Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2012, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de meeste Amerikaanse animatiefilms leuker in het Nederlands.

Oh en ik vind het konijn van Winnie de Puh heel erg aandoenlijk. <3 Geen idee of dat Disney is, maar hij is zo'n schattig achteraffig betwetertje. Een konijn met een brilletje. <3
winnie de poeh is niet van Disney, maar de winnie de poeh films van de laatste jaren wel.
Advertentie
Oud 13-08-2012, 21:03
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik vind de meeste Amerikaanse animatiefilms leuker in het Nederlands.

Oh en ik vind het konijn van Winnie de Puh heel erg aandoenlijk. <3 Geen idee of dat Disney is, maar hij is zo'n schattig achteraffig betwetertje. Een konijn met een brilletje. <3
In de Disneyversie heeft ie geen brilletje, maar in de Sovjetversie geloof ik wel.
Oud 13-08-2012, 21:04
Verwijderd
Citaat:
In de Disneyversie heeft ie geen brilletje, maar in de Sovjetversie geloof ik wel.
In de oorspronkelijke illustraties ook niet, geloof ik
Verwijderd
Citaat:
winnie de poeh is niet van Disney, maar de winnie de poeh films van de laatste jaren wel.
Oh, ja, wacht, ik bedoelde de Sovjetfilms.

Citaat:
Ja. <3

hihi.
Verwijderd
Een van de illustraties van de boeken, idd zonder bril
Oud 13-08-2012, 21:05
Verwijderd
Bij de illustraties zie je ook beter dat Poeh, Knorretje en Tijgetje knuffels zijn, terwijl Konijn en Uil echte bosdieren zijn. In de Disneyversie lijken ze allemaal knuffels.
Verwijderd

Het boek is trouwens ook baas. Zou het eigenlijk weer eens moeten lezen.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
[afbeelding]

Wat een hunk.
Wie is dat nou weer?

Hij lijkt trouwens op een jonge George Clooney

Citaat:
Ik vind Anjelica Huston totaal niet knap.
Ik ook niet. Ik volgde afgelopen jaar de serie Smash (overigens niet bepaald boeiend, maar ik was er nou eenmaal aan begonnen) en Angelica Houston heeft daarin zo'n rotkop Heeft ze nou gewoon een gek hoogd of heeft ze heel veel laten doen?
Oud 13-08-2012, 21:06
Turk February
Turk February is offline
Ik vind Winnie the Pooh best wel kut. Winnie-the-Pooh daarentegen, zoals ie eigenlijk moet heten (want hij is verdorie geen Pooh, wat is in godsnaam een Pooh; hij heet gewoon Winnie-the-Pooh), is geniaal.

En de Sovjetversie vind ik erg mooi om te zien en te horen.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
[afbeelding]

Het boek is trouwens ook baas. Zou het eigenlijk weer eens moeten lezen.
Voorlezen aan je kinderen als je voor de klas staat.
Verwijderd
Citaat:
Bij de illustraties zie je ook beter dat Poeh, Knorretje en Tijgetje knuffels zijn, terwijl Konijn en Uil echte bosdieren zijn.
Omg, dat besef ik nu pas.' Hoewel ik me nooit erg verdiept heb in Winnie de Pooh.

dat liedje vond ik trouwens wel heel leuk vroeger "Pooh beer, Winnie de Pooh beer!'
Oud 13-08-2012, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Voorlezen aan je kinderen als je voor de klas staat.
Mijn juffrouw in groep 4 deed dat. En daarna de film kijken dus.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik keek vroger heel graag die serie van Winnie the Pooh <33 Met dat fijne liedje!

Verwijderd
Citaat:
Wie is dat nou weer?

Hij lijkt trouwens op een jonge George Clooney
Dimitri uit Anastasia!

Kijken hoor, mooie film!
Oud 13-08-2012, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ik keek vroger heel graag die serie van Winnie the Pooh <33 Met dat fijne liedje!

[filmpje]
Jaaaaaaaaaaaaa <3 Uren gekeken vroeger
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mijn juffrouw in groep 4 deed dat. En daarna de film kijken dus.
En als ze dan gaan zeuren om Carry Slee moet je ze met ezelsoren in de hoek zetten. Of, zoals jij wellicht zou zeggen: met EZELSOREN.
Verwijderd
Citaat:

[filmpje]
Ja dat liedje idd
Verwijderd
Citaat:
Of, zoals jij wellicht zou zeggen: met EZELSOREN.
Oud 13-08-2012, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Winnie the Pooh best wel kut. Winnie-the-Pooh daarentegen, zoals ie eigenlijk moet heten (want hij is verdorie geen Pooh, wat is in godsnaam een Pooh; hij heet gewoon Winnie-the-Pooh), is geniaal.

En de Sovjetversie vind ik erg mooi om te zien en te horen.
Ja! De sovjetversie en de originele boeken zijn zo ontzettend grappig. <3
Oud 13-08-2012, 21:09
Verwijderd
Ohh vroeger op de basisschool moest ik eens voor straf naar een andere klas voor 'n dag, ééntje hoger dan waar ik in zat. In die klas las de leraar toen ruim anderhalf uur voor uit de Grote Vriendelijke Reus. Mijn god, ik ben nog nooit zo blij geweest met straf

Mocht ik later voor de klas komen te staan, dan ga ik ook zeker toffe verhalen zo goed mogelijk voorlezen
Oud 13-08-2012, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Omg, dat besef ik nu pas.' Hoewel ik me nooit erg verdiept heb in Winnie de Pooh.

dat liedje vond ik trouwens wel heel leuk vroeger "Pooh beer, Winnie de Pooh beer!'
A.A. Milne heeft de hoofdpersonen gebaseerd op de knuffels van zijn zoon

foto van de halfvergane knuffels:
Oud 13-08-2012, 21:11
Carn
Carn is offline
Verwijderd
Verwijderd
Citaat:
Ohh vroeger op de basisschool moest ik eens voor straf naar een andere klas voor 'n dag, ééntje hoger dan waar ik in zat. In die klas las de leraar toen ruim anderhalf uur voor uit de Grote Vriendelijke Reus. Mijn god, ik ben nog nooit zo blij geweest met straf

Mocht ik later voor de klas komen te staan, dan ga ik ook zeker toffe verhalen zo goed mogelijk voorlezen
Ahhhw, wat leuk. <3

Ik vond Engelse boeken lezen altijd superkut, en toen gaf mijn lerares me iets van Roald Dahl. Ik weet niet meer hoe het heet, maar het ging over vogelvangers. Daarna vond ik Engels ook opeens een veel leukere taal.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
A.A. Milne heeft de hoofdpersonen gebaseerd op de knuffels van zijn zoon

foto van de halfvergane knuffels:
[afbeelding]
Dat verklaart volgens mij ook de absurditeit van hun namen.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dimitri uit Anastasia!

Kijken hoor, mooie film!
Aha! Eigenlijk ben ik nu niet meer zo erg van de Disney-films.
Verwijderd
Ha, doet me denken aan het volgende. Ik zat te praten en te klieren toen de juffrouw voorlas uit de Heksen. ()

Toen moest ik voor straf op de plek van de juffrouw gaan zitten en gaan voorlezen, en de juffrouw op mijn plek, zodat ik zou zien hoe het was als iemand er doorheen zat te praten. (wat een kutjuf eigenlijk :'))

Maar goed, ik durfde het toen niet, dus ik las niet. Terwijl ik dat verdorie gewoon had moeten doen, want ik las vet goed voor m'n leeftijd.

/anekdote uit de oude doos
Oud 13-08-2012, 21:12
Turk February
Turk February is offline
Hee, een bommelding.
Verwijderd
Citaat:
En als ze dan gaan zeuren om Carry Slee moet je ze met ezelsoren in de hoek zetten. Of, zoals jij wellicht zou zeggen: met EZELSOREN.
Carry Slee heeft een aantal best gezellige voorleesboekjes geschreven! Over zwemles enzo. Maar die zijn meer voor kleuters.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, ik was ook niet op Huston, maar specifiek op de Opperheks. Haar gedrag vond ik verliefdmakend. Hoe ze die brutale heks tot as doet vergaan. Kon je me wegdragen, als zevenjarige.
Verwijderd
Citaat:
Dat komt goed uit, want het is geen Disney!
Verwijderd
Citaat:
Dat verklaart volgens mij ook de absurditeit van hun namen.
Ze zijn helemaal niet absurd, ze zijn precies passend.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Anastasia is geen Disney, maar Don Bluth. Wel Don Bluth die Disney nadoet.
Oud 13-08-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:

[filmpje]
Wat een rotliedje.
Oud 13-08-2012, 21:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat komt goed uit, want het is geen Disney!
Oh Disney-aanverwant dan.

Citaat:
Wat een rotliedje.
Wutterdewut
Carn
Carn is offline
ik vond Janneman Robinson wel echt een vervelend kutkarakter; ik weet dat ie gebasseerd is op zn eigen zoontje maar het kon net zo goed de kroost van een NSB-er zijn.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ohh vroeger op de basisschool moest ik eens voor straf naar een andere klas voor 'n dag, ééntje hoger dan waar ik in zat.
Wat een rare straf Waarom kreeg je die?
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ze zijn helemaal niet absurd, ze zijn precies passend.
Nou ja, Winnie-the-Pooh is natuurlijk een heel rare naam, zoals in het eerste boekje wordt uitgelegd. Ten minste, het kind van wie hij is vind het een heel normale naam, maar de ikfiguur snapt er niks van en vraagt zich af of Winnie soms een Pooh is, of dat Winnie zijn voornaam is en The Pooh zijn achternaam, maar dat is natuurlijk allemaal niet zo, want Winnie-the-Pooh is gewoon één woord.

Een van de vele dingen die Disney niet begreep.
Oud 13-08-2012, 21:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Godsamme, m'n linkeroog doet echt belachelijk pijn en traant als een gek
Oud 13-08-2012, 21:15
Noedelhap
Noedelhap is offline
En De Heksen en De GVR, hoe vaak ik die wel niet gelezen heb Of de film De Heksen gezien heb (op school) Ahhh Roald Dahl. Wat moesten we toch zonder de beste kerel.
Oud 13-08-2012, 21:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het is wel echt een hele mooie film hoor ik kan het je zeker aanraden.
Verwijderd
Winnie-de-poeh werd ook altijd veel in psychiatriecolleges gebruikt als voorbeeld
college over eetstoornissen: plaatje van winnie-de-poeh
college over angststoornissen: plaatje van knorretje
college over depressie: plaatje van eeyore
college over ocs: plaatje van konijn
college over adhd: plaatje van teigetje
Verwijderd
Citaat:
Carry Slee heeft een aantal best gezellige voorleesboekjes geschreven! Over zwemles enzo. Maar die zijn meer voor kleuters.
Jaaaa, over Iris en Michiel <3
Oud 13-08-2012, 21:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb vooral die film van de GVR duisent keer gezien. DOODENG vond ik 'm. Met die enge reuzen.

En Sofie was gruwelijk irritant met haar vervelende piepstemmetje en keel-r.
Oud 13-08-2012, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Winnie-the-pooh werd ook altijd veel in psychiatriecolleges gebruikt als voorbeeld
Ook in de filosofie. En 'De Tao van Pooh' is een populair boekje geloof ik, wil ik nog eens lezen.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Godsamme, m'n linkeroog doet echt belachelijk pijn en traant als een gek
oh, dat had ik gisteren ook. Bij mij is dat vermoeidheid icm wat hooikoorts-achtige verschijnselen.
Turk February
Turk February is offline
Don Bluth maakte vroeger trouwens veel gavere dingen dan Anastasia:

En natuurlijk The Land Before Time, of, zoals we hem hier kennen, PLaTVOet EN ZijN VrIEnDJjeS.
Verwijderd
Ik vond de film van de GVR ook geweldig. Die keek ik met gemak twee keer per jaar. Ik heb nu de dvd, maar dan valt de film eigenlijk best tegen hij is niet erg trouw aan het boek.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vooral die film van de GVR duisent keer gezien. DOODENG vond ik 'm. Met die enge reuzen.

En Sofie was gruwelijk irritant met haar vervelende piepstemmetje en keel-r.
Sofie praat een beetje zoals de meisjesvos van Frank en Frey. Carn naamzoek.

edit: bij nader inhoren toch niet helemaal waar, denk ik
Verwijderd
Citaat:
En De Heksen en De GVR, hoe vaak ik die wel niet gelezen heb Of de film De Heksen gezien heb (op school) Ahhh Roald Dahl. Wat moesten we toch zonder de beste kerel.
Ik smulde vroeger zo erg van Daantje de Wereldkampioen. Met zo'n toffe vader woonde hij dan primitief in een woonwagen, en dan heel dat plan met die fazanten, omg <3
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten