![]() |
|
![]() |
Dus qua zwangerschap zitten we safe zonder condoom vermits ze de pil juist blijft gebruiken?
Maar je noemde toch ook een ziekte op,herpes genitalis, die je kan krijgen zonder seks te hebben maar eens je ze hebt wel kan doorgeven. Besef je als je die ziekte hebt? En kunnen we ervan uitgaan dat we allebei geen SOA's hebben aangezien we gezond zijn/geen klachten hebben, de ouders geen SOA's hebben en we van elkaar weten dat we nog geen seks hebben gehad met iemand anders? |
![]() |
|
ja qua zwangerschap zit je goed.
en herpes genitalis is het koortslip virus maar dan op je genitaliën. als je een koortslip hebt merk je dat wel. dus ja je kan er gewoon vanuit gaan dat jullie allebei geen soa hebben als jullie allebei nog maagd zijn.
|
Verwijderd
|
Verder wel: als je in een situatie zit dat je nu echt echt echt geen kind zou willen, is het wel aan te raden om toch de pil én het condoom te gebruiken.
De pil is in theorie 99,7% betrouwbaar maar doordat mensen nu eenmaal menselijk zijn, en hem wel eens vergeten of uitbraken enzovoort, is het in de prakijk 98% per jaar. Dat klinkt als een klein risico, maar dat is één op vijftig en dat is best reëel - je kent vast wel vijftig meisjes van de leeftijd van je vriendin en jou, en als die allemaal seks zouden hebben met alleen de pil raakt er elk jaar een zwanger. Dus denk wel goed na of je dat risico van één op vijftig bereid bent te nemen, voordat je de condooms afzweert. |
![]() |
|
Als je hem correct gebruikt, dan beschermt de pil dus voor 99,7%
Maar onderschat inderdaad niet dat je vriendin ook maar gewoon mens is en best eens een pil kan vergeten. Of dat ze midden in de nacht ziek kan worden en dan niet direct denkt 'oh wacht, nu is mijn pil er vast ook uit!' Vandaar het cijfer dat Sarah noemt. Zelf ben ik van mening dat je het pas zonder condoom moet gaan doen als je je relatie stabiel en serieus genoeg acht om een dergelijk ongelukje aan te kunnen. De kans op zo'n ongelukje is nog steeds erg klein, maar het is wel goed om er over na te hebben gedacht wat dat voor jullie twee zou betekenen.
|
Vanwege de 99,7% noemde ik ook de mogelijkheid om elke maand een zwangerschapstest te doen. Ik hoor niet zo vaak verder dat mensen dat doen (maar wellicht voelen ze niet de behoefte dat te delen
![]() ![]()
|
Je hebt ook nog zoiets als menstruatie waaraan je ziet dat je zwanger bent he
![]() De kans dat je EN zwanger wordt terwijl je de pil goed slikt EN een van die vrouwen bent die wel maandelijks een bloeding heeft tijdens de zwangerschap EN ook niks merkt aan enige vorm van zwangerschapsklachten (bijv. enorme vermoeidheid die echt heel veel vrouwen hebben in het begin) lijkt me toch echt heel klein. Liever gewoon van te voren goed nadenken over het risico dat je wel of niet wil nemen, en eventueel dus het condoom blijven gebruiken. Dat schiet meer op dan elke maand een test.
||
Citaat:
|
Bloedverlies tijdens de eerste 3 maanden van een zwangerschap komt maar in 20% van de gevallen voor, dat is dus echt weinig. En als dat vervolgens doorzet naar een echte normale menstruatie met krampen en alles dan heb je een miskraam en ben je dus ook niet meer zwanger. Dus al die bangmakerij van dat een menstruatie ook al niks bewijst is niet nodig.
Daarnaast zijn de huismerktesten net zo betrouwbaar als de dure testen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
De pil Mayonaisemadam | 33 | 13-03-2012 13:37 | |
Liefde & Relatie |
abortus nieny | 103 | 30-12-2010 01:09 | |
Lichaam & Gezondheid |
pil.. en ongesteld zijn ikweetgeennaam | 3 | 11-08-2007 18:33 | |
Lichaam & Gezondheid |