012, 21:15
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
*box*
Oud 29-05-2012, 21:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat zeg je, wil je ook een EK-avatar?
heb ik al!
Oud 29-05-2012, 21:16
Noedelhap
Noedelhap is offline

Bert facepalmt
Oud 29-05-2012, 21:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
heb ik al!
Oja, een oranje snavel!
Oud 29-05-2012, 21:17
Verwijderd
Ik vind voetbal best leuk Maar alleen om te kijken en niet om (te) veel te ouwehoeren, want daar heb ik te weinig voetbalverstand van.
Oud 29-05-2012, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Bert van Marwijk verklaart anders elke keer wel voor de camera's dat hem 'een hoop duidelijk is geworden' tijdens een wedstrijd. Zo'n coach heeft er wel degelijk baat bij, want alleen in de praktijk zie je hoe bepaalde tactieken, combinaties en formaties werken. De spelers hebben als Oranje-elftal, behalve de kwalificaties, nog geen fatsoenlijk aantal minuten gespeeld tegen een externe tegenstander.
Helaas is het Van Marwijk nooit duidelijk geworden hoe-ie Van Persie aan de praat krijgt in 't Nederlands elftal. Illustreert mooi mijn punt

Citaat:
Nee, daar ga ik niet aan voorbij. Maar het geldbedrag komt ter beschikking van de groep (het team/de club) en niet aan de spelers zelf. Die krijgen vanzelf wel betaald van de KNVB.
Maar het gaat natuurlijk om de praktijkervaring als Oranje, en het fine-tunen en afstemmen van tactieken. Ook voor de spelers is het handig en praktisch.
Je denkt toch niet serieus dat bepaalde tackles of galleryplay plaatsvinden in een oefenduel, hm? Je zult als miljoenenvoetballert maar lens geschopt worden in een oefenduel, for crying out loud, omdat de plaatselijke bakker de avond ervoor geen seks heeft gehad

Citaat:
Hoezo niet serieus? Die tegenstander (vaak kutelftalletjes) is het ook belangrijk dat ze de nodige speelminuten krijgen. Ook zij hebben er baat bij, want van een sterkere tegenstander leer je ook. Voor het Nederlands elftal is het vooral een beetje kijken wat wel en niet werkt.
Die wedstrijd met Bayern had niemand er echt zin in, maar goed, dat was een momentopname, vlak na die CL-finale.
Wat leert zo'n team nou van een dolend Oranje of dolende Mannschaft? Wat ik al zei; het is geen eckte oefening, het is aanknoeien in de ruimte door alle wissels en positiewisselingen.

Citaat:
En als zo'n oefenwedstrijd niet had uitgemaakt, dan ging Bert niet als een bezeten aap op het grasveld slaan van woede, bij die slotfase-doelpunt van Bulgarije. Er gaan nogal wat financiële middelen mee gemoeid, ze doen het niet voor de show.
Ja, 't zal een fraaie show worden als Van Marwijk z'n schouders ophaalt en zucht "Ach, het zou wat."
Oud 29-05-2012, 21:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oja, een oranje snavel!
een adelaar!
Oud 29-05-2012, 21:21
Verwijderd
Voetbal
Oud 29-05-2012, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Voetbal
Waar wil jij het over hebben, dan?
Oud 29-05-2012, 21:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Helaas is het Van Marwijk nooit duidelijk geworden hoe-ie Van Persie aan de praat krijgt in 't Nederlands elftal. Illustreert mooi mijn punt
Nou, ik ben ook geen fan van Van Persie, maar afgelopen wedstrijd scoorde hij toch mooi een heuse goal.

Citaat:
Je denkt toch niet serieus dat bepaalde tackles of galleryplay plaatsvinden in een oefenduel, hm?
Nee, wie heeft het over tackles of galleryplay?

Citaat:
Wat leert zo'n team nou van een dolend Oranje of dolende Mannschaft? Wat ik al zei; het is geen eckte oefening, het is aanknoeien in de ruimte door alle wissels en positiewisselingen.
Nouja, Nederland speelt soms brak, maar ze staan hoger dan de meeste landen op de FIFA-ranglijst.

Citaat:
Ja, 't zal een fraaie show worden als Van Marwijk z'n schouders ophaalt en zucht "Ach, het zou wat."
Ja, maar Van Marwijk staat er ook niet voor Jan Lul een showtje van jewelste weg te geven. Dat was een ECKTE TIRADE.
Oud 29-05-2012, 21:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hallo, ik doe ook mee aan de EK-avatar rage.
Oud 29-05-2012, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Waar wil jij het over hebben, dan?
Iets anders
Oud 29-05-2012, 21:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Voetbal
Ik heb altijd de neiging om van jouw avatar een Bavaria-jurkje te maken!
Oud 29-05-2012, 21:28
Verwijderd
Ik wil wel een ek-avatar
Oud 29-05-2012, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Ik heb altijd de neiging om van jouw avatar een Bavaria-jurkje te maken!
Omg kan je dat doen ?
Oud 29-05-2012, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Oh, get a room, Pittig Setje
Oud 29-05-2012, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Iets anders
Vertel!

Citaat:
Ik wil wel een ek-avatar
Ik ook, maar mijn poging mislukte..
Oud 29-05-2012, 21:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hallo, ik doe ook mee aan de EK-avatar rage.
Oud 29-05-2012, 21:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

[afbeelding]

Stuur mij eens een link van dat plaatje, ik verveel me kapot
Oud 29-05-2012, 21:40
Verwijderd
Tv stem: "als mensen de huur van hun opslagruimte niet betalen, wordt de inhoud ervan geveild door de eigenaar".
Wat
Crazy 'muricans
Oud 29-05-2012, 21:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, weer een drama op RTL 5. Iemand zonder gezicht, dit keer.
Oud 29-05-2012, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Stuur mij eens een link van dat plaatje, ik verveel me kapot
Ik heb hem even opnieuw geüpload, want ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb: http://i50.tinypic.com/qy7d60.jpg
Oud 29-05-2012, 21:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Omg kan je dat doen ?
Ik heb 't geprobeerd in paint, maar eh... nee.

Oud 29-05-2012, 21:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb hem even opnieuw geüpload, want ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb: http://i50.tinypic.com/qy7d60.jpg
Heb je geen grotere?
Oud 29-05-2012, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 't geprobeerd in paint, maar eh... nee.

[afbeelding]
Het is beter dan wat ik kan!
Oud 29-05-2012, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Heb je geen grotere?
Nee, die heb ik niet. Misschien dat er ergens op internet een grotere rondzwerft, maar ik zou niet weten waar, dus daar heb je niet zoveel aan.
Oud 29-05-2012, 21:56
Em.
Em. is offline
Citaat:

[afbeelding]

Ahw.

Ik heb eens gekeken hoever ik kwam met zo'n vlaggetje, en mijn vaardigheiden eindigen ongeveer hier:

Maar wellicht dat het er verkleint als avatar ergens op lijkt.

Overigens heb ik geen zin een een oranje-avatar dan wel oranje-aanpassingen.

Edit: oh, ik heb de kleuren nog andersom gedaan ook.
Oud 29-05-2012, 21:56
Verwijderd
En nu ga ik naar bed, want ik moet natuurlijk wel een beetje fit zijn voor mijn op-twee-na-laatste examen.
Oud 29-05-2012, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Ahw.

Ik heb eens gekeken hoever ik kwam met zo'n vlaggetje, en mijn vaardigheiden eindigen ongeveer hier:

[afbeelding]

Maar wellicht dat het er verkleint als avatar ergens op lijkt.

Overigens heb ik geen zin een een oranje-avatar dan wel oranje-aanpassingen.

Edit: oh, ik heb de kleuren nog andersom gedaan ook.
Oh, wauw! Ik vind hem eigenlijk wel heel erg mooi!
Oud 29-05-2012, 22:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
die vlag is verkeerd om
Oud 29-05-2012, 22:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, die heb ik niet. Misschien dat er ergens op internet een grotere rondzwerft, maar ik zou niet weten waar, dus daar heb je niet zoveel aan.
Ik ga mijn best voor je doen
Oud 29-05-2012, 22:03
Em.
Em. is offline
Citaat:
Oh, wauw! Ik vind hem eigenlijk wel heel erg mooi!
Oh, nou, alsjeblieft!

Citaat:
die vlag is verkeerd om
En als Nederland verliest kun je altijd nog doen alsof je voor Frankrijk was!

Edit: tenminste, dat is dan toch Frans? Ohnee, dus toch niet. Dan moet je 'm eerst nog spiegelen.
Oud 29-05-2012, 22:04
Martiño
Martiño is offline
Noedelhap maakt toch EK-avatars voor €5? Geen geld!
Oud 29-05-2012, 22:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb er net gratis nog eentje gemaakt. ;o
Oud 29-05-2012, 22:08
Martiño
Martiño is offline
Oh, ik dacht dat je het niet meer gratis deed!
Oud 29-05-2012, 22:08
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het viel me net voor het eerst op dat de avatar van Em. beweegt.

Regels voor berichten