| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Op N&A wordt door de FB bepaald binnen welke lijntjes gediscussieerd mag worden in een topic (terwijl die het topic vaak niet eens openen) en als je erbuiten gaat dan moet je maar een nieuw topic openen, waardoor je discussie in verschillende topics verzand en eigenlijk doodslaat. Op W&F staan volgens mij op dit moment drie verschillende topics vol met exact dezelfde religieuze non-discussie. En dan laat ik de FB die waarschuwingen verstuurt voor uitspraken die nooit gedaan zijn maar even rusten.
|
|
|
|
Goed, we zijn nu ruim 2 weken verder, en tot zover lijkt er weinig veranderd. Er zijn tot zover geen updates gekomen, niet over wat er kan / gaat veranderen en niet over wat er besproken wordt. Tot zover worden we dus alweer in het duister gehouden, so much voor openheid.
Dus, de volgende vragen: - Zijn er nog discussies gaande n.a.v. dit topic? Zo ja, welke? Zo nee, wat was de conclusie? - Zijn er plannen om daadwerkelijk iets te gaan veranderen n.a.v. de suggesties / opmerkingen / kritiek in dit topic? Zo ja, wat? En wanneer? Zo nee, waarom niet? - Kan er eindelijk wat meer openheid komen dan "we bespreken het op Admin"? Een samenvatting met welke genoemde punten precies besproken worden, updates over die discussie, wellicht input vragen van leden, een voorstel voor veranderingen posten etc. Want alles wat in dit topic te zien is is dat 30-07 de laatste fb-reactie in dit topic is geweest, en verder niks meer. Op de Veroorzaker wordt überhaupt niet gereageerd. Voor leden lijkt het dat het het zoveelste "we geven input, er gebeurt niks mee en dan wordt het genegeerd" topic is. Leden kunnen niet op Admin zien dat er discussies over zijn, en wat er in de achtergrond gebeurt. Deel het, zodat men weet dat er wel degelijk iets gebeurt. Lijkt me niet heel veel moeite en wel zo terecht.
|
|
|
|
Er zijn ruim 30 forumbazen en het is vakantietijd. Het duurt daarom allemaal wat langer helaas.
Ja, er zijn nog steeds discussies gaande. Zoals eerder opgemerkt zijn het niet alleen discussies over wat wij als forumbazen wenselijk vinden, maar vereist het ook afstemming met "hogerop", onder andere over wat er technisch mogelijk is. Dit speelt bijv. een rol bij de hier voorgestelde inzage in de Banman. Dat kunnen ook forumbazen niet even alleen besluiten, alleen al omdat wij dat zelf niet kunnen/mogen inbouwen ![]() Waarover wordt onder andere gediscussieerd: -Inzage in de Banman dan wel kennisgeving van opgeslagen posts aan de leden -Wat is de functie van de Banman en opgeslagen posts? -De rol en functie van de Bemiddelaar -Terugkoppeling van gerapporteerde posts naar de leden -Kennisgeving van langere afwezigheid van forumbazen aan de leden -Hoe toe te zien op (in)activiteit van forumbazen, incl. Missy -Functioneren van Pluis, omdat zij met name is genoemd -Vaker topics op Meldpunt & Mededelingen wanneer er op Admin over iets gediscussieerd wordt? -Wat is de functie van het subforum Admin? -Soepelere regels m.b.t. flamen/schelden/enz.? Geen enkele discussie is al afgerond met een besluit. Voorspellingen over wat er wel/niet verandert kunnen ook niet gedaan worden: er zit nog onvoldoende lijn in. Het is mijn persoonlijke inschatting dat het eerste besluit niet binnen twee weken zal vallen. Wordt er wat gedaan met de input? Gelet op de inmiddels honderden posts hierover op Admin wel. Waarin gaat het zich uiteindelijk vertalen? Dat is nog niet bekend. Zorgvuldigheid, inclusief het horen van alle forumbazen, staat voorop. Laatst gewijzigd op 10-08-2012 om 11:52. |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Een aanvullende vraag: durf jij (Axel, of andere FB) uit deze reeks onderwerpen ook wat aan te merken waarover nadere discussie met leden op bijvoorbeeld BZ aangegaan zal worden? Ik kan me voorstellen dat e.e.a. op Admin wordt gehouden, maar uit je laatste post lees ik niet direct een vervolgstap richting de leden.
Edit: wat mij betreft mag je het natuurlijk ook onder voorbehoud doen zodat niemand er rechten aan kan ontlenen ;-) Voor mij is het vooral interessant welke delen je leden evt. voor zou willen raadplegen |
|
|
||
|
Citaat:
Wellicht een interessant experiment om zaken die mogelijk veranderd zouden kunnen / moeten worden openbaar op BZ te bespreken, waar fb's hun eigen visie geven en leden ook? Dan weet iedereen wat er gaande is, zijn de argumenten voor iedereen duidelijk, en hoeven wij niet te gokken of jullie er druk mee bezig zijn, of het er allang niet meer over hebben.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Zeker aangezien het daar is begonnen. Daarbij is het helemaal niet zo verkeerd als ook forumbazen openbaar hun eigen mening kunnen geven over zaken.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Nogmaals, dit grote openbare topic waar iédereen in postte kwam binnen een paar dagen met een overzichtelijke lijst aan problemen / suggesties waar na een maand op Admin met minder mensen nog niks mee gebeurd is. Dit is niet de eerste keer, de Wat Saai Zeg discussie op Admin heeft eeuwen geduurd, terwijl de discussie op BZ daarna binnen een dag duidelijk was. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Een hoop discussies gaan iedereen van het forum aan en niet alleen de forumbazen. De onderwerpen die aangedragen zijn in dit topic zijn voornamelijk onderwerpen die prima openbaar besproken kunnen worden - en daar ook begonnen zijn. Dat ging dan ook prima. Geen enkele reden dus om het daarna ineens een privediscussie te maken waar niet iedereen aan kan meedoen, om vervolgens de beslissing / oplossing waar jullie toe zijn gekomen zonder verdere input van diezelfde leden uit te voeren, zonder enige vorm van transparantie, uitleg over mogelijkheid tot discussie.
|
|
|
|
DP, ik bespaar je het beargumenteer: Admin wordt niet openbaar, dus we zullen over sommige dingen altijd in een privé-omgeving praten. Daarnaast wordt er regelmatig overlegd met leden, wordt input van leden altijd meegenomen (ja, echt), maar het team en uiteindelijk de beheerders beslissen, en dat overleg voeren we gewoon in ons "kantoor". Het is internet en een forum, niet de Tweede Kamer (en zelfs daar hebben ze een commissie Stiekem, en om de analogie nog verder te trekken: je mag ook niet bij de ministerraad aanwezig zijn, of constant in de directiekamer, om nog maar een andere vergelijking te maken! Wat is vergelijken toch leuk).
We hebben nu eenmaal een plek nodig om te kunnen overleggen over wat te doen met het forum, onderling onze meningsverschillen uit te vechten in kooitjes, het kelderschema te kunnen inzien en te kunnen roddelen over de leden, zodat we als één team kunnen functioneren. ![]() Daarnaast hebben we bewust niet met alle forumbazen in dit topic gepost om de discussie enigszins overzichtelijk te houden.
Laatst gewijzigd op 30-08-2012 om 16:15. |
|
|
|
|
|
Kitten en Martin:
Admin is op dit moment een forum waar alle forumbazen toegang toe hebben. Echter, de forumbazen+ hebben ook hun eigen groepsforum waar ze zaken kunnen bespreken. Stel je voor dat bij alles wat op BZ / Admin aangekaart wordt, door de forumbazen+ naar hun eigen forum genomen wordt en daar besproken wordt en dus helemaal niet meer op Admin. Na een paar weken zonder enkele vorm van updates wordt de uiteindelijke beslissing door hun gepost. Dit is verder definitief, valt niet meer te bediscussiëren. Uiteraard garanderen de fb+'en dat ze jullie feedback hebben meegenomen, maar onder het mom van "zo wordt de discussie door minder mensen gevoerd" hebben jullie geen inzicht in wat de argumenten zijn van de fb+'en om tot de beslissing te komen, wat er met de feedback gebeurt en hebben jullie dus geen invloed over de uiteindelijke beslissing. Nog steeds een goed idee? Dit is namelijk wat er met de leden gebeurt. Niemand heeft gevraagd om openbare toegang tot Admin. Wat ik voorstel is dat discussies die niet direct noodzakelijk prive moeten gebeuren (zoals bijvoorbeeld bans van leden en mogelijk het functioneren van bepaalde forumbazen) openbaar op BZ gevoerd worden, waarbij forumbazen net als leden hun mening over het idee / het voorstel / de klacht posten, en we zo samen tot een oplossing kunnen komen. Edit: lol als je serieus denkt dat jullie als één team functioneren.
|
|
|
|
Ja, dat gebeurt. De plusjes bespreken dingen die wij niet kunnen zien, en nemen soms een beslissing waar niet alle fb's het mee eens zijn (met 30 fb's is dat trouwens ook best lastig). Zo is het nu eenmaal. Mijn baas zou het ook vervelend vinden als ik te pas en te onpas in zijn kantoortje binnenloop, en de directie zou het ook niet op prijs stellen als mijn baas daar te pas en te onpas naar binnenloopt. Je doet alsof het een vreselijk onrecht is dat ons dan wordt aangedaan, maar zo functioneren organisaties nu eenmaal. Zo schokkend of dramatisch is dat nu ook weer niet.
Feedback wordt afgewogen en meegenomen (en niet ieder lid heeft dezelfde mening trouwens, dus je kunt niet alles meenemen), maar uiteindelijk wordt er beslist door de forumbazen. Daarentegen is ook geen enkel besluit definitief, als er reden toe is kun je later altijd weer iets anders besluiten.
|
|
||
|
Citaat:
![]() En je vergelijking is geweldig, behalve dan dat dit forum voor de leden is, en de forumbazen er slechts zijn om het in goede banen te begeleiden. Terwijl op je werk het voor het bedrijf is, en jij slechts iemand bent die een deel van het werk verricht. Wat er gebeurt als je de meningen van de leden negeert en doet of je een eliteclubje bent die alles beslist... nouja, dat hebben we de afgelopen jaren gezien, toch? Feedback wordt óngetwijfeld meegenomen en afgewogen, alleen waar de prioriteiten precies liggen en hoe actief er iets mee gedaan wordt is nog weleens variabel.
|
|
|
|
Zodra we concrete plannen kunnen laten zien, zullen we dat zeker doen. Maar dat kunnen we nog niet, omdat we nog niet van iedereen gehoord hebben, want, zoals al eerder gezegd, het is vakantietijd, en niet iedereen is op hetzelfde moment op vakantie. We zijn het nu ook nog over sommige dingen niet eens en weten van andere dingen ook nog niet hoe het mogelijk zou zijn.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Jeetje DP, oude koeien? Laten we daar maar niet over beginnen...
FYI, ik ben het zo nu en dan niet eens met beslissingen van plusjes of collega-fb's, dat geldt voor iedere fb (en voor ieder lid). Is dat het einde van de wereld? Neen. Waarom niet? Nou, a) zo gaat het nu eenmaal in het leven, niet iedereen is het altijd eens, je kunt niet altijd krijgen wat je wilt b) ik krijg de kans om mijn mening te uiten, net zoals iedereen op dit forum. Dat met je mening niet altijd iets gedaan kan worden is jammer, maar niet onbegrijpelijk.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Axel verwoordt het wat onhandig, maar wat hij er mee bedoelt is dat het er op neerkomt dat een internetforum geen democratie is en de moderators ook geen vertegenwoordigers zijn van de leden, maar aangesteld zijn door de beheerder om het forum in de gaten te houden en dus strikt genomen ook niet de belangen van leden moeten verdedigen (zoals een volksvertegenwoordiger ofzo), maar namens de beheerder de orde bewaren en het beleid opstellen. Natuurlijk willen we tevreden leden (dat is logischerwijs een van de belangrijkste belangen van de beheerder), maar als je het heel strikt neemt zijn wij alleen verantwoording schuldig aan onze baas (en toelichting aan de leden). Als Dark Phoenix in de heilige overtuiging is dat het hier een soort internetdemocratie is dan heeft hij het gewoon verkeerd.
|
|
|
Verwijderd
|
Pff, dat was Apate...
Enfin, ik kan me wel in de gedachte vinden dat er nu vooral zoethoudertjes staan in plaats van iets concreets waar iedereen op af te rekenen valt. Waarom niet gewoon 7 september lijst met later te bespreken onderwerpen op BZ, 14e openen van topics, eind september alles afgewikkeld? |
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Beleidszaken |
Inventarisatietopic issues die aandacht verdienen Simon | 34 | 07-12-2012 12:34 | |
| Beleidszaken |
Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin Verwijderd | 500 | 03-05-2010 10:54 | |
| Beleidszaken |
Bemiddelaar [afgesplitst van 'Chat'] Dark Phoenix | 78 | 03-02-2009 18:08 | |
| Beleidszaken |
beleidswijzingen? cartman666 | 243 | 09-08-2003 01:29 | |
| Beleidszaken |
Nuttigheidsmeter als oplossing voor 'ondemocratisch' modereren michieldewit | 86 | 05-08-2003 01:36 | |