Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2012, 22:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hé, die schilderijen zien er wel interessant uit, en mogelijk die chinese kunst ook. Misschien binnenkort maar even naar Groningen.
Doen! En ik ben heel erg fan van de Chinese kunstenares, heel mooie dingen Als je gaat niet vergeten de GM collector te gebruiken, kan je mijn teksten lezen
Oud 06-08-2012, 22:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vind het zo stom van mezelf ik ben zó bang dat er iets aan de hand, en tegelijkertijd vind ik het heel onzinnig en weet ik dat ik mezelf niet zo zou moeten opfokken.
Gelukkig is het al heel snel, dus hoef je je niet heel lang zo te voelen!
Oud 06-08-2012, 22:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh oh oh oh! Morgen begint Junior Masterchef Australia weer
Oud 06-08-2012, 22:58
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vind het zo stom van mezelf ik ben zó bang dat er iets aan de hand, en tegelijkertijd vind ik het heel onzinnig en weet ik dat ik mezelf niet zo zou moeten opfokken.
Komtwelgoedschatje! *kruidenthee geeft*
Oud 06-08-2012, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig is het al heel snel, dus hoef je je niet heel lang zo te voelen!
Citaat:
Komtwelgoedschatje! *kruidenthee geeft*
Dank jullie wel <3

Citaat:
Oh oh oh oh! Morgen begint Junior Masterchef Australia weer
Oh echt ? Chill
Carn
Carn is offline
Ik zou nog wel een keer een expositie van Yoshitaka Amano willen bezoeken. En iets kopen.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hebben jullie The Russian Ark gezien, die opgenomen is in het Hermitage?
Oud 06-08-2012, 23:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh echt ? Chill
18.30 net5
Oud 06-08-2012, 23:04
Verwijderd
Junior Masterchef en Topchef enzo zijn echt van die programma's die ik graag wil volgen, maar waar gewoon niet van komt. Live niet, en terugkijken vergeet ik ook.
Oud 06-08-2012, 23:05
Verwijderd
Menselijke wimpers:

Klittenband:

Nylon panty:

De ogen van een mug:

Paddestoelsporen:

Mensenharen op een scheermes:

Sperma:

Stof:

Oud 06-08-2012, 23:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Menselijke wimpers:

[afbeelding]

Klittenband:

[afbeelding]

Nylon panty:

[afbeelding]

De ogen van een mug:

[afbeelding]

Paddestoelsporen:

[afbeelding]

Mensenharen op een scheermes:

[afbeelding]

Sperma:

[afbeelding]

Stof:

[afbeelding]
Die kleuren <3 En wtf, die wimpers
Oud 06-08-2012, 23:07
Verwijderd
Wat, wimpers zijn net plantjes.

Maar hoe zit het met die kleuren? Komt dat door de uitvergroting oid, of ziet het er allemaal echt zo uit?
Oud 06-08-2012, 23:08
Verwijderd
Je kunt wel goed zien dat die stofdeeltjes de meest verschillende herkomsten hebben.
Oud 06-08-2012, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Die kleuren <3
Citaat:
Maar hoe zit het met die kleuren?
<33
Oud 06-08-2012, 23:10
Verwijderd
Sperma ziet er zo gezellig uit.
Oud 06-08-2012, 23:11
Verwijderd
Wauw.
Oud 06-08-2012, 23:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik ga voortaan ook overal stof laten liggen; mijn kamer kan wel wat kleur gebruiken.
Oud 06-08-2012, 23:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat, wimpers zijn net plantjes.

Maar hoe zit het met die kleuren? Komt dat door de uitvergroting oid, of ziet het er allemaal echt zo uit?
Volgens mij zijn met de huidige microscopen geen kleuren te zien, maar worden de gemaakte foto's later ingekleurd.
Oud 06-08-2012, 23:14
Verwijderd
Ik postte 't toevallig net in het wat-heb-je-geleerd-topic. De kleuren zijn achteraf toegevoegd inderdaad, omdat het elektronenmicroscopen zijn en die zien geen kleur.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Volgens mij zijn met de huidige microscopen geen kleuren te zien, maar worden de gemaakte foto's later ingekleurd.
Dit, vooral.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Kijk, en dat heb ik maar mooi geleerd door mijn onderzoek naar de mode van Iris van Herpen!
Oud 06-08-2012, 23:15
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, maar ik neem aan dat ze wel de kleuren natuurgetrouw doen ipv een beetje "oh, laten we het lekker clownesk inkleuren, dan worden onze foto's wat boeiender"?
Oud 06-08-2012, 23:15
Carn
Carn is offline
Laat niet weg dat de kleuren waarschijnlijk een prima benadering zijn; beetje ala het chemisch kleuren van zwart-wit films
Oud 06-08-2012, 23:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh, maar ik neem aan dat ze wel de kleuren natuurgetrouw doen ipv een beetje "oh, laten we het lekker clownesk inkleuren, dan worden onze foto's wat boeiender"?
Ik weet het niet eigenlijk, want die microscopen zien dus geen kleur. Hoe kan je dan zelf zien in welke kleur het zou moeten worden ingekleurd..?
Oud 06-08-2012, 23:19
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik weet het niet eigenlijk, want die microscopen zien dus geen kleur. Hoe kan je dan zelf zien in welke kleur het zou moeten worden ingekleurd..?
Men kleurt vooral naar vermoeden. In de biologie, althans.
Oud 06-08-2012, 23:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
De fotograaf Steve Gschmeissner maakt trouwens ook toffe foto's, oa van insecten:

Spoiler
Oud 06-08-2012, 23:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Men kleurt vooral naar vermoeden. In de biologie, althans.
Ah, dat leek me al ja
Oud 06-08-2012, 23:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
In theorie kan dat op dezelfde manier zoals ze alle ruimtefoto's een kleurtje geven; op basis van types straling e.d.
Oud 06-08-2012, 23:24
Verwijderd
Zo, voor maar 129,- heb je al een simpele microscoop met dingen om naar te kijken. Toch maar eens aanschaffen.
Oud 06-08-2012, 23:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Whehe, mn Mart Smeets youtube video heeft nu al bijna 100 views
Oud 06-08-2012, 23:25
Carn
Carn is offline

the seaweed is "is carrying a colony of Botryllus schlosseri," a small marine invertebrate commonly found clinging to slow-moving objects in cold, saltwater environments. A little digging reveals that Brrrtje is spot on. B. schlosseri, also known as "star tunicates" are very distinctive looking, and are readily distinguished from other Botrylloides by the unmistakable floral pattern that they form in the presence of other members of their species. Stanford researchers Heather Boyd, Irving Weissman and Yasunori Saito describe the peculiar organism in a June, 1990 issue of The Biological Bulletin:
Full size
A colony [Fig. 1a, pictured here] is composed of many zooids called blastozooids [a zooid is a single animal in a group of colonial organisms], which are arranged in oval or star-shaped systems. These systems are connected to one another, as are the zooids within any system itself, by a common vascular network... Each system is composed fo 5—15 blastozooids, which share a common cloacal aperture in the center of the system.
Oud 06-08-2012, 23:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zo, voor maar 129,- heb je al een simpele microscoop met dingen om naar te kijken. Toch maar eens aanschaffen.
Tof

Ik had vroeger een (speelgoedachtige) microscoop, daarmee bekeek ik dooie vliegen en ooit eens mijn eigen plas
Oud 06-08-2012, 23:28
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ga ook ooit nog eens een biomicrocoop aanschaffen, zelf .
Oud 06-08-2012, 23:31
Verwijderd
Citaat:
In theorie kan dat op dezelfde manier zoals ze alle ruimtefoto's een kleurtje geven; op basis van types straling e.d.
De kleuren op ruimtefoto's zijn er toch om zoveel mogelijk data te kunnen laten zien in één foto, niet om daadwerkelijk te laten zien hoe het eruitziet? Dus zeg maar, dit:

Ziet er eigenlijk zo uit, als je er langs zou vliegen:

[edit] Omdat je gas, straling, etc, dus veelal niet met het blote oog kunt zien.

Laatst gewijzigd op 07-08-2012 om 00:19.
Oud 06-08-2012, 23:32
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik had ook ooit een speelgoedmicroscoop. Het ding had echter wel echte glazen dekplaatjes terwijl kleine Snebbel dacht dat het wel plastic moest zijn. Uiteraard lagen die dingetjes naar 1x spelen door mijn hele kamer. Ik voelde iets kriebelen in mijn voet, keek ernaar, zag iets roods, trok het uit mijn voet en toen begon het bloed te stromen Snebbeltje kan heel hard krijsen!
Oud 06-08-2012, 23:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De kleuren op ruimtefoto's zijn er toch om zoveel mogelijk data te kunnen laten zien in één foto, niet om daadwerkelijk te laten zien hoe het eruitziet?
Ik heb het idee dat in biologische foto's ook die zichtbaarheid heel belangrijk is bij het kleuren, dus wellicht is het niet geheel gebaseerd op verwachting/bestaande kleur.
Oud 06-08-2012, 23:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goed, ik was van plan een uur geleden te gaan slapen, dus het lijkt me nu wel bedtijd! Dahag!
Oud 06-08-2012, 23:34
Verwijderd
Weltrusten!

Voor mij is het ook bedtijd denk ik
Oud 06-08-2012, 23:35
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vriend heeft op het moment een veredelde speelgoedmicroscoop. Met dat dingetje kun je behoorlijk wat zien, heel gaaf . Onlangs ving ik een watervlo in een druppel voor hem, en toen zwom hij heen en weer oor de lens <3.
Oud 06-08-2012, 23:35
Verwijderd
De stormen van Jupiter in beweging

Oud 06-08-2012, 23:37
Carn
Carn is offline
Citaat:
De kleuren op ruimtefoto's zijn er toch om zoveel mogelijk data te kunnen laten zien in één foto, niet om daadwerkelijk te laten zien hoe het eruitziet? Dus zeg maar, dit:

[afbeelding]

Ziet er eigenlijk zo uit, als je er langs zou vliegen:

[afbeelding]
Zou goed kunnen. Misschien weet schrödinger het wel!
Oud 06-08-2012, 23:37
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
De stormen van Jupiter in beweging

[afbeelding]
Omg Dat is echt awesome.
Oud 06-08-2012, 23:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Omg Dat is echt awesome.
Venus voor de zon

Oud 06-08-2012, 23:43
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Venus voor de zon

[afbeelding]
Dat vind ik dan wel weer een soort van angstaanjagend . Gaaf, maar angstaanjagend.
Oud 06-08-2012, 23:47
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat vind ik dan wel weer een soort van angstaanjagend . Gaaf, maar angstaanjagend.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1808769 mijn spacefaptopic
Oud 06-08-2012, 23:52
Miekje*
Miekje* is offline
emg <3
Oud 06-08-2012, 23:53
Verwijderd
Citaat:
De fotograaf Steve Gschmeissner maakt trouwens ook toffe foto's, oa van insecten:

Ahhw, die tweede is zo schattig. <3 Net een walrus.
Oud 07-08-2012, 00:03
Miekje*
Miekje* is offline
Brrrr, van sommige krijg ik echt de kriebels in mijn buik . Maar dat komt meestal omdat het beweegt. Wel gaaf, though .
Oud 07-08-2012, 00:09
Miekje*
Miekje* is offline
Het noorderlicht zou ik ook wel eens zelf willen zien, trouwens. Dat lijkt me echt supertof. Kijk nou hoe mooi:

Oud 07-08-2012, 00:27
Carn
Carn is offline

<3

Regels voor berichten