Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Of de handdoeken die uit de droger komen. Die worden ook niet gestreken, maar moeten wel opgevouwen. En ik vind het best reëel dat op je eigen kind 'passen' ook erbij staat. Want ik vind het erg burgerlijk om in de hedendaagse tijd nog thuis te zijn voor je kind i.p.v. 5 dagen werken en het kind dus 5 dagen naar de crèche. Alleen zou ik het logischer vinden om gewoon 1 punt te geven voor een werkdag op één of meer kinderen passen. De huidige puntentelling met dagdelen snap ik niet zo, evenals het 'oppassen' in het weekend. Oh en als je kinderen hebt, heb je ook meer wassen te draaien enzo. Dus ik denk dat je automatisch al wel wat hoger uitkomt, dus dat compenseert dan mooi voor de dames met kids.
||
Citaat:
Mijn punten gisteren: - op tijd opgestaan: 1 punt - gestofzuigd: 2 punten - vuilnis naar container brengen: 1 punt - afwassen/ afdrogen: 1 punt 5 punten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Twee was draaien: 2 punten
Was opvouwen: 1 punt (het zijn 3 wassen te vouwen, maar ik neem aan dat dat gewoon als 1 telt ![]() Vaatwasser uitruimen: 1 punt Vrijwilligerswerk: 1 bonuspunt Bed opmaken: 1 bonuspunt Om 8:30 opstaan: 1 bonuspunt Tussenstand: 7 punten
|
Opruimen: 1 kamer
Stofzuigen: 3 punten voor een groter huis/flat Dweilen of moppen: 3 punten voor een groter huis/flat Badkamer schoonmaken: 2 punten per 4 gebruikers, af te ronden naar boven Was draaien: 1 punt Was opvouwen: 1 punt Vaatwasser uitruimen: 1 punt Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: bonuspunt 13 punten en dat voor de zondag ![]()
|
Verwijderd
|
Ow, ik heb vandaag megaveel gedaan...
Opgeruimd in het hele huis, dat zijn 5 kamers vind ik (3 slaapkamers, woonkamer/keuken en zolder): 5 pt Afgestoft: 1 pt Stofzuigen: 3 pt vanwege groter huis Wassen gedraaid: 3 pt Was opgevouwen: 1 pt Vaatwasser uitgeruimd: 2x dus 2 pt Kind om voor te zorgen: 4 pt Bed opmaken terwijl er niemand op de slaapkamers gaat komen: 2 pt Iets op volgorde zetten (ik ben vrij neurotisch bezig geweest met 8 gekleurde bakjes en dekseltjes ![]() ![]() Om 6.50 uur opgestaan: 1 pt Dus...23 pt als ik goed heb geteld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dinsdag
Opruimen: 1 + 1 pt Wc schoonmaken: 1 pt Afwassen: 1 pt Was draaien: 1 pt Was opvouwen: 1 pt Bed verschonen: 1 pt Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: 1 bonuspt Een kast of lade opruimen: 1 bonuspt Totaal: 9 pt Krijg ik een bonuspunt voor het wassen van schoenen? Woensdag Afwassen 1 pt Stofzuigen: 1 pt Was draaien: 1 + 1 + 1 pt (derde = handwas leren jack, krijgt dit een bonuspunt?) Was opvouwen: 1 pt Totaal: 6 pt Totaal score deze week tot nu toe: 15 pt |
![]() |
|
Verwijderd
|
Up
![]() Want ik doe een project Kamer opruimen en het bestaat uit 22 dingen die gedaan moeten worden ![]() ![]() |
![]() |
|
Oja, en brei dus -heel burgerlijk- een sjaal voor een vriendin, maar eigenlijk als bedankje omdat ze bij mij heeft schoongemaakt. Dus zijn dat nou plus- of minpunten?
||
Citaat:
![]()
|
Jammer dat je geen burgervrouwenpunten krijgt als het werk is, want anders had ik deze week al duisentveel punten: Vier wassen gedraaid, kinderen naar de creche gebracht, kinderen uit de creche gehaald, naar de markt geweest voor boodschappen, kinderen naar bed brengen, was strijken en vouwen, opruimen, afstoffen, stofzuigen, bedden opmaken, dweilen, een paar keer afwassen.
Niet alles voor geld, want een deel heb ik ook in mijn eigen huis gedaan maar ik kan me niet herinneren wat ![]() |
![]() |
|
|