Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2012
Bekijk resultaten poll: Wie is jouw favoriete premierskandidaat?
Mark Rutte (VVD) 9 16.67%
Emile Roemer (SP) 6 11.11%
Diederik Samsom (PvdA) 11 20.37%
Geert Wilders (PVV) 2 3.70%
Sybrand Buma (CDA) 0 0%
Alexander Pechtold (D66) 18 33.33%
Jolande Sap (GroenLinks) 1 1.85%
Arie Slob (ChristenUnie) 2 3.70%
Een andere kandidaat, namelijk... 5 9.26%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2012, 23:00
Martiño
Martiño is offline
En waarom?

Het hoeft trouwens niet perse de persoon te zijn waar je op stemt, maar ook degene waar jouw partij misschien een coalitie mee vormt.
Oud 30-08-2012, 23:16
Verwijderd
Ik denk dat Pechtold een goede premier is, weg van het 'feestgedruis' maar wel klaar om alles recht te lullen
Oud 30-08-2012, 23:48
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Roemer gezien mijn voorkeur, Pechtold is een prima frontman, Samsom maakt indruk deze week.
Een van deze drie als het zou kunnen.
Oud 31-08-2012, 03:04
weetniks
weetniks is offline
Samsom of Pechtold, beide goede uitstraling.
Op ideologie: Pechtold denk ik, maar zou ook PvdA kunnen zijn Moeilijk deze keer.
Oud 31-08-2012, 14:41
Verwijderd
Alexander altijd
Oud 31-08-2012, 21:46
honkballertje
honkballertje is offline
Rutte, als ze maar op zoek gaan voor steun bij CDA/GL/CU en de PVV dit keer buiten beeld laten.
Oud 02-09-2012, 07:33
Verwijderd
Ik vind Pechtold wel het meest betrouwbaar en intelligent overkomen, maar ik stem niet op D66 omdat ik het lang niet met alles eens ben.

Het is eigenlijk vooral bij gebrek aan beter.
Oud 02-09-2012, 12:30
Mark52
Mark52 is offline
Ik heb op 'een andere kandidaat' gestemd, maar ik zou eigenlijk ook niet weten wie dat zou moeten zijn. Ik zie geen van deze namen graag als minister-president. Ik vond dat Rutte het eerst wel aardig deed, maar mijn vertrouwen in hem is steeds meer aan het verdwijnen door de manier waarop hij de laatste maanden bezig is. Wel jammer..

Ik denk dat Roemer, Buma, Sap en Samsom ongeschikt zijn. Pechtold zou, denk ik, wel een geschikte minister-president kunnen zijn, maar persoonlijk wil ik dat absoluut niet, omdat hij zo ongeveer staat voor alles wat ik niet wil. Over Slob heb ik mijn twijfels en los van het feit of Wilders geschikt zou zijn, zie ik liever dat hij voorlopig nog partijleider blijft bij de PVV.
Oud 02-09-2012, 15:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Pechtold. Niet dat ik het dit jaar zo eens ben met D'66, maar van alle personen is Pechtold wel de intelligentste en meest geschikte persoon om premierschap aan te kunnen.

Roemer vind ik toch nog een beetje onervaren en iets te joviaal overkomen. Niet echt serieus te nemen.

Samsom is wel sympathiek, maar zijn karakter ademt iets uit van links groen activisme, en ik zie hem niet als premier ons land vertegenwoordigen.
Oud 03-09-2012, 18:11
ßuerp
ßuerp is offline
Pechtold.
Oud 03-09-2012, 20:37
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Wat een hoop fans van D'66 zeg. Ik zie D'66 vooral als de partij die woekerpolissen mogelijk maakte, en een aantal privatiseringen en uitbestedingen doorvoerde. Bijvoorbeeld de provincies, die hun catering niet meer zelf mochten regelen omdat het dan opeens goedkoper en beter zou worden. Daar zijn ze vies van teruggekomen.
Oud 03-09-2012, 20:51
Martiño
Martiño is offline
Het gaat hier over het torentje he. Dus niet zo zeer of je D66 stemt of niet, maar wie jij als geschikte premier ziet.
Oud 03-09-2012, 23:40
DAH
DAH is offline
Geen linkse, in ieder geval. Ik ben geneigd om te gaan voor Rutte of Pechtold.
Ik vind die van de SP net iets te joviaal overkomen, Buma past ook niet in het torentje, Samson vind ik een engerd, Wilders is geen goed visitekaartje, dus dan blijven Rutte en Pechtold over. En die van de CU maar ik vind het niets om een premier te hebbrn uit een christelijkr partij.
Oud 04-09-2012, 13:37
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Rutte loog letterlijk over de gezondheidszorg afgelopen debat dus dat is ook niet zo netjes, dan liever een joviaal of eng iemand om jouw woorden te gebruiken.

Laatst gewijzigd op 04-09-2012 om 22:26.
Oud 04-09-2012, 19:47
DAH
DAH is offline
Citaat:
Rutte lood letterlijk over de gezondheidszorg afgelopen debat dus dat is ook niet zo netjes, dan liever een joviaal of eng iemand om jouw woorden te gebruiken.
Dan blijft Pechtold dus over
Oud 04-09-2012, 22:27
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Dan blijft Pechtold dus over
Ik heb niets met de D66 maar als we links buitensluiten omdat mensen tegen hun eigen belang stemmen blijft hij inderdaad als enige persoon over.
Oud 05-09-2012, 16:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Pfff, ik weet het eigenlijk niet goed. Ik zie Roemer gewoon niet als premier. Samson eigenlijk ook niet.
Altijd als ik Rutte hoor praten, dan denk ik: 'O ja, dat is echt een verstandige man, wat praat hij goed zeg.' Dus ik zou hem wel een goede premier vinden, ware het niet dat ik het eigenlijk oneens ben met zo ongeveer alles wat hij zegt.
Oud 05-09-2012, 19:52
Vowel
Vowel is offline
Zou hem vinden, ja?
Oud 06-09-2012, 09:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja? Of concreter/ juister misschien: 'Dus ik had hem wel een goede premier kunnen vinden, ware het niet enz.', maar dat lijkt me een nog omslachter formulering. Nou ja, in elk geval: ik ben altijd heel tevreden met Rutte als premier tot op het moment dat ik ga nadenken over zijn standpunten.
Oud 06-09-2012, 11:30
Lorelei
Lorelei is offline
Pechtold, hoewel ik deze keer waarschijnlijk niet op D66 zal stemmen. Van dde realistische opties: Samsom
Oud 06-09-2012, 12:40
Verwijderd
Arie Slob natuurlijk. Het wordt hoog tijd voor een fatsoenlijke moraal in Nederland
Oud 07-09-2012, 18:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Van de realistische opties Samsom, ook al is hij een kneus, hij is tenminste nog een natuurkundige!

Van de minder realistische opties: Rinnooy Kan.
Oud 08-09-2012, 20:12
Verwijderd
vind pechthold een symatieke vent.. net even gekeken op de site van d66 en met een hoop dingen eens
Oud 09-09-2012, 01:58
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Ik heb Jolande Sap gestemd omdat ik een windmolen in mijn achtertuin wil.
Oud 09-09-2012, 22:25
gaatjeniksaan
gaatjeniksaan is offline
Citaat:
Rutte, als ze maar op zoek gaan voor steun bij CDA/GL/CU en de PVV dit keer buiten beeld laten.
Ik heb liever geen leugenaar in het torentje maarja smaak verschilt.

Citaat:
Rutte loog letterlijk over de gezondheidszorg afgelopen debat dus dat is ook niet zo netjes, dan liever een joviaal of eng iemand om jouw woorden te gebruiken.
Ik denk dat liegen voor de gehele bevolking wel iets zwaarder opgevat kan worden dan "niet netjes"

Citaat:
Pfff, ik weet het eigenlijk niet goed. Ik zie Roemer gewoon niet als premier. Samson eigenlijk ook niet.
Altijd als ik Rutte hoor praten, dan denk ik: 'O ja, dat is echt een verstandige man, wat praat hij goed zeg.' Dus ik zou hem wel een goede premier vinden, ware het niet dat ik het eigenlijk oneens ben met zo ongeveer alles wat hij zegt.
Als ik rutte hoor praten...... Ik bedoel natuurlijk onzin uitkramen.

Citaat:
Ja? Of concreter/ juister misschien: 'Dus ik had hem wel een goede premier kunnen vinden, ware het niet enz.', maar dat lijkt me een nog omslachter formulering. Nou ja, in elk geval: ik ben altijd heel tevreden met Rutte als premier tot op het moment dat ik ga nadenken over zijn standpunten.
En tot je bedenkt dat alles wat die vent uitkraamt;

1 gelogen is
2 dat hij de schuld van de crisis - veroorzaakt door rechts - bij links legt
3 altijd waarschuwt voor links, alsof links nederland naar de klote zal helpen
4 hij een watje is die geen echte debatten durft te voeren.
5 hij altijd gewoon zijn eigen verhaal verteld zonder te reageren op vragen van anderen....

Moet ik nog doorgaan?
Advertentie
Oud 10-09-2012, 09:23
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
5 hij altijd gewoon zijn eigen verhaal verteld zonder te reageren op vragen van anderen....

Moet ik nog doorgaan?
Never mind the question, just tell your story. Eén van de belangrijkste regels bij interviews en debatten. De rest van de politici doen exact hetzelfde.

Ga vooral door, ik wil niet dat deze fontein met wijsheid stopt.
Oud 10-09-2012, 13:48
gaatjeniksaan
gaatjeniksaan is offline
Citaat:
Never mind the question, just tell your story. Eén van de belangrijkste regels bij interviews en debatten. De rest van de politici doen exact hetzelfde.

Ga vooral door, ik wil niet dat deze fontein met wijsheid stopt.
Ik proef sarcasme?

Maarja je kunt wel zeggen dat dat een belangerijke regel is, maar ik ( en waarschijnlijk wel meer mensen ) als er gewoon eerlijk word gereageerd op een vraag van een journalist, in plaats te doen wat ze altijd al doen!
Oud 10-09-2012, 18:15
DAH
DAH is offline
Citaat:
2 dat hij de schuld van de crisis - veroorzaakt door rechts - bij links legt
Hoezo heeft rechts de crisis veroorzaakt? Ik betwijfel of links de crisis had kunnen afwenden...
Oud 11-09-2012, 09:59
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Mark Rutte. Hij heeft het prima gedaan als premier, hij komt in mijn ogen capabel over. En, ook niet geheel onbelangrijk, hij weet Nederland geloofwaardig neer te zetten in het buitenland. Bij Balkenende had ik dat totaal niet. Toen ik die naast Bush zag staan dacht ik echt bij mezelf: 'hmm, volgens mij staan we als land nu vreselijk voor lul tegenover de VS'

Alexander Pechtold zal het denk ik ook erg goed doen als premier.
Oud 11-09-2012, 18:48
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Hoezo heeft rechts de crisis veroorzaakt? Ik betwijfel of links de crisis had kunnen afwenden...
neo-liberalisme en het te vrij laten van bepaalde sectoren hebben het spelen met financiële markten (onbewust?) gedoogd.

Regels voor berichten