Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2012, 20:40
Verwijderd
Wat maakt eigenlijk precies het verschil tussen een geaardheid en een fetish/voorkeur/anders? Het een is aangeboren en het ander niet, maar zijn er nog meer wezenlijke verschillen?
Advertentie
Oud 01-08-2012, 20:41
Miekje*
Miekje* is offline
Ach, iedereen heeft zo zijn schaamtepuntjes.
Verwijderd
Citaat:
Oh jongens, ik ben echt zo groen dat ik bij de helft van deze posts echt met m'n oren zit te klapperen

Wel een boel fijne posts, overigens
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook dat het gros van de Henken en Ingrids gewoon niet weet dat het een geaardheid is. Zo postte iemand op een ander forum eens dat ze aseksueel was, waarop een stuk of vijf vrouwen reageerden met iets in de trant van "lol goeie zo voel ik me idd ook sinds de bevalling".
Oei.

Citaat:
Het is geen verplichting waar ik het over heb. Het is het algehele gevaar van hokjesdenken. Dit gaat nu even totaal niet meer over Trimm of het hokje a-seksueel, maar zodra mensen iets herkennen van OMG dit ben ik, dan zouden ze vervolgens ook suboptimaal kunnen.. zijn. Dat ze verder binnen het hokje blijven zwemmen en verwachten en denken. Dus in het voorbeeld van aseksualiteit dat er op INTERNET te lezen valt dat aseksuelen ook niet houden van X en deze persoon heeft dat nog niet meegemaakt, dat diegene dan ook negatief of helemala niet begint aan X. Zonder het lezen van het bijbehorend hokje was dat misschien helemaal niet zo.
Ah, zo. Ja, dat is zeker waar. Maar je ziet het verschil tussen die twee meestal wel, toch? En dan kun je per situatie bekijken of het 'nodig' is om het aangeleerde gedrag te corrigeren. Simpelweg mensen erop wijzen dat ze misschien niet zijn wat ze denken dat ze zijn, zonder aandacht voor allerlei context, daar kom je niet ver mee. Dan heb je wel gelijk in 't feit, maar niet per se in het noemen ervan, zeg maar.
Verwijderd
Citaat:
Vind je het niet jammer dat je dit 'iets mis' moet noemen? Ik heb hetzelfde als jij (alleen ben ik niet aseksueel maar fetisjist) en heb nooit zoveel interesse gehad in normale seks, maar altijd gedacht dat het aan mij lag omdat je seks nu eenmaal leuk HOORT te vinden en iedereen er maar vanuit gaat dat je dat allemaal wil. Als een soort verplichting. Jij hebt daar dan niet aan meegedaan, maar ik heb jarenlang seks gehad waar ik behoorlijk de balen van had, maar dacht gewoon dat het erbij hoorde, dat ik dat moest doen om de jongens tevreden te houden en dat het misschien vanzelf wel een keer leuk werd. Mijn fetisj beleefde ik enkel en alleen met mezelf.
Nu ben ik sinds december ongeveer uit de kast. Mijn fetisj is mijn geaardheid, heb me er altijd erg voor geschaamd omdat de norm is dat je moet vingeren op hunks en geil moet worden van knappe jongens. Mijn fetisj wijkt daar totaal vanaf, dus vond ik mijn gedachtes altijd heel erg ziek. Echt jammer dat ik 26 jaar van mijn leven heb verspild aan schaamte ipv dat me gewoon van jongs af aan was geleerd dat dit óók kan en er dan niks mis met je is, integendeel zelfs.

Nu heb ik seks wat ik zelf seks noem, maar daar hoeft helemaal geen naaktheid bij te komen kijken. Ik ben naast fetisjist namelijk ook best wel masochistisch en ik stel mijn sekspartners daar tegenwoordig op af.

Zo!
Oud 01-08-2012, 20:42
Verwijderd
Wow, wat een posts
Oud 01-08-2012, 20:42
Verwijderd
Even een ander discussiepuntje, stel dat je ontevreden bent over iets aan jezelf, hoe zouden jullie er tegenover staan als je (seks)partner juist dáár aangetrokken toe is? Kan dat werken?
Oud 01-08-2012, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Oh jongens, ik ben echt zo groen dat ik bij de helft van deze posts echt met m'n oren zit te klapperen
Dit heel erg ja
Oud 01-08-2012, 20:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Vind je het niet jammer dat je dit 'iets mis' moet noemen?
Nou ja, het had natuurlijk een stuk fijner geweest als ik vanaf het begin van mijn puberteit had geweten wat er aan de hand was, dat had me een hoop gepieker bespaard.
Je gaat op een gegeven moment toch vanalles overwegen, want de rest van mensen komt allemaal ineens iemand tegen en het lijkt allemaal vanzelf te gaan, en bij mij kwam het maar niet. 'Dan zal het dus wel aan mij liggen'. 'Ben ik te lelijk, ben ik te raar, schrik ik mensen af, moet ik misschien een minder grote bek hebben, vaker rokjes aandoen, gewoon maar op dronken kerels afstappen, die gast daar tegen me aan laten schuren...'
Zulk soort debiele dingen. Daar ben ik nu gelukkig wel (grotendeels) vanaf.
Oud 01-08-2012, 20:44
Verwijderd
Maar goed. Ik heb ook niet echt interesse in seks maar goed, dat komt denk ik meer doordat ik gewoon nog nooit seks heb gehad en het dus ook niet kan missen enzo.
Oud 01-08-2012, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Even een ander discussiepuntje, stel dat je ontevreden bent over iets aan jezelf, hoe zouden jullie er tegenover staan als je (seks)partner juist dáár aangetrokken toe is? Kan dat werken?
Hangt er vanaf. Ik zou wel beledigd zijn als mijn vriendje me 'o'n leuk dik trolletje' zou vinden.
Oud 01-08-2012, 20:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik spreek dus niet uit ervaring () maar misschien kan het juist helpen om datgene waar je ontevreden of onzeker over bent te accepteren als deel van jezelf.

Citaat:
Dit heel erg ja
:boks:
Oud 01-08-2012, 20:45
Miekje*
Miekje* is offline
Er is een meisje ontvoerd en de ontvoerder heeft zijn koplampen aan, leunt tegen zijn auto en drinkt whiskey terwijl zij haar eigen graf graaft. Lekker cliché. Wat een kutfilm.
Oud 01-08-2012, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Er is een meisje ontvoerd en de ontvoerder heeft zijn koplampen aan, leunt tegen zijn auto en drinkt whiskey terwijl zij haar eigen graf graaft. Lekker cliché. Wat een kutfilm.
Tsja. Je kunt wel 'n kuil voor een ander graven, maar het spreekwoord wil dat je er dan zélf inkukelt.
Oud 01-08-2012, 20:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar goed. Ik heb ook niet echt interesse in seks maar goed, dat komt denk ik meer doordat ik gewoon nog nooit seks heb gehad en het dus ook niet kan missen enzo.
Ik heb er juist wel interesse is, en merk wel dat ik afwacht tot het zal gebeuren. Maar deels komt dat ook voort uit een wens naar intimiteit (niet per se lichamelijk) en aandacht en ook om maar van dat 'stigma' maagd af te zijn
Oud 01-08-2012, 20:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi

Er is niks mis met maagd zijn hoor CR, ik vind dat altijd wel wat hebben. Ik vind het stoerder dan sletjes van 13 die denken dat ze zwanger zijn.
Oud 01-08-2012, 20:49
Verwijderd
Iedereen doet applaus voor Zepp maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel lastig kan bevatten, wat het nou inhoudt.

En ik dacht zelf dat opeens álles anders zou zijn als je eenmaal seks had gehad.
Oud 01-08-2012, 20:50
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Wat maakt eigenlijk precies het verschil tussen een geaardheid en een fetish/voorkeur/anders? Het een is aangeboren en het ander niet, maar zijn er nog meer wezenlijke verschillen?
Mijn fetisj ís mijn geaardheid. Het is altijd al zo geweest, kan me niet anders herinneren. Heb het alleen nooit kunnen plaatsen maar terugkijkend was ik er altijd al mee bezig (en louter stiekem uit schaamte dus). Toen ik 4 jaar was had ik een boekje over het onderwerp van mijn fetisj en dat had altijd de voorkeur, later ging dat over tot spulletjes verzamelen die ermee te maken hadden, of plaatjes. Het is het enige waar ik door bevredigd kan worden.
Verwijderd
Ik ben maagd, maar frunniken aan mensen fascineert me heel erg. Zo van 'als ik nou dit doe doet hijj onwillekeurig dat, wtf, gaaf '.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Welke?
Oud 01-08-2012, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Ik ben maagd, maar frunniken aan mensen fascineert me heel erg. Zo van 'als ik nou dit doe doet hijj onwillekeurig dat, wtf, gaaf '.
Oh daarom zat je aan mijn krulletjes!
Oud 01-08-2012, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Fetisjisme is - althans, daar lijkt het sterk op - ook gewoon aangeboren, hoor. Of ontwikkeld in een heel vroeg stadium van het leven, maar in ieder geval qua ontwikkelingsgeschiedenis niet wezenlijk verschillend van iets als homoseksualiteit. Persoonlijk zou ik dus zowel fetisjisme als alle andere parafilieën gewoon onder geaardheid rekenen.

Maar de algemene definitie is natuurlijk dat je geaardheid 'mannen/vrouwen/allebei(/geen van beide)' is.
Oud 01-08-2012, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Nou, nee.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Er is niks mis met maagd zijn hoor CR, ik vind dat altijd wel wat hebben. Ik vind het stoerder dan sletjes van 13 die denken dat ze zwanger zijn.
Dit, ja. Ook voor Apate, overigens.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoi

Tuurlijk en dat vind ik ook wel hoor. Ik ben alleen zelf (helaas nog steeds) onzeker en het maagd-zijn voelt als mijn eigen schuld. Dat ik niet leuk ben. (Als ik het beredeneer kom ik wel op iets anders uit, het gevoel blijft echter hetzelfde.)
Oud 01-08-2012, 20:53
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Welke?
Taken in broad daylight.
Oud 01-08-2012, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Ik zit constant aan mensen om die reden, net als dat ik daarom enquêtes maak en veel directe vragen stel. Ik wil gewoon snappen hoe mensen werken.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er juist wel interesse is, en merk wel dat ik afwacht tot het zal gebeuren. Maar deels komt dat ook voort uit een wens naar intimiteit (niet per se lichamelijk) en aandacht en ook om maar van dat 'stigma' maagd af te zijn
Tsja, ik weet het niet. Ik zou wel graag een relatie hebben. Deels omdat ik wil weten hoe het is, maar ook deels omdat ik heel af en toe wel merk dat als ik naar anderen met relatie kijk ik daar ook wel behoefte aan heb. Maar seks staat er voor mijn gevoel ver vanaf, meer als iets wat "erbij hoort" dan als iets waarvan ik denk "omg, do want."

Citaat:
En ik dacht zelf dat opeens álles anders zou zijn als je eenmaal seks had gehad.
Dat heb ik dan weer niet. Hoogstens dat je kan meepraten bij bepaalde gespreksonderwerpen waarbij ik nu meer zoiets heb van 'Hmm, tsja, ik ga wel even iets anders doen ofzoooo'
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Tuurlijk en dat vind ik ook wel hoor. Ik ben alleen zelf (helaas nog steeds) onzeker en het maagd-zijn voelt als mijn eigen schuld. Dat ik niet leuk ben. (Als ik het beredeneer kom ik wel op iets anders uit, het gevoel blijft echter hetzelfde.)
Het ligt deels aan jou, maar dat is niet erg, want waarschijnlijk heb je de kans wel gehad, maar voelde het niet goed/wilde je het om een andere reden niet. Dus ja, het ligt wel een beetje aan jezelf, maar had je het dan maar moeten doen terwijl je er niet klaar voor was/niet wilde/het niet goed voelde/het niet de goede persoon was?
Oud 01-08-2012, 20:56
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Taken in broad daylight.
Klinkt als een slechte televisiefilm. Tip: vertrouw nooit een film waarvan de titel een met een voltooid deelwoord beginnende zin is, die precies beschrijft wat er met de hoofdpersoon gebeurt.
Verwijderd
Al zijn jouw krulletjes natuurlijk ook fascinerend omdat je eraan kan trekken en dan ploinken ze terug.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het ligt deels aan jou, maar dat is niet erg, want waarschijnlijk heb je de kans wel gehad, maar voelde het niet goed/wilde je het om een andere reden niet. Dus ja, het ligt wel een beetje aan jezelf, maar had je het dan maar moeten doen terwijl je er niet klaar voor was/niet wilde/het niet goed voelde/het niet de goede persoon was?
Ik heb de kans nooit gehad.
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Ja, ik denk het wel maar dat zal aan de personen zelf liggen. Stel dat je heel lelijke knobbelige voeten hebt waar je onzeker over bent, maar je vriend blijkt een voetfetisjist te zijn met toevallig ook nog eens een voorkeur voor knobbelige voeten, dan denk ik dat de fetisjist je wel over een drempel kan heen helpen niet meer zo te denken. En als dat hetgene is dat hij het meest fijn vindt, zou ik hem dat niet willen ontnemen door mijn eigen onzekerheid. Maar dat is natuurlijk wel een kwestie van heel erg op je gemak voelen bij elkaar en vetrouwen etc.
Citaat:
Iedereen doet applaus voor Zepp maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel lastig kan bevatten, wat het nou inhoudt.

Wat bedoel je precies, wat het inhoudt?
Oud 01-08-2012, 20:58
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Fetisjisme is - althans, daar lijkt het sterk op - ook gewoon aangeboren, hoor. Of ontwikkeld in een heel vroeg stadium van het leven, maar in ieder geval qua ontwikkelingsgeschiedenis niet wezenlijk verschillend van iets als homoseksualiteit. Persoonlijk zou ik dus zowel fetisjisme als alle andere parafilieën gewoon onder geaardheid rekenen.

Maar de algemene definitie is natuurlijk dat je geaardheid 'mannen/vrouwen/allebei(/geen van beide)' is.
Laten we daarbij niet vergeten dat een geaardheid geen echt ding is, maar gewoon een naam die werd bedacht voor een bepaald fenomeen, toen we nog veel minder wisten over seksualiteit dan nu.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb de kans nooit gehad.
Kun/Wil je zeggen waarom niet?
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik denk het wel maar dat zal aan de personen zelf liggen. Stel dat je heel lelijke knobbelige voeten hebt waar je onzeker over bent, maar je vriend blijkt een voetfetisjist te zijn met toevallig ook nog eens een voorkeur voor knobbelige voeten, dan denk ik dat de fetisjist je wel over een drempel kan heen helpen niet meer zo te denken. En als dat hetgene is dat hij het meest fijn vindt, zou ik hem dat niet willen ontnemen door mijn eigen onzekerheid. Maar dat is natuurlijk wel een kwestie van heel erg op je gemak voelen bij elkaar en vetrouwen etc.

Wat bedoel je precies, wat het inhoudt?
Je fetisj is je geaardheid. Ik snap niet direct wat het is waar je dan opgewonden van raakt. Dus seks met een ander persoon is niet (meer) interessant, dan is het seks met jezelf? Is je fetisj dan niet ja ehh hoe noem je dat Verliefd zijn op jezelf? Ik snap het oprecht niet.
Oud 01-08-2012, 21:01
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Klinkt als een slechte televisiefilm. Tip: vertrouw nooit een film waarvan de titel een met een voltooid deelwoord beginnende zin is, die precies beschrijft wat er met de hoofdpersoon gebeurt.
Bedankt, ik zal het noteren .
Citaat:
Al zijn jouw krulletjes natuurlijk ook fascinerend omdat je eraan kan trekken en dan ploinken ze terug.
Jhoa, zulke krullen zijn leuk .

Oh, en je mag mij best ook wel eens gebruiken voor je mensenonderzoekjes, hoor . Lijkt me wel leuk. Stuur mij maar vragen.
Oud 01-08-2012, 21:01
Verwijderd
Verdomme jongens moeten jullie nu echt zulke goeie gesprekken hebben als ik ziek thuis zit?
Oud 01-08-2012, 21:02
Verwijderd
Kggr, ik heb de hik. En om één of andere duistere reden geeft MSN ineens on teh fly absurd debiele smileys waardoor het lijkt alsof ik een Hyves-fanaticus ben
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Verdomme jongens moeten jullie nu echt zulke goeie gesprekken hebben als ik ziek thuis zit?
Ha, ik zei het toch. Welkom terug
Verwijderd
Citaat:
Sanne!!! Ik dacht eerst dat Kameel jou was.
Verwijderd
Sann

En CR heb jij ook echt dat je het mensen niet verteld ofzo? Omdat je het idee hebt dat het je eigen schuld is en onzeker bent enzo?
Oud 01-08-2012, 21:03
Verwijderd
Het is maar voor heel even. Ik wilde even een kusje op Trimm geven vooral. En ook op Zepp en Apate en CR en Quis en Etmakas <3

*dramatisch in de armen val*

En ik ben ziek. En het is SUPERKUT.
Oud 01-08-2012, 21:04
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, want dan kom je terug .
Verwijderd
Awh wil je een fruitmand? Beterschap!
Miekje*
Miekje* is offline
Kusjes en knuffels en thee met koekjes en chocola voor iedereen, trouwens .
Verwijderd
Citaat:
Sanne!!! Ik dacht eerst dat Kameel jou was.
Ik las het, stomme snollebol
Oud 01-08-2012, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Awh wil je een fruitmand? Beterschap!
Die heeft een niet nader te noemen forumer vanmiddag al gebracht
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Kun/Wil je zeggen waarom niet?
Ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik heb met twee jongens gezoend, één keer op m'n eindexamengala (nare ervaring, bovendien vertelde betreffende jongen ook nog aan zijn vriendin dat ik niet kon zoenen) en een paar keer tijdens een anderhalve week durende flirt met een andere jongen, welgeteld 4 jaar later. We hebben niets meer gedaan dan zoenen. Dat is nu 3 jaar geleden. Ik ga nooit uit (vooral vanwege mijn vermoeidheid, ik hou het gewoon niet vol, deels omdat ik niet drink en me niet prettig voel tussen dronken mensen) en studeer een vrouwenstudie en ontmoet dus vrijwel nooit jongens.

En nou ja, leuk is anders
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Kusje terug aan Sann!

De rest heb ik gelezen, maar ik kan even niet replyen, want er staat een hamburger aan te fikken.

Regels voor berichten