Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2012, 17:59
ScholierNova
ScholierNova is offline
Hallo,

Ik ben net gekomen van een mislukte sollicitatie

De reden is dat ik een vraag met: wat is je goeie kant en de slecht, niet antwoord kon geven, omdat ik weinig werkervaring heb(dit had ik moeten zggen ), en ik was nerveus,

Kortom: heel dom bezig, moet ik je toegeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2012, 18:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ah, dat is jammer

Wat is je vraag of discussiepunt?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 18:11
ScholierNova
ScholierNova is offline
Citaat:
Ah, dat is jammer

Wat is je vraag of discussiepunt?
Wat voor antwoord ik kon geven, maar we zus heeft al voorbeeldjes genoemd (goeie kant: hulpzaam, geen nee kunnen zggen blabla slecht kant: werk tempo.... ). Ik dacht aan heel iets anders zoals, hoe je moet vakken vullen of ik dus daarmee goed in ben . Ik baal ervan
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 18:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou ja, jammer dan. Volgende keer beter! Kun je ondertussen bedenken wat nu precies je goede kanten zijn en hoe je je slechte kanten zo positief mogelijk laat klinken.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 18:44
Pythagoras.
Avatar van Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Zo dom vind ik het niet. Solliciteren is niet iets dat je de eerste keer al super goed kan, zoiets leer je vaak met de tijd, dus volgende keer beter inderdaad. Je kan van tevoren altijd een paar standaardvragen in je hoofd beantwoorden en voorbereiden, zoals:

- Waar ben je goed in?
- Waar ben je minder goed in?
- Wat maakt dat je dit werk wil doen?
- Wat maakt dat je dit werk juist híer wil doen en niet ergens anders?

Zolang je die dingen de volgende keer in je achterhoofd houdt ben je wat beter voorbereid en dan zal het ook makkelijker gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 19:26
ScholierNova
ScholierNova is offline
Citaat:
Zo dom vind ik het niet. Solliciteren is niet iets dat je de eerste keer al super goed kan, zoiets leer je vaak met de tijd, dus volgende keer beter inderdaad. Je kan van tevoren altijd een paar standaardvragen in je hoofd beantwoorden en voorbereiden, zoals:

- Waar ben je goed in?
- Waar ben je minder goed in?
- Wat maakt dat je dit werk wil doen?
- Wat maakt dat je dit werk juist híer wil doen en niet ergens anders?

Zolang je die dingen de volgende keer in je achterhoofd houdt ben je wat beter voorbereid en dan zal het ook makkelijker gaan.
Zulke vragen ga ik zeker goed doornemen op internet, was namelijk niet voorbereid, want ik had het niet zo moeilijk verwacht naah moeilijk dat ook weer niet maar de antwoorden wou niet uitkomen.

Bedankt voor je tip, ik zal ze zeker doornemen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 14:27
Tessavelk
Tessavelk is offline
Het is inderdaad verstandig om je eerst goed voor te bereiden op een gesprek. Misschien kun je een keer met je moeder of zus oefenen? Tips over hoe je je goed kunt voorbereiden en vragen die ze mogelijk kunnen stellen vind je overal op het internet. zelf heb ik veel aan een bepaalde site gehad, maar andere sites als carrieremonster en intermediair zijn ook erg handig en betrouwbaar!

Laatst gewijzigd op 31-07-2012 om 21:20. Reden: reclame :nono:
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 21:14
Annevvv
Annevvv is offline
Hé niet te veel van balen en gewoon leren van de ervaring. Het is jammer, maar nu weet je beter hoe je je de volgende keer kunt voorbereiden toch
__________________
Vakantie in Zeeland! http://www.amadore.nl
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 13:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je hebt nu geleerd dat je je beter moet voorbereiden op een sollicitatie. Oftewel, je hebt hier een leerpunt uit gehaald wat je bij een volgende sollicitatie gaat helpen. Geen ramp dus! Er zijn nog wel meer supermarkten hoor.

Verder is 'geen nee kunnen zeggen' geen positieve eigenschap. Die moet je juist neomen bij je mindere eigenschappen. Werktempo zou ik nooit bij je mindere eigenschappen noemen. Je moet het zo zien: ze vragen naar je positieve en negatieve eigenschappen, maar willen natuurlijk niks horen wat hun wellicht een probleem op gaat leveren. Als jij dus vertelt dat je werktempo slecht is, dan denken zij 'oh jee, die werkt veel te traag, die hoeven we niet'. Als jij (als negatieve eigenschap) vertelt dat je geen nee kan zeggen, denken zij misschien wel 'hmm, dat is handig. Als we dan een keer iemand te kort komen kunnen we haar bellen, dan zegt ze waarschijnlijk wel ja..'
Dus bij die vraag (die vrijwel in elk sollicitatiegesprek zit) geef je dus altijd antwoorden waarvan je denkt dat je toekomstig werkgever ze niet zo verkeerd zal vinden. Het moet natuurlijk wel in de lijn van jouw persoonlijkheid liggen, dus niet zomaar wat verzinnen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 14:57
Verwijderd
ik heb em maandag wel spannend
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 09:08
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Bedenk positieve eigenschappen die van toepassing zijn op de baan waarvoor je solliciteert. Als je sociaal bent, kun je dat omvormen naar klantgerichtheid/klantvriendelijkheid. Ben je een opgeruimd type, dan kan dat betekenen dat je je werk (bijv. vakkenvullen) netjes uitvoert, enz.

Zwak negatieve eigenschappen wat af. Als je werktempo niet denderend is, zeg dat je graag leert en bijv. wel gemotiveerd bent en secuur werkt. Maak een (klein) lijstje eigenschappen en ga er mee aan de slag als je een nieuwe sollicitatie hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 14:06
Verwijderd
ok ik had hem dus net en ging best wel goed! ook even een tip als je bij appie sollicitatie doet: bedenk 2 minpunten en pluspunten! bedenk wat je hobbies zijn en vertel ook wat voor muziek je luister (als het niet lil wayne ofzo is)
nu moet ik als ze het goed vonden nog met de manager praten en dan een toets doen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Ik ben net gekomen van een mislukte sollicitatie

De reden is dat ik een vraag met: wat is je goeie kant en de slecht, niet antwoord kon geven, omdat ik weinig werkervaring heb(dit had ik moeten zggen ), en ik was nerveus,

Kortom: heel dom bezig, moet ik je toegeven.
Helaas, maar de volgende keer lukt het vast wel.
Misschien moet je een aantal vragen op rij zetten die ze kunnen gaan vragen.
Zodat je al een beetje voor bereid bent.

Mvg, Tijmen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proefballon: dienstplicht heractiveren voor raddraaiers
Gatara
60 09-07-2009 01:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting
T_ID
454 31-05-2009 23:57
Liefde & Relatie Jouw relationeel hoogte- en dieptepunt van 2005
Thee Muts
130 17-01-2006 10:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Algemene schoolzaken studeren in engeland
dinkie
41 01-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.