| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Echter, niet alles wat ik welk boek dan ook staat, is waar. Over Harry Potter staan ook boeken vol. Toch bestaat ie niet. Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik ga nu even mijn gebedje doen
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
[QUOTE=Quintiano;32640205]Eh, in dit topic moet ik de eerste post nog lezen van in spoken gelovende atheïsten
![]() Geloof me, atheïsten zijn net mensen en (individueel) kunnen ze in het grotste onzin geloven dat je maar bedenken kan. Citaat:
Citaat:
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
"Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz.) zullen Wij laten branden in het Vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-Machtig, Al-Wijs." (Surah 4 : Ayah 56). Hoe wist de profeet dan dat iemand de pijn niet meer voelt,na een diepe verbranding, iets dat kortgeleden is ontdekt. Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Verder: ik, die eigenhandig probeert de kleine kans dat God bestaat groter te maken? Ik zag mezelf bij de vorige reactie nog vooral als waarnemer weinig zag, maar volgens jou moet ik dus zelf voor scheppertje spelen om het op te lossen?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-07-2012 om 23:52. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||||
|
Citaat:
Verder betekent god niet 'een machtig wezen.' Ik ben ook een machtig wezen, in vergelijking met de meeste wezens. Ik sta op het punt de discussie met je op te geven, omdat je me gewoon niet begrijpt. Ik gooi het uit drang mijn hoop voor de mensheid te bewaren maar op je gebrekkige kennis van Nederlands. Nog één keer dan: iedere god die je je voor kunt stellen (van Zeus tot Thor tot Ra) is net zo mogelijk als de god waarin jij gelooft. Dus ook de god die jou naar de Hel stuurt. Lang, lang voor het Oude Testament geloofden mensen al in goden. Waarom hadden die het volgens jou niet bij het rechte eind? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Over Marokko, die 250.000 joden zijn waarschijnlijk naar Israel getrokken, net als de joden uit Irak, Iran etc. Ik vraag me af waarom, zou het door een hetze kunnen komen van moslims tegen joden wegens een bepaald boek? Welke idioot zet er nou een oneindige vloek op mensen in een onveranderbaar heilig boek die "de waarheid" zou moeten zijn? Had god niet voorzien dat dat wel eens nare consequenties zou kunnen hebben? Hoe alwetend is 'ie nou eigenlijk? God vond het blijkbaar wel weer nodig de joden te helpen die met een grote overmacht werden aangevallen in 1967. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Waarom zou 1 boek genoeg zijn als bewijs? Begrijp jij het begrip atheïsme wel? Dat is niet gesticht, wij geloven niet.
|
|
|
|
Het gaat inderdaad een beetje ver om atheïsme te bestempelen als een geloof.
Theïsme is het geloof in een godheid/hogere macht. Daarnaast geeft die 'a' een tegenstelling aan dus kan ik alleen maar concluderen dat atheïsme alleen maar aangeeft dat iemand niet in een godheid/hogere macht gelooft.
|
|
|||
|
Citaat:
'' Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven.'' Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
[QUOTE=Macrador;32640962]Niet alleen door theorieë, en boeken nee.
Waarom zou 1 boek genoeg zijn als bewijs? Begrijp jij het begrip atheïsme wel? Dat is niet gesticht, wij geloven niet.[/QUOT Omdat het vol zit met wonderen die de mens in die tijd niet had kunnen weten. Er zijn daarnaast genoeg anderen boeken hoor, die bijv, het hele leven van Mohammed aankaarten en de redenen waarom hij zich zo gedroeg. Hij was omrand door mensen, en iedereen heeft wel wat doorverteld, neergeschrijven wat hem overkwam. En voor mij is er genoeg reden om te geloven dat er God bestaat, zonder het heilig boek en al die anderen overleveringen.
|
|
||
|
Citaat:
En nee hoor, heel veel Joden en Christenen leven nog in het midden-Oosten, in Afrika (o.a. Marokko dus) en in Turkije etc. Maar zoals ik al meerder malen zei, de mens kijkt alleen naar één stukje en het andere wordt ver verstopt. Succes hoor
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Overigens zijn veel hadithen, zoals het heet, pas tweehonderd jaar na de dood van mohammed verzonnen. Zeer gedetailleerde verhalen uit de achtste hand, als het niet meer is, en dan durven die theologen nog te beweren dat het absoluut zeker van god afkomstig is. Even om te vergelijken: de Nederlandse politie vindt verhalen uit de tweede hand al onbetrouwbaar (en terecht). Citaat:
). Precies daarom moeten islamitische dictaturen nu zoveel artsen importeren. Zelf opleiden mag niet omdat zo'n beetje alle hedendaagse kennis met islamitische flauwekul in tegenspraak is.
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Er zijn al meer dan een miljard jaar dieren op aarde (550 miljoen jaar geleden werd leven echt talrijk). Ongeveer 200.000 jaar geleden ontstonden de eerste mensen zoals we ze nu kennen. Wat er in de koran staat klopt dus niet.
|
|
||
|
Citaat:
(Ik kan me wel herinneren dat een hoogleraar eens zei, dat we in de toekomst vast wel klauwen ofzo zullen hebben, handig voor de bb's en de iphone)
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
"Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz.) zullen Wij laten branden in het Vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-Machtig, Al-Wijs." (Surah 4 : Ayah 56). Hoe wist de profeet dan dat iemand de pijn niet meer voelt,na een diepe verbranding, iets dat kortgeleden is ontdekt. Citaat:
![]() |
|
|