Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2012, 13:30
Verwijderd
25 euro per uur een fikse prijs? Schrödinger toch...
Advertentie
Oud 30-07-2012, 14:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wetenschappers krijgen slecht betaald, jwt.
Oud 30-07-2012, 17:50
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dus meneer De Veroorzaker, niet zo ongeduldig doen, alsjeblieft.
Ik ben niet ongeduldig, ik doelde er meer op dat het een discussie tussen forumbazen is en dat de inbreng van de leden of afwezig is of genegeerd wordt
Oud 30-07-2012, 17:54
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik ben niet ongeduldig, ik doelde er meer op dat het een discussie tussen forumbazen is en dat de inbreng van de leden of afwezig is of genegeerd wordt
Eerder afwezig zou ik zeggen.

Je mag overigens best je standpunt over N&A en W&L nog wat verder uitwerken hier
Oud 30-07-2012, 17:54
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nou, ik denk dat het met forumbazen hetzelfde is als met leden. Niet iedereen heeft dezelfde mening. Dus het is sowieso onmogelijk om iedereens inbreng/ideeën/wensen mee te nemen in beslissingen. Als de leden Pietje en Jantje respectievelijk X en Y willen, dan moet daar dus op één of andere manier een middenweg gevonden worden, maar tegelijkertijd zijn ook forumbazen het niet met elkaar eens en ook daar moet een middenweg gevonden worden. Uiteindelijk krijgt dus niemand wat 'ie wil. En dat is nu juist het probleem.
Oud 04-08-2012, 12:07
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Eerder afwezig zou ik zeggen.

Je mag overigens best je standpunt over N&A en W&L nog wat verder uitwerken hier
Op N&A zit een FB die iedereen die niet op de SP stemt een extreemrechts, racistisch en minderwaardig mens vind en elk vvd standpunt als beledigend ervaart, verder niet echt met argumenten komt en zelden (om niet te zeggen nooit) een bijdrage aan een discussie levert.

Op N&A wordt door de FB bepaald binnen welke lijntjes gediscussieerd mag worden in een topic (terwijl die het topic vaak niet eens openen) en als je erbuiten gaat dan moet je maar een nieuw topic openen, waardoor je discussie in verschillende topics verzand en eigenlijk doodslaat.

Op W&F staan volgens mij op dit moment drie verschillende topics vol met exact dezelfde religieuze non-discussie.

En dan laat ik de FB die waarschuwingen verstuurt voor uitspraken die nooit gedaan zijn maar even rusten.
Oud 06-08-2012, 17:31
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
25 euro per uur een fikse prijs? Schrödinger toch...
Oud 10-08-2012, 11:12
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Goed, we zijn nu ruim 2 weken verder, en tot zover lijkt er weinig veranderd. Er zijn tot zover geen updates gekomen, niet over wat er kan / gaat veranderen en niet over wat er besproken wordt. Tot zover worden we dus alweer in het duister gehouden, so much voor openheid.

Dus, de volgende vragen:

- Zijn er nog discussies gaande n.a.v. dit topic? Zo ja, welke? Zo nee, wat was de conclusie?
- Zijn er plannen om daadwerkelijk iets te gaan veranderen n.a.v. de suggesties / opmerkingen / kritiek in dit topic? Zo ja, wat? En wanneer? Zo nee, waarom niet?
- Kan er eindelijk wat meer openheid komen dan "we bespreken het op Admin"? Een samenvatting met welke genoemde punten precies besproken worden, updates over die discussie, wellicht input vragen van leden, een voorstel voor veranderingen posten etc. Want alles wat in dit topic te zien is is dat 30-07 de laatste fb-reactie in dit topic is geweest, en verder niks meer. Op de Veroorzaker wordt überhaupt niet gereageerd.

Voor leden lijkt het dat het het zoveelste "we geven input, er gebeurt niks mee en dan wordt het genegeerd" topic is. Leden kunnen niet op Admin zien dat er discussies over zijn, en wat er in de achtergrond gebeurt. Deel het, zodat men weet dat er wel degelijk iets gebeurt. Lijkt me niet heel veel moeite en wel zo terecht.
Oud 10-08-2012, 11:39
Axel11
Axel11 is offline
Er zijn ruim 30 forumbazen en het is vakantietijd. Het duurt daarom allemaal wat langer helaas.

Ja, er zijn nog steeds discussies gaande. Zoals eerder opgemerkt zijn het niet alleen discussies over wat wij als forumbazen wenselijk vinden, maar vereist het ook afstemming met "hogerop", onder andere over wat er technisch mogelijk is. Dit speelt bijv. een rol bij de hier voorgestelde inzage in de Banman. Dat kunnen ook forumbazen niet even alleen besluiten, alleen al omdat wij dat zelf niet kunnen/mogen inbouwen

Waarover wordt onder andere gediscussieerd:
-Inzage in de Banman dan wel kennisgeving van opgeslagen posts aan de leden
-Wat is de functie van de Banman en opgeslagen posts?
-De rol en functie van de Bemiddelaar
-Terugkoppeling van gerapporteerde posts naar de leden
-Kennisgeving van langere afwezigheid van forumbazen aan de leden
-Hoe toe te zien op (in)activiteit van forumbazen, incl. Missy
-Functioneren van Pluis, omdat zij met name is genoemd
-Vaker topics op Meldpunt & Mededelingen wanneer er op Admin over iets gediscussieerd wordt?
-Wat is de functie van het subforum Admin?
-Soepelere regels m.b.t. flamen/schelden/enz.?

Geen enkele discussie is al afgerond met een besluit. Voorspellingen over wat er wel/niet verandert kunnen ook niet gedaan worden: er zit nog onvoldoende lijn in. Het is mijn persoonlijke inschatting dat het eerste besluit niet binnen twee weken zal vallen.

Wordt er wat gedaan met de input? Gelet op de inmiddels honderden posts hierover op Admin wel. Waarin gaat het zich uiteindelijk vertalen? Dat is nog niet bekend. Zorgvuldigheid, inclusief het horen van alle forumbazen, staat voorop.

Laatst gewijzigd op 10-08-2012 om 11:52.
Oud 10-08-2012, 11:51
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oud 11-08-2012, 09:55
Verwijderd
Een aanvullende vraag: durf jij (Axel, of andere FB) uit deze reeks onderwerpen ook wat aan te merken waarover nadere discussie met leden op bijvoorbeeld BZ aangegaan zal worden? Ik kan me voorstellen dat e.e.a. op Admin wordt gehouden, maar uit je laatste post lees ik niet direct een vervolgstap richting de leden.

Edit: wat mij betreft mag je het natuurlijk ook onder voorbehoud doen zodat niemand er rechten aan kan ontlenen ;-) Voor mij is het vooral interessant welke delen je leden evt. voor zou willen raadplegen
Oud 11-08-2012, 10:07
Axel11
Axel11 is offline
Dat is iets wat nog besproken wordt op Admin. Even afwachten nog.
Oud 12-08-2012, 11:56
Verwijderd
Oké
Oud 24-08-2012, 22:59
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Up.

Weer 2 weken verder, nu ruim een maand nadat het topic geopend is. Enige updates die gedeeld kunnen worden?
Oud 24-08-2012, 23:02
Pluis
Pluis is offline
Het is helaas nog steeds vakantiekomkommertijd. Zodra iedereen terug is van vakantie hoop ik dat er weer een beetje schot in de zaak komt.
Oud 27-08-2012, 20:49
Verwijderd
Durf je zelf een deadlinemoment aan?
Oud 27-08-2012, 20:51
Axel11
Axel11 is offline
Ik in ieder geval niet.
Oud 27-08-2012, 21:41
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Durf je zelf een deadlinemoment aan?
We zijn ook maar gewoon vrijwilligers, en een vrij grote groep. We kunnen niet even met z'n allen makkelijk rond de tafel gaan zitten ofzo.
Oud 28-08-2012, 12:28
Verwijderd
Op zich is het wel fair om te zeggen dat zodra iedereen weer begonnen is met studeren er wel wat meer duidelijkheid kan komen. Ik zou zelf zeggen binnen 2-3 weken na het begin van het studiejaar.

Maar goed ik heb er niet meer mee te maken.
Oud 28-08-2012, 12:33
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Maar goed ik heb er niet meer mee te maken.
Hmm?
Oud 28-08-2012, 12:37
Verwijderd
Ik ga stoppen met FBen. Vervanging staat al klaar, moet alleen nog even aangesteld worden en daarvoor wachten we op de betreffende plusjes, maar dat zal vanavond of morgen zijn.
Oud 28-08-2012, 12:41
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oh, hm, oke. Dat had ik niet verwacht.
Oud 28-08-2012, 12:43
Pluis
Pluis is offline
Wij ook niet
Oud 28-08-2012, 16:30
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Oh, hm, oke. Dat had ik niet verwacht.
Het kwam voor veel mensen als een verrassing.
Oud 29-08-2012, 00:43
Verwijderd
Voor mij niet
Oud 29-08-2012, 01:27
Verwijderd
Ja, maar doos, jij wist het al en toen ik het toen zei had je het volgens mij ook niet echt zien aankomen.

Anyway! Daar gaat dit topic niet over.
Oud 29-08-2012, 15:10
Verwijderd
Wie is de vervanger? Dan kan ik alvast iets gemeens bedenken om over hem/haar te zeggen.
Oud 29-08-2012, 15:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik, dus verzin maar iets leuks
Oud 30-08-2012, 12:50
Verwijderd
Citaat:
We zijn ook maar gewoon vrijwilligers, en een vrij grote groep. We kunnen niet even met z'n allen makkelijk rond de tafel gaan zitten ofzo.
Daarom lijkt het me het redelijkst om op jullie eigen ideeën af te gaan in plaats van zelf zitten pushen
Oud 30-08-2012, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Ook bij vrijwilligerswerk hoort verantwoordelijkheid.
Oud 30-08-2012, 14:39
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wij, als forumleden, zijn via hetzelfde medium binnen een paar dagen echter wel met een zooi suggesties gekomen waar de meerderheid het mee eens was, inclusief een hoop forumbazen. In een openbaar forumdeel nog wel, waar iedereen op kan reageren. Jullie hebben er zelfs nog een privé deel voor waar dit besproken kan worden en er dus niet steeds weer andere zaken gepost worden en dus voor afleiding zorgen. Ik vind dit dus ook een vrij zwak excuus dat het bespreken ervan meer dan een maand (!) duurt. Dat veel mensen op vakantie zijn is een prima reden dat het langer duurt en daar heb ik al het begrip voor, maar wat je hier zegt vind ik persoonlijk onzin. Jullie kiezen ervoor om dit (wederom) alleen op Admin te bespreken en niet openbaar op BZ, maar veel informatie is er niet uitgekomen. Zelfs een "we zijn druk bezig maar iedereen op vakantie dus het duurt langer" kwam er in die maand niet uit naar voren, behalve als iemand het topic ervoor upte.

Wellicht een interessant experiment om zaken die mogelijk veranderd zouden kunnen / moeten worden openbaar op BZ te bespreken, waar fb's hun eigen visie geven en leden ook? Dan weet iedereen wat er gaande is, zijn de argumenten voor iedereen duidelijk, en hoeven wij niet te gokken of jullie er druk mee bezig zijn, of het er allang niet meer over hebben.
Oud 30-08-2012, 15:15
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Wellicht een interessant experiment om zaken die mogelijk veranderd zouden kunnen / moeten worden openbaar op BZ te bespreken, waar fb's hun eigen visie geven en leden ook? Dan weet iedereen wat er gaande is, zijn de argumenten voor iedereen duidelijk, en hoeven wij niet te gokken of jullie er druk mee bezig zijn, of het er allang niet meer over hebben.
Je bedoelt dus eigenlijk dat dan alle discussies die nu op Admin worden gevoerd openbaar zouden worden gemaakt? Ik zou er geen problemen mee hebben, dat heb ik al eerder aangegeven (ook in dit topic), maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat er veel forumbazen zijn die het daar niet mee eens zijn.
Oud 30-08-2012, 15:21
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je bedoelt dus eigenlijk dat dan alle discussies die nu op Admin worden gevoerd openbaar zouden worden gemaakt? Ik zou er geen problemen mee hebben, dat heb ik al eerder aangegeven (ook in dit topic), maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat er veel forumbazen zijn die het daar niet mee eens zijn.
Ik vind dat het merendeel van de discussies n.a.v. dit topic die nu op Admin gevoerd worden, prima op BZ gedaan hadden kunnen worden, ja. Zeker aangezien het daar is begonnen. Daarbij is het helemaal niet zo verkeerd als ook forumbazen openbaar hun eigen mening kunnen geven over zaken.
Oud 30-08-2012, 15:44
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik vind dat het merendeel van de discussies n.a.v. dit topic die nu op Admin gevoerd worden, prima op BZ gedaan hadden kunnen worden, ja. Zeker aangezien het daar is begonnen. Daarbij is het helemaal niet zo verkeerd als ook forumbazen openbaar hun eigen mening kunnen geven over zaken.
Ik denk dat ze dat wel doen. Het probleem wat ik zie is dat discussies dan uiteindelijk door meer mensen gevoerd worden. Meer mensen duurt meestal langer (dit was toevallig vakantietijd, dus de timing is gewoon prut) en leidt zelden tot betere beslissingen.
Oud 30-08-2012, 16:01
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik denk dat ze dat wel doen. Het probleem wat ik zie is dat discussies dan uiteindelijk door meer mensen gevoerd worden. Meer mensen duurt meestal langer (dit was toevallig vakantietijd, dus de timing is gewoon prut) en leidt zelden tot betere beslissingen.
Ik denk dat de forumbazen die wél in dit topic hebben gepost, meer hebben toegevoegd dan de discussie die daarna op Admin is gevoerd.

Nogmaals, dit grote openbare topic waar iédereen in postte kwam binnen een paar dagen met een overzichtelijke lijst aan problemen / suggesties waar na een maand op Admin met minder mensen nog niks mee gebeurd is. Dit is niet de eerste keer, de Wat Saai Zeg discussie op Admin heeft eeuwen geduurd, terwijl de discussie op BZ daarna binnen een dag duidelijk was. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

Een hoop discussies gaan iedereen van het forum aan en niet alleen de forumbazen. De onderwerpen die aangedragen zijn in dit topic zijn voornamelijk onderwerpen die prima openbaar besproken kunnen worden - en daar ook begonnen zijn. Dat ging dan ook prima. Geen enkele reden dus om het daarna ineens een privediscussie te maken waar niet iedereen aan kan meedoen, om vervolgens de beslissing / oplossing waar jullie toe zijn gekomen zonder verdere input van diezelfde leden uit te voeren, zonder enige vorm van transparantie, uitleg over mogelijkheid tot discussie.
Oud 30-08-2012, 16:07
Martiño
Martiño is offline
DP, ik bespaar je het beargumenteer: Admin wordt niet openbaar, dus we zullen over sommige dingen altijd in een privé-omgeving praten. Daarnaast wordt er regelmatig overlegd met leden, wordt input van leden altijd meegenomen (ja, echt), maar het team en uiteindelijk de beheerders beslissen, en dat overleg voeren we gewoon in ons "kantoor". Het is internet en een forum, niet de Tweede Kamer (en zelfs daar hebben ze een commissie Stiekem, en om de analogie nog verder te trekken: je mag ook niet bij de ministerraad aanwezig zijn, of constant in de directiekamer, om nog maar een andere vergelijking te maken! Wat is vergelijken toch leuk).
We hebben nu eenmaal een plek nodig om te kunnen overleggen over wat te doen met het forum, onderling onze meningsverschillen uit te vechten in kooitjes, het kelderschema te kunnen inzien en te kunnen roddelen over de leden, zodat we als één team kunnen functioneren.

Daarnaast hebben we bewust niet met alle forumbazen in dit topic gepost om de discussie enigszins overzichtelijk te houden.

Laatst gewijzigd op 30-08-2012 om 16:15.
Oud 30-08-2012, 16:33
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Kitten en Martin:

Admin is op dit moment een forum waar alle forumbazen toegang toe hebben. Echter, de forumbazen+ hebben ook hun eigen groepsforum waar ze zaken kunnen bespreken. Stel je voor dat bij alles wat op BZ / Admin aangekaart wordt, door de forumbazen+ naar hun eigen forum genomen wordt en daar besproken wordt en dus helemaal niet meer op Admin. Na een paar weken zonder enkele vorm van updates wordt de uiteindelijke beslissing door hun gepost. Dit is verder definitief, valt niet meer te bediscussiëren. Uiteraard garanderen de fb+'en dat ze jullie feedback hebben meegenomen, maar onder het mom van "zo wordt de discussie door minder mensen gevoerd" hebben jullie geen inzicht in wat de argumenten zijn van de fb+'en om tot de beslissing te komen, wat er met de feedback gebeurt en hebben jullie dus geen invloed over de uiteindelijke beslissing.

Nog steeds een goed idee? Dit is namelijk wat er met de leden gebeurt.

Niemand heeft gevraagd om openbare toegang tot Admin. Wat ik voorstel is dat discussies die niet direct noodzakelijk prive moeten gebeuren (zoals bijvoorbeeld bans van leden en mogelijk het functioneren van bepaalde forumbazen) openbaar op BZ gevoerd worden, waarbij forumbazen net als leden hun mening over het idee / het voorstel / de klacht posten, en we zo samen tot een oplossing kunnen komen.

Edit: lol als je serieus denkt dat jullie als één team functioneren.
Oud 30-08-2012, 16:49
Martiño
Martiño is offline
Ja, dat gebeurt. De plusjes bespreken dingen die wij niet kunnen zien, en nemen soms een beslissing waar niet alle fb's het mee eens zijn (met 30 fb's is dat trouwens ook best lastig). Zo is het nu eenmaal. Mijn baas zou het ook vervelend vinden als ik te pas en te onpas in zijn kantoortje binnenloop, en de directie zou het ook niet op prijs stellen als mijn baas daar te pas en te onpas naar binnenloopt. Je doet alsof het een vreselijk onrecht is dat ons dan wordt aangedaan, maar zo functioneren organisaties nu eenmaal. Zo schokkend of dramatisch is dat nu ook weer niet.

Feedback wordt afgewogen en meegenomen (en niet ieder lid heeft dezelfde mening trouwens, dus je kunt niet alles meenemen), maar uiteindelijk wordt er beslist door de forumbazen. Daarentegen is ook geen enkel besluit definitief, als er reden toe is kun je later altijd weer iets anders besluiten.
Oud 30-08-2012, 16:56
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, dat gebeurt. De plusjes bespreken dingen die wij niet kunnen zien, en nemen soms een beslissing waar niet alle fb's het mee eens zijn (met 30 fb's is dat trouwens ook best lastig). Zo is het nu eenmaal. Mijn baas zou het ook vervelend vinden als ik te pas en te onpas in zijn kantoortje binnenloop, en de directie zou het ook niet op prijs stellen als mijn baas daar te pas en te onpas naar binnenloopt. Je doet alsof het een vreselijk onrecht is dat ons dan wordt aangedaan, maar zo functioneren organisaties nu eenmaal. Zo schokkend of dramatisch is dat nu ook weer niet.

Feedback wordt afgewogen en meegenomen (en niet ieder lid heeft dezelfde mening trouwens, dus je kunt niet alles meenemen), maar uiteindelijk wordt er beslist door de forumbazen. Daarentegen is ook geen enkel besluit definitief, als er reden toe is kun je later altijd weer iets anders besluiten.
Nee Martin, bij álles, niet af en toe. Ik denk namelijk persoonlijk dat je daar helemaal niet zo blij mee zou zijn. Sterker nog, ik weet nog wat jouw meningen waren voor je zelf forumbaas was! En toen je fotobaas was en toegang tot Admin wilde!

En je vergelijking is geweldig, behalve dan dat dit forum voor de leden is, en de forumbazen er slechts zijn om het in goede banen te begeleiden. Terwijl op je werk het voor het bedrijf is, en jij slechts iemand bent die een deel van het werk verricht. Wat er gebeurt als je de meningen van de leden negeert en doet of je een eliteclubje bent die alles beslist... nouja, dat hebben we de afgelopen jaren gezien, toch?

Feedback wordt óngetwijfeld meegenomen en afgewogen, alleen waar de prioriteiten precies liggen en hoe actief er iets mee gedaan wordt is nog weleens variabel.
Oud 30-08-2012, 17:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zodra we concrete plannen kunnen laten zien, zullen we dat zeker doen. Maar dat kunnen we nog niet, omdat we nog niet van iedereen gehoord hebben, want, zoals al eerder gezegd, het is vakantietijd, en niet iedereen is op hetzelfde moment op vakantie. We zijn het nu ook nog over sommige dingen niet eens en weten van andere dingen ook nog niet hoe het mogelijk zou zijn.
Oud 30-08-2012, 17:04
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Zodra we concrete plannen kunnen laten zien, zullen we dat zeker doen. Maar dat kunnen we nog niet, omdat we nog niet van iedereen gehoord hebben, want, zoals al eerder gezegd, het is vakantietijd, en niet iedereen is op hetzelfde moment op vakantie. We zijn het nu ook nog over sommige dingen niet eens en weten van andere dingen ook nog niet hoe het mogelijk zou zijn.
Prima.
Oud 30-08-2012, 17:13
Martiño
Martiño is offline
Jeetje DP, oude koeien? Laten we daar maar niet over beginnen...

FYI, ik ben het zo nu en dan niet eens met beslissingen van plusjes of collega-fb's, dat geldt voor iedere fb (en voor ieder lid). Is dat het einde van de wereld? Neen. Waarom niet? Nou, a) zo gaat het nu eenmaal in het leven, niet iedereen is het altijd eens, je kunt niet altijd krijgen wat je wilt b) ik krijg de kans om mijn mening te uiten, net zoals iedereen op dit forum. Dat met je mening niet altijd iets gedaan kan worden is jammer, maar niet onbegrijpelijk.
Oud 30-08-2012, 17:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
zo gaat het nu eenmaal in het leven, niet iedereen is het altijd eens, je kunt niet altijd krijgen wat je wilt
Goed argument!
Oud 30-08-2012, 18:04
Martiño
Martiño is offline
Ja, in de context van een groep die gezamenlijk beslissingen moet nemen wel. Unanimiteit is een mooi streven, maar niet altijd haalbaar en dus ook niet altijd realistisch.

Laatst gewijzigd op 30-08-2012 om 18:25.
Oud 30-08-2012, 18:29
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En je vergelijking is geweldig, behalve dan dat dit forum voor de leden is, en de forumbazen er slechts zijn om het in goede banen te begeleiden. Terwijl op je werk het voor het bedrijf is, en jij slechts iemand bent die een deel van het werk verricht.
Eh, ik ben aangesteld door een besluit namens de directie van Scholieren.com B.V., niet door de leden. Verantwoording leg ik daar af.
Oud 30-08-2012, 18:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Eh, ik ben aangesteld door een besluit namens de directie van Scholieren.com B.V., niet door de leden. Verantwoording leg ik daar af.
En de directie wil natuurlijk tevreden forumbazen i.p.v. tevreden leden!

Je verschuilen achter dit excuus is slap, laf en onzinnig.
Oud 30-08-2012, 18:49
Martiño
Martiño is offline
Axel verwoordt het wat onhandig, maar wat hij er mee bedoelt is dat het er op neerkomt dat een internetforum geen democratie is en de moderators ook geen vertegenwoordigers zijn van de leden, maar aangesteld zijn door de beheerder om het forum in de gaten te houden en dus strikt genomen ook niet de belangen van leden moeten verdedigen (zoals een volksvertegenwoordiger ofzo), maar namens de beheerder de orde bewaren en het beleid opstellen. Natuurlijk willen we tevreden leden (dat is logischerwijs een van de belangrijkste belangen van de beheerder), maar als je het heel strikt neemt zijn wij alleen verantwoording schuldig aan onze baas (en toelichting aan de leden). Als Dark Phoenix in de heilige overtuiging is dat het hier een soort internetdemocratie is dan heeft hij het gewoon verkeerd.
Oud 30-08-2012, 18:59
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En de directie wil natuurlijk tevreden forumbazen i.p.v. tevreden leden!

Je verschuilen achter dit excuus is slap, laf en onzinnig.
Het was een reactie op DP: de vergelijking dit Martiño maakte gaat ook wat mij betreft op.
Oud 30-08-2012, 20:09
Verwijderd
Serieus, jongens, wat een gezeur om niets nu. Het is vakantie, dus wordt er nog geen besluit genomen, na de vakantie binnen 2 of 3 weken lijkt me toch prima ?
Oud 30-08-2012, 21:59
Verwijderd
Pff, dat was Apate...

Enfin, ik kan me wel in de gedachte vinden dat er nu vooral zoethoudertjes staan in plaats van iets concreets waar iedereen op af te rekenen valt. Waarom niet gewoon 7 september lijst met later te bespreken onderwerpen op BZ, 14e openen van topics, eind september alles afgewikkeld?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten