Wij hebben een beetje een sociaal gestoorde kat in huis genomen, waarvan het asiel vermoedde dat hij in het wild en/of zonder moeder is opgegroeid. Of in het donker is geboren en pas na lange tijd naar buiten is gegaan. Hoe dan ook, niet echt bepaald standaard nestje bij mensen thuis. Hij heeft 3 weken onder de bank gezeten, daarna 3 maanden in de box van onze kattenklimpaal. Hij is uitermate bang voor alles, al helemaal voor mensen. Als je als "nieuw" persoon komt, dan zal hij de rest van de dag/avond weg blijven. Andere katten heeft hij niet zo'n probleem mee op zich. Je kunt hem moeilijk straffen, want als je hem een tik op zijn neus geeft dan slaat hij gewoon terug. Met nagels uit. (

) Het heeft ons een lange tijd gekost om hem sociaal te krijgen. Hij is nog steeds bang, hij zal dat ook altijd blijven.
Klinkt als een negatief verhaal, maar het is ook heel positief. Wij hebben hem een soort van uit het asiel "gered" omdat hij er al best lang zat nadat hij een keer eerder was geadopteerd en weer was terug gebracht omdat hij niet wou spelen. Als je bij ons kijkt heeft hij al een enorme groei doorgemaakt als het ware. Hij durft nu wel bij ons te komen en kopjes te geven. Hij wil heel graag geaaid worden, zolang je maar voorzichtig aan komt lopen. We hebben hem nu denk ik 9 jaar ongeveer. Hij zal zelf nu rond de 13 zijn, dus we kregen hem wel toen hij al wat ouder was

.
Moraal van het verhaal: Ik krijg een beetje het gevoel uit je post dat je een huiskat wil die op schoot gaat en waar je mee kan knuffelen. Dikke kans dat dat niet gaat gebeuren. Mijn ouders hebben altijd katten gehad en mijn zus en mij goed geleerd hoe je met katten om moet gaan als ze bang zijn en dat soort dingen. En het heeft ons veel moeite gekost, met z'n allen. Uren aan tijd om hem maar wat te eten te geven toen hij onder de bank zat enzo. Voordeel voor hem is dat mijn ouders niet per se een knuffelkat willen. Wij adopteren voornamelijk zielige katten

, zodat ze zelf een beter leven krijgen. Nou ja, in dit geval vind ik dat best goed gelukt, want hij is behoorlijk tevreden. Als je een kat wil die knuffelt, eentje die kopjes gevend aan je benen vraagt om eten, doe het dan niet. Doe het alleen als je veel tijd aan het beestje kan besteden en je een kat wil omdat je de kat een beter leven wil geven en niet omdat je zelf graag een kat wil.