Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2012, 15:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik had ook altijd 7ens, met als argumentatie "je hebt de opdracht goed gedaan maar niet 'het meeste er uit gehaald'". Dikke care
Dit was zo ongeveer letterlijk de kritiek ja. Jammer alleen dat ik wél care. Misschien moest ik daar maar eens mee kappen. Lijkt me een hele onderneming
Oud 29-08-2012, 15:15
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik werd beoordeeld door mijn stagedocent en - begeleider, die elke dag bij mij op kantoor zat. Dus dit is niet heel bemoedigend Hij had me vergeleken met eerdere stagiairs en in vergelijking met hen vond hij het eerlijker om mij een 7 te geven.
Dan is het cijfer een beetje subjectief. Dat is het natuurlijk altijd, maar hij is blijkbaar vrij streng, en als hij het vergelijkt met het werk van eerdere stagiairs (ook niet echt objectieve parameters), en die zijn net uitzonderlijk goed geweest en jij bent 'gewoon' goed.
Oud 29-08-2012, 15:15
Qimm
Qimm is offline
blub
Oud 29-08-2012, 15:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dan is het cijfer een beetje subjectief. Dat is het natuurlijk altijd, maar hij is blijkbaar vrij streng, en als hij het vergelijkt met het werk van eerdere stagiairs (ook niet echt objectieve parameters), en die zijn net uitzonderlijk goed geweest en jij bent 'gewoon' goed.
Mja zou kunnen. Stagedocent had zelf trouwens ook een 7 gegeven. Dus ja..
Verwijderd
Nouja, op zich is caren over hoe je een stage doet wel een goede eigenschap, vind ik
Misschien is huilen over een zeven iets te veel care. Maar je mag er best teleurgesteld in zijn en naar een acht streven. Niet dat er iets mis is met een zeven, maar goed, strebers moeten er ook zijn toch
Verwijderd
Citaat:
na het googlen van plaatjes van amandelstenen kom ik tot de conclusie dat ik dat best vaak heb

alleen nagenoeg zonder klachten en ik krab altijd met mijn nagel het dingetje los
Ik heb geen dingetje wat losgekrabt kan worden.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Misschien moet ik maar even bij m'n moeder gaan janken en jullie er niet mee lastigvallen.
Oud 29-08-2012, 15:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dit was zo ongeveer letterlijk de kritiek ja. Jammer alleen dat ik wél care. Misschien moest ik daar maar eens mee kappen. Lijkt me een hele onderneming
Mjah, van te voren dus wat van die tussentijdse beoordelingkjes etc inplannen. Maar het is wat lastig inschatten, sommige mensen coachen hun stagiaires 'actief', en sommigen niet. Voor beiden valt wat te zeggen; maar het is wel belangrijk om dat al vroeg even helder te hebben.
Oud 29-08-2012, 15:18
Verwijderd
En volgende keer beter, toch? Je bent nog wel even aan het studeren, er komen vast wel nog meer stages. Je gaat al vrijwilligerswerk doen, dus je gaat je praktijkvaardigheden oefenen. En dan weet je voor volgende stages dat ook als iemand zegt 'gaat prima' je kunt vragen 'maar hoe kan het beter, zou je twee dingen kunnen noemen' zodat je tenminste wéét wat er beter kan. Er is altijd wel iets. En als iemand niets noemt, kun je grappend zeggen "dus je gaat me een tien geven?" en dan noemen ze vaak alsnog wel wat
Oud 29-08-2012, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen dingetje wat losgekrabt kan worden.
Als je het echt zeker wil weten zou je eens op het moment dat je klachten hebt, een afspraak met de huisarts moeten maken en die in je keel laten kijken.
Oud 29-08-2012, 15:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nouja, op zich is caren over hoe je een stage doet wel een goede eigenschap, vind ik
Ligt aan je stage lijkt me. Ik had ooit een opdracht waarvan ik dacht "Pfff, nou, het moet maar, want studiepunten".
Verwijderd
Citaat:
Als je het echt zeker wil weten zou je eens op het moment dat je klachten hebt, een afspraak met de huisarts moeten maken en die in je keel laten kijken.
Nja, het is meestal maar een dag/dagdeel zo, en dan na een nacht slapen is het alweer over.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mjah, van te voren dus wat van die tussentijdse beoordelingkjes etc inplannen. Maar het is wat lastig inschatten, sommige mensen coachen hun stagiaires 'actief', en sommigen niet. Voor beiden valt wat te zeggen; maar het is wel belangrijk om dat al vroeg even helder te hebben.
Ik had een tussentijds gesprek, maar daar heeft begeleider niets negatiefs gezegd.

Citaat:
En volgende keer beter, toch? Je bent nog wel even aan het studeren, er komen vast wel nog meer stages. Je gaat al vrijwilligerswerk doen, dus je gaat je praktijkvaardigheden oefenen. En dan weet je voor volgende stages dat ook als iemand zegt 'gaat prima' je kunt vragen 'maar hoe kan het beter, zou je twee dingen kunnen noemen' zodat je tenminste wéét wat er beter kan.
Geen stages meer, er is maar één masterstage. Maar inderdaad hoop ik bij dat vrijwilligerswerk wel het één en ander te leren.
Oud 29-08-2012, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Ligt aan je stage lijkt me. Ik had ooit een opdracht waarvan ik dacht "Pfff, nou, het moet maar, want studiepunten".
Ja, ok, als het een stage is die totaal niets te maken heeft met het werk dat je later wil gaan doen, is het wel anders.
Oud 29-08-2012, 15:21
Carn
Carn is offline
en je kan beter te veel vragen dan te weinig . Tenzij het structureel stomme vragen zijn
Oud 29-08-2012, 15:24
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik had een tussentijds gesprek, maar daar heeft begeleider niets negatiefs gezegd.
Hoe lang duurde die stage? Wij hebben hier bijvoorbeeld een maandelijkse bila, zoals dat heet, juist om te voorkomen dat er na 3 maanden opeens een aap uit de mouw komt. Enfin, misschien was die begeleider dus van mening dat de student meer actief contact moest zoeken; het is allemaal een beetje een grijs gebied maar dat kan je dus afvangen door frequenter wat overlegjes te voeren.
Oud 29-08-2012, 15:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
en je kan beter te veel vragen dan te weinig . Tenzij het structureel stomme vragen zijn
Ik vind dat altijd heel lastig. Toen ik jaren geleden vakantiewerk deed ging ik daar ook vanuit. Ik was ook erg bang om fouten te maken, dus stelde ik vragen over vanalles. Toen kreeg ik als kritiek dat ik dingen zelf maar eens moest uitzoeken, want ik stelde teveel vragen.

Ik ben zo iemand die altijd erg schrikt van kritiek, dus daarna durfde ik nauwelijks nog iets te vragen
Oud 29-08-2012, 15:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind dat altijd heel lastig. Toen ik jaren geleden vakantiewerk deed ging ik daar ook vanuit. Ik was ook erg bang om fouten te maken, dus stelde ik vragen over vanalles. Toen kreeg ik als kritiek dat ik dingen zelf maar eens moest uitzoeken, want ik stelde teveel vragen.
Dan zou ik als kritiek terug geven dat ze blijkbaar niet duidelijk waren in hun uitleg, dat de uitleg niet helemaal klopte, of dat ze hun eigen processen niet kunnen uitleggen of dat er structuur ontbreekt, want anders vroeg je het niet en kon je het na een uitleg wel oppakken en er mee aan de slag.
Oud 29-08-2012, 15:32
Carn
Carn is offline
wedervragen, beste tool ever
Oud 29-08-2012, 15:32
Martiño
Martiño is offline
Sommige bij/vakantiebaanbedrijven kunnen gewoon niet omgaan met hoger opgeleiden, die staan totaal niet open voor mensen die interesse tonen in hoe dingen werken en met opbouwende feedback komen aanzetten, dat wordt dat gezien als irritante nieuwsgierigheid, betweterigheid en bemoeizucht. Erg jammer.
Oud 29-08-2012, 15:37
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hmja, ik moet mijn perfectionisme een beetje af gaan leren. Moet echt, anders maak ik mezelf gek en in mijn vakgebied is het ook totaal niet handig om perfectionistisch te zijn Vandaar mijn sig, want dan kan ik mezelf er steeds aan herinneren.
Citaat:
Sommige bij/vakantiebaanbedrijven kunnen gewoon niet omgaan met hoger opgeleiden, die staan totaal niet open voor mensen die interesse tonen in hoe dingen werken en met opbouwende feedback komen aanzetten, dat wordt dat gezien als irritante nieuwsgierigheid, betweterigheid en bemoeizucht. Erg jammer.
Oh, bij mij vonden ze het juist leuk dat ik interesse toonde in het bedrijf en de werkzaamheden . Ik heb maar niet gezegd dat ik gewoon verrot nieuwsgierig ben . En ik ben niet hoger opgeleid, natuurlijk.
Oud 29-08-2012, 15:38
Verwijderd
Maar het kan toch goed zijn dat je pas hoger dan een 7 krijgt als je ook nog veel initiatief en inzicht toont? Dus dat je met mooi uitvoeren van de bedoeling je 7 wel haalt (ruim voldoende!) en pas echt goed bent in wat je doet (op WO-niveau) als je ook nog een hele hap inzicht laat zien? Ik snap dat wel. En het valt tegen als je de opdracht zelf probleemloos hebt uitgevoerd, maar alleen de opdracht is niet alles
Oud 29-08-2012, 15:39
Verwijderd
Dus perfectionisme leidt niet tot het maximale resultaat, bedoel ik vooral.
Oud 29-08-2012, 15:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoe lang duurde die stage? Wij hebben hier bijvoorbeeld een maandelijkse bila, zoals dat heet, juist om te voorkomen dat er na 3 maanden opeens een aap uit de mouw komt. Enfin, misschien was die begeleider dus van mening dat de student meer actief contact moest zoeken; het is allemaal een beetje een grijs gebied maar dat kan je dus afvangen door frequenter wat overlegjes te voeren.
Een kleine 5 maanden (en dan parttime, 16 uur per week). Volgens de voorschriften van het stagebureau moet één tussentijds gesprek plaatsvinden, en dat gesprek is er ook geweest.

Citaat:
Hmja, ik moet mijn perfectionisme een beetje af gaan leren. Moet echt, anders maak ik mezelf gek en in mijn vakgebied is het ook totaal niet handig om perfectionistisch te zijn Vandaar mijn sig, want dan kan ik mezelf er steeds aan herinneren.
Perfectionisme is ook gewoon mijn grote struikelblok ja.

Citaat:
Maar het kan toch goed zijn dat je pas hoger dan een 7 krijgt als je ook nog veel initiatief en inzicht toont? Dus dat je met mooi uitvoeren van de bedoeling je 7 wel haalt (ruim voldoende!) en pas echt goed bent in wat je doet (op WO-niveau) als je ook nog een hele hap inzicht laat zien? Ik snap dat wel. En het valt tegen als je de opdracht zelf probleemloos hebt uitgevoerd, maar alleen de opdracht is niet alles
Dat kan heel goed kloppen allemaal. Maar het maakt het niet minder stom voor mij dat ik geen 8 heb, omdat ik dan blijkbaar geen initiatief of inzicht of wat het ook is het getoond. Niet bepaald leuk om te horen.
Oud 29-08-2012, 15:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, bij mij vonden ze het juist leuk dat ik interesse toonde in het bedrijf en de werkzaamheden . Ik heb maar niet gezegd dat ik gewoon verrot nieuwsgierig ben . En ik ben niet hoger opgeleid, natuurlijk.
Het verschilde bij mij ook. Bij mijn eerste echte studentenbaan vonden ze het verschrikkelijk als het 'voetvolk' interesse, inzicht of ambitie toonde, maar dat was ook een bedrijf dat dingen deed "omdat ze altijd zo gaan" en waar de (assistent-)managers en hoofdcassiere werd benoemd op basis van senioriteit, en niet op basis van kwaliteit (met als gevolg dat er een paar hopeloos incompetente mensen op sommige plekken zaten die gewoon in het magazijn hadden moeten blijven, en de mensen die wisten hoe processen het bedrijf werkten vooral op de werkvloer geestdodend werk uitvoerden).

Bij een ander baantje (dat was ook een groter, internationaal bedrijf) hadden ze wel door dat sommige studenten af en toe best goede inzichten hadden in hoe dingen op de werkvloer gingen, daar stonden ze open voor feedback zonder dat negatief op te vatten, en had je als weekendmedewerker ook de kans om een beetje door te groeien en wat meer verantwoordelijkheid op je te nemen.
Oud 29-08-2012, 15:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
En meh, ik kreeg m'n vader aan de telefoon omdat m'n moeder reed (ze komen terug van vakantie) en hij is lief enzo, maar hij begrijpt mijn perfectionisme niet, dus hij vond die 7 wel prima. Mijn moeder is precies zoals ik en begrijpt het heel goed, dus ik had liever even met haar gepraat.
Oud 29-08-2012, 15:52
Carn
Carn is offline
beetje het 'waarom doen we dat' tegen het 'wat moet ik doen' probleem.
Oud 29-08-2012, 15:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
En nu heb ik fucking hoofdpijn
Oud 29-08-2012, 15:57
Carn
Carn is offline
meer bier drinken
Oud 29-08-2012, 15:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja tuurlijk
Oud 29-08-2012, 15:58
Verwijderd
Ik vond het bij co-schappen wel lastig dat volgens sommige beoordelaars "initiatief tonen" neerkomt op "het mij steeds vertellen als je uit jezelf iets gedaan hebt" en "assertief zijn" op "een grote bek hebben".

Zo had ik een juniorcoschap samen met een studiegenootje dat gewoon wat spontaner, extraverter was dan ik. We hadden de taakjes van infusen prikken, nieuwe patienten statussen, aanvragen schrijven etc verdeeld zodat we allebei even veel deden, want er was niet zo veel te doen op die afdeling. Ik had bovendien het idee geopperd dat als er geen twee opnames op een dag waren, één van ons een patient van de afdeling gewoon tussentijds zou statussen, en dat deden we.
Aan het eind van de rit kreeg ik als negatief puntje dat ik "te weinig initiatief toonde en niet zo assertief was, waardoor ik veel kansen om vaardigheden te leren misliep" en zij niet,ze werd juist "lekker actief" genoemd.
En het was absoluut niet zo dat ze kansen voor m'n neus wegpikte of zichzelf op de voorgrond drong ten koste van mij ofzo, het was een heel lief meisje, we hadden alles eerlijk verdeeld, ze was gewoon wat extraverter.
Oud 29-08-2012, 16:00
Martiño
Martiño is offline
Ja, ik werd tijdens mijn stages ook vaak vergeleken met mijn mede-stagiair, ook niet altijd even leuk/handig.
Oud 29-08-2012, 16:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Stom zeg, als je zo wordt vergeleken. Helemaal als het dan zoals bij Sarah eigenlijk gaat om een vergelijking van persoonlijkheden, in plaats van hoe je je werk doet.
Oud 29-08-2012, 16:08
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Tenzij je een onderzoeksfunctie wil maar dan moet je gewoon kunnen aantonen dat je al jaren de hardste baas bent op dat vlak.
Tenzij je natuurkundige bent natuurlijk, dan heb je alleen een diploma nodig, ook als je een luie zak bent.
Oud 29-08-2012, 16:09
Martiño
Martiño is offline
Ja, ik vond het ook niet echt eerlijk. Het stomme is dat ik daar pas na de stage echt goed over nadacht, als ik ze daar tijdens de stage op had gewezen dan hadden ze er waarschijnlijk ook wel iets mee gedaan (overigens heb ik die stage gewoon ruim voldoende gehaald, dus zo'n probleem is het ook weer niet geweest). Maar hij lag goed in de groep en dan worden tekortkomingen gewoon wat sneller overzien.

En het voordeel is wel dat ik nu af en toe wat milder ben richting 'mijn' stagiairs en eerlijker ben met feedback en bij iedere strenge opmerking ook probeer na te denken of ik mijn favoriete stagiair ook zo streng zou beoordelen. Dus uiteindelijk wordt de wereld er weer een beetje mooier van.
Oud 29-08-2012, 16:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, ik vond het ook niet echt eerlijk. Het stomme is dat ik daar pas na de stage echt goed over nadacht, als ik ze daar tijdens de stage op had gewezen dan hadden ze er waarschijnlijk ook wel iets mee gedaan (overigens heb ik die stage gewoon ruim voldoende gehaald, dus zo'n probleem is het ook weer niet geweest). Maar hij lag goed in de groep en dan worden tekortkomingen gewoon wat sneller overzien.

En het voordeel is wel dat ik nu af en toe wat milder ben richting 'mijn' stagiairs en eerlijker ben met feedback en bij iedere strenge opmerking ook probeer na te denken of ik mijn favoriete stagiair ook zo streng zou beoordelen. Dus uiteindelijk wordt de wereld er weer een beetje mooier van.
Dat is wel netjes van je Heb je vaak stagiairs?
Oud 29-08-2012, 16:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Tenzij je natuurkundige bent natuurlijk, dan heb je alleen een diploma nodig, ook als je een luie zak bent.
Verschil moet er zijn!
Oud 29-08-2012, 16:19
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik had ook altijd 7ens, met als argumentatie "je hebt de opdracht goed gedaan maar niet 'het meeste er uit gehaald'". Dikke care
Dan zou je minimaal een 9 moeten krijgen.
Oud 29-08-2012, 16:21
Verwijderd
Kazet, weet jij wat het ronde ding achter Tesla hier is?

Oud 29-08-2012, 16:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Kazet, weet jij wat het ronde ding achter Tesla hier is?

[afbeelding]
Geen flauw idee. Is het niet gewoon iets versierderigs?
Oud 29-08-2012, 16:28
Verwijderd
Vanavond interview met André Kuipers, zin in
Oud 29-08-2012, 16:30
Verwijderd
Ik ben de hele dag al zo negatief aan het denken dat ik net van mezelf een papiertje op heb moeten hangen met 'I can do it'. En nu voel ik me debiel, dat ik dat nodig heb
Oud 29-08-2012, 16:32
Carn
Carn is offline
Citaat:
Geen flauw idee. Is het niet gewoon iets versierderigs?
Een ventilator.
Oud 29-08-2012, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ben de hele dag al zo negatief aan het denken dat ik net van mezelf een papiertje op heb moeten hangen met 'I can do it'. En nu voel ik me debiel, dat ik dat nodig heb
Meid, ik heb dat al jaren nodig. Niet dat ik het echt heb hangen.
Oud 29-08-2012, 16:34
Carn
Carn is offline
Oud 29-08-2012, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Boeiend. Papiertjes om jezelf te motiveren zijn goed. Op mijn kamer hangt een paar keer in verschillende bewoordingen 'VAL AF, VETTE KOE', gewoon om mezelf een beetje wakker te houden.
Oud 29-08-2012, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Boeiend. Papiertjes om jezelf te motiveren zijn goed. Op mijn kamer hangt een paar keer in verschillende bewoordingen 'VAL AF, VETTE KOE', gewoon om mezelf een beetje wakker te houden.
Hahaha wat
Oud 29-08-2012, 16:36
Verwijderd
Oud 29-08-2012, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Oud 29-08-2012, 16:38
Kuikie
Kuikie is offline
ik ben er weer even. ik zit op dit moment ingetapet na een zware val maar straks mag de tape eraf. FEESTJE!!!

verder ben ik goedgzind omdat ik straks ga wokken

Regels voor berichten