Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik had vrij veel opgezocht en daarbij was dit het enige examen waarbij ik de volle tijd nodig had om alle opgaven te bekijken/proberen. Ik vond 'm niet heel lekker gaan, maar dat had ik ook niet verwacht.
|
Ik heb 36 van de 50 punten. Ben er best blij mee. Alleen, volgens examenklacht.nl is dat een cijfer van tussen de 6,1 en 7,1 maar ik wil heel graag een 7,2 zodat ik op m'n eindlijst een 8 sta. Dat is nog wel even afwachten met de norm.
Alleen, vonden jullie het antwoord op vraag 6 in het correctiemodel ook zo raar? De vraag was 'Wanneer ....'. Toen ik het woordje 'wanneer' last dacht ik dat ze om een tijdsaanduiding vroegen. Daarom heb ik 'rond 1970' geantwoord (ik vond het al een makkelijk antwoord, want dat getal kwam heel duidelijk in de tekst voor). het correctiemodel zegt echter iets over viltstiften. Een gebeurtenis dus. Maar dan vind ik de vraag erg onduidelijk geformuleerd. Wat vinden jullie?
|
Ik had eerst zoiets van 'huh, er is maar één jaartal, da's te makkelijk' en toen dacht ik 'oh, misschien heb ik geen jaartal nodig maar een gebeurtenis'. En toen las ik de alinea en ergens in het midden oid stond iets wat erop sloeg dat het vanaf toen toenam, en in de zin ervoor stond dat dat was toen de verfspuitbussen de viltstiften verdrongen.
|
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vond Frans behoorlijk moeilijk. Ik vond hem echt veel te lang; ik ben tot vraag 36 gekomen. Ik heb vanaf tekst 8 alles af moeten raffelen. Ik sta nu gemiddeld voor Frans een 8,4, dus voor zover ik weet, ben ik best wel goed in Frans. Maar nu heb ik maar 26 punten. Ik had gisteren nog een examen geoefend en toen had ik een 7,1, dus ik baal behoorlijk. Ik ga hem sowieso herkansen, behalve als de N-term 1,9 of hoger is, want dan heb ik een 6,6 en dan sta ik nog een 8 op mijn cijferlijst.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dacht eerst nog dat het vreemd was dat er maar één jaartal genoemd werd, maar kon voor de rest nergens een tijdsaanduiding (iets waar ik aan denk bij de vraag "Wanneer...?") vinden, dus dacht dat 1970 'm dan wel moest zijn. |
![]() |
|
Sja, die vraag over Wanneer vond ik wel duidelijk omdat het anders TE makkelijk was XD!
Verder heb ik 36 punten, dus tussen de 6,9 en 7,9 Ik heb een 8,0 nodig voor een 8,0 gemiddeld maar ach. Een 7 is ook mooi ![]() Vond het een lang examen!! Hadden jullie bij vraag 40 ook niet toevallig NIET Ainsi.... Maar Cette disposition...
|
Verwijderd
|
Voor mijn gevoel ging het niet zo goed, maar dat komt denk ik omdat de eerste vragen heel slecht gingen. Ik heb het nagekeken en volgens mij heb ik de tweede helft van het examen juist heel goed gemaakt. Ik kom uit rond de 35 - 40 punten, dus daar ben ik wel heel blij mee.
|
![]() |
|
![]() |
Ik stond een 8 voor Frans. Ik ben wel goed in spreken en verstaan, maar heel wat minder in lezen en schrijven. Mijn lerares dacht dat ik een 8 zou halen, haha, maar ik denk dat ze een hartverlamming krijg als ze mijn werk gaat nakijken. In de eerste 16 vragen heb ik misschien maar 3 dingen goed, of zo. XD
Maar ik hoorde gisteren dat mijn leraar Nederlands is overleden. Vandaag stond het op school dus ook wel erg in teken van hem. Iedereen was ook in het zwart gekleed als respect voor hem (hij droeg altijd zwart). Ik denk dat de zeven leerlingen die nog Frans hadden, met hun gedachten ook erg bij het grote verlies zaten. En die vraag met die viltstiften was de eerste vraag die ik goed had. XD |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
à New York au début des années 1970. Au commencement, le tag est une signature. Ecrire son nom c’est prouver qu’on existe. C’est envoyer des messages, lancer des défis. Au début, c’était un geste rebelle. Puis l’aérosol à peinture a remplacé le feutre. A partir de ce moment, le phénomène s’est répandu. Ik vind het vrij duidelijk. Er staat: vanaf het moment dat de spuitbus de viltstift verving, verspreidde dit fenomeen (geste rebelle) zich.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Tenminste, dat is wat ik me herinner van wat ik gelezen heb.
||
Citaat:
Le chemin parcouru fut pourtant long depuis les premiers coups de feutre de Taki et les wagons couverts de lettres énormes et colorées, à New York au début des années 1970. Betekent. Maar ik denk zoiets dat treinwagons werden bedekt met letters in New York aan het begin van 1970.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op maandagochtend om 9.33
||
Citaat:
wanneer [bijw.] op welke tijd - onder welke omstandigheden || [voegw.] op de tijd dat; (telkens) als - indien Oftewel: wanneer slaat niet alleen op tijdsaanduiding, maar bijvoorbeeld ook op welke omstandigheden er waren.
|
Ik snap dat wanneer óók kan betekenen 'onder welke omstandigheden', maar dat was mijn punt niet. Uit de vraagstelling bleek niet dat het om omstandigheden gaat, en dan is mijn eerste gedachte om een tijdsaanduiding te zoeken. En, zoals al Em. al postte, de eerste betekenis in een woorden boek is ook 'op welke tijd'.
![]()
|
Ik heb net nagekeken en ik heb 31 punten volgens mij, wat sowieso een voldoende (5,6) is. Ben er redelijk blij mee, hopen dat die N-term gewoon rond de 0,5 ligt. Dan heb ik een zesje en dan slaag ik met een 7 voor Frans! Ik heb een 5,8 nodig daarvoor, denken jullie wel dat die term 0,2 wordt? Neem aan van wel hè. ^^
Frans was wel m'n vak waarmee ik een beetje moest gaan compenseren, maar dat zal dus ook niet zo'n hoog cijfer worden. Jammer, want voor mijn andere oefenexamens had ik vaak zevens of hoger. Ik vind wel dat ze die vraag van die 'wanneer' moeten schrappen, aangezien die zo onduidelijk was... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |