Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2012, 18:36
Geel
Geel is offline
Martin, om even op je reply terug te komen. De avondklok is er niet gekomen met de gedachte 'ze kunnen het niet zelf, dus doen we het voor hen!' maar eerder met de gedachte om verleidingen te verkleinen. De avondklok is een extra motivatie om niet de hele nacht weet ik veel wat te gaan doen.

O, en, ik vind het een beetje righteous om te zeggen dat als iemand niet de discipline kan opbrengen om zelf de regels na te leven dat hij dan niet oprecht gelooft.
Oud 21-08-2012, 18:37
Martiño
Martiño is offline
Gklukieg heb ik tcoh al een oihenfliatnud otwniklekd door al dat gferuom heir, dus ik kan het hbeebn
Oud 21-08-2012, 18:38
Geel
Geel is offline
Citaat:
Gklukieg heb ik tcoh al een oihenfliatnud otwniklekd door al dat gferuom heir, dus ik kan het hbeebn
Is dit gericht aan mij?
Oud 21-08-2012, 18:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ontetnzted jemamr dat het neit oagpat voor senleseamntlign als 'oihenfliatnud'.
Hier heb ik anders moeite mee. Samenstelling kan ik nog net ontcijferen, maar oihenfliatnud?
Oud 21-08-2012, 18:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
O, en, ik vind het een beetje righteous om te zeggen dat als iemand niet de discipline kan opbrengen om zelf de regels na te leven dat hij dan niet oprecht gelooft.
Nee, dat heb ik niet gezegd (of dat was iig niet mijn bedoeling om te zeggen). Als jij alleen een set persoonlijke leefregels volgt "omdat het moet" of omdat je gestraft wordt (in de brede zin van het woord) als de regels niet opvolgt, en niet omdat je de overtuiging hebt dat de regels volgen voor jou persoonlijk belangrijk is, heeft het weinig zin om de regels te volgen.

Daaruit volgt dat als jij echt persoonlijk overtuigd bent dat de regels voor jou belangrijk zijn en je vindt dat je ze daarom moet volgen (of wil leren te volgen danwel een oprechte poging te doen om ze te volgen), je geen toezichthouder nodig hebt om te controleren of jij je wel aan de regels houdt, hoogstens iemand die je begeleidt wanneer jij zelf in de gaten hebt dat het opvolgen van de regels niet lukt. Daar wil ik dus mee zeggen: de motivatie voor het opvolgen van de regels moet persoonlijke overtuiging zijn, niet dwang, gewoonte, of angst voor de gevolgen van het niet opvolgen.

Laatst gewijzigd op 21-08-2012 om 18:51.
Oud 21-08-2012, 18:45
Verwijderd
Samenstellingen als olifantenhuid.
Oud 21-08-2012, 18:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Is dit gericht aan mij?
neen, lees het topic even terug
Oud 21-08-2012, 18:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
senleseamntlign als oihenfliatnud
he fualerwd
Oud 21-08-2012, 18:48
Verwijderd
O, srroy.
Oud 21-08-2012, 18:50
Martiño
Martiño is offline
doe dat enes senl eittedn!
Oud 21-08-2012, 19:01
Verwijderd
Maar Martin, ik ben een vrouw van mijn woord
Oud 21-08-2012, 19:09
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Ik deed net iets van 'iiiiiiiewlllll bahbahbahbahbah'
precies ja
Citaat:
Hoe bevalt het in je bedstee trouwens? Is het nice and cosy?
Anne noemt het a big pink vagina. Ik slaap echt prima erin, heerlijk knus
Citaat:
Achzo! Maar, wat stelt het dan voor, of is het gewoon een willekeurige vorm.
ja willekeurig, ben niet bijzonder onder de indruk van de menstruatie kunstenaressen, dit was een van de betere plaatjes!
Oud 21-08-2012, 19:17
Mc Kauw
Mc Kauw is offline

wat een mooie
Oud 21-08-2012, 19:18
Hazel
Hazel is offline
Oud 21-08-2012, 19:18
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
STAALъ
TANKъ
BIZONъ

verenь
pluisjesь
billenь

Paranoide naamzoek

Wat zeg je van mijn russische-engelse super combo?
Oud 21-08-2012, 19:29
Verwijderd
Ik kan het Engels er niet zo in ontdekken! Verder probeerde ik die woorden automatisch uit te spreken zoals ze zouden klinken met het harde danwel zachte teken erachter en dat voelde raar aan mijn tong.
Oud 21-08-2012, 19:32
Verwijderd
Hoe klinkt BIZONъ anders dan BIZON?
Oud 21-08-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Hoe klinkt BIZONъ anders dan BIZON?
Hij heeft meer de nadruk op de n. Zoals съезд ook meer nadruk heeft op de с dan wanneer je het fonetisch als 'sjesd' zou schrijven.

Denk ik. Weet ik veel, het woord bestaat niet eens. Rare Etmakas, mij een beetje vragen naar de fonetische nuances van woorden die niet eens bestaan.
Oud 21-08-2012, 19:40
Verwijderd
Er is trouwens ook een klemtoonverschuiving, naar de tweede lettergreep. Bizónъ. Mijn docente Russisch zou vast heel goed kunnen uitleggen waar dat door komt.
Oud 21-08-2012, 19:43
Geel
Geel is offline
Ik dacht laatst ook na over de harde teken! Ik had bedacht (ik weet niet of het klopt en zo wel, of het al lang al bekend is) dat de harde teken dezelfde functie heeft als de umlaut in bijvoorbeeld zeeën.
Oud 21-08-2012, 19:44
Geel
Geel is offline
Wacht, dat heet natuurlijk een trema. Ja, ik bedoel een trema en geen umlaut!
Oud 21-08-2012, 19:45
Verwijderd
In marketing, en vooral dan de marketing van heavymetalgroepen, worden soms overbodige umlautstekens op de klinkers gebruikt om de naam een stoerder, pseudo-Teutoons imago te bezorgen. Dit noemt men de heavymetal-umlaut of röck döts. De bekendste voorbeelden zitten in de bandnamen Motörhead en Queensrÿche.

haha
Oud 21-08-2012, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Hij heeft meer de nadruk op de n. Zoals съезд ook meer nadruk heeft op de с dan wanneer je het fonetisch als 'sjesd' zou schrijven.

Denk ik. Weet ik veel, het woord bestaat niet eens. Rare Etmakas, mij een beetje vragen naar de fonetische nuances van woorden die niet eens bestaan.
Vroeger schreven ze überhaupt alle woorden op een harde medeklinker met een ъ op het einde, en volgens mij werd het Russisch toen niet heel anders uitgesproken dan nu. Dat de c in съезд meer nadruk heeft komt gewoon omdat het daarna voelt alsof je aan een nieuw woord moet beginnen omdat je de e daarna anders uitspreekt.

En de klemtoon verschuift gewoon omdat je dan бизон leest in plaats van bizon.

O en Geel, dat is waar. Maar dat is ook bij een ь in здоровье en dat soort woorden.
Oud 21-08-2012, 19:47
Verwijderd
/wijsneusmode
Oud 21-08-2012, 19:48
Geel
Geel is offline
Citaat:

O en Geel, dat is waar. Maar dat is ook bij een ь in здоровье en dat soort woorden.
Yes, ik heb gelijk!
Oud 21-08-2012, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Vroeger schreven ze überhaupt alle woorden op een harde medeklinker met een ъ op het einde, en volgens mij werd het Russisch toen niet heel anders uitgesproken dan nu. Dat de c in съезд meer nadruk heeft komt gewoon omdat het daarna voelt alsof je aan een nieuw woord moet beginnen omdat je de e daarna anders uitspreekt.

En de klemtoon verschuift gewoon omdat je dan бизон leest in plaats van bizon.

Hm, als ik бизон lees dan lees ik alsnog bízon. Maar misschien weet ik gewoon niet hoe je 'bizon' uitspreekt in het Russisch.

Verder zou ik er met plezier dieper op ingaan, maar ik ben wat aan het smelten dus ik ga een eindje fietsen. Bijvoorbeeld naar het bedrijf waar ik mogelijk ga solliciteren en mogelijk ook niet, om te zien hoe lang ik daar over doe.
Oud 21-08-2012, 19:54
Verwijderd
Hm, nu ik er langer bij stilsta lees ik бизон ook als бизóн, ja. Nouja.
Oud 21-08-2012, 20:06
Verwijderd
Hihi, een 6 en een N achterstevoren.
Oud 21-08-2012, 20:06
Verwijderd
En een 3!
Oud 21-08-2012, 20:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik dacht laatst ook na over de harde teken! Ik had bedacht (ik weet niet of het klopt en zo wel, of het al lang al bekend is) dat de harde teken dezelfde functie heeft als de umlaut in bijvoorbeeld zeeën.
Het harde teken
Citaat:
Wacht, dat heet natuurlijk een trema. Ja, ik bedoel een trema en geen umlaut!
Ik noem het ook altijd een umlaut. Maar ik ben dan ook een vieze NSB'er, dus van mij kun je dat verwachten.
Citaat:
Yes, ik heb gelijk!
Nou jeetje, volgens mij spreek ik zelfs meer Russisch dan jij het was leuk geweest als ik het ook had kunnen lezen. Of een gesprek had kunnen voeren verder dan "hoe gaat het" maar daar hebben we het verder niet over.
Oud 21-08-2012, 20:17
Verwijderd
Ik bekijk nu het Russische alfabet, en het lijkt me teringmoeilijk om te leren als je het Nederlandse alfabet al kent, want de P is een r en de H is een n, en ALLES.
Oud 21-08-2012, 20:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja ik weet het en Geel spreekt Tsjetsjeens en daar is echt geen moederneukende chocola van de te maken. Met duisent keelklanken enzo.
Oud 21-08-2012, 20:20
Verwijderd
Ik wil altijd weten hoe Nederlands klinkt voor mensen die geen Nederlands spreken. Maarja, da kannie, want ik versta het.
Oud 21-08-2012, 20:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik wil altijd weten hoe Nederlands klinkt voor mensen die geen Nederlands spreken. Maarja, da kannie, want ik versta het.
Een beetje zoals Deens met een beetje Duits, en met meer SCH-klanken. Tenminste, dat heb ik vaak gehoord.
Oud 21-08-2012, 20:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Haha vast net zoals Pools/Russisch/Spaans/andere taal die je niet verstaat klinkt voor ons
Oud 21-08-2012, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Haha vast net zoals Pools/Russisch/Spaans/andere taal die je niet verstaat klinkt voor ons
Ja snap ik, maar ik wil het horen. Ik wil voor een dagje anderstalig zijn, en nooit Nederlands hebben gekund, en dan luisteren naar Nederlands.
Oud 21-08-2012, 20:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Een beetje zoals Deens met een beetje Duits, en met meer SCH-klanken. Tenminste, dat heb ik vaak gehoord.
Deens vind ik dan weer niet te verstaan. Dat is echt een brei van Duits en Zweeds/Noors/Fins en Nederlands door elkaar.
Oud 21-08-2012, 20:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja snap ik, maar ik wil het horen. Ik wil voor een dagje anderstalig zijn, en nooit Nederlans hebben gekund, en dan luisteren naar Nederlands.
Ja dat lijkt me ook wel wat. Het klinkt vast heel lelijk
Oud 21-08-2012, 20:27
Verwijderd
Ja ik denk dat onze klinkers heel lelijk zijn, met AA en OO en EE en IJ.

Zeker Randstedelijk klinkt denk ik erg lelijk.
Oud 21-08-2012, 20:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja snap ik, maar ik wil het horen. Ik wil voor een dagje anderstalig zijn, en nooit Nederlands hebben gekund, en dan luisteren naar Nederlands.
Dat lijkt me inderdaad heel tof

Citaat:
Deens vind ik dan weer niet te verstaan. Dat is echt een brei van Duits en Zweeds/Noors/Fins en Nederlands door elkaar.
Deens ik kan het beter lezen dan verstaan trouwens, maar ik ken wel wat woorden.
Oud 21-08-2012, 20:32
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, zo klinkt dus Nederlands dus ook ongeveer.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Deens ik kan het beter lezen dan verstaan trouwens, maar ik ken wel wat woorden.
Ja, dat is inderdaad best te volgen, maar als men eenmaal gaat praten dan klinkt het toch allemaal anders
Verwijderd
Citaat:
Vind je Zweeds en Noors en alles dan wel te verstaan?
Oud 21-08-2012, 20:36
Carn
Carn is offline
Mjah, Zweeds en Noors is wel -iets- beter te volgen qua spraak; maar Deens is dus moeilijk te ontleden als je de taal niet kent; daar heeft het Nederlands dus (blijkbaar) ook last van, het is al snel een soort brei met zo nu en dan een wat algemener woord.
Oud 21-08-2012, 20:38
Verwijderd
Ik heb ooit op youtube een filmpje gezien van iemand die allerlei talen kon na doen; het klonk echt als de taal, maar hij zei betekenisloze dingen. Nederlands zat daar ook tussen en was héél grappig om te horen... Ik ga eens kijken of ik 't kan vinden
Oud 21-08-2012, 20:40
Verwijderd
Ik vind alleen een heel stom filmpje, helaas
Oud 21-08-2012, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ooit op youtube een filmpje gezien van iemand die allerlei talen kon na doen; het klonk echt als de taal, maar hij zei betekenisloze dingen. Nederlands zat daar ook tussen en was héél grappig om te horen... Ik ga eens kijken of ik 't kan vinden
ah leuk
Oud 21-08-2012, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Ik vind alleen een heel stom filmpje, helaas
harder zoeken
Oud 21-08-2012, 20:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mjah, Zweeds en Noors is wel -iets- beter te volgen qua spraak; maar Deens is dus moeilijk te ontleden als je de taal niet kent; daar heeft het Nederlands dus (blijkbaar) ook last van, het is al snel een soort brei met zo nu en dan een wat algemener woord.
Dat klopt niet helemaal, aangezien Deens en Noors heel veel op elkaar lijken. Als je Deens spreekt kan je je prima verstaanbaar maken in Noorwegen en andersom. Zweeds is qua uitspraak wel heel anders, veel zangeriger.
Oud 21-08-2012, 20:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Sid Caesar toevallig?

Regels voor berichten