Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nouja, op zich is caren over hoe je een stage doet wel een goede eigenschap, vind ik
![]() Misschien is huilen over een zeven iets te veel care. Maar je mag er best teleurgesteld in zijn en naar een acht streven. Niet dat er iets mis is met een zeven, maar goed, strebers moeten er ook zijn toch ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
En volgende keer beter, toch? Je bent nog wel even aan het studeren, er komen vast wel nog meer stages. Je gaat al vrijwilligerswerk doen, dus je gaat je praktijkvaardigheden oefenen. En dan weet je voor volgende stages dat ook als iemand zegt 'gaat prima' je kunt vragen 'maar hoe kan het beter, zou je twee dingen kunnen noemen' zodat je tenminste wéét wat er beter kan. Er is altijd wel iets. En als iemand niets noemt, kun je grappend zeggen "dus je gaat me een tien geven?" en dan noemen ze vaak alsnog wel wat
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben zo iemand die altijd erg schrikt van kritiek, dus daarna durfde ik nauwelijks nog iets te vragen ![]()
||
Citaat:
|
Sommige bij/vakantiebaanbedrijven kunnen gewoon niet omgaan met hoger opgeleiden, die staan totaal niet open voor mensen die interesse tonen in hoe dingen werken en met opbouwende feedback komen aanzetten, dat wordt dat gezien als irritante nieuwsgierigheid, betweterigheid en bemoeizucht. Erg jammer.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Maar het kan toch goed zijn dat je pas hoger dan een 7 krijgt als je ook nog veel initiatief en inzicht toont? Dus dat je met mooi uitvoeren van de bedoeling je 7 wel haalt (ruim voldoende!) en pas echt goed bent in wat je doet (op WO-niveau) als je ook nog een hele hap inzicht laat zien? Ik snap dat wel. En het valt tegen als je de opdracht zelf probleemloos hebt uitgevoerd, maar alleen de opdracht is niet alles
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Bij een ander baantje (dat was ook een groter, internationaal bedrijf) hadden ze wel door dat sommige studenten af en toe best goede inzichten hadden in hoe dingen op de werkvloer gingen, daar stonden ze open voor feedback zonder dat negatief op te vatten, en had je als weekendmedewerker ook de kans om een beetje door te groeien en wat meer verantwoordelijkheid op je te nemen. ![]()
|
En meh, ik kreeg m'n vader aan de telefoon omdat m'n moeder reed (ze komen terug van vakantie) en hij is lief enzo, maar hij begrijpt mijn perfectionisme niet, dus hij vond die 7 wel prima. Mijn moeder is precies zoals ik en begrijpt het heel goed, dus ik had liever even met haar gepraat.
|
Verwijderd
|
Ik vond het bij co-schappen wel lastig dat volgens sommige beoordelaars "initiatief tonen" neerkomt op "het mij steeds vertellen als je uit jezelf iets gedaan hebt" en "assertief zijn" op "een grote bek hebben".
Zo had ik een juniorcoschap samen met een studiegenootje dat gewoon wat spontaner, extraverter was dan ik. We hadden de taakjes van infusen prikken, nieuwe patienten statussen, aanvragen schrijven etc verdeeld zodat we allebei even veel deden, want er was niet zo veel te doen op die afdeling. Ik had bovendien het idee geopperd dat als er geen twee opnames op een dag waren, één van ons een patient van de afdeling gewoon tussentijds zou statussen, en dat deden we. Aan het eind van de rit kreeg ik als negatief puntje dat ik "te weinig initiatief toonde en niet zo assertief was, waardoor ik veel kansen om vaardigheden te leren misliep" en zij niet,ze werd juist "lekker actief" genoemd. En het was absoluut niet zo dat ze kansen voor m'n neus wegpikte of zichzelf op de voorgrond drong ten koste van mij ofzo, het was een heel lief meisje, we hadden alles eerlijk verdeeld, ze was gewoon wat extraverter. |
![]() |
|
Stom zeg, als je zo wordt vergeleken. Helemaal als het dan zoals bij Sarah eigenlijk gaat om een vergelijking van persoonlijkheden, in plaats van hoe je je werk doet.
|
Ja, ik vond het ook niet echt eerlijk. Het stomme is dat ik daar pas na de stage echt goed over nadacht, als ik ze daar tijdens de stage op had gewezen dan hadden ze er waarschijnlijk ook wel iets mee gedaan (overigens heb ik die stage gewoon ruim voldoende gehaald, dus zo'n probleem is het ook weer niet geweest). Maar hij lag goed in de groep en dan worden tekortkomingen gewoon wat sneller overzien.
En het voordeel is wel dat ik nu af en toe wat milder ben richting 'mijn' stagiairs en eerlijker ben met feedback en bij iedere strenge opmerking ook probeer na te denken of ik mijn favoriete stagiair ook zo streng zou beoordelen. Dus uiteindelijk wordt de wereld er weer een beetje mooier van. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|